Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Зимни гуми


vasko az

Recommended Posts

Здравеите

 

Гледам че в последните страници няма тема за гумите, а е краино време да слагам зимни, та реших да разпитам кои какво кара.

Аз съм си харесал LASSA SNOWAYS II plus

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеите

 

Гледам че в последните страници няма тема за гумите, а е краино време да слагам зимни, та реших да разпитам кои какво кара.

Аз съм си харесал LASSA SNOWAYS II plus

Стига с тия "рязани" гуми ве!!! :!: :x
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз карам с такива "рязани" - добри са, държат на хлъзгав път, но на сух асфалт са доста шумни. Иначе са по някаква нова технология на сместа със силиконови примеси, патент на фирмата-майка Бриджстоун. За екстремни условия са перфектни, даже до колкото помня на Кемъл трофи те са официалния доставчик. Като алтернатива мога да препоръчам BF Goodrich - гумите, с които карат в рали шампионата. До миналата зима бях с такива, но поради липсата на сняг доста ги захабих, затова ги и смених с lassa-та, че ми изпаднаха на добра оферта, употребявани само на 200-300 км ;)

 

п.п. това са по-нискобюджетните оферти, ако можеш да се бръкнеш по-дълбоко разгледай топ-марките Мишлен, Гуудиър, Бриджстоун...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BF Goodrich са МНОГО добри гуми и не са нискобюджетни!Само внимавайте къде са произведени!Аз гледам да са Мade in UK!!!То е ясно,защо "рязаните" взеха много да се купуват!(като им видиш цената спрямо другите) :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моите бяха Мade in France. Прав си, не са нискобюджетни, по-скоро среден клас. Тях също ги бях купил почти нови - на около 1000-1500 км за 110 лв 2 бр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят избор - Гудиър УлтраГрип 7 на джанти от Ибиса за отпред, Ласса НеЗнамКакви на джанти от Джета за отзад - 13-ки говорим - засега се справят отлично

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

Аз сък карал с Lassa и на истински сняг са много добре, но на сухо бучат здраво.Сега карам Шкодето с Ултра грип 7 и съм стршно доволен.Спира добре колата сутрин и са сравнително тихи като за зимни ,но пък като пари ... :( ,много скъпи бе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

Аз сък карал с Lassa и на истински сняг са много добре, но на сухо бучат здраво.Сега карам Шкодето с Ултра грип 7 и съм стршно доволен.Спира добре колата сутрин и са сравнително тихи като за зимни ,но пък като пари ... :( ,много скъпи бе.

 

Хубавото е скъпо :D

На реното съм с Ултрагрип 7( рекламата с аудитата ми е любима), на шкодата Алпин А3

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като пак стана въпрос за зимни гуми - видях едно покъртително мнение в друг форум, което е базирано на некви тестове на АутоБилд и доста ми обърква представите за ползата от зимни гуми:

 

След като преди 2 седмици присъствах на едни тестове на зимни гуми във Финландия, повече не искам и да чуя за зимни гуми на сухо и мокро. Тотално ми се обърнаха представите за спирачен път при минус 7 градуса. Зимната гума - победител в теста - имаше повече от 8 метра по-дълъг спирачен път от най-обикновенна лятна гума.

 

На мокро при плюс 1 градус спирачния път на зимните гуми също е с около 8 метра по-дълъг от този на летните.

 

Да не говорим за устойчивост към аквапланинг - зимната гума е бахти трагедията.

 

ЗИМНИТЕ ГУМИ ИМАТ ПО-ДОБРИ КАЧЕСТВА САМО И ЕДИНСТВЕНО НА СНЯГ.

 

Цитата е от тази тема:

http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=16207&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Дайте мнения :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още при външни температури от седем градуса зимните гуми осигуряват по-добро сцепление от такива за по-топло време. По тази причина зимните гуми имат предимство и в дни, през които през по-голямата част липсва сняг и лед

 

Цялата статия е тук.

 

Ако може да дам и един чисто субективен пример с Румстъра. След като застудя и преди да сложа зимните гуми доста често ми се включваше ASR-а или ABS-a, в зависимост дали спирам или потеглям. Със зимните гуми "проблема" изчезна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като пак стана въпрос за зимни гуми - видях едно покъртително мнение в друг форум, което е базирано на некви тестове на АутоБилд и доста ми обърква представите за ползата от зимни гуми:

 

След като преди 2 седмици присъствах на едни тестове на зимни гуми във Финландия, повече не искам и да чуя за зимни гуми на сухо и мокро. Тотално ми се обърнаха представите за спирачен път при минус 7 градуса. Зимната гума - победител в теста - имаше повече от 8 метра по-дълъг спирачен път от най-обикновенна лятна гума.

 

На мокро при плюс 1 градус спирачния път на зимните гуми също е с около 8 метра по-дълъг от този на летните.

 

Да не говорим за устойчивост към аквапланинг - зимната гума е бахти трагедията.

 

ЗИМНИТЕ ГУМИ ИМАТ ПО-ДОБРИ КАЧЕСТВА САМО И ЕДИНСТВЕНО НА СНЯГ.

