Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Проблем със запалването на фелиция


biser.or

Recommended Posts

Здравейте!!! Фелиция 1.3 (карбуратор) .Въпросът ми е... как да тествам електронното,делкото и бубината ? Целта е да съм 100% сигурен от къде е проблема ,за да не поръчвам части на хаус. На кл.15 на бубината имам захранване, също и на електронното при подаден контакт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо ще взема да позачистя темата от спам !

После идва въпроса колата пали ли като има захранване т.к. безконтактното запалване токутака с мултицет неможе да се тества освен ако не си решил да търсиш късо из електрониката , всичко останало или работи или не . Ако е стандартното безконтактно запалване често дефектира намотката в делкото , но това е в случаите , когато луфтовете в делкото са сериозни или някой грубо е скъсал някое кабелче , после комутатора може да не е вързан правилно или пък някой имобилайзер се ебава ... опиши проблемацията по - подробно.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо ще взема да позачистя темата от спам !

После идва въпроса колата пали ли като има захранване т.к. безконтактното запалване токутака с мултицет неможе да се тества освен ако не си решил да търсиш късо из електрониката , всичко останало или работи или не . Ако е стандартното безконтактно запалване често дефектира намотката в делкото , но това е в случаите , когато луфтовете в делкото са сериозни или някой грубо е скъсал някое кабелче , после комутатора може да не е вързан правилно или пък някой имобилайзер се ебава ... опиши проблемацията по - подробно.

Поздрави!

 

 

 

Запалването е стандартно безконтактно кавото е и на фаворита. Делкото няма луфтове..няма монтирана аларма която да прекъсва запалването !!! Спря изведнъж!!! Проблемът се изразява в това че бубината не хвърля ток на разпределителя.Както вече споменах на кл.15 на бубината установих че има захранване. Все пак няма ли някакъв чалъм да се провери дали работи комутатора? Датчика който е в делкото какво съпротивление трябва да покаже при мерене с мултицет. Бубината също?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според книгата на Цедрих съпротивлението на първичната намотка на бубината е 0.6 Ом , вторичната е 5 кОм , съпротивлението на палеца е от 4 - 6 кОм , а комутатора в момента не мога да зацепя как точно може да се измери / вътре има два транзистора вързани в схема Дарлингтон / но мисля , че не трябва да има късо към корпуса . Самата намотка на датчика в делкото мисля , че беше около килоом :roll:

Така от първа ръка провери палеца / да не е прекъснало съпротивлението / и дали не е блокирало коксчето на капчката и да не опира в палеца ... и в двата случая липсва високото напрежение на свещите и после тръгвай по сложните жици на запалването.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

: ....

Така от първа ръка провери палеца / да не е прекъснало съпротивлението / и дали не е блокирало коксчето на капчката и да не опира в палеца ... и в двата случая липсва високото напрежение на свещите и после тръгвай по сложните жици на запалването.

Успех!

Те са си ОК. Самата бубина не хвърля високо . Утре ще меря . За момент не мога ли да сложа бубина от обикновенно 120-ково запалване.Само за пробата де.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

диагностиката на запалването се прави в последователност отзад напред винаги.така че почваш с свещите и свършваш с бОбината

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

диагностиката на запалването се прави в последователност отзад напред винаги.така че почваш с свещите и свършваш с бОбината
- супер интересна логика, не знам обаче на какво е подчинена и аз явно като по-глупав не я спазвам. А и при положение, че колегата доста точно е охарактеризирал проблема съвсем недоумявам какво общо имат свещите и бла бла...

 

 

Съпротивлението на бобинката на делкото е 3кома. Ако е безкрайност значи е прекъсната.

 

С бобина от 120 няма да стане, но за сметка на това доста бобини от автомобили с безконтактно запалване от тоя тип ще свършат работа, стига да са с близки стойности на първичната намотка, т.е. между половин и един ом, предимно под 1ом. Аз например съм с бобина бош от форд, може и от опле да ползваш и т.н. С мултицет лесно се вижда дали е наред бобината или не.

 

Бобината може да не дава искра до дистр капачка и защото замасява високото напрежение още при самата нея към + или - до извода за високото - често явление водещо до тотално незапалване.

 

Комутатора се свързва към маса и респективно подава маса на бобина през купето, т.е. трябва да е хванат сигурно или още по-добре да има кабел за маса между него и блока/акумулатора. Аз си имам по принцип резервен комутатор защото се слбучва да сдаде багажа на всякакви коли, но и в СФ лесно се намират работещи втора употреба на разумна цена все пак.

 

 

Малко късно виждам темата явно, но успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни това мое мнение и ще разбереш как се търси повреда по запалителната сиситема

 

 

shotik

 

Отговори: 3

Видяна: 191 Форум: Интересни връзки Пуснато на: Вто Дек 19, 2006 7:56 pm Заглавие: защо не пали мотора?

