Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дросел чистене


allroad1982

Recommended Posts

Ами свещите изглеждат добре цвят керемида хаха

 

а относно кабелите то моята няма кабели а един блок които се слага едновременно на 4те свещи а тои е свързан с 3 тънки кабели към компа....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е иди в ЕТ да ти закачат един тестер и щи кажат какво е, така или иначе най-вероятно няма да се справиш сам с проблема, барем професионалисти да ти дадат насока...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вече ме закачаха само поаказа че датчика не работи за течността и аз г осмених и се оправи .... може би е дюзите ама те не могат с комп да се хванат ако не бачкат ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам този проблем от около половин година, засега без решение. Двигателят ми е същия. Бил съм и в ЕТ (между другото колата ми откакто е закупена през 2001 е била обслужвана само в сервиза на ЕТ и може да е образец на способностите им). Правих си и аз независима диагностика, освен че няма грешки, всички параметри са в нормата. Рових се и из чужди форуми има на доста места постинги за същия проблем, но без нищо за причината. Така че, ако откриеш проблема, надявам се да споделиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нито едно от споменатите в темата. Минах през изброените предположения и дросел клапата я чистиха в ЕТ, обаче вибрациите си останаха, а приемчикът каза, че този двигател след определени километри си е така. И аз се опитвам да свикна с тази мисъл, какво друго ми остава ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нито едно от споменатите в темата. Минах през изброените предположения и дросел клапата я чистиха в ЕТ, обаче вибрациите си останаха, а приемчикът каза, че този двигател след определени километри си е така. И аз се опитвам да свикна с тази мисъл, какво друго ми остава ...

Да счупиш главата на някой отговорен в ЕТ,ама първо на приемчика,дет го учат да говори подобни небивалици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен лятото при стартиране на студен двигател тресеше ужасно много, докато един ден не запали - оказа се проблем в клапаните и то механичен. Направиха някаква интервенция по тях и казаха диагноза: блокирал хидравличен повдигач от там излезнал прът и това в следствие може би на лошо масло. След смяната на маслото с УНИЛ 10В40 се оправи, един два пъти запали с тресене след това. Майсторите казаха че е нормално докато новото масло почисти повдигача.

Сега забелязах следните неща:

0. При палене сутри на студа оборотите се вдигат в момента веднага след паленето и после застават над 1000 и след минута се нормализират

1. Моментен разход като загрее 1.1-1.3л/ч

2. В момента на достигне оптимална температура еднократно пропадат оборотите и после се нормализират

3. Като дам малко газ на празен ход(съвсем леко натискам педала на газта) оботите подминават минимума(пропадат малко) и после се нормализират.

4.От както съм купил колата - 87к (сега 106к) оборотите на празен ход играят много малко

 

Друго не се сещам за сега, но определено не ме кефи тва играене на оборотите

Да неби да е от веригата и комбинация с тръгнал да се запушва катализатор?

П.С. Не съм сменял веригата. Не съм чистил дроселова клапа. Единствено смених термостат от маг. до сточна гара и свещи, който купих от ЕТ. Имам газова обикновена. На бензин и на газ е пак така(още преди да я сложа газовата ги забелязах тез неща). Със сигурност не е от газовата уредба, защо е със всичките там емулатори и е проверено вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нам оята фабия

 

смених маслото с Castrol magnetix 10W35 maslo za 120lv както нови филтри бензинови ивсичко.

 

свещите са нови

 

от веригата не знам тя е на 32000км колата

 

нямам представа ,можеби е нормално.

 

Не е от темп.датчик нов е ,нито сондата...

 

Някой ако го е оправил да каже че нямам никаква представа а сма оапри да давам за диагностика която показва всичко на 6 не ми се прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, служебната ми фабия прави същото.Аз обаче съм се усъмнил в ламбда сондата, защото установих че отпреде има проблем с гърнетата, вероятно е изгоряло някое... потраква и ръмжи, та това би могло да влияе на ламбда сондата и оттам да играят оборотите ако се опитва да коригира сместа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапата е. Трябва да се почисти и евентуално да и се дадат базови настройки с VAG-COM. Ламбда-сондата не е причина за играене на оборотите. Аз карах дълго време с неработеща, без да имам явни проблеми. Температурния датчик казваш си го сменил. Той отпада от заподозрените. Другата възможност е MAP/MAF сензора. В повечето случаи излиза на тестера, но има вероятност и да не излезе, ако стойностите му са в допустимия диапазон.

