Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия II - проблем със съединител


octi

Recommended Posts

Здравейте, преди две седмици си купих чисто нова Октавия II 1.9 TDI Ambiente. По принцип съм много доволен от колата, но имам проблем със съединителя - при натискане на педала се чува нещо като стържене. Познати ми казаха, че може да е от лагера на съединителя. Вие какво ще кажете? Сериозно ли е това и колко отнема ремонта? Трябва ли да се сваля скоростната кутия? Питам защото искам да съм подготвен, когато отида в ЕТ след празниците. Благодаря на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казва един познат майстор - Маса няма колата !

 

Сега сериозно ... при тез студове каквито и греси да ползват при събирането на тез лагери ми позамръзва и стърже ... въпроса е след 150 - 200 метра каране да спира , също и като се позатопли ... ако продължава спокойно тичай за рекламация .

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор. Шума не спира и след 10 и след 100 км. нито пък като загрее. Изобщо от лагера ли е или може да е нещо друго? Нарочно изчаках малко, за да видя дали няма да изчезне, но не изчезва. Иначе на място и като включвам 1-ва няма нищо. Как може на чисто нова кола да се случи такава тъпотия :( Труден ли е ремонта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да чакаш, ходи в ЕТ още утре ако можеш. И не карай колата така, да не вземе да се прее*е съвсем. Лагер на съединителя трябва да е проблема, какво да правиш, случва се и на нови коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш никакъв проблем ! Този звук го чувствуваш само при леко натискане , нали ! Вибрациите на мотора се придават по привода на съединителя до педала. Мисля че е нормално за този вид мотор . Моята е същата и аз я имам отскоро. Навярно преди си карал като мен бензин.... :D

 

Отвори предния капак и сложи ръка на мотора да усетиш вибрациите ...точно такова се усеща и на педала на съединителя. Това усещане има и звук , който ТИ чуваш.

 

1,9 TDI-PD

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димон, вибрация е едно, стържене - съвсем друго ;). Най-добре да закара колата да я видят максимално най-скоро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво имаш предвид под леко натискане? Чувам го като превключвам предавките (по скоро като натискам педала на съединителя) и звука не е толкова тих, че да не му обърна внимание - чувам го и като съм си пуснал духалката и музиката. Наистина досега не съм карал дизел, но чак пък такова зловещо хъркане не съм очаквал. Като правих тест драйв на такъв двигател като че ли го нямаше...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има предвид, че като си сложиш крака на педала и го натиснеш 1-2 см(сложиш си крака на него) той почва да вибрира, което е проблем на всички дизелови шкоди. В твоя случай, доколкото разбирам, става дума за съвсем друго, тъй че - ходи в ЕТ при първа възможност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен , при пълно натискане на педала не се усеща нищо. Но в началния момент (след изгубване на своб. ход) започвам да чувствам ОНОВА ЧУКАНЕ :D (майтап)... леко тръпнене по крака ,което е съпроводено с лек звук ....не знам на какво ми прилича , но не е стържене определено...,абе като въртене на нещо екцентрично.

Все пак наистина няма какво да губиш , ако се отбиеш до някой сервизен център...

Дано да се заблуждаваш, че не е приятно за нова кола .

 

П.П. не вярвам да имаш по-остър слух и ню :) х от мен ...

 

1,9 TDI-PD

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросните вибрации на педала на съединителя ги има и при Ситроен С5 (феислифт 2.0 HDI 140hp) и Мерцедес Вито ( 2.0 CRDi 150hp), така че мисля че са съвсем нормални.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нормални - нормални са. Стига да не е стържене. Всяка кола си има предимства и недостатъци. Стига недостатъците да не са повече от предимствата. :D

Моя позната има Ситроен Ксара Пикасо 2,0 HDI. Там няма никакви вибрации, но има пък жило което се къса и струва 360 лв със смяната.

Няма го и ОНОВА ЧУКАНЕ при тръгване , но вътре всичко е твърдо и дървено..., но да не се отклонявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На пикасото двигателя е стария и е 90 или 110 hp и наистина при него го няма(там вибрира скоростния лост ако не се лъжа, докато на октавията тои не вибрира), а при Октавия II 2.0 ТДИ има ли го тва нещо, а при октавия 1?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи при мен няма вибрации или чукане при тръгване. Всъщност колата върви перфектно. Проблема е че като превключвам предавките при ускорение т.е. повишаване, а не намаляване когато отнема газта и натисна педала на съединителя се чува шум, който буквално бих определил като хъркане. Този шум го няма когато примерно съм на скорост и отнема газта за да се възползвам от моторната спирачка и като паднат оборотите да я изключа от скорост. Значи шума се чува когато е на високи обороти и натисна педала на съединителя..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пишеш , че чуваш звука при натискане на съединителя когато си бил на високи обороти. В този момент навярно отнемаш газта , нали така ?

...Ами такъв е звука при превключване на скорост - нещо характерно като хъркане или по-точно бих определил като рев от 6-цилиндров V-образен мотор . Чува се такова нещо.

Ако искаш да се убедиш , че не е съединителя още сега , слез долу в гаража и запали . Пробвай на място без газ да превключваш 1-ва и 2-ра . Няма да чуеш нищо, само лекото потрепване на педала ще усетиш. Това което се чува при каране и смяна на скоростите е от рязкото падане на оборотите и го има всеки турбо дизел , та дори и само дизел :)

Успех !

 

п.п. мен пък тва хъркане ме кефи най-много от екстрата наречена ДИЗЕЛ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак правих проби - на място нищо не се чува - и при запален и при изгасен двигател и при превключване и само при натискане на педала. Въпросния звук се чува когато примерно съм на 2ра и стигна 2000 оборота и тръгвам да превключвам на 3-та. Отнемам газта и натискам педала на съединителя - точно тогава се чува. А примерно ако съм на скорост и я оставя без газ и тя като стигне 1300-1400 оборота аз искам да изключа от скорост - натискам педала на съединителя и тогава няма звук...

 

Ако е лагер не би ли трябвало винаги да има такъв стържещ звук?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така , аксиалния лагер се чува винаги при запален двигател, дори на място при натискане на съединителя. ..Абе не може на нова кола да се чуват лагери :D

Това е просто ефекта от покупката на новото...Непрекъснато ще търсиш нови звуци , ще се вслушваш и ще сравняваш със старата кола . ...и аз съм така , гадно е , ама какво да се прави. Дали сме бая пари за тия таратайки и очакванията ни са по-големи- ЗАТОВА.

Аз преди съм имал по-големи класове коли от Октавията и на мен не ми е лесно да търпя някои неща в нея , ама няма връщане... :D

Радвай се , че поне чуваш само един звук !!! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.