Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgtraxxastraxxas

Марта е болна...


Боби Доктора

Recommended Posts

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Колеги, помагайте... Марта е болна... Има проблем с двигателя. Ще се опитам да го опиша накратко:

 

(само да помоля обаче, мнения от рода - "от газта е..." да не се пишат прибързано, защото този проблем го има още от бебе /20 000 км/, но се е проявявал 1-2 пъти и не съм му обръщал внимание ](*,) ](*,) ](*,) ама сега стана МНОГО ЗЛЕ!)

 

 

ПРОБЛЕМЪТ: (говоря само за изследвания, направени на само на бензин)

Сутрин (студена) - нестабилни обороти (оборотомерът скача непрекъснато). При първото подаване на газ - БУМ (гърми). В началото прекъсва страшно. След като загрее - няма АБСОЛЮТНО НИКАКВА МОЩНОСТ!!! Не иска да се форсира. Ако натисна педала на газта от 800 об. се рязва веднага. Ако обаче това става при смяната на предавка (като новата предавка "влиза" на около 2000-2500 об.) мощността отива някъде по дяволите. Трябва да отпусна педала и да натисна отново. Тогава що-годе върви, но пак едва-едва. Чат-пат (на светофар) оборотите стават страшно нестабилни на празен ход (скачат от 400 до 1300) и така докато не подам малко газ. Ако помпам на педала на газта на място някой път "влиза в цикъл" и на 5-6-то напомпване гърми... На около 1500 оборота има ужасно прекъсване. Усеща се по вибрациите и отзад на ауспуха.

 

 

МЕРКИТЕ:

Сменени са кабели на свещите и самите свещи. Сменен е и въздушен и бензинов филтър.

 

МАЙСТОРИТЕ:

Закарах я в ЕТ и направо да ви кажа - ужасен съм. НИКАКВО ОТНОШЕНИЕ. Погледаха, поцъкаха, наговориха следния куп глупости:

 

- запушен катализатор (ама не сме сигурни) :evil:

Как, питам аз. Колата е само на 75 000 км. Като се кара само 25 000 км. на газ? (и въобще какво отношение има газта към запушването на катализатора???)

- повреден дебитомер

Питам - излиза ли на диагностика този проблем.

Отговор - НЕ :evil: В магазина даже нямат наличен за проба :evil: :evil: :evil:

- запушени дюзи

Е как, като на всеки резервоар блъскам почистващи присадки, филтърът се сменява редовно и освен това на всеки три бутилки газ (150 л.) издухвам после половин резервоар бензин (25 л.)

- "изгорЕл клапан"КАКЪВ Е ТОЯ КЛАПАН (кален за безоловен бензин) ДЕТО "изгорЕ" НА 25 000 КМ. НА ГАЗ БЕ ????????

- повредени клапи на смукателния колектор

Поради изчоканата "змиевидна" форма на смукателя (идва от задната страна на мотора, огъва се отгоре и влиза отпред) вътре има едни клапи, дето се регулират с вакуум и те определят точния поток въздух.

Ами казвам - добре, де... Нали ВИЕ сте сервиз на Шкода... Разглобете, премерете, отворете, затворете, пробвайте... Аз ли да го направя. Ако аз го знам - ще отида в магазина да си взема резервната част и да си я сменя сам.

 

 

ОТГОВОРЪТ БЕШЕ:

"Ами на електронният тест не излиза нищо и ние препоръчваме да не отваряме по колата това-онова, за да не се счупи повече..."

 

 

 

 

??????????????????????????????????????????????

????????????????????????????????????????????

 

 

ЩЕ ПОМЪЛЧА ОЩЕ МАЛКО, ДА МИ МИНЕ ЯДЪТ

 

.....................................................

.................................................

 

 

Е, след всичкото това - кажете какво да направя и най-вече - КЪДЕ...???

