Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Kакъв точно е принципа на действие на 4x4 при Skoda?


VALDO

Recommended Posts

  • Отговори 82
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • User212

    13

  • Dereal

    7

  • The Freshmaker

    7

  • VALDO

    6

Най-много писали в темата

извинявам се ама последно поколение беше до декмври към края на 2007г. мойте извинения ама за един месец се промениха нещата...

 

Това за декември 2007 (всъщност май беше преди декември, предвид факта кога се появи въпросния Saab 9-3 2,8 XWD на пазара, но не съм сигурен) го знам, колега :) . Интимната ми мисъл беше, че Октавия е със второ поколение Халдекс (след като се разрових по въпроса, съм 100 % съм сигурен в това). До декември 2007 беше третото поколение (което не е слагано на Шкода) , сега на СААБ се слага четвърто поколение :). Тоест дори и да пропуснем появата на четвъртото поколение, просто няма начин на Октавията да е слагано "последно поколение" Халдекс (защото се слага второто поколение). Само да отбележа, че идеята ми е да изясним малкото недоразумение, не да се заяждам :) . Поздрави!

Адрес на коментара
Няма лошо да се изяснят нещата ама при Octavia II се ползва 3-то поколение.

 

Наистина няма да е лошо да се изяснят, нещата, защото в Октавия се използва второто поколение. За да не съм голословен, виж тук :

 

http://www.briskoda.net/forums/octavia- ... ion/61784/

http://www.autocar.co.uk/CarReviews/Fir ... x4/214579/

http://cars.uk.msn.com/Reviews/article. ... id=5494174

http://www.automotoportal.com/article/o ... -the-hills

http://www.topgear.com/drives/E2/A8/roa ... 21/01.html

http://www.galwayindependent.com/motori ... h-octavia/

http://www.channel4.com/4car/di/skoda/octavia/1045/2

http://findarticles.com/p/articles/mi_q ... _n17161647

http://www.briskoda.net/forums/skoda-mo ... s/60568/2/

 

Всъщност, за да ти спестя четенето, във всичките линкове се споменава това:

come with the second generation of the Haldex clutch

 

Аз повече нямам какво да кажа :mrgreen:. Мисля, че се внесе достатъчно яснота по въпроса - Октавия 2 (независимо дали обикновено 4х4 или Скаут) ползва второто поколение, а не третото. Поздрави!

Адрес на коментара
  • 4 месеци по-късно...

Не мисля, че ще пуснат Октавия 2 с по-нов Haldex - наистина идва facelift, ама не мисля, че ще постараят толкова - Tiguan е с четвърто поколение и няма да сложат нещо в пряка конкуренция с него. Евентуално за вана на Шкода или VW подготвят нова малка платформа като за Фабия/Румстър, която ще може да бъде и 4х4.

 

Разбира се, ще се радвам да ме оборят - все пак Шкода си е Шкода - наша марка ;) :mrgreen:

Адрес на коментара

Новият Superb работи с Haldex IV, така че при фейслифта на Octavia четвъртото поколение на технологията вероятно ще стане достъпно и за този модел ;)

Адрес на коментара
  • 1 година по-късно...

А Х6 мантинели. smile001

Доста интресни разсъждения по темата с Халдекса и пак не става ясно как при свободни преден и заден диференциали преразпределя въртящия момент м/у колелата на едната ос.

Не случайно давам примера с Х6 защото точно при него има управление на задния диф и то не с помоща на АБС (което е по - евтино).

На колегата който е качвал Октавията на разни рампи - да тука колата е стъпила твърдо и всяко едно от колелата има или няма 100 % сцепление, но когато си в ситуация на хлъзгав терен, дали АБС ще може да накара колелото с най - голямо сцепление да извади колата от кереча. Аз лично силно се съмнявам.

Иначе съм фен на Шкода 4х4 и следваща ми кола може би ще бъде Октавия или Йети, но категорично няма да ги вадя извън пътя.

За там си требе друга техника, която вече е налична. smile152

Адрес на коментара

Ами между двете гуми на една ос само със спирачките. Щом е достатъчно бързо да се задеиства докато спираш невиждам причина да не сработи и по време на движение.

Адрес на коментара
  • 2 години по-късно...

Здравейте колеги новобранец съм във форума ,и се радвам че Ви има.

От скоро съм собственик на Октавия 1 TDI 4x4 2003 74KW комби.

Имам и друг VAG автомобил но този е превъзходен за мен, особено в това време.

Темата е стара...прочетох я и имам един (за сега) въпрос.

 

В бързината на път със сняг, не освободих ръчната спирачка и потеглих съвсем леко и за кратко (около 2метра) .

Какви може да са последиците за халдекса ,какво се случва тогава ,дали съм прецакал нещо. :(

Извинявам се че повдигам стара тема и благодаря за отговора.

Адрес на коментара

До колкото знам Халдекса НЕ функционира при вдигната ръчна спирачка, както и при натисната (крачна) спирачка. Това поне четох за моята Шкода, която е едно поколение Халдекс след твоята.

 

Моля някой да потвърди.

Адрес на коментара

Привет!

Някой искаше мнение от собственик на 4X4. Карам от 3 години такъв автомобил (Октавия 2 комби 1.9 TDI 105к.с 2005г.) до тази зима определено не го харесвах това 4X4. Миналата зима ме завъртя без да очаквам и колата стана неуправляема. Тогава бях със задни летни гуми и предни зимни на повече от 3г. Тази година е с 4 еднакви зимни гуми (Клебер) много съм доволен от колата. Всеки ден пътувам по 140км и не ме е предала нито веднъж. Много добре я "чувствам" по непочистени пътища. Вчера пътувах по Искърското дефиле. Там пътя не е почистван изобщо. Качих се и до с. Лакатник. Никакъв проблем. Тази кола е правена за такова време. Тази зима коренно си промених мнението за колата ми.

