Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

проблем с акумулатор на фелиция 1.3 50 вт.


nikich 661

Recommended Posts

Като не карам колата 3-4 дена след това не иска да запали.Меря акумулатора 11волта.След като го заредя с изправител стига до 12.40волта и колата пали.Не ми светят никакви лампи за проблем със зареждането. Дали наистина проблема е в акумулатора?Сега ми казаха да откача минуса и да премеря след3-4 дена акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да нямаш утечка? Вземи да премериш тока при изключени консуматори с един амперметър или мултицет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако проблема ми е в акумулатора каъв да си купя?Този сегашния е 44 Аh на някаква неизвестна марка. Съветват ме да си купя Монбат 50-55 Аh.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако имам утечка как да я намеря къде е?

Махаш бушоните един по един, мериш и стигаш до виновника накрая. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Премери първо на някой от кабелите на акумулатора и ако надвишава 100 mA тогава търси утечка по бушоните ... ако акумулатора е над 5 - 6 години може споко да мислиш за нов , но не български , щот май всички се държат по подобен начин / преди време взех един Монбат от тез с прозорчето и за седмица на паркинга му изчезна тока , а тях ги водят за най - добрите наши акумулатори /

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз искам да питам сега нещо...

 

начи понеже съм и аз от Фав 55А и нов акум на мон бат

и като седях в задръстване 2.30 часа и на други ден...нямаше никой...

и защо така при 800 парно +къси+ чистачки валеше сняг...и Не смогва...

:cry:

 

Човек от сервиза каза че колите до 97ма не били пригодени за такива задръствания +консуматори ...

 

VooDoo, моята е модел 2000г. , но за жалост и тя не може дълго в задръстване да кара на фарове, парно, отопление на задния джам, чистачки, CD и т.н просто и идва в повече за тока :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, има коли и 97г, които не го могат и след 97г. които пак не го могат, а има и коли от преди 90т. дето изобщо не им е проблем, само че минималното изискване, за да може колата да е оборудвана с мощен алтернатор способен да отдава на празен ход от 30А нагоре е минимум 2литров бензинов двигатели и нагоре. Примерно има един куп Фопдове с алтернатори 30-70А, на Голф ВР6 има Бош 50-120А, дизеловите автомобили по принцип са с доста по мощни алтернатори и като добавим, че дори на най-класическите дизели откакто запалиш колата дори студена, стрелката на оборотите не мърда надолу и са си номиналните каквито и консуматори да включиш се сещаш, че има коли които могат и 5 часа да седят в задръстване и накрая акумулатора им пак ще е наъплно зареден.

 

А на 800оборотафаворитовия ти алтернатор я отдава 10А, я не, а ти искаш да го цоцаш с по 20-30. Е не става, поне не на тая кола.

 

А големия проблем при Voodoo и много други изва от задкормилното устройство - ако му дам кола 97ма год. съм сигурен, че и на нея ще и съсипе акумулатора. Еми като знаеш, че не може да пускаш всички консуматори в задръстване, защо го правиш?

 

VooDoo, моята е модел 2000г
- Нещо си се обълкал лекинко, щото аз знам да е модел 94-5г.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и какво излиза - ако си в задръстване с такава кола в лошо и студено време трябва да избираш измежду няколко злини:

- да спреш чистачките и да не виждаш нищо

- да спреш парното и да измръзнеш

- да спреш фаровете и да отнесеш глоба

- да спреш радиото и да заспиш на волана :mrgreen:

 

още утре отивам в моргата да си купя някакъв мощен алтернатор ;)

 

п.п. всъщност сещам се и за друго решение - настойваш си оборотите на празен ход на над 1000. Вчера обаче опитах да го направя при загрял само от врътката на изпарителя, но нещо не успях - явно и карба ще трябва да се пипа. Тук последващата злина обече ще е разход на гориво като на кола с обем поне 2.0 л. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза Виктор има коли дето могат да зареждат и дето не могат.Лесно може да се разбере коя каква е.Взимате какъвто и да е волтметър.Закачвате го на акумулатора.Пускате колата да работи и следите показанията.Без консуматори трябва да измерите 13.8 - 14.1V. Постепенно включвате консуматори и следите показанията.Когато паднат около и под 12.6V вече алтернатора не смогва да зарежда.Подавате газ и следите на колко оборота ще се нормализира напрежението на 14.1V.На и над тези обороти дори и с всички вкл. консуматори имамме зареждане.Аз например в големи задръствания си гася фаровете.Нагревателя на задния джам е много голям консуматор.Използвайтего за кратко и без да са вкл.други консуматори.За близо 15г. не съм имал проблеми с Формана при включени фарове радио, парно на втора степен.Т.е. алтернатора се справя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз например в големи задръствания си гася фаровете...

