Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

"умна" или пре.б@н@?


Боби Доктора

Recommended Posts

Въпросът ми е свързан по-скоро с електрооборудването на OCTAVIA I (при положение, че с токове се занимавам), но човек винаги научава по нещо ново... Та:

На Марта - направи ми впечатление, че при по-голямо натоварване (повече включени консуматори) оборотите си седят на около 800, колата "мисли" 1-2 секунди и после изведнъж "рипва" на около 950. (Както когато включите климатика) За пояснение - климатика не го включвам. Почвам така - къси светлини (2Х35W), после - предни за мъгла (2Х35W+2х55W), заден реотан на стъклото (около 50W), чистачки - предна и задна (30+30 W), нагревка на огледалата (още около 30 W), усилвам уредбата (с тубата докарвам още около 80-100 W /в пиковите моменти/), натискам и спирачката (2Х21W) и тогава (след около 2 сек) оборотите скачат на около 950.

Та не знам това дали е нормално (за климатика знам, че като му "закачиш" на мотора компресора, компа усеща претоварване и вдига оборотите) т.е. понеже алтернаторът се товари, оттам и мотора - оттам се вдигат оборотите, или има нещо пре..... некъде :?: :?: :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се включат много консуматори, напрежението пада. Оттам може би ECU-то се усеща и леко увеличава оборотите. Все пак при 800 оборота на двигателя, алтернатора прави поне 2х повече.

Мисля че колата ти е по-скоро умна.

smile188 Преди време в автобилд имаше статия за 100к км на новия Транспортер и един от проблемите му беше, че при много включени консуматори, електрониката им дръпваше шалтера, за да пази стартовата батерия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наблюдавал съм подобно нещо на Форд Скорпио - последния модел.

Оборотите се вдигаха само при включването на задния нагревател. В същото време аз карах обикновен Ескорт мод 1986 г. и при мен не се случваше подобно нещо.

Колата ти бензинка ли беше?

Щото на дизела при мен и при вкл. климатик не се вдигат оборотите и според мен това е в зависимост от въртящия момент на двигателя на празен ход.

Натоварено динамо = трудно въртящо се динамо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Forester, без да знам с каква кола си в момента, ако е от последните 20-тина лета, е почти сигурно че е с алтернатор, а ако е нова 100% е с алтернатор.

При дизелите алтернатора/динамото е по-мощно защото стартера изисква по-висок ток при стартиране. Дори и акумулаторите при дизела са с 10-15 Ah по-мощни от бензиновите версии. И затова може би там има достатъчно ток и не се налага да се вдигат оборотите.

Аз лично на моята не съм забелязал подобно нещо, но когато спра нощно време на сфетофар, не забалязвам фаровете да намаляват интензивността си и въпреки това ако леко подам газ веднага започват да светят по-ярко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.