Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

oktavia 1.6sr странен конденз на капачката за маслото


mitko_vd

Recommended Posts

Интересува ме нормално ли е да има вода по капачката, на октавия 1.6sr, 99г., като я отворя, или е заминала гарнитурата на главата, маслото е бистро, както и течността в разширителния съд.

Благодаря Ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нормално е, особено зимата когато колата рядко достига макс. темепература. Водата е от горивото, не от антифриза.

Ако ти е заминала гарнитурата маслото става на майонеза, а разширителния съд бълбука. Рано ти е за подобна простотия, карай яко и не се плаши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,нормално е това нещо,защото времето е вече студено-това е едното и второто е че колата се кара най-вече из града.Ако се кора извън градско ще намале е бялата каша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А има ли вариант да е от маслото например? И знаели някои този мотор 1.6sr с какво масло трябва да се кара, сега е с някакво от ОМВ, сипано от предишния собственик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти е заминала гарнитурата маслото става на майонеза, а разширителния съд бълбука.

 

Не е задължително ... на 120-ката ми беше заминала гарнитурата и маслото беше бистро, а в разширителния съд нямаше мехури, само по капачката на маслото яко майонеза.

 

Проблема вероятно е от конденз поради каране на къси разстояния, но моя съвет е да си следиш количеството на охладителната течност и на маслото, ако първото намалява, а второто се увеличава - лоша работа.

 

Също позачиствай майонезата от капачката и гледай за колко време ще се появи пак и дали е много.

Ако е много и се появява бързо, не е на добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, питам понеже разни псевдо майстори ме засилват, че било гарнитура и да им оставя колата да я сменят. Май искат да изкарат някой въздушен лев покраи празниците. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е, не се притеснявай :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: И евала на всички компетентни колеги, които се изказаха преди мен в темата :D .

 

P.S.: Мойта като НЕ прави майонеза, да взема да й сменя гарнитура на глава, че явно не е нормално да е суха капачката :oops: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към mitko_vd... Напълно нормално е да виждаш конденз на капачката на маслото на бензинов мотор , особено на 1,6 SR. До скоро притежавах VW BORA 1,6 SR с номер на двигателя AKL ( навярно какъвто е и твоя). Явлението ми е напълно познато и няма нищо страшно. Освен това ще видиш и леко покачване на маслото през зимата. Това не трябва да те притеснява. Дължи се на конденза , който се получава при студен мотор. При всяко палене на къси разстояния мотора е студен , не влиза в работен режим , получава се конденз който се отлага по стените на цилиндровия блок , който впоследствие изкапва в моторното масло и горивната смес ...Това явление се наблюдава при каране на къси разстояния през зимата или при движение в малки населени места. ПОВЯРВАЙ НЯМА НИЩО СТРАШНО!!! :D:D:D Все едно да излезеш изведнъж на студено и да не ти текнат сополите !!!!!!!! :D:D:D ...Ако караш поне по 20 км няма да имаш никакъв конденз. Не слушай тъпите "майстори ", които сами нямат никакви обяснения за разни неизправности.

Следващото нещо , което няма да ти хареса са нестабилните обороти на свободен ход при нормално загрял вече двигател... ;) Малки подробности , които не всички забелязват...

.....за маслото...Маслото , което се препоръчва за "SR" е 10W40 - полусинтетика, AKL предпочита Liqui Moly .

 

OCTAVIA II , 1,9 TDI-PD

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, питам понеже разни псевдо майстори ме засилват, че било гарнитура и да им оставя колата да я сменят. Май искат да изкарат някой въздушен лев покраи празниците
- Redline ви отговори хубаво, ама кой да чете. Не мога да разбера как все си мислите, че майстора иска да ви излъже, за да ви вземе парите като сами сте отишли при него с проблем, който се надявате да разреши. Все пак не той е дошъл да ви моли да ви оправя колата, а точно обратното, ама въпреки че не разбирате имате съмнения, че може да е и така и иначе. Като мислите че ви лъжат, защо ходите по майстори? Нали има кой да ви успокоява че всичко е наред тука във форума.

 

Да взема и аз да сменя нещо, че при мен няма майонеза и сигурно не е наред по вашта логика. Какви са тези къси разсояния, че да не ви загряват колите, все едн осе карат от единия край на селото до центъра му?!

