Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Тест на стартер


Rapid

Recommended Posts

Вчера разглабях и почиствах 2 стартера, обаче съм забравил как се тестваха дали въртят на свалено полужение. Айде сага кажета как беше

Друг въпрос :) Мога ли да ги тествам със зарядно за акумилатор ???

и последен въпрос за така наречения "шалтер" при свалено полужение,

като подам 12в. на клеми 1 и 2 трянва ли да цъка :mrgreen:

Прилагам снимка с номера ;) за по лесно обяснение

 

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/alb ... tarter.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

свалени и да ги тестваш нама голяма файда - може да върти бързо, но да няма достатъчно мощност после като го монтираш да завърти и мотора, ако са прекъснати някой от намотките. Говоря от личен опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

Тествай ги само на акумулатор, дори и да е слаб ще разбереш дали стартера и шалтера е ОК.

 

За да тестваш стартера му подаваш +12В на клемата номер 1 на шалтера, и му слагаш минус(маса) на корпуса на самия стартер.

 

За да тестваш шалтера, слагаш корпуса на маса и даваш +12В на клема 4(или 3, не помня 100%, но май беше 4, в противен случай навсякъде където съм споменал 3 и 4 ги разменяш) и гледаш дали щтрака. Освен това можеш да провериш като щтракне дали затваря веригата м/у 2 и 1 и също м/у 2 и 3.

 

Това е по спомен, дано ти помага и дано не съм объркал някъде :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

Тествай ги само на акумулатор, дори и да е слаб ще разбереш дали стартера и шалтера е ОК.

 

За да тестваш стартера му подаваш +12В на клемата номер 1 на шалтера, и му слагаш минус(маса) на корпуса на самия стартер.

 

За да тестваш шалтера, слагаш корпуса на маса и даваш +12В на клема 4(или 3, не помня 100%, но май беше 4, в противен случай навсякъде където съм споменал 3 и 4 ги разменяш) и гледаш дали щтрака. Освен това можеш да провериш като щтракне дали затваря веригата м/у 2 и 1 и също м/у 2 и 3.

 

Това е по спомен, дано ти помага и дано не съм объркал някъде :)

 

добре, ама ако върти на празен ход още не е сигурно, че ще завътри после и мотора - имам такъв стартер, като му подадеш 12 в. уж е фурия, ама няма сила да превърти маховика, за да запали. Дори на майстор го носих, той вика "слънце е", само му смени втулките, че били изядени и после като го качи на колата - изненадааа. Пепи, не ти го пожелавам де, ама не е изключена такава ситуация - получава се, ако някои от статорните намотки са прекъснати

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пробвам :) На мен ми се се въртеше нещо в главата че се правеше мост между 1и3 или 1и4 за да се тества реална обстановка. Аз вчера пробвах със зарядно, ама не стана

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най добре / според мен де / да се пробва, като на корпуса се закачи маса , на 2 +12в и на 4 също се подава +12в . Така се вижда и дали шалтера работи и дали ротора се върти .

Като шалтера освен да "изхвърля" бендикса трябва и да прави мост /контакт/ между 2 и 1, а и 3 също и така да подава +12 в за развъртането на самия стартер .

 

Аз точно днес и вчера се занимавах с проклетия ми стартер :evil: , който изчака да се застуди и тогава да изпуши. От 3бр. сглобявах и разглобявах 1 и все нещо куцаше :( Или не искаше да върти / предполагам от вече износените ротори/ или шалтера не сработваше .....

Накрая отидох и си взех един нов шалтер и нов ротор плюс втулки и четки , добре почистих всички части от омазняване и графит , сглобих го , качих го на колата , седнах на шоф. място, прекръстих се веднъж :lol: , завъртях ключа и О ЧУДО :lol: - върти та чак ще изкара някое бутало вън от ДВГ-то .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пробвам :) На мен ми се се въртеше нещо в главата че се правеше мост между 1и3 или 1и4 за да се тества реална обстановка. Аз вчера пробвах със зарядно, ама не стана

 

Ааа, недей така. Ще направиш някой фал. Зарядното дава 4-5 А, а тока при стартиране на двигател е много голям - над 100 А.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога ли да ги тествам със зарядно за акумилатор ???

 

Ако зарядното ти издържи и не се саморазпадне и запали кажи и ние да си купим такива :mrgreen:

 

Идеята на зарядното е да отдава малко ток за много време.

Стартера ти черпи ток: 600вт/12в=50А >>> което е 10 пъти над нормалното за зарядното ти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зарядното е старо и руско :) и за ваш ужас и с него стават пробите, е верно върти досата слабо, но върти ;) а и бендикса изхвърля яко ;)

ама повече няма да пробвам щом не давате ;) ще слизам всеки път до колата :) :mrgreen:

Благодаря за отговорите сега съм се заканил да си направя един резервен стартер и при проблем с моя само да подменя. Стане ли студено задължително стартера напомня за себе си :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.