Поздрави Димитър Петров

Адрес на коментара

Колега, 4х4 си върви с ESP. Дори и без него си е лудост да караш с различни гуми на мостовете при положение, че задвижването си помага със спирачката за разпределение на въртящия момент.

Адрес на коментара
Колега, 4х4 си върви с ESP. Дори и без него си е лудост да караш с различни гуми на мостовете при положение, че задвижването си помага със спирачката за разпределение на въртящия момент.

Не всички 4х4 са с ESP, иначе е страшно полезно заради EDL, който действа и на двата моста.

Принципно 4х4 коли се карат с четири еднакви гуми.

Адрес на коментара

Подръжката на шестстепенната скоростна кутия като цени как е? Ако има колеги с такава кутия да споделят и мотор 101к.с PD, доволни ли са от комбинацията smile009

Адрес на коментара
Колега, 4х4 си върви с ESP. Дори и без него си е лудост да караш с различни гуми на мостовете при положение, че задвижването си помага със спирачката за разпределение на въртящия момент.

Не всички 4х4 са с ESP, иначе е страшно полезно заради EDL, който действа и на двата моста.

Принципно 4х4 коли се карат с четири еднакви гуми.

 

Още от Ок1, щом е с 4х4 има и ESP. А електрония блокаж на диференциала е част от ABS. Като аз съм само с ASR, но пак имам EDL. smile027

Адрес на коментара
Подръжката на шестстепенната скоростна кутия като цени как е? Ако има колеги с такава кутия да споделят и мотор 101к.с PD, доволни ли са от комбинацията smile009

Тази кутия съдържа и раздатка за предаване на въртящия момент към двата моста.

Раздатката е "твърда" без централен диференциал, ролята му се изпълнява от Халдекс -а, който зацепва и отцепва задния мост в зависимост от инфото, което му подава компа.

Въпреки че в сервизните книжки не е предвидена смяна на масло на скоростна кутия е хубаво на кола втора употреба да се смени.

Първа скорост би трябвало да е много бавна - за движение по труден терен и за да не си запалиш съединителя.

Адрес на коментара
  • 4 седмици по-късно...

E, добре де, скъпи форумци,

 

как не се намери един от вас да отбележи , 4е Йети е с Халдекс 4,

та трябва да излизам от "Йети" секцията и да уточнявам тук, а уж сме от една марка....... smile021.

 

Учудват ме изказаните мнения , че дори Октавия Скаут е още на Халдекс 2, това напълно обезмисля цената и към момента. Дано не съм разбрал правилно и вече да са на версия 4.

Всъщност нищо не може да ме изненада , разбрах наскоро,че новият Land Rover Evoque e с Халдекс 3.....

Но те са ми последна грижа, важното е че след 20000 км със Йети мога да споделя, че такава кола "нема" - да използвам израза на един колега по-горе . С нея, простичко казано - минах , потеглих и спрях без нито една засечка откъдето си поисках тази зима (обикалям планините при наличие и на малко свободно време). А също изтеглях закъсали колеги - нали трябва да си помагаме . По заснежените пътища Touareg , ML i X5 ми забавяха придвижването s_flag , казвам го сериозно, а защо е така, въпрос на друга тема, която още проучвам, но Халдекс 4 си има значението и тук.......

За движение по сух път, тук е другата сила на Йети с 1.8 ТСИ - давам се само на Octavia RS и оттам нагоре.....

 

P.S. Не съм рекламно лице на Skoda smile092

Адрес на коментара
  • 6 месеци по-късно...

Аз карам Октавия 2 фейслифт 4х4. С Хелдекс 4 е обурудвана има и ESP което може да се изключва. Обикновенно се изключва когато караш по стръмни заснежени терени с ниска скорост.

 

Предната ми кола беше Ауди 80 quattro. Тя имаше torsen диференциал. При нея задвиждането беше наистина перманентно на 4 -те колела или AWD както му казват. Въпреки подобренията на Халдекс 4 Шкодата не е с перманентно задвижване AWD а си остава 4х4. Това обаче може и да е желения ефект от хората от шкода. Сега с нетърпения чакам зимата за да я пробвам как ще се държи на пътя ще я окомплектовам със същите гуми с които ми беше Аудито и сравнителния тест ще е много добър.

 

И иначе относно спора коя кола е с Хелдекс и коя с торсен правилото е следното. Всички коли надлъжно разположени двигател са с Торсен, докато всички коли с напречно разположен двигател са с Халдекс. Това произтича от размерите о формата на съответните диференциали и възможността им да се монтират към купето.

 

Затова се наблюдават модели с марката quattro: но с диференциали торсен (А4, А6 и т.н.) и други с Халдекс (А3, ТТ)

Passat 4 Motion имат модели както с торсен така и с Халдекс.

и други сега не ми се изброяват :)

Адрес на коментара
  • 4 години по-късно...

Здравейте,

 

Втора година съм със Scoda Octavia Scout 2015 (2.0 Diesel, 184к.с.). Колата е на около 50 000 км и засега няма никакви проблеми.

Относно 4x4 системата: с по тесни нови Нокианки не съм закъсал никъде извън пътя. 

Разликата от Quattro е че ако при Audi можете да се позабавлявате и да карате рали стил, при Шкодата е невъзможно тъйкато е с постоянно предно :)

 

Поздрави

П.П.

Имам удължена гаранция обаче не ми се разправя с Еуратек ауто. Знаете ли за оторизирани сервизи които не са част от тази фирма?

Адрес на коментара
  • 3 месеци по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.