 

Неща като нормално е: да имате вода по капачката за маслото или да ви се покачва неговото ниво са всичко, но не и "нормални".

 

Димон: ти за съвременна кола ли говориш, че се стреснах нещо - такива неща не са нормални и за 20годишна кола даже. То да караш кола на 5години с нестабилни обороти на празен ход когато е загряла е мъка, не мислищ ли? И аз съм виждал такива коли, но за ремонт оставени...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към victor_

Има някои двигатели , точно при 5 годишни коли ...например мотор 1,6 AKL 74 KW , които не държат стабилни оборотите на празен ход. Двигателя не гасне , но оборотите варират между 700 и 950. Не е приятно , но ремонта се заключава в замяна на блока на дроселовата клапа -850 лв. Не е трудно да се кара колата , понеже не гасне , но хич не е приятно да гледаш как ти мърда стрелката на оборотомера нагоре- надолу.

И не всеки живее в София , така че наистина понякога автомобила не може да загрее оптимално.

Всъщност една кола "влиза в час" след 30-на км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въй въй какъв чудесен разговор сте заформили :mrgreen: .Та и аз да се изходя по въпроса - напълно подкрепям колегите Виктор и Redline__ - тоест определено нищо нормално не виждам в това да има майонеза по капачката на маслото ;) . Димон, коя е тая кола дето загрява до работна температура за 30 км? :roll: Някоя без термостат ли? :mrgreen:

Вуду, смяната на гарнитура на главата включва и струговане на главата, ако си пропуснал тая част, не се чуди що имаш гняз по капачката ;) . Поздрави на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да се изходя....

 

Нормално е зимно време да има гряз по капачката! Особено ако се кара на газ! Информативно - Vectrata е така "само" от 130++к км!

Що се отнася до загряването за 30км - не е нормално. Освен ако не слизаш от Боровец към София с дизел. Тогва и 50 може да не стигнат :mrgreen: При нормално градско дори при -15 за 10км трябва да си с нормална температура!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, наистина показанията на термометъра стават 90 градуса след 5,6 км..., но това не значи , че мотора ви вече е в "РАЯ". Просто се е стоплил антифриза в главата...може би и в цил. блок (което много ме съмнява). За двигателното масло пък хич не ми се коментира колко е топло. За скоростната кутия дори и не ми се помисля какъв и е "кеф" на студено...

Под тези 30-на км имам предвид цялостното влизане в нормален режим на автомобила през студените зимни дни , не показанията на термометъра. Зависи кой как тълкува нещата...

 

OCTAVIA II , 1,9 TDI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При по-новите Шкоди (Фабия, Октавия 1,2...) термометъра на таблото няма нищо общо с реалността... в диапазона 60/70-110/115градуса, стрелката на таблото показва точно 90! Това е направено за успокоение на клиента (пациента).Така че е много субективно това, че знаете кога ви е загряла колата. Сигурно се питате от къде го знам това: ами при пуснат тестер колата всичко си казва с точност.

 

Само да добавя, че rapid_driver (Гошето от Варна), който сега се радва на дизелова Фелиция, скоро се раздели с перфектния си Golf 4 1.6 SR, който нито колебаеше обороти, нито правеше майнеза по капачката през който и да е сезон на годината.

 

Успех на колегата с проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е приятно , но ремонта се заключава в замяна на блока на дроселовата клапа -850 лв.
- Колега този проблем го има при много съвременни автомобили на които дросела е разположен хоризонтално /по-честия случай/ и преди него е поставен маркуча за вентилиране на картерните газове откоето се зацапва тясната пролука на приотворения дросел когато е от типа с начална настройка на няколко градуса и незатваряйки докрай TPS не показва положение като за idle. Вголяма част от случайте се оправя с почистването на този блок след демонтиране. Поне при алфа 155, 156, 145/6, стига проблема да е именно в него. Така че пробвай и ще се радвам да споделиш резултата.

 

По темата с майонезата не очаквах да има толкова заблудени хора и няма да коментирам повече.

 

Петър и аз карам на газ и пак нямам "майонеза" - в мен сигурно е проблема...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.