Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Oктавия на метан


yohi

Recommended Posts

Подразделението на Volkswagen („Фолксваген”) Skoda („Шкода”) предлага модела Octavia („Октавия”) с концептуален метанов турбо двигател (CNG - Compressed Natural Gas). Той може да измине 700 километра като използва и метан, и бензин, предаде БТА, като се позова на ДПА.

С версията CNG при резервоар от 17 кг метан могат да се изминат 300 км при консумация 5,7 литра на 100 километра. Бензиновият резервоар, съдържащ 55 литра, предоставя възможност за изминаване на още 400 км, според автомобилната компания.

В Европа метанът е с близо 50 на сто по-евтин от бензина и 30 процента по-евтин от дизела. Емисиите на въглероден двуокис са определени на 145 г/км, което е с около 20 на сто по-малко спрямо емисиите при бензиновата версия.

С 1,6-литровият двигател версия CNG се постига мощност от 65 конски сили спрямо 102 конски сили при бензиновия двигател.

Skoda Octavia CNG струва 20 830 евро в Германия или с около 1000 евро над цената на обикновената бензинова версия.

 

Статията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези 65кс ще стигнат само в града и ако не бързаш за никъде и задръстването не е обичайното!!! :!: :evil: :!: Колата е много хубава, ама 65кс стават евентуално за Фабия и е**м ти икономията от тоя метан. Пък и тия 17л резервоар за метана се слагат някъде, вероятно на мястото на резервната гума. :!:

 

Сигурно ще има хора и за това нещо, ама не искам такъв компромис.... :evil:

 

П.П. Между другото 1.6 турбо не знам да има VAG, пък и 1.6 прави 100кс без турбо, така че какъв е тоя двигател не става ясно. И после някакви мизерни 65кс - май няма турбо! :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошо няма че правят такива концептуални модели.

Аз бих скочил на един такъв автомобил.

... и още на стотния километър ще съжаляваш, че си я взел. Хубаво е да се правят икономии, ама да са в някаква допустима граница. Купето на тази кола клони към 1.5 тона, към това като прибавим теглото на метановата бутилка (а тя не тежи хич малко) и от другата страна на равенството като сложим 65 коня, получаваме един автомобил, който ще се задъхва на равното, а какво ли остава за баир.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста недоклатена концепция според мен :roll: . Извинете ме за цинизЪма :oops: . Пък и надали някой би взел кола дето не върви и на всичкото отгоре струва почеве от 1,6 бензинката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали наистина е 65 коня (ако е верно написаното и според мен е доста малко за този автомобил)

нормално е да струва повече от бензина .

все пак тя върви и на бензин и на метан.

Колата ми се струва иделана за бакшиши.

Те и без тва каат на метан.

 

@Dereal

Пък и тия 17л резервоар

става въпрос за 17 кг което ако не се лъжа е към 100 л .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.6 на метан и 65 к.с. е БЕЗУМИЕ. На първия по-сериозен баир сигурно трябва да катериш на задна, че е по-къса и да има обороти.

 

Хубаво е да се правят икономии, ама да са в някаква допустима граница.

 

АБЦЕЛЮТНО!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много слабичко ми се струва тва 65 коня за октавия, а пък в баира незнам как ще движи :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слабичко е, но "икономията" иска жертви. Както впрочем и гъзарията де. А в случая маломощния двигател ще се натоварва повече и междуремонтния му пробег ще бъде доста по-къс. Та на практика парите, спестени от гориво, ще се инвестират в основен ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази статия изобщо не я четете!!!Написана е от някоя шматка дето нищо не разбира от автомобили!!! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих си труда да потърся малко повече информация за въпросният модел. И какво се оказа - мощността на колата не е 65 коня, а 65 kW, което прави 88 к.с. Като тази мощност се постига при каране на газ. Ако се кара на бензин мощността е 74 kW, което прави 102 к.с.

Продължавам да твърдя, че бих скочил на такъв автомобил.

 

Информацията е от тук(PDF): http://www.erdgasfahrzeuge-kontor.de/pdf/skoda-octavia-cng.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Boomster

Предполагах че има грешка.

Там от време на време говорят за литри от време на време за килограми при метана.

Кой знаеш кой не особено запознат с автомобилите човек я е написал.

 

p.s. Извинявам се че я публикувах без да проверя !!!!

за в бъдеще няма да правя така smile173

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, Boomster, намери правилното инфо :!: ;) и разликите в стойностите и информацията са съществени!

 

Нищо не виждам да пише, че е турбо -> тая първата статия е вятър и мъгла с малко скреж :evil: :evil:

 

А пък тия дето са го писало това PDF-че много ми е интересно къде са учили математика и как 74kW * 1,36 = 102кс :?: :?: Защото калкулатора ми показва 100,64 и това никак, ама никак не стига до 102, дори и да го закръглим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това вече е друго нещо, но аз съм си фен на нафтата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "Mishelle" -

теглото на метановата бутилка (а тя не тежи хич малко)
Аз мисле, че бутилката в тази "Octavia" е от най-ново поколение, тоест такава, каквато на дали все още има в България. А последните, който за сега има в България, тежът около 50 килограма. Имам Приятел с такава бутилка (с такова тегло), а я има над година вече! Отдавна мина времето на 200+кг. бутилки, от който колата "опираше в тампоните" отзад :)