 

 

EDIT: този проблем си го има абсолютно еднакъв както на бензин, така и на газ :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби,на B4,пак 1.6 74kW имаше подобен проблем и след като мина през една дузина елкони,на който всеки казваше,че нищо и нямало на колата,на последния се установи,че има проблем в Датчика на Хол!!!След много трудната му смяна,поради факта че се беше заклинило делкото, колата сега е "пушка".Надявам се да съм ти помогнал! 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби виж бобината. Провери дали дава ток от всички изходи. Може да е издумкала, при някой от гърмежите. При вектрата ми миналата година имаше същия проблем. Ходих при един куп майстори, като едни голями разбирачи казаха даже че трябва да се сваля главата и т.н...., а за смених само бобината и - пушка. Със сигурност е от тоците нещо. Щом си сменил кабели и свещи, остава бобината може би...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намери дебитомер за проба. 80 % съм убеден, че е от него. На моята беше направил някакъв въртел, изглежда окислена букса и оборотите играеха по същия начин като твоята. Обаче излизаше грешка. :? Напръскахме с конткатен спрей, изтрих грешката и след една две минути работа на двигателя всичко изчезна.

 

П.П. Ама май не съм прав. Моята си менеше страшно много оборотите, но не гърмеше и наемаше добре. По-вероятно е да е бобината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...По принцип гърмежи се получават от свещи, кабели, капачка...., но при теб са сменени.

Остава двигателя да "краде" отнякъде въздух след въздушния филтър, а това се открива трудно. Чел съм някъде , че колеги в Русия ползват някакви спрейове благодарение на които се вижда нехерметичността...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...По принцип гърмежи се получават от свещи, кабели, капачка...., но при теб са сменени.

Остава двигателя да "краде" отнякъде въздух след въздушния филтър, а това се открива трудно. Чел съм някъде , че колеги в Русия ползват някакви спрейове благодарение на които се вижда нехерметичността...

 

Виж, това е единственото разумно обяснение (бедна смес), а също така и бобината не е за пренебрегване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...По принцип гърмежи се получават от свещи, кабели, капачка...., но при теб са сменени.

Остава двигателя да "краде" отнякъде въздух след въздушния филтър, а това се открива трудно. Чел съм някъде , че колеги в Русия ползват някакви спрейове благодарение на които се вижда нехерметичността...

Пръска се с пулверизатор вода около съмнителните места, например гарнитурите и ако се усети някаква промяна на работата на двигателя причината е открита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе Боби, като говориш за тези змиевидни колектори дето минават отзад, отгоре и влизат отпред не става ли дума за мотор"SR"? ( понеже не познавам добре шкодите :oops: ) Ако става дума за същото нещо те трябва да са пластмасови , бая дълги са и имат 2,3 връзки, при което е много вероятно да имаш разхерметизиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе Боби, като говориш за тези змиевидни колектори дето минават отзад, отгоре и влизат отпред не става ли дума за мотор"SR"? ( понеже не познавам добре шкодите :oops: ) Ако става дума за същото нещо те трябва да са пластмасови , бая дълги са и имат 2,3 връзки, при което е много вероятно да имаш разхерметизиране.

 

 

Точно така - SR (AKL)

 

Явно доста добре е скрита повредата - щом колата остана да спи в ЕТ. Подразнила ги е доста. Сменявали са дебитомер (от служебната са взели на заем) и са опитвали какво ли не... Борбата продължава. Утре ще свалят катализатора (да не би да е запушен). Ох... защо съм такъв Марко Тотев... :oops: :oops: :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последната кола , която имах беше с този мотор AKL-VW, та на този мотор слабите места са следните :

1. дроселовата клапа

2. дроселовата клапа

3. дроселовата клапа

навсякъде се препоръчва почистване на блока на дроселовата клапа , който е отговорен и за оборотите на свободен ход..., в някои случаи не помага почистване - не знам защо , стига се до замяна на целия блок ....800лв...., , което пак е решение :) . Всичко това е поради причината , че конструктивно се вкарват картерните газове преди хоризонталната др.клапа в която се натрупва нагар и т.н.

При мен все пак до гърмежи не се е стигало...интересна работа.

100% причината не е в инжекторите.

 

п.п. навярно сте проверили центровката на ГРМ ;)

 

п.п.п. за разлика от човеците при машините всичко е поправимо :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А в ЕТ са решили да ми подменят цялата кола основно, докато открият проблема.

