Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как да си пусна климатика?


izov

Recommended Posts

Изчетох ръководството няколко пъти, но не ми стана ясно как да си пусна климатика? Колата е с климатроник, а аз искам дори през зимните месеци от време на време да раздвижвам компресора :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...а аз искам дори през зимните месеци от време на време да раздвижвам компресора :D

Това дори е препоръчително.

Не съм технически запознат с причината, но съм чел, че при рядко използване на климатроника, е желателно веднъж на месец-два той да се пуска, поне за малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината е, че уплътненията на компресоратрябва да се смазват дори през зимата, а и полезно да се разкарва гадната миризма от изпарителя. Сега остава да разгадаем и как да си пусна климатика без да нагласявам температурата на -10 градуса :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако климатика ти е BEHR, какъвто е моя на фабията, няма да можеш да го стартираш при външна температура под + 5 градуса. Фабрична настойка - сигурно си имат причина да го правят.

Изчакай до пролетта или някой - по топъл ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като влючиш духалката на предния прозорец и пуснеш рециркулацията би трябвало да заработи и компресора. Така е на всички коли с климатроник, които съм карал досега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправете ме ако греша, но при климатроника компресора не работи ли винаги - било то при охлаждане или затопляне? И спира само когато изрично го изключиш, т.е. - като включиш режим "ECON" (Това на Октавия I... на новата незнам как е написан)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега пък ново 20! Аз си мисля, че климатроника си работи винаги и при всякакви режими... Зимата карам на AUTO и ECON и 23 градуса и не пипам нищо. Постоянно така си стои и ми е добре. Я разяснете по-подробно. До колкото разбрах ECON изключва климатроника така ли? А аз си мисля, че вече я познавам колата, ама явно има още неща :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност в режим "ECON" компресора на климатроника не работи.

Въпроса е дали спира и в други случаи? Лично според мен - не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би било адски тъпо компресора да работи непрекъснато... Не ми се вярва да са го направили така...

 

Съгласен съм, че при ECON със сигурност НЕ работи.

 

Какво става в случая, когато примерно навън е 5 градуса, а вътре съм си нагласил темп на 24 градуса и съм включил на AUTO? Едва ли компресора работи, просто няма смисъл, тъй като на нас ни трябва нагряване, което се осигурява от топлината на охлаждащата течност, а не от компресора...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

izov , колата кат е с климатроник къ мислиш ще излъжеш компа , че вънка е + , а не - температурата и изобщо що ти пука остави го на 22 градуса , па он сам ще се оправя ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами проблема е, че:

 

1. Ако компресора работи без да има нужда от това разхода се увеличава значително - без да има нужда от това.

 

2. През зимата компютъра едва ли ще пусне сам компресора, а аз искам да се включва от време на време, за да се смазва :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попрочетох малко в чуждите форуми и наистина охлаждащата система (компресора) е включена непрекъснато, когато външната температура е над +2 градуса (на Фабията е +5). За да се спре се натиска бутона ECON.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно климатроника на Октавия 2 :

Компресорът се включва винаги с изключение на 2 случая.

1. Активиран е бутон ECON = компресор изключен , използва се с цел икономия на гориво - не се натоварва ДВГ.

2. Външна температура по-малка от +2' по целзий= компресор изключен.

Във всички останали случаи дали ще е зима или лято , дали ще топлим или охлаждаме компресора се върти. Друг е въпроса дали КЛИМАТРОНИКА "разрешава " на клапите да пускат студения въздух от компресора през зимата в купето. За профилактичното пускане на климатроника е достатъчно да се изключва бутон ECON от време на време.

 

 

OCTAVIA'2007 1,9 TDI -PD , Elegance

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че изяснихме принципа на действие :)

 

Малко е странно това решение на конструкторите, но здраве да е. Сега ще пробвам дали си помни състоянието на бутона ECON след гасене на двигателя... Иначе всеки път ще забравям да включа бутона и компресора ще върти напразно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина решението е доста странно.

