Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Пак за климатроника на OCTAVIA II...


димон

Recommended Posts

Бих желал някой колега, който е в час с климатичните инсталации да изясни някои въпроси относно отоплението на климатроника.

Всекимо е известно, че КЛИМАТРОНИК е електронно управление на клапите на въздуховодите и регулиране на зададената температура в рамките на много малък хистирезис. Компресорът е част от системата за охлаждане. За разлика от домашните климатици, които охлаждат и топлят ( наличие на 4 пътен винтил) компресора на автомобила се използува само за охлаждане. Ако греша моля да ме поправите .

Тогава възниква въпросът: защо в студено време при умрял от студ мотор и изключване на бутон ECON ( изгаснал светодиод) започва да излиза топло (макар и слабо) от въздушните клапи след първите 100м.

Под 2 градуса компресора не трябва да работи. При включване на ECON (светещ диод) започва да излиза топъл въздух мнооого по-късно.

Дали няма наистина подгряващи нагреватели в охлаждащата течност?...както се споменава в някоя друга тема от форума.

 

OCTAVIA II 1,9 TDI-PD

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ги тези нагреватели - ти да не мислиш, че се бъзикаме бре?!?!?!?! Аз до колкото знам, може и да греша, но за отоплението си се използва точно топлината от охладителната система - както става при колите без климатик - тъй нареченото...парно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали няма наистина подгряващи нагреватели в охлаждащата течност?...както се споменава в някоя друга тема от форума.

 

OCTAVIA II 1,9 TDI-PD

 

Погледни в ръководството на стр. 129 до 149, а също и темата "За колко време ви загрява колата?"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
НА октавия 2 има нагреватели на въздуха (като вентилаторна пе4ка)

и те работят при изключен econ

сигурен ли си? може ли да кажеш нещо повече по темата.. мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НА октавия 2 има нагреватели на въздуха (като вентилаторна пе4ка)

и те работят при изключен econ

 

Според мен ако имаше нагреватели на въздуха топлината щеше да тръгва веднага , а не след малко. Тъй като не намирам инфо съм склонен да вярвам за нагреватели във охладителната течнот- по-точно в главата на ДВГ. Доказателство за това е, че "топлото" започва да духа след малко и се чуват характерни цъкания на реле под волана на ...10 секунден интервал. Най вероятно тези нагреватели се пускат периодично докато температурата на антифриза достигне до зададена стойност - примерно 60 градуса.

Обаче, тази система работи само ако бутон ECON не е активен(изгаснал диод), демек да е пуснат климатика.

При активиран бутон ECON (светещ диод) подгряването не е включено и се чака затоплянето на автомобила от ДВГ.

 

Ако някой има по-логично обяснение ще се радвам да чуя!

 

______________________________

 

OCTAVIA II 1,9 TDI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо търсите логика? Позовавайте се на фактите.

Има си ценова листа, съпроводена с предлаганите екстри. Има си и упътване за експлоатация.

Ако на някой колата му е втора ръка (пък и да не е), най-лесно е да се обади в ЕТ и да попита предлага ли се като допълнително оборудване реотани във въздуховодите. Толкова е просто всичко, а вие сте подхванали нещата от най-сложният им край :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и се чуват характерни цъкания на реле под волана на ...10 секунден интервал. Най вероятно тези нагреватели се пускат периодично докато температурата на антифриза достигне до зададена стойност - примерно 60 градуса.

Обаче, тази система работи само ако бутон ECON не е активен(изгаснал диод), демек да е пуснат климатика.

При активиран бутон ECON (светещ диод) подгряването не е включено и се чака затоплянето на автомобила от ДВГ.

 

Ако някой има по-логично обяснение ще се радвам да чуя!

