Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дразнещи DRL


Mishelle

Recommended Posts

От както започна сезона за каране със задължително включени светлини и през деня ми прави впечатление, че зачестиха автомобилите, които използват % от мощността на дългите си светлини за каране денем. Предполагам, че част от тях (или всички) са оборудвани с рекламираното тук и в други автофоруми устройство за DRL. Между другото голяма част от така преустроените автомобили са VW или поне аз по-често срещам коли с тази марка и с DRL. Проблема обаче е, че когато такава кола се движи срещу мен, независимо, че е ден, тя ме заслепява. Не толкова, колкото ако бе карала на 100% дълги, но достатъчно, за да ми създава дискомфорт. Наблюдението ми се базира на това - идва кола с DRL (допълнително монтиран) срещу мен и ме дразни, а с всички останали коли зад нея, които карат на нормални къси светлини, този проблем го няма. Та мисълта ми е, че независимо от това, че дългите не светят със 100% мощност, явно самото насочване на рефлектора или пък вида му е причината за това частично заслепяване. Също така, съпоставих светлината на този допълнително монтиран DRL със светлината на фабрично монтираният такъв, който редовно може да се забележи например при А6, които станаха доста масови напоследък. Та въпросните дневни светлини при Ауди са далеч по-приятни при разминаване дори от стандартните къси светлини.

 

В този ред на мисли искам да изкажа несъгласието си с колегите шофьори, решили заради гъзарийката, да палят на % дългите си светлини. Първо, че пречат и второ смешно е да видиш Голф 3 или някой стар Форд с подобна имитация на DRL. Може и да е малко груб и неточен примера (друг не ми идва на ума), но това ми прилича на "манията" сини пръскалки, която беше бум преди няколко години, но за щастие доста бързо отшумя и сега са единици тези, които карат с такива "спортни", "аеродинамични" и покачващи мощността пръскалки :lol:

 

P.S.: Нищо против колегата, който предлага DRL устройствата. Може "явлението", за което говоря да няма нищо общо с него. Но пък ако има - време е да се преосмислят нещата. Вижда ми се кадърен човек, значи може да пробие на пазара и с друга, далеч по-благоприятна за всички ни идея ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иаз съм против подобни DRL устройства, свързани към дългите светлини. Найстина заради по-високо разположения светлинен сноп те заслепяват и са много по-дразнещи за зрението от каране на къси светлини.

 

Категорично съм против изобщо карането на светлини през ясен ден с добра видимост. Това е не само напълно ненужно и не води до повишаване на безопасността, но дори е вредно. При ясен ден човек вижда на много голямо разстояние и едни пуснати фарове няма с какво да му помогнат. Още повече, че на фона на коли с пуснати фарове пешеходците и колоездачите по улиците се различават по-трудно от другите водачи и това е потенциална опасност за тях. Аз често освен кола ползвам и колело в София и това особено ме тревожи. Ползата от карането с включени светлини не е доказана изобщо и не мога да разбера защо ни беше наложено и това, още повече включващо и карането в града.

 

Едно е кола, фабрично направен с дневни светлини, а съвсем друго кола караща на къси през деня - последното е безмислено и вредно и в противоречие със стремежа към опазване на околната среда.

 

Пускането на фарове трябва да е свързано със смрачаването и реалната нужда от тях. То трява да е интуитивно, а не задължитерлно, освен през нощта разира се.

 

Много ми е неприятно и че много шофъори карат с включени фарове за мъгла целодневно, без да има реална нуобходимост от това и по този начин застаршават движението като заслепяват движещите се срещу тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам дали можем да направим нещо по въпроса да се отмени това диво нещо. На мене не ми пречи - аз съм говедо и ако ще и на дълги да ми карат все тая. Имаше гласове че било "безопасно" - безопасността е в главата на шофера а не във фаровете. Сега като ни накараха всички да караме на фарове - какво - да не би да изчезнаха тези които не ебават и си карат и нощем без фарове??? Да не би да изчезнаха неосветените каруци ???

Ефекта е единствено, че тъмните пешеходци се забелязват малко по-трудно и ще има ръст на блъснатите.

 

А Mishelle - прав си - май има нещо с тия самоделки - затова мойта си кола не бих експериментирал - производителя не е глупав и знае кое е добро за колите и безопасността.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Свържете се с Boby_doctora за демонстрация на живо дали дразнят DRL светлините които предлагам.

