Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Пълно пребоядисване на кола?


Bilbo

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Не можах да намеря нищо във форума по този въпрос, а пък и не бях сигурен за кой точно форум е, затова го задавам тук.

 

Имам Шкода 120L, произведена през 1986 г. Както сами разбирате, такава стара кола вече е започнала да я яде ръждата, пък да не говорим, че и боята няма никакъв вид (а тя беше доста слабичка още в началото). Все пак ръждата все още е малко и само на някои места (ъглите на вратите най-вече).

 

Ето защо от известно време планирам да я пребоядисам напълно, като преди това се погрижа много добре за ръждясалите места. За съжаление това лято не ми остана време, а пък подозирам, че подготовката ще ми отнеме няколко дни, може би и седмица (все пак нямам опит), ако не и повече (смятам да сваля калници, прагове, стъкла, въобще всичко каквото може и има смисъл да се свали). А след това, разбира се, боядисването бих го оставил на някой добър майстор.

 

Впрочем, причината да не оставям и другото на майстора е, че едва ли някой би се заел с такава огромна работа. А пък само да пребоядисам колата и след месец да бомбира, си е хвърляне на пари на вятъра. То и иначе може би е, щото не знам колко още бих могъл да я карам. Двигателя й е почти като нов (80 хиляди км и след основен ремонт), купето ме притеснява, и най-вече евентуални разпоредби, забраняващи на такива коли да се движат по пътищата.

 

Да не се отклонявам, в крайна сметка реших, че ще се заема следващото лято с подготовката, но днес ми казаха, че ако ще пребоядисвам, трябва да го направя преди Нова Година, защото от следващата всички майстори трябвало да преминат на водоразтворими бои, а тогава боядисването щяло да излиза 2 - 3 пъти (!) по-скъпо.

 

Чували ли сте нещо такова, и действително ли цените биха се увеличили така драстично? Впрочем, ще съм благодарен и за всякакви други коментари и съвети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и най-вече евентуални разпоредби, забраняващи на такива коли да се движат по пътищата.

 

Не мисля, че може да има разпоредби, които да забраняват движение на стари коли. Единствено - може да се контролира по-строго за техническата изправност на старите коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за отговорите. Явно че уведомлението по и-мейл не работи, затова и не бях проверявал скоро темата.

 

orange!

Бих си радвал да си прав, но винаги може да се измислят разпоредби, които фактически да забраняват движението на стари коли, макар и да не се отнасят формално (само) за тях -- предимно екологични, и то не непременно забрани, ами примерно триктратно по-висок данък. :(

 

stoichev

Това наистина ме успокоява. Ще съм ти благодарен, ако можеш да ми посочиш някакви примерни цени наистина.

 

А по принцип, колеги, съгласни ли сте с мен, че предварителната подготовка е най-добре човек да си я направи сам? Доста времеотнемащо е, но именно заради това не вярвам да има майстор, който да би се заел съвестно с това. Едно, че за него ще е много по-изгодно да употреби това време за боядисване на други коли, но и второ, дори да му се плати, за разлика от самото боядисване, качеството на подготовката си проличава едва доста след като вече е платено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А по принцип, колеги, съгласни ли сте с мен, че предварителната подготовка е най-добре човек да си я направи сам?

 

Аз съм стигнал до извода, че всичко което може е по-добре човек да си го прави сам ... повечето майстори са некадърни и/или мърляви, нямат елементарно отношение към клиента и на всичкото отгоре взимат доволно скъпо. Не може да се говори за никакъв професионализъм. Истински късмет е да се намери добър професионалист за каквото и да било.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм стигнал до извода, че всичко което може е по-добре човек да си го прави сам ... повечето майстори са некадърни и/или мърляви, нямат елементарно отношение към клиента и на всичкото отгоре взимат доволно скъпо. Не може да се говори за никакъв професионализъм.

Да, боя се, че и аз точно за същото си мислех.

 

Е, ако живеехме в Щатите, щеше да е доста по-различно, предполагам. Като гледам по Disovery Channel какви фенове има, които възстановяват стари коли, и то от готова за скрап я правят звяр, наистина съжалявам понякога, че не съм там. Разбира се, човек трябва да хвърли доста пари, може би дори повече отколкото за нова кола, но предвид на силната ми сантиментална обвързаност с моята Шкода, по един или друг начин бих го направил.

 

Разбира се, ако живеех в Щатите, вероятността да карам Шкода от соцвреме щеше да е почти толкова голяма, колкото да бъда избран за сенатор. :D

 

Явно по-нататък ще пусна тема с молба за съвети как да си направя "реновацията". :roll:

 

Истински късмет е да се намери добър професионалист за каквото и да било.

Уви, абсолютно си прав. Затова и в България от край време е популярен подхода "Направи си Сам". Само че това общо взето ни поставя някъде в родово-общинния строй. :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.