Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgtraxxastraxxas

Криви дискове или нещо друго?


panajotveliki

Recommended Posts

Здравейте колеги. Имам октавия 2 1.9tdi елеганс. От известно време при спиране започна да ми придърпва. Все едно минавам през малки неравности на пътя. Това се получава при ниска скорост. При високата не мога да го усетя дори и да го има.

Колата е още нова на 10 500 км.

Със сигурност ще одида до еуратек, но все пак да попитам тук специалистите дали може да е заради криви дискове? Или може да е от абс-а или нещо друго. Колата е дискови спирачки и от пред и от зад.

Имам еин спомен, че гаранцията не покрива изкривени дискове, но пък аз не съм правил някакви супер екстремни спирания.

На предната ми стара кола - един опел астра '92 - ми се е налагало два пъти буквално да "изкъртя" спирачките и двата пъти ми отидоха накладките ама чак да се изкривят дисковете?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "panajotveliki" - Не мога да разбера какво имаш предвид под "придърпва". Ако са криви дискове трябва да ТИ тресе, нещо като вибрации, но не и колата да ТИ завива на някъде (както аз разбирам, че прави сега). Ако греша - поправи ме :) Иначе.. за 10 000км. не бива оригинален спирачен диск да се изкриви.. при това, че казваш, че не си използвал спирачките безмилостно. Иначе е странно при ниска скорост да го усещаш проблема.. на втората ми кола ("Ford Mondeo Combi" съм с криви дискове (нямах акъл и взех ментета) но там най-лесно се усеща тресенето от 150км/ч. като започна лееекичко да намалявам със спирачката. В градски условия ми е по-трудно да го усетя, при това, че си знам проблема. Може би защото на дълъг път колата е по-спокойна ако мога така да се изразя.. няма много вибрации, причинени от пътната настилка.. а тук.. а в градското движение колата така или иначе си вибрира от дупки, кръпки, павета и всякакви такива "любими" находки. Друг е въпроса, че напоследък често попадам на коли с криви дискове.. надявам се просто дисковете да не са оригинални. И мойте нещо се мъчат да тресът, добре, че и без друго на пролет ще ги сменям..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма завиване като натисна спирачките. Колата си върви направо няма проблем с това.

Ако спирам от 120 да кажем няма тресене.

Проблема е при да кажем спиране от 20 км/ч ама не рязко а с леко натискане на спирачката. Тогава се получава все едно минавам през бабунки на пътя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "panajotveliki" - Май са криви дискове.. няма какво друго. Но на тези колометри е срамота. Да си влизал с топли спирачки във вода? Сега е сезона на дъждовете и ако няколко пъти влезеш със загряти спирачки в студена вода, може да се изметнат дисковете..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички коли, които съм карал досега, рано или късно стигат до този проблем, но все пак по-добре късно. За целта - научих се да спирам "мазно".

Дисковете ти не са криви, а има леко неравномерно износване. Леко защото не го усещаш при спиране от по-висока скорост.

Според мен, както си го описал, няма нищо притеснително, просто спирай по-плавно и превключвай на по ниска предавка за да използваш и мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и според мен си изкривил дисковете най-вероятно е станало като със загряли дискове си влезнал в някоя локва и при бързото охлаждане метала се е изметнал ... лошото в този случай е че не само дисковете а и накладките ще трябва да смениш защото феродото им е заело формата на кривите дискове и ако смениш само дисковете вече неравномерно изядените накладки ще съсипят и новите дискове ...

ако бъркам нещо или несъм прав постаршите колеги от форума ще ме поправят да не объркам колегата, но казвам аз лично как бих постъпил ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Силно скептичен съм към твърдението,че при загрети дискове и охлаждане със студена вода ще се получи изкривяване!!! :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Криви дискове можеш да усетиш при спиране от по-големите скорости - над 120 ( не при 20 км/ч) и то най-вече по биенето на волана в ръцете.

Мисля , че при теб е нещо друго...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VALDO-бъди сигурен,че ако добре си стоплил спирачките и се навреш в някой гьол (по нашите пътища дал Господ) спирайки, дисковете ще станат доста релефни

 

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не съм убеден, че е от дисковете. Един колега беше с криви дискове и като спираше от 80 яко тресеше. А при мен е при ниска скорост.

Като намеря малко време ще отскоча до Еуратек да си кажат хората. После ще пиша какво е станало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Силно скептичен съм към твърдението,че при загрети дискове и охлаждане със студена вода ще се получи изкривяване!!! :!:

Даже се пукат. Чичо ми има един такъв от Fiat Ducato.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 10 000 километра е абсурда да са ти криви дисковете. При криви дискове тресенето се увеличава пропорционално на скоростта и се чувства във волана при предни и в купето при задни (това разбира се, когато леко натискаш спирачката).