Още повече, че не виждам нито смисъл, нито логика в него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решението не е съвсем странно! Напротив! Помислено е преди всичко за микроклимата в купето. Навярно в някои по-напреднали страни грижата за здравето на пътуващите в колата е преди икономията на гориво. Поради тази причина КЛИМАТРОНИКА се включва по подразбиране в режим AUTO....Освен , че охлажда през лятото климатика играе и съществена роля за изсушаване на въздуха в купето и през останалите периоди на годината. Предотвратява запотяването и образуването на конденз по стъклата и др. Мисля че поради тези причини е предвидено по-скоро включено състояние на компресора отколкото не ... Все пак съществува и опция ECON при която агрегата е в STBY.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи зимата да си стои на AUTO+ECON (топли и пести гориво, тъй като компресора не работи, а ползва топлината на охл. течност) и от време на време да се изключва ECON, защото е хубаво да поработва компресора чат-пат.

 

P.S.: Брееей колко много неща научих от тази тема :D Все пак има и полезни неща, не само разправии и теми от рода "всеки да си купува квото иска и стига сте ме нервили вече" :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата димон е абсолютно прав, компр. си работи постоянно освен в изброените от него 2 случая.

Но НИКОГА не работи напразно, тъй като кагато когато навън е над +2С , климатроника обръща режима си на работа и затопля въздуха в купето, така 1-2минути след като съм запалил колата вече духа топличко, въпреки бавно загряващия дизелов двигател.

 

Винаги разбирам кога работи компресора по показанията за моментен раход на компютъра, от 0.6-0.7 се увеличава до 1.1-1.3 l/h. на място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) goro 5 , това че духа веднага топличко в купето с вкл. климатроник и аз съм забелязал. Обаче според логиката , тъй като в автомобилите няма четирипътен винтил (както е в домашните климатици ...топло и студено) климатика в колата САМО охлажда. Това че ти се вдига малко моментния разход означава , че се върти компресора , но не би следвало че топли. А това , че понякога не се включва би могло да се тълкува , че околната температура е под +2 градуса.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до колкото знам, компресора не се използва за затопляне. За сметка на това, когато двигателят не е загрял, се включват някакви подгряващи свещи (3 на брой) които загряват директно охлаждащата течност. По този начин се стопля и двигателя по-бързо и купето. А разхода предполагам се вдига и от повишеното натоварване на генератора.

Не съм сигурен за всичко това!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Навярно в някои по-напреднали страни грижата за здравето на пътуващите в колата е преди икономията на гориво...

Колега, не си прав. Не и с това обяснение за постоянно включения компресор. Защото в случая трябва да визираш Германия, като страна производител и предполагаем най-голям потребител на автомобили от VAG. Само че точно в тази държава от години на първо място е околната среда. А грижите за нея са пряко свързани с разхода на гориво. Следователно обяснението е друго и според мен е чисто техническо, а не защото фирмата се грижи толкова за пътуващите (в този случай).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих няколко теста - климатроника е умен и си запазва настройките дори след гасене на двигателя, така че според мен удачния начин на работа през студените и хладни месеци е настроена температура + AUTO + ECON. От време на време режима ECON да се изключва с цел развъртане на компресора (това може да стане, когато външната температура е над +2 градуса).

 

Пробвах да счупя палчето на копчето за изключване, но е доста малко, а нямах добри инструменти, но тази модификация си е полезна и скоро ще я направя както трябва :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чини ми се,че твърдението,че компресорът е включен непрекъснато не е вярно.Шайбата му е с електромагнитен съединител,а в системата има датчик за налягане.Когато налягането на охлаждащия агент достигне някакъв таван,компресорът се изключва.Дори когато климатроникът е настроен на минимална температура при охлаждане,компресорът се изключва от време на време.Ако разликата между външната температура и зададената е малка,тогава интервалите между включванията са по-дълги.А когато въздухът се пусне през предното стъкло,дори когато външната температура е под нулата,с потока топъл въздух се смесва и малко охладен въздух,за да изсушава влагата.

Щях да забравя-по принцип,режим ECON при климатрониците означава изключен компресор.Вероятно и при Шкодите е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.