Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Eпопеята DOT4 - не повтаряи моята грешка


maxrpm

Recommended Posts

Съчуствам ти баце, много е неприятно, ама кат не четеш форума - една моя тема от септември 2006 г.

 

Пуснато на: Пет Сеп 15, 2006 10:28 pm Заглавие: Главен спирачен цилиндър и руска спирачна течност

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Вече втори път установявам, че май гумичките на главния спирачен цилиндър и спирачната система на Шкода 120 (поне на моята) е чувствителна към руската спирачна течност (DOT-4) - след малко ще сляза до колата и ще пиша пак точната марка. Първия път се наложи да промивам спирачната система, а сега започна да ми пропада от време на време педала малко по-надолу от обикновено. Мисля утре да сменям гумички, но въпроса ми е някой друг установил ли е подобна неблагоприятна зависимост между руската спирачна течност и проблеми със спирачките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

странно . аз трета година карам с дот 4 производство на ац- делко и нямам никакви ядове . днес гледах новото - течността е бистра и не плуват боклуци , но и е време да се сменя - това ми е задачата за събота и неделя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тебе знам, че ползваш DOT-4, писал си го и в мойта тема. Нямам логично обяснение - може гумичките да са ти по-качествени (мойте напоследък ги купувах от бай Мето, пък част от нещата при него не се отличават с много добре качество). Но имаше един материал за различните видове спирачна течност, мисля във форума на Пежо го гледах, където пишеше, че не е добре да се използва спирачна течност с по-голям ДОТ от препоръчаният от производителя. Не е речено, че назабавно ще се развали нещо, но според мен би било рисковано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук ще опиша малка част от сервизната история на бялата бракма, с цел да обясня какво се случи с нея.

 

Първото ми ровене по спирачната система беше 2-3 месеца щом я взех - март април 2006 смяна на преден спирачен апарат и доливане на спирачна течност Верила DOT3 - смесването на 2 течности се оказа голяма грешка :!: :lol: края на маи се оказах със блокирала спирачна помпа. Това ми преживяване ми донесе незабравими спомени на бала, но все пак, смених я заедно със спирачните тръбички и продухах системата с въздух, сипах Shell Donax YB DOT4, с която по думите на 1 приятел, монтиор, нямаше да имам никакви проблеми, защото значение нямало... как и да е жив и здрав да е ;) След 2-3 месеца цилиндърчето на съединителя протече и изби буталото, остърга изклиучвателната вилка с притискателя, смених вилката и апаратчето. Преди 1 месец протекоха задни спирачни апарати, смених ги,(оригиналните не са сиви, ЖЪЛТИ са!) но колата седя в гараж 2-3 седмици, през което време се е прецакала и спирачната помпа (оригинална помпа на ~ година и половина)

 

И ти как така си 100% сигурен че проблемите са от новата спирачна течност а не от това че колата е 20-годишна :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Момчета аз лично незнам за вашите проблеми, но аз също нямам никви грижи с ДОТ 4. Саше има много ама много калпави части които се продават имаите това предвид. Течноста мисля че няма такова значение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти, аз на стара кола сипах DOT5.1 да видим дали няма да се обади някоя гума :roll:

 

Да не би да си я смесил с DOT3 или DOT4? Тогава със сигурност ще имаш проблеми ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз си мисля, че при източване винаги остава в системата малко от старата течност. казаха ми в един сервиз срещу КАТ-Дървенца имали специална машина за исзмукване на старата течност, операцията струвала 20 и няколко лева

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хахахахаха даи ми 1 кафе ще ти я "изсмуча" с помпа за гуми за 30мин, а ако имаш и компресор у гаража ще стане слънце, капка няма да остане ;)

 

искаш да кажеш ще я "издухаш" :P:lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

От две години карам с някаква течност от ОМВ пет и нещо не помня точно колко. Гумичките са от бай ти Мето. С 27 литрова бутилка съм отпред и две чувалчета пясък по 20 кила и се зарива до главините в асфалта без да се влачи нито отпред нито отзад, а предницата си държи завоя и на киша с летни гуми (пързалянето най - после се пренесе на задната ос). Като спирам рязко чантата ми от задната седалка излита и ми се удря в облегалката, все едно тухла четворка пада от 5 метра. Зад мен имат сериозни проблеми с екстреното спиране, въпреки вградения третия стоп в задния спойлер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от както смених цвялата спирачна сиситема с нова съм с дот4 на ац делко засега нито теч нито каквито и да било намеци на просълзяване откъдето и да било. гумичките на помпата са ми от всеивестния Шкодрата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.