Гледал съм десетки коли с DRL монтиран от мен и не мисля че заслепяват. :)

А по въпроса за самоделки ...хайде няма нужда в електрическо отношение VAG имат доста да се учат ;)

 

Намалени дълги се ползват за DRL серийно одавна от GM, Honda, BMW,Suzuki и други авто производители , иначе да съм ги патентовал веднага ;)

 

Въпрос2: От къде си сигурен че те е заслепил DRL, а не нерегулиран фар, ксенон или пък дълги на 100%(срещат се и такива идиоти често)т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дразнят тези светлини и това си е.Въобще карането на фарове при ясно и слънчево време е безсмисленно ама такъв ни е закона.Никой не казва какъв е ефекта от тези светлини през зимата - няма и да кажат щото причините за катастрофите въобще не са в светлините. Относно използването на DRL или дълги светлини е гадно за другите шофьори и мисля , че тези които ползват тези светлини го знаят. И какво от това-простакът си е простак и не използва главата си за мислене а за носене на шапка.Не съм чувал да има глобен за ползване на такива светлини през деня, няма и да чуя :x .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карането на светлини през деня идва от скандинавските стани.Там през зимата(която е по -голямата част от годината) деня е сумрачен като при нас зимата обаче в 18.00-18.30 часа.Та там и преди години са си карали през деня на светлини.То няма и как при тази тъмница.И като са отчели че по този начин намаляват произшествията европейските чиновници решават да го направят задължително и в други страни.И за мен е безмислено в слънчев ден да караме на светлини в града.Особено в задръстванията. На извънградско обаче наистина колите се забелязват от далече..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е необосновано карането в слънчево време на къси светлини!По подходящо би било да се кара в вкл. къси светлини при липса на слънце и при залез! :| Ман например много ме дразнят коли без вкл. светлини през лятото при мъгла или при смръчаване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Свържете се с Boby_doctora за демонстрация на живо дали дразнят DRL светлините които предлагам...

Ако обърнеш по-голямо внимание на мнението ми (първото) ще видиш, че съм се дистанцирал от упреци към теб, най-вече защото не знам дали срещаните и описаните от мен DRL са твое дело ;)

 

...Намалени дълги се ползват за DRL серийно одавна от GM, Honda, BMW,Suzuki и други авто производители...

Съгласен съм и това го знам. Дадох за пример конкретно А6, защото това е най-често срещаният от мен автомобил с фабричен DRL. Споменах го, защото с такъв DRL, както писах и по-горе, заслепяване няма. И отново, както писах по-горе - този DRL дразни далеч по-малко от стандартен къс фар.

 

...От къде си сигурен че те е заслепил DRL, а не нерегулиран фар, ксенон или пък дълги на 100%(срещат се и такива идиоти често)т.н.

Сигурен съм, че DRL или негова имитация (който както иска да го приема) ме заслепява:

- не е ксенон, защото правя разлика между двата вида крушки, все пак :P ;

- не е 100% дълги. Колите, които ме заслепяват са с 4 крушки. Късите светлини са им изгасени. Дългите не могат да работят самостоятелно без вкл. къси, освен при светлинен клаксон. Изключвам случая някой да си е преправял системата, няма логика да иска да кара денем само на дълги, след като много хора търсят посредством DRL спад на консумацията на ток. Пък и не е възможно толкова много шофьори да са извършили една и съща гавра с ел. инсталацията :) Остава единственият възможен вариант - DRL или негова имитация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оки аз пък съм за идеята използването на много намалени дълги за DRL

- естествено, те и Osram, Philips и т.н също са "ЗА".

 

Тъкмо напротив колега, ако се подготвиш добре технически можем да поспорим, това важи и за всички останали :)

Жокер: В режим намалени дълги лампите издържат 4 пъти повече.

 

smile135

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лятото реших да си направя един експеримент.

Понеже карам на къси през почти цялата година, реших да пробвам когато съм на дълъг път да карам през деня, по обяд с включени дълги. Това го направих по един участък между Бяла и Попово.

Движението тогава по този участък беше изключително малко заради ремонта на моста в Бяла.

Всяка кола която ме срещна по пътя ми премигваше с фарове! Аз разбира се си спирах дългите и ги пусках пак след като се разминем.

Така че ... Диерели-миерели , дългили са насочването на светлинния сноп е право в очите на насрещно движещите се.

Карайте си на къси и да не ви пука! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо напротив колега, ако се подготвиш добре технически можем да поспорим, това важи и за всички останали

Жокер: В режим намалени дълги лампите издържат 4 пъти повече.

- Жокер и от мен: имах предвид, че е напълно разибарема подкрепата ти за каране на фарове при положение че половин година бистрихте тоя прословут твой DRL във вашия си форум и накрая като откри топлата вода /защото си има един куп фабрични DRL-ли/ взе и да продаваш тази мега яка екстра за Г2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже понаслагах и аз на тоя-оня от продуктите на L&R да споделя моите впечатления. Може би е грешка от негова страна, че е позволил проценти на тиристора (светенето) повече от 30 и наистина (при 50 % особено) се получава малко силничко. Но аз го разбирам - гледа за не много пари да вкара повече екстри та да е комерсиален (в добрия смисъл на думата) - т.е. да се продава повече. И от опит знам, че повечето хора (манталитет) гледат да "бичат" максималното (та да не са по-назад).Между другото пред сградата на СОТ оня ден разтурихме едно А6 (само крушката де) и мерих ампеража на DRL. Понеже още помня закона на Ом - изчислих 18% сила на светене (ток). Като толкова пречат тия устройства на очите (без да се конфронтирам с никой) - правете като мен - връзвайте ги за късите. (на една кола - голф 4 ги набих там, защото наистина и на 30 % са доста силни за дългите). Така и вълка цял (по-ниска консумация през деня, автоматично палене без намеса/забравяне от водача) и агнето цяло - не заслепяват никого. Друг е въпроса ако устройствата пречат не на очите някому, а на завистливата му душица и ако той се дразни, че във форума някой ПРОДАВА нещо. Ами може човека да го стъкми, да му придаде човешки вид, добра цена, да го предложи - съответно да го продава.

