Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Каравана


Bob4o

Recommended Posts

Здравейте. Един колега от две години насам ми ги разтега за къмпингите и караваните колко били хубави. Къв кеф, кво изживяване, абе страшна работа било. Последното лято ходи до Гърция и като се върна каза че нямало повече да стъпи на Българското черноморие. Било по-ефтино, небило по-далече от нащо море. Някой от вас имал ли е изживявания с каравана и дали има преки наблюдения за такъв ти почивка. То на думи звучи доста примамливо ама да не стане да се вида в някъв филм. Страх ме е да не сбъркам ако налетя на каравана пък се окаже че има хиляди условности. Има и момент че колата ми е 1,4TDI и дали въобще ще може да тегли нещо от рода 500-700 кила след себе си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай. Ще тегли и ще пита за още. :)

На твоята и дават 450 kg ремарке без спирачки и 1000 kg ремарке със спирачки. В сайта на ЕТ го пише.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам опит с караваните, но като чета цифрите (характеристиките) ми се струва голямо извращение да закачиш 700 кила на 1.4 тди. Без значение от това какво пише на сайта или в книжката. Ако погледнеш логично на нещата - да, колата ще тегли, но за сметка на какво? Драстично скъсен живот на мотора, трансмисията, окачването. Заслужава ли си? Ако си пътувал из Европа (и по-далеч) или ако се загледаш дори и във филмите - никъде няма да видиш автомобил от такъв клас да тегли каравана :roll: Има и друго, щом имаш мерак за каравана, това е логично последвано от обстоятелството, че най-вероятно няма да пътуваш сам в колата, което пък повлича след себе си и още багаж ;)

 

С други думи - горката колица, ако й закачиш този товар отзад :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като стана въпрос за Гърция,за какво ти е каравана,която ще я излозваш 1 или 2 пъти в годината?В Гърция може да си наемеш такава в някой къмпинг и почивката е готова!!! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, недей така "тоя клас не се вижда" - не беше отдавна, когато разни трабантчета и малки полски фиатчета пърпореха по родните баири с разни караванки отзад. Пък 1.4 TDI е по-сериозен двигател... Няма да споря, че 1.9 е по-добър вариант, нито че няма да се отрази на живота на колата, но ако го прави веднъж годишно и общо взето си закотви караваната на място и си пърка с колето отвързано ще минат години преди да усети износването.

 

Пък и го има моментът КЕФ ;) :!:

 

П.П. А да си сменяш колата само за да можеш да теглиш каравана не е алтернатива за мен. Може би когато взима следващата - тогава да мисли по темата. Но 1.4 TDI е относително новичък и колата не е "стара".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с Юли. Това двигателче изобщо не е за теглене на каравана! Ще го скапеш много бързо, ще скапеш и спирачките :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Караваната верно ще бъде извращение с моторчето. Подкрепям колегите, че доста нанагорно ще му дойде.

 

 

Kaкто разбрах от гогата, тая кола е 3 цилиндъра. Къде с нея бе :lol::lol: тя купето едва си носи.

 

Сашо, като се запролети и почнем да се събираме отново на Бояна, с удоволствие ще ти покажа, как Болеславчо "едвам си носи купето" :P . Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това дали колата ти ще се справи с караваната или не колегите са взели отношение. Аз си изказвам мнението като човек който не 1 път съм ходил и спал на каравана и търсил не едно лято място за оставянето и за цял сезон. Да уточня въпросната каравана не е моя, а е на шефа ми с който съм ходил 3-4 лета на море. Той е дърт сърфист, аз се кефя да ходя да карам сърфче. Преди имаше сърф училище и съм ходил там за 1 месец да работя.

 

Не си мисли като някой хора, че със закупуването инвестицията е направена и ще си избиеш парите от това че няма да плащаш в хотели или квартири. За да е пълен кефа в една каравана ти трябва ток и вода.

Къмпинга е добро решение, обаче не излиза толкова евтино. Примерно Градина(до созопол), където до скоро е беше(бил) рая на всички сърфисти за да си оставиш караваната и да ти позволят да се включиш към водата и тока оставяш за един сезон 3000лв. Да правилно 3000лв и това ако не си на първа линия, а си по отзад. Имаш и 100 лв за да ти вкара трактора караваната на пясъка, защото с колата няма да стане колкото и да ти се иска. На другите къмпинки в района Каваци, Смокиня, Арапя и тн положението със цените е подобно. За 1-2 или 10 вечери по спомен беше 4 лв нощувката на място в караваната. От тия дето ги гледаш по 600-700 кила 1 ос ще е за максимум 4 души, но дори и да се води за 4 души реално и комфортно е да сте 2ма.