 

Дроселовата клапа не винаги може да се оправи с чистене. Има потенциометър на който пистите могат да се износят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ikonoma е прав -не е ламбда-сондата 100%.В момента карам на зет ми фабията която е с такъв мотор и е с прецакана ламбда-сонда но това което ме впечатли е точно спокойната и равномерна работа на празен ход независимо дали е топла или студена.Колата е на 180х така че обяснението "след еди колко си км.мотора започва да работи така"е меко казано несериозно.

П.П мисля си дали може от разтегната верига да се получава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тея вериги не са чак пък толкова разтегливи.Колегите със 120Л предполагам могат да бъдат по конкретни относно веригите, но специално на лада, колкото и да е стара веригата, не мени центровка.

Значи, да уточним-1100 оборота веднага след палене на студен мотор е нормално, и моята го прави и много други коли го правят-това е автоматичния смукач.Така трябва да е.

Твърдите че ламбда сондата не влияе... искрено се съмнявам, защото на други коли ламбда сондата страшно много влияе.Равномерната работа при изгоряла ламбда не е показател-тогава компютъра получава 0 данни от сондата и си задава някакви параметри на сместа които не се менят-това става или по заложена предварително логика (т.нар. авариен режим) или просто си измисля някаква смес.

 

Добре, нека да се поразпростря малко, защото нещата са елементарни:

За да играе празния ход, какво по точно може да се случва?Значи-променливо количество горивовъздушна смес постъпващо от дросела, което значи че поради някаква причина компютъра непрекъснато притваря и отваря дроселовата клапа-замърсен дросел трудно може да причини тази мизерия.Виждал съм много коли с мръсни дросели, е не менят празен ход.Замърсен датчик за положението на дроселовата клапа-далееч повече съм съгласен, ако датчика не отчита вярно то компютъра ще се опитва да коригира положението.Въпроса е има ли такъв датчик, защото не на всички инжекциони съществува.Склонен съм да вярвам че го има, защото типа инжекцион е многоточков (МПИ-Мултипойнт инжекшън, тоест многоточков инжекцион) а там има такива датчици, тъй като дросела трябва да е много прецизен.Възможно е колегата чистейки дроселовата клапа, да е почистил и датчика.

Обаче:интересното е че компютъра не сигнализира за грешка?!?Това какво значи?Ако беше ламбадата, компютъра примерно влиза в авариен режим и игнорира показанията и, светва оранжевата ламба на таблото и толкоз.Както предполагам че е при колегата или колежката vasilisa-ламбдата е изгоряла, светнала е оранжевата лампа на таблото, проверили са грешката на компютъра и са изяснили проблема.И са решили да карат на авариен режим тъй като разхода се повишава малко и в общи линии не причинява някакви сериозни щети на двигателя.

Ако беше датчика за положение на дроселовата клапа, щеше да даде грешка, тъй като изгарянето на този датчик може да сбърка компютъра тотално и там би трябвало да реагира на малки отклонения от нормата.

 

И така, новото ми предположение след тези разсъждения е лош контакт на кабелна връзка.Вероятно към стъпковото моторче управляващо дросела на празен ход.Нека колега който е разглабял дросела, да сподели как седят нещата там-по специално лесно достъпно ли е моторчето и налага ли се цялостно разглобяване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а какво ще кажете за

1. Моментен разход като загрее 1.1-1.3л/ч

2. В момента на достигне оптимална температура еднократно пропадат оборотите и после се нормализират

3. Като дам малко газ на празен ход(съвсем леко натискам педала на газта) оботите подминават минимума(пропадат малко) и после се нормализират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я пробвай да напомпаш спирачката, така че сервото да глътне въздух.Мисля че оборотите леко ще се вдигнат.

 

1 и 3 ми говорят за богата смес на празен ход.Е възможно да е проблем с ламбда сондата, тъй като тя отговаря за корекция на сместа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомобила не работи в сервизен режим но при тест компа отчита системна грешка в ламбда сондата.Резултата е по висок разход и доста замисляне при подаване на газ по рязко, но никакви смущения при работа на празен ход(така е при мен). Frysco ладата има обтегач и успокоител който тук липсват и за това веригата се продава и сменя в комплект със зъбните колела.(на тази фабия веригата се чува доста ,което май е сигурен знак че е поразтеглена но е факт че празния ход е ок ).

П.П vasilisa e колега(така поне си мисли) :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дроселът не съм го чистил сам, на специалистите в ЕТ се доверих за тази работа. Веригата също ми смениха. Във VAG-COM всички параметри за ъглите на дросела и налягането на постъпващия въздух са в норма. Засега само не съм провеявал датчиците на ръка. Явно ще трябва да хващам мултицета и един по един ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.