Наздраве на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз все си мисля че проблема не е в това че някой продава във форума.

Може - прави го !

Мен не ми пука, но когато ме заслепяват по улиците --- еее вече ми пука :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека не е виновен за нищо. По-виновни са тези, които не си правят сметката как да го свържат. Мисля, че идеята на Боби за включване към късите е най-добра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък не мога да разбера какво толкова се възмущавате.Хора всякакви, както и колите им с разните гъзариики.Аз лично не мога да рабера как ви заслепяват през деня ?!?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби, тези 18% за А6 обясняват това, което съм наблюдавал и описал по-горе при тези коли.

Продължавам да съм на мнение, че нямам нищо против колегата L&R, бизнесът си е бизнес, въпросът е кой купува и как монтира/настройва.

 

Към SKODA 105 RS - ти колко километра изминаваш на ден из София :?: Доколкото си спомням преди време беше писал, че си тук без колата :!: Как тогава да считам твоето мнение за меродавно? Мога без усилия и много бързо да ти демонстрирам колко лесно можеш да бъдеш заслепен И през деня. Това, че на вън е светло, не означава, че до очите ти не може да достигне концентриран сноп светлина :!: Oтносно възмущението - лично мое си е, не те ангажирам с него. А за гЪзарийката - виж мнението по-горе на Боби - от Ауди са ограничили DRL на 18%. Дали инженерите от VAG просто са налучкали по случайност тези проценти или имат технически аргументиран отговор :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък не мога да разбера какво толкова се възмущавате.Хора всякакви, както и колите им с разните гъзариики.Аз лично не мога да рабера как ви заслепяват през деня ?!?!?

колега ако искаш можем да направим тест да се застана срещу теб и да си пусна дългите и да видим дали няма да те заслепявам?

то не е казано че не трябва да не виждаш нищо, но ДРАЗНИ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно карането на светлини през деня - някои от колегите смятат, че като е слънчево няма смисъл от фаровете. Много често ми се е случвало, най-вече извън града когато слънцето ми свети в очите или в огледалото да не забелязвам колите, които карат без светлини. Това важи най-вече за бели, сребристи или сиви автомобили. Така, че аз съм за светрините целогодишно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък не мога да разбера какво толкова се възмущавате.Хора всякакви, както и колите им с разните гъзариики.Аз лично не мога да рабера как ви заслепяват през деня ?!?!?

колега ако искаш можем да направим тест да се застана срещу теб и да си пусна дългите и да видим дали няма да те заслепявам?

то не е казано че не трябва да не виждаш нищо, но ДРАЗНИ

Между дразнене и заслепяване, мисля че има разлика :mrgreen:

 

Колега Mishelle,това не съм със собствен автомобил тук, не означава,че не обикалям София по цял ден.Не желая да се заяждам, но ми се струва, че по въпроса със заслепяването си има известна доза преувеличение. 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да обикаляш София, но явно наистина го правиш без да управляваш автомобил. Защото иначе щеше да си разбрал, че дори и денем, ако някой ти излезе насреща с такива фарове или дори с нерегулирани къси, вероятността да видиш тъмен субект точно в този момент клони към нула ;) Да не говорим към края на работния ден, когато си се разминал с достатъчно такива коли какво ти е на очите и какви мисли ти минават през акъла :mrgreen: Ако някой е решил да гъзарее или пък от мърлявщина да кара с нерегулирани фарове - не мисля, че това трябва да е за сметка на останалите участници в движението.

Надявам се осъзнаваш, че не мога да си позволя да пусна цяла тема заради някакво преувеличение. Ако имаше преувеличение, то по пътя на логиката щеше да е породено от някаква завист, примерно, че аз не мога да имам DRL. Да ти кажа - не съм решил, не съм си сложил. А защо не съм го направил - отговора е в цялата тази "преувеличена" тема. Пък и съм с ксенон...

 

И една малка подробност - виж в раздела за правната консултация. Там е дискутиран един въпрос, в който колега е цитирал част от ЗДП. Та с две думи - нефабричният DRL е забранен, защото се явява модификация на заводското изпълнение на фаровете...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.