 

явно работният ти ден свършва много рано, щото през зимата в 18 ч. вече е тъмно. Освен това избягвам вечер дори като спирам за кратък престой да гася фаровете - големите градски улици са добре осветени, та ми се е случвало после после да забравя да ги включа - карам си без фарове и се усещам чак след някой друг километър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами мислих че ще смогне...все пак уж всичко ремонтирано и ново...ама уви...

ай ако е над 800 около 1000-1200 може и хладилник да пусна ама ще харчи повече и по-шумна :lol:

 

 

И сега 1въпрос...кажете от коя кола която зарежда...ще стане...на 120...

 

аз на 110-ката карам с Магнети Марели с вграден регулатор - от някакъв Фиат е, така я купих навремето с него, не знам колко ампера е... по принцип би трябвало да става от всякаква кола, стига да се справиш с закрепването

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега 1въпрос...кажете от коя кола която зарежда...ще стане...на 120...

- Ами ти не разбра ли от предния ми пост, че това не може да стане, защото ако сложиш по-мощен алтернатор и пуснеш повече консуматори ще ти паднат оборотите и нищо няма да излезне в крайна сметка. Да не говорим, че за алтернатори над 70-80А се изисква многоканален ремък и обтяжен механизъм за ремъка. основния проблем е, слабия двигател и 2-ро - това че карбуратора няма как сам да си регулира оборотите, т.е да поддържа приблизително постоянното им равнище с малки разлики. Мисли повече докато караш - това е номера!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VooDoo,

 

Вентилатора на парното ти е 30-40W! Той да ти е проблема! Радиото е като капка в океан - и него не го мисли. Най-големите консуматори са ти фарове (всички видове) и отопление на задното стъкло. При изправна електрическа система още на 900 оборота алтернатора дава достатъчно ток за да компенсира фаровете. И при нормално каране, дори със задръстванията, не би трябвало да имаш проблем цяла зима. Да не говорим че докато колата е на смукач оборотите са над 1000, дори над 1200 и споконо вече дори зареждаш.

 

В заключение - ако ти пада акумулатора значи имаш проблем - търси го!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вентилатора на парното ти е 30-40W!
- нито на 120ката на VooDoo, нито на Октавията ти е толко слаб вентилатора на парното. Мощността му е 60Вт. /на 120ка/, а на практика консумацията е повече от 5А без да задълбаваме защо. И за другите неща не стои точно така въпроса, но както и да е, не ми се спори. Мисълта ми е, че не е нужно да има проблем, който да търси, за да не му достига зареждане от време на време - бих казал, че е нормално в задръствания да не му достига зареждане.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно ти е тръгнал акумулатора.Не може да се разрежда толкова бързо щом си гасил фаровете.Значи двете светлини са по около 5 ампера, парно 5 ампера стават 15ампера.Запалване 3 ампера ,габарити и радио 3 ампера.Общо става 21 ампера.Много е за празен ход.Сложи си волтмвтъра в купето и гледай как пада напрежението.Ако пада до около 12.6 волта не е добре.Но ако не пада акумулатора ти е аут.Също прочети и това.Бях го писал в друга тема но смятам че е важно.

 

Нека и аз да споделя своя скромен опит.Бях хвърлил око на алтернатора , защото го заподозрях че не зарежда добре.Като дам газ крушките светваха по ярко, не държеше 14.1 волта, напрежението играеше.Оказаха се обаче замасяванията.На Формана масата между купето и двигателя е на сложена на майка си в г***а.Най-отдоу на колата между скоростната кутия и купето.С течение на времето корозира.Развиватв двата винта , пръскате с ВД40 завиватве и развивате няколко пъти , за да се почисти резбата.Същото правите и с кабела между минуса на акумул. и купето.При мен този кабел даваше съпротивление 20 ома!!!След като го смених не можах да позная алтернатора си.Още на 1200 оборота с фарове парно и др. държеше 14.1 волта.Така че ако всичко е наред и оригиналния алтернатор е достатъчен.

