Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Включен ASR - буксува


ognjano

Recommended Posts

Здравейте колеги!

 

Октавията е 2001 ТДИ 110 кс.

Моля да ме поправите, ако бъркам някъде!

 

На централната конзола има бутон за ASR. В момента, в който го включа на таблото светва жълтият знак с триъгълничето и окръжността около него, което предполага, че съм включил ASR-а.

При включване свети постоянно, но не знам дали така трябва!

 

Друг е въпроса, че я изпробвах да тръгна на заледено, но не се получава този ефект, който колегите описват, че на колата и падат оборотите, забавя се и т.н. - напротив има някаква промяна в шума на двигателя при тръгване/по плавно и с леко заглъхване/, но като подам рязко газ буксува и при включен ASR.

 

 

Греша ли някъде в действията си или най-вероятно имам проблем с ASR? И ако има проблем, компютъра/VAG/ в сервиз би ли открил проблема? Ориентирайте ме!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с новата октавия и също имам ASR. Като го включа нищо не ми свети никъде. Като го изключа ако не се лъжа светеше бутончето и май и на таблото светеше (ще го пробвам след малко и ще кажа по-късно).

Пробвал съм на лед да давам яко газ и не боксува колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми грешката ти е там, че натискайки бутона, фактически изключваш ASR-а. ;) Затова буксува. Като не свети въпросната лампа, значи че е включен, а като присветне при буксуване - че системата си върши работата. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гогата е прав - когато се натисне бутона и символчето свети на таблото ASR-а е изключен! Светва само ако сработи....

 

Друг е въпроса обаче, че и при включен понякога ми буксува ;) - просто тоя дизел не мож го спреш :mrgreen:

 

Майтапа на страна - ASR по фабрична настройка е включен непрекъснато освен, ако не го изключиш от бутона. Така пише в книжлето към колата. Пък като го изключиш - всичката сила отива в колелата :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както написаха колегите ASRa е постоянно включен.Когато натиснеш копчето и ти светне индикатор на таблото си го изключил.

Но дори и при изключен такъв-не бива да се прекалява с прекомерно даване на газ-трябва да се тръгне плавно и разумно-иначе пак ще си буксува.В случай на подаване на повече гас-ще буксува къде ще отиде! :mrgreen: DIESEL POWER!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги!

 

Факт е обаче, че и при постоянно включен, т.е. когато индикатора не свети на таблото пак ми буксува, но кво да го правиш, както колегата писа горе дизел е - не мож го спреш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За простите, неуките и непросветените :mrgreen: - има ли възможност ASR да се монтира допълнително ?

 

edit: Звъннах в ЕТ - попариха ме - може, ама за 4000 лв., ужаааас :cry:

 

Поздрави и благодарско. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кви 4000 лв за тая проста система?Тва да не е DVD навигационна система!!! :mrgreen: Мисля,че като поръчка при нава кола струва под 100 лв!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ASR (Anti-Slip Regulation) - Противобуксуваща система

Работи заедно със системата ABS. В момента, в който колесните датчици регистрират буксуване, противобуксуващата система намалява усилието подавано към колелата, посредством намаляване оборотите на двигателя, а в някой случаи се и задейства спирачната система за да се спре буксуването на колелото (даденото колело или всичките четири). В този режим, електрониката обезпечава максимално възможното ускорение на автомобила при конкретното пътна настилка. В определен смисъл ASR е система имаща обратното деиствине спрямо ABS системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво точно е ASR и MSR?

 

ASR - http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerati ... Regulation

 

MSR - за пръв път чувам :oops: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

So, here is the deal - MSR = Torque Moment Regulation (Skoda, UK) или

 

Регулиране на въртящият момент на двигателя http://acronyms.thefreedictionary.com/T ... (Skoda,+UK) - напишето го заедно с (Skoda,+UK)

 

Или на руски - http://www.skoda-club.org.ua/index.php? ... &Itemid=30

 

На тез последните може би можем да им пратим поздрави :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Valdo, не си прав - това, че го има в ценовата листа ВЪОБЩЕ не обяснява КАКВО Е ТОВА ЧУДО!!! Погледни нагоре в линка и после честно си признай - дали имаше идея преди това за какво иде реч?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ASR когато не му свети лампата на таблото е винаги включен. Премигване означава, че стандартните му настройки на вършат работа и той се адаптира към условията. Примерно като намалява подаването на газ до момент в който колелата спрат да боксуват и тогава започва плавно да увеличава газта, докато подаваното количество газ се изравни със заданието (колко сте настъпили газта).

В определен смисъл ASR е система имаща обратното деиствине спрямо ABS системата.

Това не знам откъде си го чул/прочел, но е пълна глупост. ASR е надстройка на ABS, иначе казано той я командва. При повреда на ABS, отпада и ASR-а.

При условия при които ASR-а има много работа е възможно прегряване на спирачките. Тогава чрез сензорите на ABS-а, ASR-а получава инфо за това и се самоизключва и не може да го включите до охлаждането на спирачките.

ESP е надстройка на ASR-а и тя командва него и ABS-а.

Между другото, не се изкушавайте да карате ASR-а да работи много, защото ще си сменяте накладките на спирачките често.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, бе, да му се не знае - като ми скочи на спирачките на едно кръстовище и колата почти спря (преувеличавам, ама не само не тръгна по-бързо, ами се движех по-бавно). А ми трябваше да се изнеса бързо заради един "умен" таксиджия, който реши точно след като ме изпревари да спре да вземе клиент!!! :evil:

Май ASR-а не работи по двигателя, ами си ползва сензорите на ABS-а и прилага спирачно усилие на колелата, не директно на двигателя.

 

Гадно нещо, ама върши работа за пред жената - вече не ми вика, че съм пилел гуми ;) , пък с тия 240нм и мокро - 2-ра скорост все още буксува :D

 

 

EDIT: Да, Гога, прав си. Щом го пише, начи си е тъй ;) От което вече знам какво да очаквам от колата си като забуксува :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dereal, и на двигателя действа ASR-a, освен на спирачките.

 

The intervention can consist of any, or all, of the following:

-Retard or suppress the spark to one or more cylinders

-Reduce fuel supply to one or more cylinders

-Brake one or more wheels

-Close the throttle, if the vehicle is fitted with drive by wire throttle.

-In turbo-charged vehicles, the boost control solenoid can be actuated to reduce boost and therefore engine power.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.