За тези пари за който пише по горе получаваш следното нещо за къмпинг градина специално:

Тоалетна + баня на не повече 200 метра от караваната ти. Ползването се извършва на един дъх или още по бързо. Хигиената там е нулева и вонята която се носи в радиус 30 метра от кенефа а ужасна. По тази причина редновно някой ти пикае на караваната , в близките храсти, на пътеката , на колата, на пътя и тн>>> около храстите пак си смърди. Поради причината, че си на плажа и има 3-4 сърф училища(сламени постройки) който вечер стават барове и дискотеки не може да спиш заради музиката и крясъците на пияни младежи. Това няма да ти направи впечатление ако и ти си всяка вечер пиян по боравете, но ако искаш да си починеш на спокойствие няма да ти хареса. Личното ми мнение е , че това горе описаното от мен е ужасно и не бих дал 1 кош с пари за да стоя на тази мизерия.

Друго нещо което съм го правил и ми се струва по приемливо.

Търсиш място където да може да си паркираш караваната и говориш с собственика на мястото. Аз 2 лета съм търсил място за каравана и единя път я оставихме между равда и насебър където има на НСА база(олимпииски надежди се казваше). Между едни бунгала имаше ливада, след кратки преговори се уговорихме за цена на вечер със собственика на бунгалата, прекарахме си ток и вода и караваната си остана там. Хем ти я охраняват и ти я нагелждат, по евтино е от колкото на къмпинг. Пак се ползват общи кенефи и бани, но вече имаш възможност да избираш.

Друга година бяхме я оставили до едни бунгала в слънчев бряг където спаха хора от персонала на курорта. Приемлива цена, спокойствие и дискотеки и шумни заведения са ти хем близко хем не те притесняват с шума.

 

За првозването от сф до морето сме ползвали микробус транспортер от тия старите, беше с някакъв изтърбушен дизелов двигател. Самото микробусче не можеше да вдигне повече от 80км в час(без каравана) защото прегряваше, но въпреки това не му пречеше с нея да стигнем до морето. Пътуването беше към 10 часа :mrgreen:

Нещото което сме правили е края на сезона си търим място по морето където да оставим караваната за зимния сезон. Подходящи са големи дворове на къща в някое село. Пак има преговори и пазарлък. Сега въпросната каравана е при някакви хора в едно село до Бургас от края на Септември до началото на Май за 500лв.

 

Покрай караваната има и доста аксесоари който се носят и те тежат доста. Като се замислиш, че трябва да си вземеш масички столчета,м шезлонг да се излегнеш, тента с металните рейки(те май са включени в теглото на караваната) ние си имахме и изкуствена тревичка който си слагагамв пред караваната, бидонче с вода което се ползва за мивка(въпреки че си има и в караваната) котлонче, газова бутилка за него, поне 50 метра дебел кабел, 50 маркуч за вода и още куп неща който ти запълват караватана докато я прекарваш на някаде.

 

Това са главните неща който се сещам да напиша. Стана малко дълго, но поне виждаш мнението на човек който е пробвал и нощувал в каравана.

 

пп. за правпописа ми да кажа: ето тука малко препинателни знаци и който иска да си ги слага там където аз не знам, че трябва да се слагат : "" ,,.. ,,.,..,??,!!,, ът,,ът ,ът..?! ааа ъъъ"" :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а съм ЗА кемперите-един приятел има понеже пътува почти през 2 седмици из Европата и ми се вижда в пъти по-удобно от караваната-първото за мен най -важно е че не се изисква автомобил за теглене :mrgreen: ,после имаш си ток,вода,печки,тоалетни и климатик при някои,и още куп екстри.така че си помисли дали да си купуваш каравана или кемпера е по-добро решение(и по-скъпо) де ;)

а относно категорията-над 750 кг ти искат кат.В+Е ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и да ти позволят да се включиш към водата и тока оставяш за един сезон 3000лв. Да правилно 3000лв и това ако не си на първа линия, а си по отзад. ...

Това си е живо издевателство. В Практикера един генератор за ток струва по-евтино.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тези пари са по скоро за наем на мястото отколкото за разходи за консумативи. То в една каравана имаш 3 крушки даже повечето който съм виждал печката и котлоните са на газ.

 

За кемперите спор няма, че са много по добри, но там цените стават доста сериозни а и като отидеш примерно на море не може да си оставиш къщата на плажа а ти да ходиш до някаъде с колата. Всичко си има + и - Най добре е да имаш един кемпер и да имаш и една 200 коня кола + голяма каравана и ако може и една къща на плажа, но и в някое зимно курортче да имаш къща .....абе да си имаш всичко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.