Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgtraxxastraxxas

ОКТАВИЯ 2- шум от лявата колонка... Отстранен !!!


димон

Recommended Posts

Здравейте колеги ,

да споделя един малък "проблем" :)

От рождение моята Октавия има шум (тракане) в лявата колонка...около мястото под колана. След краткотрайно изследване от моя страна установих , че тракането не идва от заключващия механизъм на вратата , а от колонката. Колан не ползвам- имам накрайник от Толедо'96 :) . Най-често се появява при рязко потегляне или при преминаване през препядствия тип ДУПКА ( ба ма и БГ дупки)...(писнало ми е от слаломи). Понякога (май в по-топли дни) не се чува много. Не са и уплътненията - те имат друг звук ...Всъщност не е болка за умиране , но такъв звук са имали и всичките ми по-дърти коли - някои от които бяха на 10 г ...

А звукът се чува отляво понеже там е най-близко до ухото ..., може да се чува и от другата страна , но за съжаление винаги аз карам... :D

Ще се радвам да чуя и други мнения на собственици на Октавия 2...

 

п.п. ...не е това само единствения звук :) ... има и други...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет димон,

 

четейки твоя проблем единственото, което мога да заключа е, че май нещо се бъзикаш с нас... ;)

 

този "шум" би се породил от факта, че не ползваш колан и той си виси там на колонката самотно и накрайника си дрънка по пластмасата... когато слаломираш дупките...

 

и при мен е така - само че се чува отдясно, когато съм сам в колата и карам бавно по павирани или осеяни с дупки улици... ;)

 

хайде стига с майтапите... по-добре сподели какви други шумове чуваш, защото при мен освен гореспоменатото не се чува нищо.

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е накрайника на колана ( той стои на около 2 см от колонката).

Наистина не се бъзикам :) . Шумът е като на пластмаса от кора , но не чувам същия звук когато натискам с ръка по колонката или по кората на вратата. Прави ми впечатление наистина , че се чува основно при бавно каране и то при ускоряване или спиране...

Бая си дразни този шум , трябва все да се кара на музика. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е накрайника на колана ( той стои на около 2 см от колонката)...

 

Привет.

 

Точно заради това, че е на 2 см от колонката като се клатушкаш по дупките накрайника си се залюлява и си джаса по пластмасата. Аз по-горе трябваше да напиша, че при мен се чуваше тропкане отдясно - защото се справих с единствения шум при мен, но някой път ще кача снимки в другия раздел да покажа как.

 

И ако наистина не се бъзикаш ще те посъветвам следното - покарай малко със сложен колан (тъкмо да видиш как е - пък и то по принцип си е задължително ;) ) и чуй дали пак ще тропка. Ако спре - значи си ти е екстра колата и ще се наложи да се "помъчиш" като слагаш колан ;)

Ако пак продължава пробвай да локализираш точно къде е проблема и пак сподели...

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към kalata :

 

100% не е колана и звука е много по-слаб и идва иззад кората на колонката . Вдигах и свалях държателя на колана , ама няма ефект .

Абе интересно, че преди го отдавах на старите си коли че са им разбити вратите, ама сега тази е чистак-бърсак...Ако ида в сервиз си мисля , че няма да погледнат сериозно на въпроса.

За други звуци питаш!....Други звуци от купето са прицъкването на тръбопроводите на климатроника при спиране на парното и чуващия се бая силно шум от ДВГ.

Звуци от окачването (предното)-преобладаващи. Същите звуци се чуват и в 20 годишното ауди 80 на баща ми. Честно казано и тези звуци ги отдавах на старостта на колата... :)

За друго май не се сещам... :D

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към kalata :

100% не е колана и звука е много по-слаб и идва иззад кората на колонката . Вдигах и свалях държателя на колана , ама няма ефект ...

 

Има нещо гнило с тоя твой колан :D

После ще се заслушам и аз... може и при мен да го има пък да не съм го чул досега...

 

...Други звуци от купето са прицъкването на тръбопроводите на климатроника при спиране на парното и чуващия се бая силно шум от ДВГ. Звуци от окачването (предното)-преобладаващи...

 

Е ти пък явно много изтънчен слух имаш :D или не слушаш музика в колата... :D

Това за тръбопроводите и аз го чувам ама наистина е прекалеееено слабо, че да му обръщам внимание.

