Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Марта ми се разсърди...


Боби Доктора

Recommended Posts

Или още опит по отстраняване на проблеми по ел. инсталацията на Октавия 1.

 

Колеги, да знаете снощи какво ми се случи! Слизам аз да разходя кучето към 10-10:30 вечерта и на връщане исках да си взема нещо от колата. Натискам аз дистанционното на алармата - чувам "тут"-"тут" и в момента, в който присветнаха мигачите (по-голяма консумация) - започна едно безспирно свирене на сирената. (инфо - сирената ми е с автономно захранване - батерия и при отпадане на акумулатора - свири) Бе дистанционното - това копче/онова копче - нищо - свири си. ЛЕЛЕ - УЖАС! smile183 Няма спиране... Бързо реших - за да не тормозя хората в блока - светкавична реакция на жена ми - задърпа ме с Алфата до близката (Люлин метростанция). Свалих цялата кора при краката на шофьора - и КАКВО ВИДЯХ... Има блок с кабели и релета. Кабелите са с квадратура 6 - 12 квадрата. Знам го - от него съм хващал захранване за тубата, навигацията и всички останали електроники, монтирани допълнително от мен. И виждам аз най-дебелия кабел - 12 квадрата - там където се захваща клемата - ОКИС, ама окис, какъвто не сте виждали и на най-скапания акумулатор на плюсовата клема... ](*,) ](*,) ](*,)

 

Представяте ли си - 12:00 часа, "-5 градуса", разглобено табло, осветление вътре от едно мижаво светодиодно фенерче и НЕПРЕКЪСНАТО СВИРЕЩА СИРЕНА.

 

Мамо, мила майчице... Оттам жената - бегом до OMV - две кафета, Шарк, WD 40 и обратно да свети с фенерчето.

 

Айде сваляй клемата, търкай всичко там с домакинско телче smile121 , пръскай здраво с WD 40, нагрявай здраво с ДВЕ запалки, калайдисвай, стягай обратно (до малко преди скъсване) - всичкото това (с прибежките за сгряване в Алфата, която покорно си работеше зад Октито и светеше с фаровете) до 2:30. Сълзи ми потекоха от зор. smile176

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Марта сто процента ми е сърдита (ревнува ме от новата) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

А - на сериозно - всичкото това е дошло от НЕСТЕГНАТА КЛЕМА - ФАБРИЧНО Контактното съпротивление е нараствало с времето (колегата Victor се сеща според мен най-добре за какво става въпрос) Пипал съм там сто пъти - закачвал съм там какво ли не, ама ЗА БЕЛЯ - точно тая клема никога не съм докосвал (съответно проверявал)

 

Грешката е моя, защото в интерес на истината забелязах преди време, че при натискането на спирачките, например, или при включен мигач (или при каквато и да е друга консумация - ел. стъкло, нагревател и т.н.) осветлението на таблото вътре леко примигва, но го отдадох на скапания акумулатор (щото той беше на доизживяване). А то - хлабава клема и три кила окис по нея :smt034 smile075

 

Извинявайте за дългия пост, ама не можеше да не се разкаже туй чудо...

 

 

EDIT: На следващата среща на клуба, когато се надявам вече да почерпя всички вас за новата кола ОТДЕЛНО ЩЕ ПОЧЕРПЯ ЗДРАВО жената - неотменен помощник във всички шкодоремонти smile162

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си герой бе!

Казвам ти го с целия си жичкаджийски опит, който имам от 1984 г. насам. Е вече нямам време за бърникане, ама при тея условия които описваш да направиш такъв ремонт си е направо героизъм.

Много ми е интересно защо толкова окис, напрежението е само 12 волта, тока е дебел и вероятно от лошия контакт е греело като реотан, но ако е греело е щяло и да мирише, в купето не е такава влага, както навън. Клемата запоена ли беше или само стегната? Винаги съм се питал при една автомиблна инсталация или въобще инсталация на превозно средство, кое е по - доброто запояване или механична връзка. Може би отговора е в материала на връзката, по добрите фирми май използваха позлатени или посребрени контакти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полезна информация ... и при мен има неприятно премигване на подсветката като пусна мигач и разни други странни ефекти. Отдавах го на кофти акумулатор, но явно не е от него - първо защото ту ги има тия проблеми, ту ги няма; и второ - нямам никакви проблеми с паленето в студовете. Горната тема само затвърди мнението ми, че ще трябва сериозна профилактика на жиците :(

Дано само дочакам без проблеми по-топло време.

BTW - Боби, при тебе проблема е бил в при релета, които са под таблото над педалите, ако съм разбрал правилно ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BTW - Боби, при тебе проблема е бил в при релета, които са под таблото над педалите, ако съм разбрал правилно ?

 

Точно там!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

orange, ако не ти се чака по-топло време иди в паркинга на МОЛА. Скоро установих, че там е идеалното място да си наливаш течност за чистачките например :mrgreen:

 

Боби, поздравления. Не ми се мисли на мен ако ми се случи какво бих направил :oops:

 

И все пак един въпрос малко ме притеснява: къде е полицията в този момент. Дърпаш пищяща кола до някакъв паркинг в 12 през нощта и я човъркаш няколко часа. Притеснително е

smile173

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак един въпрос малко ме притеснява: къде е полицията в този момент. Дърпаш пищяща кола до някакъв паркинг в 12 през нощта и я човъркаш няколко часа. Притеснително е

smile173

 

 

Ама аз не писах, защото щеше да стане роман. Таман на два пъти идваха до мен (и колата) и проверяваха документите. Даже вторите питаха дали могат да помогнат с нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак един въпрос малко ме притеснява: къде е полицията в този момент. Дърпаш пищяща кола до някакъв паркинг в 12 през нощта и я човъркаш няколко часа. Притеснително е

smile173

 

 

Ама аз не писах, защото щеше да стане роман. Таман на два пъти идваха до мен (и колата) и проверяваха документите. Даже вторите питаха дали могат да помогнат с нещо.

Учтиви ченгета са били :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си се справил. Единствените проблеми и забележки които имам към Октавията са в ел. инсталацията.

Онова чудо с релето на комфорт модула пак ми направи беля. Обаче е много студено и не ми се раздига сега. Много ме съмнява, че някой кабел пак се е одънил. Когато я взехме сменихме два-три кабела - за осветлението в багажника и за капачето на резервоара, защото се бяха окислили и прекъснали, на това отгоре под мокета и корите на праговете. ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак един въпрос малко ме притеснява: къде е полицията в този момент. Дърпаш пищяща кола до някакъв паркинг в 12 през нощта и я човъркаш няколко часа. Притеснително е

smile173

 

 

Ама аз не писах, защото щеше да стане роман. Таман на два пъти идваха до мен (и колата) и проверяваха документите. Даже вторите питаха дали могат да помогнат с нещо.

 

Аааа така вече е друго :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.