 

Според една документация на VAG подгревните свещи в блока се включват/изключват в зависимост от оборотите на двигателя. Целта е при ниски обороти (т.е. празен ход) да не се натоварва допълнително акумулатора. Затова като се движиш и оборотите са над една определена граница се включват всички подгревни свещи. При спиране на светофар или при каране на ниски обороти ECU-то почва да гаси една по-една свещите (според докото на случаен принцип) за да намали консумацията на ток и да предпази акумулатора от изтощаване при каране на къси разстояния. Освен това (не съм 100% сигурен) бутона ECON не влияе на тази система. Смятам така защото подгряване има и при мен а аз съм с прост климатик, а не климатроник и бутон ECON при мен няма :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен няма такива нагреватели или поне никъде не успях да намеря инфо за тях. В книжката пише за алтернативно независимо подгряване, но това е екстра, която не се предлага за БГ. Това е така наречената "печка"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toва го пуснах и в друга тема,но нека го пусна и тук : http://www.rheamp.com/el/webasto/Webasto_prospect.pdf

 

VALDO, това което си пуснал е нафтова (бензинова) горелка с програмируем интервал на включване. Това си е своего рода независимо отопление , което черпи гориво от резервоара на автомобила.

Ставаше дума за подгревателни реотани монтирани в охладителната система на ДВГ , които се стартират след запалването на същия. :)

Тази екстра между другото е мноо готина , но бая дебела - над 2 бона.

 

_______________

 

 

OCTAVIA 1,9 TDI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази екстра, единствено може да се каже,че върши прексрасна работа!Другото са пълни глупости.Един воден отоплител освен,че ще ти загрее купето,ти затопля и двигателя - край на студения старт!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, недейте да казвате, че допълнителното подгряване не се предлага в България - случайно имам списъка на екстрите за всичките Октавии 2, вкл 4х4 и Скаут. При Скаут поради някаква причина не го има, но за Октавия 2 и Октавия 2 4х4 си има екстра "Независимо подгряване на купето", кодът й е РНС и струва 2 183лв. Така че СЕ ПРЕДЛАГА в България и то от ЕУРАТЕК.

 

А сега ще си пиша домашното - ще ползвам AUTO на климатроника вместо ECON, за да видя има ли разлика или не.

 

Edit: Коригирам - става дума за екстрите само за Октавия 2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В списъка който ми дадоха когато купувах моята нямаше такова нещо. А тези свещи дали ги има в Октавия 2? Аз иначе съм пробввал какви ли не комбинации - преди да загрее двигателя винаги си духа студено и това си е :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В списъка който ми дадоха когато купувах моята нямаше такова нещо. А тези свещи дали ги има в Октавия 2? Аз иначе съм пробввал какви ли не комбинации - преди да загрее двигателя винаги си духа студено и това си е :)

 

Не е така , колега! :D Включи климатроника на auto без нищо друго да пипаш и ще почувстваш след 100-200м топлина , която не е естествено като парното , но е доста полезна за водача :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което написах че има нагреватели на въздуха е абсолютно вярно

върви само с климатроник и е стандартно за всички климатроници на VAG

по-новите(след 2004г) и само и задължително за дизели.

На бензинови мотори не се монтира.А също и това не е екстра затова го няма в ценовите листи.

Нагреватели на антифриза няма със сигурност за 2.0 ТДИ за 1.9 ТДИ PD незнам. ЗА 1.9 ТДИ с ГНП има но само някой изпълнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което написах че има нагреватели на въздуха е абсолютно вярно

 

 

Сподели откъде черпиш инфото плз!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://volkswagen.msk.ru/vw_doc2/golf_2004_rus.pdf

СТР 71. Това е за голф 5 но вси4ки знаем какво е октавия 2

 

Мерси! Четивото е много интересно и на достъпен език!!! :)

Наистна е така - всички дизели на които няма монтирани нафтови печки се оборудват серийно с въздушен отоплител който е поставен в таблото пред радиатора на парното.

Работи в случаите когато са изпълнени следните три условия : 1. Температура на ДВГ е под 75 градуса, 2. не е натиснат ECON, 3. оборотите на ДВГ са над 500 об/мин.( в смисъл да е запален).

Важи само за дизеловите агрегати- вероятно заради по-бавното им загряване...

 

OCTAVIA 1,9 TDI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://volkswagen.msk.ru/vw_doc2/golf_2004_rus.pdf

СТР 71. Това е за голф 5 но вси4ки знаем какво е октавия 2

tdivz3.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз от доста време се чудя по този въпрос, но сега нещата ми се изясниха.

Мерси на всички!

За съжаление не мога да сваля нищо от горния линк. Ако можете някои който го е свалил да го качи тук или някъде другаде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.