 

За бая силен шум от ДВГ не мога да се съглася - че си е дизел, дизел си е, че е PD, PD е - нормално е да е по-шумничък. Но чак пък бая... ти на колко километра си - може да не се е разработил още двигателя... и с каква нафта караш колата, защото некачествената оказва голямо влияние върху шума/мощността... и още нещо се сещам - аз зимата си слагам Castrol добавка при зареждане и ми направи впечатление, че по-тихо работи двигателя, а и не "ломоти" като трактор при палене сутрин, когато е доста под нулата навън...

 

За окачването си прав - но при мен тропа само при преминаване през напречни фуги... а и го отдавам на факта, че съм с по-големи джанти/по-нископрофилни гуми както и с повдигнато окачване (защита лоши пътища)... но явно и при "стандартното изпълнение" тропка...

 

Сетих се още нещо - при мен има леко скърцане от амортисьорите, но само първите стотина метра след тръгване сутрин например (особено ако през това време мина през "легнал полицай"). Аз го отдавам на факта, че в началото амортисьора има нужда да се "раздвижи" и изпълни целия си ход след почивката през нощта... един колега сподели, че се дължало на производствен дефект, но не съм проучвал повече... пък и скърцането спира след малко само... при теб има ли такова нещо?

 

P.S. добра темичка си спретнахме с теб... дано и другите колеги се включат, че ми стана интересно за тия шумове/тропкания...

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...точно това си забелязал и ти ! Браво! Най-накрая да намеря някой , който да е чул това...по предното окачване. Именно при напречните фуги (тънки ) и то ако са повече от 2 непосредствено се забелязва това "придрънкване" което според мен е СТРОГО НЕПРИЛИЧНО за чисто нова кола . Според мен е нещо свързано с биалетките на реактивната щанга , понеже звука е доста тънък....(мое мнение).

Освен това самото предно окачване е доста звучно. Моите гуми са 15-ки , зимни, меки-Клебер и въпреки това се чува бая силно думкането на гумите по пътя ( "път"). Така чух и първия път думкането през октомври с летните Матадорки ...на излизане от ЕТ. Според мен "шумното" окачване е резултат от твърдата федерация на Октавията.

Дори да карам на пуснато CD пак усещам ударите на гумите. :)

Слухът ми наистина е изтънчен, както казваш-професионално изкривяване.

Километрите са 4500.

Това което пишеш за амортисьорите ,че скърцат през първите минути ...бих се съгласил ако бяха маслени и трябваше да се "пълнят" при стартиране , ама те нали са газови !!! Това явление го има и при мен - чува се след дълго некаране . Мисля , че е нещо свързано със студа- ба ли ма !!! :D -мен това не ме дразни...

Твоята таратайка на колко Ккм е ?

 

честно казано бих желал да бъда по-доволен от някои неща...,

а мисля че и заслужавам .... :D:D:D

 

на магистрала и извънградско е супер автомобил!!!, ... :D

 

добавка: според книжката не се допускат никакви добавки в горивото, но ако има "разрешена" добавка за омекотяване на звука на ДВГ - купувам !!! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей колко недоволни. Започвам да си мисля, че колите ви не са в ред!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей колко недоволни. Започвам да си мисля, че колите ви не са в ред!

 

Привет stenly,

добре дошъл :D

Засега обаче само димон е недоволен - аз не се оплаквам - просто споделям впечатления. При мен имаше неприятно тропкане от висящия пасажерски колан, но това е минало. Шумът при преминаване през напречни фуги го отдавам на по-нископрофилните гуми, както и на повдигнатото окачване, но този шум го има в много от колите, в които съм се возил/съм карал. Скърцането на предните амортисьори е факт - но само в студено време сутрин след тръгване и изчезва съвсем бързо.

 

...точно това си забелязал и ти ! Браво! Най-накрая да намеря някой , който да е чул това...по предното окачване. Именно при напречните фуги (тънки ) и то ако са повече от 2 непосредствено се забелязва това "придрънкване" което според мен е СТРОГО НЕПРИЛИЧНО за чисто нова кола... ...Моите гуми са 15-ки , зимни, меки-Клебер и въпреки това се чува бая силно думкането на гумите по пътя ( "път"). Така чух и първия път думкането през октомври с летните Матадорки ...на излизане от ЕТ. Според мен "шумното" окачване е резултат от твърдата федерация на Октавията...