_________________

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Voodoo ти преди беше споменавал, че ти свети леко лампата за зареждането - това има ли го още, защото ако го има значи имаш проблем, дори на мултицета да ти показва добри стойности на напрежението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми преди си светеше яко...сега различно...

на студено до като не е загряла свети...друг път не...по някога до 2000 пак свети слабо...а друг от 800 НЕ...но 95% от случаите дори и на студено да свети след това се оправя...като загрее към 60гр... Не мога да я разбера...

- Ами ти си премълчавал досега най-важното бе човек. Със светеща лампа не може всичко да е наред. Възможно е да се е поотчупила някоя спойка на намотките на статора към диодната плочка или да имаш прекъснал диод и да ти се губи една от фазите следствие на което да мериш 14В обаче всъщност те да са доста грубо пулсиращи, което не можеш да усетиш лесно с просто око. С две думи трябва да водиш алтернатора на доктор.

 

На празен ход с пуснати фарове усеща ли се да пулсират леко светлината?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да разводнявам темата на колегата, аз отскоро съм с Фелиция и имам подобен проблем: лапмата на зареждането свети постоянно (но съвсем слабо, през деня не може да се види, свети да речем с 10% от мощността си) - като се увеличат оборотите на двигателя свети по-силно, освен това свети (по своя начин - слабо) и при включен мигач, както и при включена задна скорост/ съотв. датчик за задни светлини). Мериха зареждането - казаха ОК.

 

Гледам в руския форум на Шкода (http://www.forum.skoda-club.ru/viewforum.php?f=11) за възможни причини:

 

- генератор

- диоден мост/блок на алтернатора

- лоша маса някъде

 

Имаше един от руснаците с подобен проблем (светлините и осветлението играят в много големи граници при ниски и по-високи обороти), оправил се с нов генератор (от "ГАЗ Газель" - http://www.forum.skoda-club.ru/viewtopi ... F%E4%EA%E8).

 

Цени:

- диоден мост: къ 50-60 лв. ("Алекс", зад бана Мадара); над 70 лв. (Еуратек);

- цял генератор - 230 лв. (50А) - "Алекс"; "абе много" - Еуаратек

 

В тази връзка въпрос - добър електричар, който има понятие от Шкода?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега алтернатора ти е за отваряне. Проблема предполагам, че не е сериозен и е от типа, който описах. За майстор занимаващ се с алтернатори/стартери /дори за човек запознат с алтернаторите/ това е елементарно да ти го оправи. Диодните плочки найстина са скъпи, но не се налага цялата им подмяна - ако ти каже така майстора го сменяй. Продават се диоди и на бройка и не са скъпи, а рядко има повече от един за смяна. Лошото е, че за откиравнето му се налага доста разпояване и не на всички им се занимава и затова отказват и им се сменят нацяло диодните плочки, което няма смисъл за клиента. Относно последното дано си от София или някой голям град, защото наскоро колега от форума точно това се оплакваше, че дал 70лв за плочка понеже нямало къде иначе да му го оправят. И не се притеснявай - това е доста често срещан проблем при алтеранторите.

 

Отделно проблема може и да е в нужда от презапояване на някой комплект намотки към плочката.

 

С мултицет няма как да забележиш този проблем, но контролната

лампа е сигурен признак за наличието му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм споменатия "колега от форума точно това се оплакваше, че дал 70лв за плочка". Оказа се, че понякога няма оправия с диодната плочка, понеже след като си смених моята с нова, се позанимах с нея, но след смяна на всички диоди пак не се оправи. Извода е, че не всичко става "со благо и со кротце", понякога се налага "со кютек".

 

ПП Колега Viktor_, за плочката дадох не 70, а 60лв и още ме смъди! :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е изправителя на генератора. Има 3 положителни и 3 отрицателни диода, понеже е трифазен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.