 

Цитата е от тази тема:

http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=16207&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Дайте мнения :roll:

 

E тва вече е пълна глупост! Дори и да има капка истина в такъв тест, той трябва да е правен на температура по- ниска от -40 градуса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи разликата между зимна и лятна гума е както в шарката на грайфера, така и в самите качества на гумата.

Най-елементарното е че зимните гуми са направени от по-мека гума и така неможе да се втвърдят и да станат на "камък" като летните при ниски температури.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата е от земята до небето. И мога да споря и да го докажа на всеки. Има малко по голями спецялисти които са го доказали няколко-кократно. smile134

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E тва вече е пълна глупост! Дори и да има капка истина в такъв тест, той трябва да е правен на температура по- ниска от -40 градуса

 

Да се хванем на бас? Слагам летните галошки и излизаме на пистата. Условията - суха настилка (ако намериш МОКРА на -10 и там съм навит :mrgreen: ) и температура -10.

 

Поздрави

 

PS: Зимната гума има значително по-малка контактна площ от лятната и не може да се мери с нея на сухо и мокро. На сняг и лед е светлини години напред.

 

PS: Ето и малко четиво:

 

Resize%20of%20P8092506.JPG

Resize%20of%20P8092507.JPG

Resize%20of%20P8092509.JPG

Resize%20of%20P8092511.JPG

Resize%20of%20P8092513.JPG

Resize%20of%20P8112514.JPG

Resize%20of%20P8112515.JPG

Resize%20of%20P8112517.JPG

Resize%20of%20P8112518.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прелюбопитна информация.Излиза , че ако си решил през зимата да караш когато няма сняг изобщо не ти трябват зимни гуми.Поне аз така мисля да правя :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прелюбопитна информация.Излиза , че ако си решил през зимата да караш когато няма сняг изобщо не ти трябват зимни гуми.Поне аз така мисля да правя :mrgreen:

Хитро!

Работата обаче е там, че заключенията, които правиш са съвсем погрешни. Зимата и зимното шофиране не са свързани само със сняг, а и с поледица. В момента няма сняг, поне в София, но сутрин, вечер и през нощта има много заледени участъци, а извън града такива има и през деня...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Autobiold си е комерсиално издание и понякога много тенденциозно (според доста хора платено) затова въобще не трябва да им се доверява човек.

Аз от тестове вярвам на ADAC (www.adac.de) най - вече. Там също имаше тестове и с летни гуми и резултатите бяха съвсем различни. Лятната гума е по-зле във почти всичко а на лед и сняг е ужас - все едно си без гуми.

Карал съм зимата с 3-4 вида зимни гуми (аа и с едни летни малко докато ги сменя - направо беше ужас!).

С 3 марки - от чисто нови които аз съм си купувал и едни стари. За старите няма да коментирам за новите:

1. Бях си взел точно зимните LASSA - даже после ги бях препоръчал на приятели В едно отношение безспорно са много добре затова може би и се подведох - за дълбок сняг. Ходих с тях на Витоша в големите снегове и бяха супер. Сега като им гледам резултатите виждам че е имало защо на сняг и на лед са много добри. После забелязах че са малко по шумни, а после и недостатъците им който се потвърждават и от тестовете - много са зле на сухо и особенно на мокро. Затова сега бих ги водил непрепоръчителни.

Миналата зима карах с Bridgstone, тогава най-добри в тестовете. Бях много доволен и тогава разбрах разликата между евтините и хубавите зимни гуми - поведението им на сухо и мокро./ Баха си като летни.

Сега сложих Continental, които на доста места ги водят едни от най добрите. Рано ми е малко да ги оценя. Но това което за сега мога да кажа че единствените зимнни гуми с които съм се чувстал все едно не е зима са Bridgestone.

 

Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко хубаво с тез тестове , ма пропускат всички един момент - няма тестове в БГ т.к. наще исловия коренно се различават с техните . Какво имам впредвид - тука улиците се мият веднъж на високосна година , разливат се масла навсякъде , не се опесъчава и още ред други пропуски в системата , които водят до грешни изводи и неверни резултати . От моите зимни гуми съм много довелен / вече почват 3 ти сезон / и досега не е имало място да превъртят или да се подхлъзнат , да обяче последните два дни в мъглата имам голям зор със спирането - няма място да спра по - екстрено и да не блокират колелата / и това е със скорост не повече от 60 км/ч / ... това дето е върху асфалта е нещо като ледена покривка , ама по страшно , щот на лед спирам без грижи даже съм тествал и за 5 - 6 м. гумата изкопава леда , а таз мазга дето е на пътя няма махане освен маркуч и вода , ама управниците явно смятат , че е достатъчно предупреждението сутрин по радиото , че пътищата са хлъзгави и проходими при зимни условия :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз затова карам на по-голяма дистанция.

Между другото днес сутринта към 10:30ч покрай София ленд на няколко места имах чувството че колата започва да се подхлъзва... Много е гадно състоянието на пътищата.

 

Така че колеги по-бавно карайте, спазвайте дистанция. Още повече каквото е времето в момента в София - баси и мъглата нищо вече не се вижда навън :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.