Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Octavia 1,9 TDI или KIA Carens с газов инжекцион?


V2000

Recommended Posts

От доста време търся семейна кола (на старо), която едновременно да има голям обем и да не харчи много. След дълго обикаляне по автокъщи и сайтове се спряхме на два модела -KIA Carens 2001 г., 1,8 бензинов двигател, но с монтиран газов инжекцион (италиански, StarGas май). Колата е карана в Италия, на около 115 хил. км, мога да я спазаря за 9200 лв.

Вчера обаче видяхме една много добра Шкода Октавия 1,9TDI, сребристо комби, но от 98 г. и на 153 000 км. Иначе с всички екстри без кожа (климатик, бордови комп.). Продават я за 8500 лв.

Моля, дайте съвет коя според вас е по-лесна за поддръжка и как се държи дизела като "харч" след толкова км? И на какво да обърна внимание при Октавиата, ако отида да я проверявам внимателно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е Шкода клуб и тук всеки ще ти каже "Взимай Шкодата"...

 

Ако приемем че на двете коли километрите са реални, то Шкодата е много по-добрия избор. Верно в момента дизела е по-скъп от бензина, но не е два пъти по-скъп от газта а разхода определено е поне два пъти по-нисък! Казвам го от личен опит. Така че дизела все още си е по-евтиния избор за гориво.

Като цяло на тия Шкоди им се кривят спирачните дискове (не е кой-знае колко скъп КОНСУМАТИВ). Иначе са доста издражливи и не създават проблеми.

 

Моя съвет - Шкодата. Но много внимавай доколко тия ХХХ километри са реални. 200-250К не са проблем. Но 350++ вече отиваш на едни други разходи за поддръжка.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено в твоя случай бих избрал Шкодата, не само заради това, че съм фен на марката, но ако наистина търсиш сигурна кола за семейството си определено това е твоята кола. Имам приятел, който се занимава с автомобили и от него съм чувал доста лоши неща за КИА, а за разход просто няма какво да говорим - дизела си е дизел особено 1.9 тди (страшен двигател). Моето мнение е взимай Шкодата и не се занимавай с тия азиатски машини(не искам да убидя азиатското автомобилостроене)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаме една Киа Спортидж, купихме я преди 10 години и не е правила никакви проблеми, освен че и се скапа два пъти 4х4-то. Смятам, че Шкодата е досто по-добър вариант от Киа, както за нова кола (това просто е безспорно и даже няма база за сравнение :lol: ), така и в твоя случай при покупка на кола на старо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е Шкода клуб и тук всеки ще ти каже "Взимай Шкодата"...

Това е ясно :) Но в сайта на Hyundai (KIA) никой не отговори, а и е по-малко посещаван (все пак и корейските коли не са чак толкова популярни у нас, с изкл. на такситата).

 

Но много внимавай доколко тия ХХХ километри са реални. 200-250К не са проблем. Но 350++ вече отиваш на едни други разходи за поддръжка.

Как да позная доколко са реални? Ламарините изглеждат здрави, двигателят ще го пробваме колко харчи реално (ако това е някакъв показател), всичко вътре изглежда много поддържано... Има сервизна книжка от един собственик - италианец... А иначе КИАта изглежда по-обемна, а газовият инжекцион гори колкото бензина... Затова попитах дизел като стане на 200 - 250 000 не гори ли повече - примерно двойно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с познаването на реалните километри е доста трудно и относително понятие. Принципно гледай доколко е изтъркан волана, скоростния лост и педалите. До около 100к км педалите имат само частично износване, волана е гладък в много тесен участък, скоростния лост и особено кожата му са все още почти нови. На 200к волана е доста лъскав, кожата на скоростния лост е тръгнала а педалите са значително изтрити (без да се подава метал).

Освен това огледай внимателно двигателния отсек. Ако забележиш лъскави болтове или такива с наранена глава означава че наскоро е имало интервенция (или повече!). Пак там (в двигателния отсек) се огледай за бележка от смяна на масло. Ако видиш се опитай да видиш километрите. Ако са много близо до това което е на километража (2-3к) нещо не е наред (никой не сменя масло преди продажба!!!). Ако са 5-10к е добре. Над 15к следват въпроси. Ако бележката е в бъдещето - ясно ти е колко е верен километража.

 

Това е което се сещам на първо четене.

 

Поздрави и успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Октавия е на 230 000 км. Лятото я засичахме колко гори и разхда беше около 5.5 на сто. Ако това те устройва като разход взимай Шкодата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с познаването на реалните километри е доста трудно и относително понятие. Принципно гледай доколко е изтъркан волана, скоростния лост и педалите. ...

Поздрави и успех.