 

Привет димон,

както ти казах аз го отдавам това на моите гуми и окачване, но след като и при теб го има... с меките Клеберки... незнам. Пък и казваш "придрънкване"... при мен не мога да го нарека така - за мен това не е неприятен или тревожен шум, а просто шум от удар на гумата във фугата. Като се разтрака по-сериозно след (доста) време (надявам се) заради "хубавите ни пътища" тогава ще му мисля.

А защо си бил с матадорки - Elegance не идва ли с по-хубави гуми (при мен поне беше така)?

 

...Километрите са 4500. Това което пишеш за амортисьорите ,че скърцат през първите минути ...бих се съгласил ако бяха маслени и трябваше да се "пълнят" при стартиране , ама те нали са газови !!! Това явление го има и при мен - чува се след дълго некаране . Мисля , че е нещо свързано със студа- ба ли ма !!! :D -мен това не ме дразни... Твоята таратайка на колко Ккм е ?

 

Ами аз съм на ~37000km и според мен "бая силен шум от ДВГ" е силно казано. Незнам какви са амортисьорите - това скърцане се появява рядко и само когато е много студено и само сутрин... но и за мен не е проблем, пък и изчезва след малко...

 

...на магистрала и извънградско е супер автомобил!!!, ... :D

 

По принцип си е супер автомобил!!!

 

...добавка: според книжката не се допускат никакви добавки в горивото, но ако има "разрешена" добавка за омекотяване на звука на ДВГ - купувам !!! :)

 

Ами аз ползвам добавка за дизелово гориво Castrol TDA - прочети тук за добавката: http://www.motobul.com/bg/products_castrol.php?id=86

Има я и в МЕТРО в удобна опаковка с дозатор отгоре. Струва десетина лева. Според мен помага добре на моя TDI-PD.

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..Именно при напречните фуги (тънки ) и то ако са повече от 2 непосредствено се забелязва това "придрънкване" което според мен е СТРОГО НЕПРИЛИЧНО за чисто нова кола .

 

Димон, не се притеснявай. Напречни фуги се правят (когато не са възникнали по "естествен" път) по пътищата там, където "органите" :mrgreen: са преценили, за да те накарат да намалиш. При 40-80 км/ч амортисьорите влизат в разонанс с ребрата (или фугите) и затова се получава дрънченето.

Напълно съм съгласен с kalata по отношение на шума от ДВГ, а и не ползвам никакви добавки.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще са усетите вие да карате с TDA-то :mrgreen: А димон,мисля че имаш шум в ушите!Гледам по телевизията дават една реклама за твоя проблем! smile068

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавията има доста шумове, не може да се отрече. При Фабията определено бяха по-малко. Но както и да е - не ми пречат толкова ;-)

 

А защо в книжката пише, че не трябва да се кара с добавки след като това TDA e толкова добро?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей значи не съм само аз да ми се подиграват ! :D

Честно казано заради тея неща главно я продадох (на баща ми :D )

Мисля че обсолютно същия звук беше който последно ме тормозеше и мен!

И аз по същия начин търсих от къде е. Има също един тънък кликащ звук пак от тази област - него поне открих от къде е!

Значи гуменото уплътнение на прозореца кум колонката... има се едно една гума която обхваща жертикалния ръб - натисния и ще видиш (може при теб да не се чува) но при мен това бепше единия от дразнещите звуци мисля се оправя с презалепяне, но не стигнах до там... Трябва да се тормози ЕТ :D

 

Поздрави и успех с разгадаването на тропкането! (Разбирам те :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа! и да добавя.

Понеже и на мен ми правеше силно впечатление шума от двигателя:

Сега двигателя ми е много тих и мек:

От както бях в Гърция преди няколко месеца сипвам само гръцка нафта от Еко.

Разликата е огромна.

Преди зареждах само на ОМВ и то от скъпия дизел. За мощност не знам, но с нафтата от ЕКО-то двигателя става просто друг - много по-"меко" звучи и работи.

Особенно се забелязва разликата на извънградско.