 

До "ВСИЧКИ" - И аз бих подкарал такава кола. Може би защото отдавна ми е минало времето да се сравнявам с Шумахер (и с банковата му сметка). Пък и е друго за 30-40 лева да идеш до морето, например. И 7-8 лева градско също ми звучи по-добре от 15-те сега :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕЕееебе, Вуду, ти с тоя звук :!: :!: Ела да ти покажа звук - 1.9 TDI PD, като PD-то е най-същественото!!! Бръмчи си, тропа си и ти казва, че нещата отпред са под контрол и не звучат като ураган, ама дърпат като такъв!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

После пък ще видим и вървежа - тази вечер на 4-та скорост с около 70км/ч се включих на Цариградско и да не ме чува жена ми, но й скочих на газта - резултата е задействане на ASR-A (тракшън контрола) докъм 80-85км/ч. А това са само 100 "мизерни нафтови" кончета!!!! Просто не искам да мисля за 2.0 дизел с 140кс или не дай Боже 170кс!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз бих и се метнал с кеф. 88 коня не са чак толко малко освен ако нямаш някакви претенции за ускорение за под 10сек за 100км/час.

 

пп. преди дни говорих с някакъв бакшиш който беше на метан и изрази положително мнение за горивото. 20 лв -300км пробег. Никакви проблеми за 110 000км откакто е с метан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колицата е добра 88 коня не са малко, и нека не забравяме, че до преди 5 години карахме шкодаци по 50коня и се радвахме ;)

Истината е в метана :) ама само се чудя в кои ли момент ще кажат Акциз, данък(по голям) или пък ще стане като с дизела, като видят че се е качило потреблението , качват и цената. Затова трябва да се действа бързо ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile188

тази вечер на 4-та скорост с около 70км/ч се включих на Цариградско и да не ме чува жена ми, но й скочих на газта - резултата е задействане на ASR-A (тракшън контрола) докъм 80-85км/ч. А това са само 100 "мизерни нафтови" кончета!!!!

 

Или тябва да си купиш нови гуми или трябва да си одрежеш малко от носа защото е порастнал като в приказката с всяка лъжа и разсте по малко ;)

 

Вярно че сме секта и всички сме пристрастни съгласен съм, че ''моето си е най-хубаво'', но не мога да разбера как на някой октавията която примерно е 101 коня и същата като нашата харчи много по-малко и върви много повече.

:mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Corropt,

 

Мойта скромна колица до 3та на мокро се опитва да върти гуми! Така че не се знае, знае ли се! А на сняг съм го докарвал да върти гуми и на 5та! Голям кеф - караш със 70 и километража за секунда-две отива на 150 :mrgreen: Няма такова ускорение smile115

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile188 corropt, гумите са 34 или 36 седмица на тази година (края на август, началото на септември) ПРОИЗВЕДЕНИ, зимни, Viking.

 

И също като PRR на мокро на 3-та и невнимателно боравене с газта (по-точен израз е "почти рейсърско" ;) ) тракшъна сработва.

 

Носът ми не расте, благодаря, пораснал си е достатъчно и никой още не го ползва за навес ;)

 

И не съм се хвалил, че харчи по-малко - даже не се класирам под 9,6/100 в града (като обичайното ми каране не задейства тракшъна ;) , но кефа да го натиснеш през уикенда си е голям), еле пък да казвам, че ми е най-бързата. (ако след 2 години все още имам интерес може и да я чипна за 130кс/309nm, но засега съм на 100кс/240nm).

 

Но все пак стана много офтопик.

 

Вярно е, че до неотдавна колите бяха по 50-70кс, но и не тежаха 1.3 тона или повече, което компенсира, даже може би отминава точката на равновесие. Октавията ми дърпа много повече от Фелицията, но и се пързаля повече, нищо, че има АБС - просто 400кг не се компенсират така лесно.

 

Същото е и с мощността - 88кс не са това, което бяха преди. Сложи на една Фелиция 90кс двигател и същия тоя двигател на Октавия и да видим каква ще е разликата - ускорение, разход, макс.скорост. Става си дума за физика. А и факт е, че хората бързо и лесно свикват на хубавото и не искат да се връщат назад...

 

А пък PD-то трака както нищо друго, особено пък V6-ците на Ауди и VW, пък и Супърб де. И това е по коментара на Вуду - "нема такъв звук кат бензино" - нема, ама има и по-хубав ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези 65кс ще стигнат само в града и ако не бързаш за никъде и задръстването не е обичайното!!! :!: :evil: :!: Колата е много хубава, ама 65кс стават евентуално за Фабия и е**м ти икономията от тоя метан. Пък и тия 17л резервоар за метана се слагат някъде, вероятно на мястото на резервната бутилка. :!:

 

Пич, това е автомобил, не е кръчмма - има резервна гума, няма резервни бутилки :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пък и тия 17л резервоар за метана се слагат някъде, вероятно на мястото на резервната гума. :!:

 

За мене е 99 % невъзможно да е така. Бутилките за природен газ са много, ама много по-различни от пропан-бутановите. Така, че ще се пречкат на воля из багажника. Това са бутили с обем 100 литра. Няма начин да натикаш такова нещо на мястото на резервната гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.