Благодаря за информацията "PRR". Ще погледна внимателно за тези признаци. Междувременно погледнах и едно по-евтино комби от 99 г., пак на 150, но с малък двигател - 1,6 бензин, 101 коня (мислех, че слагат такива само на седаните). Но все пак за фамилна кола и комби ми се струва слабичък.

Разходът от 5,5 на дизел ми се струва добър. Ако се сдобия с колата, ще се похваля тук със снимки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с познаването на реалните километри е доста трудно и относително понятие. Принципно гледай доколко е изтъркан волана, скоростния лост и педалите. ...

Поздрави и успех.

Благодаря за информацията "PRR". Ще погледна внимателно за тези признаци. Междувременно погледнах и едно по-евтино комби от 99 г., пак на 150, но с малък двигател - 1,6 бензин, 101 коня (мислех, че слагат такива само на седаните). Но все пак за фамилна кола и комби ми се струва слабичък.

Разходът от 5,5 на дизел ми се струва добър. Ако се сдобия с колата, ще се похваля тук със снимки :)

 

Комбито се водеше (ако не ме лъже паметта) 42 кг. по-тежко от седана. Аз съм със седан 101 кс. Ако искаш може да ти дам едно кръгче. Не е състезателна кола, но при 140 Nm въртящ момент не мисля, че са и малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аве как може изобщо да сравняваш SKODA с тези корейски ЗАЗ-ки!!! ](*,)

 

ЗАЗ-ки, ама Ceed-а има 7 години гаранция ;) . А наш`те неЗАЗ-ки само 2 :| .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами така е!Това е само за да ти е.ават мамата 7 години с техните оторизирани сервизи!Ти виждал ли си нещо хубаво с повече от 2-3 години гаранция!А за KIA няма кво да говорим - по-е.ана марка не знам да има!Няма нищо общо с Хюндай,който са светлинни години напред!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен , че КИА-та нещо "понамирисва"-като вдигнеш капака и виждаш детайли от най-различни марки-все едно , че е събирана оттук-оттам.Имам един познат ( много добър ) който работи в шоурума на КИА и ми каза да бегам по-далеко от там :mrgreen: Та на него му имам вяра щот никога не ме е лъгал.Плюс това никой не може да ти каже къде са сглобявани-в Словения ли в Китай ли в Корея ли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее, колеги, странно ама и аз говорил с хора от КИА и оплаквания от Ceed нямат. Междудругото, малко странична информация - заводите на КИА в Словакия (+бъдещите в Чехия) се смятат за най-модерните в света или в Европа, ще ви излъжа. Също така Ceed в Чехия се продава повече от Октавия и малко по-малко от Фабия, правете си изводите сами. Относно това дали "понамирисва" под капака, еми сравнете го с онази полюция (поне аз така го възприемам) Аурис, добавете факта, че от сега нататък на всички автомобили излезли от тези заводи гаранцията ще бъде 7 години(дадена от производителя, не от дилър или вносител) и се сетете в бъдеще колко КИИ ще виждаме по пътищата . Пък и като прибавим, че в момента в КИА е дизайнера направил Ауди ТТ и новия Бръмбар, Петер Шрайер, май от "корейските ЗАЗ-ки" има изгледи да излязат мнооого читави автомобили, съдейки по въпросния Ceed. Поздрави и съжалявам за дългия офтопик.

 

П.П. Jordan, обективно погледнато и нашите Шкоди са "събрани от тук от там" - това от Фабия, онова от Октавия, двигателя на Фолксваген :mrgreen:.

 

 

едит - относно въпроса на колегата, и моето мнение е в полза на Шкодака. Старите КИИ имат лошото качество да изглеждат супер евтини отвътре. Стига това да е достатъчен довод де, в случая километрите и техническото състояние са по-определящи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Няма нищо общо с Хюндай,който са светлинни години напред!

 

Малко off-topic: Не ми хвали Хюндай! Карам такава каруца в момента и не ща и да чувам за такава! А тук е доста популярна (модел Matrix).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Няма нищо общо с Хюндай,който са светлинни години напред!

 

Малко off-topic: Не ми хвали Хюндай! Карам такава каруца в момента и не ща и да чувам за такава! А тук е доста популярна (модел Matrix).

Въобще не ги хваля!А Matrix-a кола ли е? :mrgreen:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, ма по-добре от градски транспорт. Пък и е служебно :mrgreen:

 

PS: Пак оспамихме темата smile058

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Няма нищо общо с Хюндай,който са светлинни години напред!

 

Малко off-topic: Не ми хвали Хюндай! Карам такава каруца в момента и не ща и да чувам за такава! А тук е доста популярна (модел Matrix).

 

за теб зле за мен добре. Служебен джип Санта фе 190 коня дизел, въпреки че не ме кефят дизелите тая кола е супер. Вярно че е още новичка ама с нея ходих до сливен и се върнах и кеф голям, а и по кални ливади добре се справя. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.