 

Имай пред вид, че родния асфалт е доста "вълнист" на места, особено където минават тежки камиони или кръстовища, с висок наклон нагоре в следствие летните жеги - може да е такъв случая и да те е подвело.

 

Можеш да пробваш на някоя бензиностанция със саморазливна настилка (примерно OMV) и най- вероятно няма да ти тресе.

 

ПП Ако колата ти дърпа на една страна като натиснеш спирачка - най- вероятно трябва да си напомпаш гумата от страната, на където ти дърпа.

 

Дано да съм бил полезен

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имах съштият проблем като си взех колата самоче моята беше втора рака но дисковите и феродото ми бяха сменени и след три четери месеца спирачките започнаха да бият точно както ми описваш ти питах тук там казаха че са ми крижи дисковите да ги сменям самоче нямах възможност и слет около 7-8хил.км тожа тресене изчезна само така че покараи малко може да се износят кривините.при мен се осешташе наи вече в градско каранеда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Силно скептичен съм към твърдението,че при загрети дискове и охлаждане със студена вода ще се получи изкривяване!!! :!:

Даже се пукат. Чичо ми има един такъв от Fiat Ducato.

Вариантът да се пукнат е много по-вероятен!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз нови пукнати дискове не съм виждал до сега.

пукат се дискове, които са станали тънки като лист хартия, а ръбовете им са по няколко милиметра, шот нали ае само оше ени накладки :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Най-накрая намерих време да отида до Еуратек.

Повозих малко приемчика и той се съгласи, че има леко тресене при спиране от ниска скорост.

Взеха я колата и скоро селд това ми се обадиха да отида да си я взема.

Според сервиза нямало проблем. Не знам какво са и гледали и дали са гледали нещо въобще (допускам, че не лъжат и все пак са свалили и четерите джанти и са погледнали дисковете и накладките), но заключението беше, че няма проблем. Това подрусване и придърпване било от неравности по пътя :lol: . Сега нямам време, но ще отида пак и ще я пробваме на път по техен избор където няма неравности да видим тогава.

Не че е някакъв зор ама ме дразни особено в града, където постоянно тръгваш и спираш по задръстванията. Освен това е чисто нова кола в гаранция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се получи същия ефект на тресене, в сервиза ми смениха тампоните на стабилизиращата щанга и нещата се оправиха. Може и от нея да е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дребните проблеми са най-гадните!!!!!!!

Покарай още малко така , може след смяна на зимните с летните гуми всичко да си дойде на място!!! :D

 

Преди 10-на години имах едно ауди 80 , което тресеше волана след 100км. Първо правих баланс - 5 пъти. После сменяхме тампони на щанги...., накрайници...., тампони на магарето..., амортисьори...и т.н.

Накрая се оказа , че е от гумите. Шах с пешката!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VALDO-бъди сигурен,че ако добре си стоплил спирачките и се навреш в някой гьол (по нашите пътища дал Господ) спирайки, дисковете ще станат доста релефни

 

Поздрави !

Oт личен опит мога да кажа,че поне 40-50 пъти съм ги загрявал доста над 100 градуса и след това съм ги охлаждал със студена вода и още са си в перфектно състояние!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - По повод горещите спирачни дискове и допира им до студена вода, мога да кажа, че ако дисковете са истински не трябва да се изкривят! Да не говорим когато водата е ледена (тоест зимата) дали имаме възможност да загреем много дисковете. Все пак шофирането в зимни условия е по-плавно и използването на спирачката не е така интензивно. От друга страна когато можем да използваме стабилно спирачката, значи пътя е сух, тоест времето е по-топло и ако има вода няма да е много студена. Сложен казус е всичко това де.. но все пак физиката е наука и при допир на много топло с много студено може да възникне проблем :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз имах подобен проблем(на на Шкодата).При мен се оказа дефект в гумата-от вътрешната страна.Свали си предните колела и огледай добре гумите отвсякъде.

 

 

Успех и да споделиш резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите ми са дънлоп и гумаджиите казаха, че са добри, а и на мен ми се струват добри. Ще почакам малко и след месец ще си сложа летните с алуминиевите джанти (бриджстон) и ще видя с тях как ще е.

Междувременно се появи мнението, че е доста силно вероятно да е от накладките. Те са леко :) изпечени и самото феродо не е качествено и при леко натискане може да залепя за диска и за това да тресе.

За съжаление много ме съмнява да ми сменят накладки гаранционно :(.

При нова информация ще пиша пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

panaiotveliki,

 

Подобно е и при мен. При горещо време спирачките тресат. При студено време е ОК. Усилва се след минаване на автомивка. Т.е. преполагам че се кривят дисковете.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.