ето един материал как да откриваме защо не пали мотора

 

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=47685&photo=12

 

 

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=47685&photo=13

 

Ако можеш си го принтирай и ще се оправяш лесно като ти е под ръка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е логика ,а принцип в диагностиката на запалителните системи ГОРСКИ :mrgreen:

учил съм го в средното образование ,профил Електротехника на автомобилния транспорт,и така са ни казали инженерите ,може и да са ни излъгали :mrgreen:

 

а относно бобината от 120 незнам каква е но ,аз съм карал с бобина от обикновената запалителна система с чукче и о чудо РАБОТИ :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е решен!!! След като замерих бубината и датчика, и установих че всичко е в нормите, прибягнах смело до смяна на комутатора. След замяната му високото се появи. :mrgreen: Стария комутатор го разглобих и отремонтирах.Главния виновник се оказа транзитора ВU 921.Тъй като не открих в магазина такъв специфичен дарлингтон транзистор го замених със транзистор с приблизителни параметри ,в случая BU808 И така колата в момента си е с новия комутатор а отремонтирания е за резерва. Вече е изпробван стария комутатор,но колко е надежден не се знае. :mrgreen: За напред упорито ще търся BU921,тъй като BU808 не ми вдъхва доверие за сериозна експлоатация. Причината според мен за да се скапе комутатора е лошата връзка на металния корпус на комутатора спрямо маса.Колегата Viktor_ е много прав в случая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

забравих да спомена че вместо да нося резервен комутатор ,нося за резерва 1 реле,което върши чудесна работа при авария :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

забравих да спомена че вместо да нося резервен комутатор ,нося за резерва 1 реле,което върши чудесна работа при авария :mrgreen:
Я раздуй за това реле, че ми стана интересно :mrgreen:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами свързва се определен начин и играе ролята на комутатора,само за аварийни ситуации,както писах,защото намотка няма да издържи дълго време.

ако искаш ще потърся схемата и ще я пратя,некаква елементарна беше ,но не помня точно как беше

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защото намотка няма да издържи дълго време

искаш да кажеш - контактите на релето - някъде около 40 000 щраквания и дотам. намери си комутатар - по-евтино е или си вържи 2 транзистора по Дарлингтон.

biser.or - наистина ли в комутатора има просто 2 дарлингтона каскадирани или нещо такова ? Никога не съм отварял за инфо просто ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е логика ,а принцип в диагностиката на запалителните системи ГОРСКИ
- Само не ми викай горски щото тия смешни принципи дето си ги учил в средното както и на shotik схемите са в голяма степен от типа - "млад конструктор", с две думи доста любителски звучат. Ще ми е интересно да те видя как ще се прибереш от някъде ако ти се скапе комутатора с обикновено реле, дето ти тряб схема за до го свържеш, ама си я забравил...

 

С бобина от запалване с ЧН до никъде няма да стигнеш, защото искрата ще е минимална и О чудо във високите изобщо няма да има искра.

 

Понеже си много голям специалист отсега нататък ще се въздържам да ти отговарям в темите когато имаш някакви проблеми, щото аз горския не се ръководя от какво си учил в теникума...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Viktor ,разбирам твоето пренебрежително отношение към по -старите неща които сме учили навремето,но те са и изпитани от времето.Вярно е че схемата е от вестник "Направи сам" и поне на мене ми е помагала да се справя по лесно,защото в този напрегнат живот не е само едно да помниш.С новите коли едва ли да се справя,но с тези с класическо запалване ако следваш стъпките по схемата са универсални за тези коли.

Другото е ,че тази схема е за такива шофьори ,които не са добре запознати с електричество и мотори и тя е един ценен помощник когато колата не пали.

Не насилвам никой да я ползва ,но то все някой някога може да се сети ,че е трябвало да я прочете.

Пожелавам на всички приятно посрещане на 2008 г и базаварийни километри,бъдете здрави и щастливи!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е логика ,а принцип в диагностиката на запалителните системи ГОРСКИ
- Само не ми викай горски щото тия смешни принципи дето си ги учил в средното както и на shotik схемите са в голяма степен от типа - "млад конструктор", с две думи доста любителски звучат. Ще ми е интересно да те видя как ще се прибереш от някъде ако ти се скапе комутатора с обикновено реле, дето ти тряб схема за до го свържеш, ама си я забравил...

 

С бобина от запалване с ЧН до никъде няма да стигнеш, защото искрата ще е минимална и О чудо във високите изобщо няма да има искра.

 

Понеже си много голям специалист отсега нататък ще се въздържам да ти отговарям в темите когато имаш някакви проблеми, щото аз горския не се ръководя от какво си учил в теникума...

добре ГРАДСКИ smile076 моля те не се въздържай в отговорите и винаги можеш да ме излъжеш smile164

весели празници на останалите smile179

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.