 

РЕВЕ МИ СЕ

 

Сменили са ЧИСТО НОВИТЕ МИ СВЕЩИ

Сменили са ЧИСТО НОВИЯТ МИ БЕНЗИНОВ ФИЛТЪР

 

и какво ли още не са сменили, ДЕТО АЗ ВЕЧЕ СЪМ ГО СМЕНИЛ :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

 

 

Обаче упорито чакат и не свалят смукателния колектор да го проверят за херметичност

 

 

 

НЕ ЗНАМ ВЕЧЕ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво чакат, при положение, че ти си плащаш :?: Сервизите (не само за автомобили) са и за това - освен да извършват ремонти по тяхна преценка с цел отстраняване на проблем, да извършват и ремонти/дейности по желание на клиента. В един авто сервиз, ако поискам, ей така, за спорта, трябва да мога да им възложа да ми отворят двигателя, след това да го сглобят и аз да си цакам за процедурата. А какво остава за нещо далеч по-елементарно? Тук не става въпрос да ги молиш, а да кажеш "искам" - и ще си в правото си. Могат да ти откажат това "искам" само ако нямаш записан час или ако даденият сервиз не разполага с необходимата техника и/или специализиран персонал. А в ЕТ съм убеден, че имат и двете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към Mishelle:

 

не знам дали си наясно със сервизната дейност (не само за автомобили), но понякога е много тудно да се сложи диагноза, особено при периодичните дефекти. Ти наистина можеш да кажеш в сервиз примерно да ти отворят мотора , да си платиш , но какво от това - не означава , че проблема ще е открит. Диагнозата е майката на ремонта (вярната диагноза). По принцип дефекта е само един и в това е майсторлъка - в замяната на едно нещо , не на много, защото така било по-хубаво. Не че защитавам сервиза на ЕТ , но може да са в това състояние на безизходица (нямат рецепта за ремонта). В този случай помага само едно - замяна на съмнителни възли със заведомо здрави ( проби)... :)

 

...поне при тях е ИЗВОРА на части...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... че аз поне...обичам да плащам за свършена работа. Да не би да вземеш да им плащаш и сменените ненужни неща ...примерно свещи-от които не е имало ефект и т.н.

Не могат да ти кажат , че са сменявани 10 неща за да се оправи проблема. Всеки уважаващ себе си сервиз е ДЛЪЖЕН да има оборотни части за уредите (автомобилите) , които обслужва. Освен това за проблема обикновено е виновно едно нещо , а не десет. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинете за офф-топика, но не мога да се въздържа - Изказването за това как ако я отворят има опасност да стане по-зле е култово!!! Явно имат "голямо" самочувствие и "вяра" в способностите си :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

димон - можеш да бъдеш сигурен, че съм съвсем наясно със сервизната дейност. Опит имам колкото искаш, част от ежедневните ми занимания са свързани именно с такъв вид дейност. И съм запознат с методите на диагностика, от там с методите на изключването и т.н. Горният ми пост е на базата на това, че останах с впечатление, че Боби ИСКА да му пипнат/проверят даден детайл. В тази насока, като клиент той е в пълното си право, след като плаща за услуга, която ИСКА да му бъде извършена, без значение мнението на сервизния специалист. Т.е. те могат да му кажат, че колектора не е за преглед, но ако той реши, спазвайки условията на сервиза, те ще са длъжни да го свалят и проверят. Мога да дам пример, конкретно с авто сервиз, как направиха точно това, което аз искам, след като самите те не откриха проблема, и с което реално отстранихме повредата, но това не е по темата, за това ще се въздържа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се, че доста неща си е трябвало да сменя. Кабели, свещи, филтър. (Всяко нещо - по малко е вредяло) Остава да чакам доставка на дебитомер.

Тук, обаче има друго развитие на темата:

 

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewt ... 9680#89680

 

Доста интересно е, макар че е дългичко. Касае всички клиенти на сервиза (това сме всички ние) и на който и да е друг сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби, е какво стана в крайна сметка бе брат?Има ли резултат...?

 

 

Имайте малко търпение. Има какво да разправям. Трябва мялко време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.