Миналата неделя пътувах по магистралата (Цариградско) към Пловдив и понеже не знаех че има ЕКО заредих пак на ОМВ. След като се върнахме напълних от ЕКО и веднага забелязах разликата - значи когато бях по магистралата с ОМВ нафта (140) двигателя си се чуваше как си поръмжава. Когато обаче съм с гориво от ЕКО пак при същото каране двигателя почти не се чува - става съвсем тих и мек... много приятен!

 

Така че опитайте. Аз вече само от там зареждам.

(Не знам дали имат разлика бензиностанциите - аз пълня на тази до София Ленд)

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей значи не съм само аз да ми се подиграват ! :D

Честно казано заради тея неща главно я продадох (на баща ми :D )

 

... :D - късметлия си . Моя баща не може да извади толкова пари за да му я продам... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз не бих определил окачването като твърдо даже напротив ,по-скоро бих казал стегнато,а за матадорките тва не са гуми за мен ако иска някой мойте на 4-5 месеца каране са (колата я взех миналта година началото на май) сега с зимните континенталки е много по меко и тихо , но и размера си оказва значение ако са малко по-широки ще е по глух звука от дупките За колана и мен ме дразнеше и даже мислех да си правя магнити като на зафирата задните но решението се оказа далеч по просто - дигнах закопчалката в най-горно положение и всичко се оправи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със 17-ки колата вози идеално - факт ;) Матадорките са много твърди гуми, търсете проблема в трърдото возене там!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей значи не съм само аз да ми се подиграват ! :D

Честно казано заради тея неща главно я продадох (на баща ми :D )

 

... :D - късметлия си . Моя баща не може да извади толкова пари за да му я продам... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Между другото за гумите - на мен летните ми бяха 16' Bridgestone... Беше си доста твърдичко ... :) Но има нещо друго струва ми се че сега (от последния един месец) вози малко по меко - може би с километрите (13х.) да са поомеканли :roll:

Но трябва да си се сложат пак летните гуми за сравнение :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа! и да добавя.

Понеже и на мен ми правеше силно впечатление шума от двигателя:

Сега двигателя ми е много тих и мек:

От както бях в Гърция преди няколко месеца сипвам само гръцка нафта от Еко.

Разликата е огромна.

Преди зареждах само на ОМВ и то от скъпия дизел. За мощност не знам, но с нафтата от ЕКО-то двигателя става просто друг - много по-"меко" звучи и работи.

Особенно се забелязва разликата на извънградско.

Миналата неделя пътувах по магистралата (Цариградско) към Пловдив и понеже не знаех че има ЕКО заредих пак на ОМВ. След като се върнахме напълних от ЕКО и веднага забелязах разликата - значи когато бях по магистралата с ОМВ нафта (140) двигателя си се чуваше как си поръмжава. Когато обаче съм с гориво от ЕКО пак при същото каране двигателя почти не се чува - става съвсем тих и мек... много приятен!

 

Така че опитайте. Аз вече само от там зареждам.

(Не знам дали имат разлика бензиностанциите - аз пълня на тази до София Ленд)

 

Успех!

И аз като бях в Гръцко установих това като теб!Прибави и Castrol TDA и колата пее!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От преди 2 дни имам Октавия 2 на 33 000км. Забелязах че като е студено сутрин всичко е тихо но като загрее купето и почват да хлопат пластмаси някъде към отзад но незнайно от къде...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като шумът около колонката продължи да ме нерви няколко дни се заех да изследвам :D . Карайки с леко отворена врата тракането изчезваше, което ме наведе на мисълта , че е или уплътнението на вратата или ключалката.

Оказа се , че е уплътнението, мамка му ! След като го намазах обилно с течен парафин (90 ст в аптеките) вече 3 дни не чувам гадното и упорито притракване около лявото ми ухо. Голям кеф!!!

 

шишенцето е в джабката :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво! :mrgreen:

 

За тропкането отзад имаше тема някъде - накрато едното е провери пантите (или както се казват) за сваляне на задните седлки...

Пръскаш в механизма с WD-40 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега остава да изгорим нафтата от резервоара и да пробваме в ЕКО , може пък и тракането на мотора да понамалее, както казва mirko . :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет димон.

 

Шума от ДВГ ще намалее с времето/километрите, но нищо не ти пречи да пробваш добавката на castrol - TDA. Гарантирам ти, че ще останеш доволен. Колегата VALDO също я препоръчва. Мисля, че и други колеги са я споменавали.

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.