Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Felicia вентилатор за отопление/оправен


ID A

Recommended Posts

Така, на служебната Фелиция и спря духалото за топлия въздух. От известно време работеше само 3-та и 4-та степен. След кратко съмнение, звъннах в ЕТ и ужас - нов вентилатор с перки (че за какво ми е без перки) 240 лв., с монтаж 320. Служителя беше много любезен, щото се усъмних в бързия отговор и каза че нямат на склад и съм 3-тия за тази седмица, дето пита.

Днес реших за всеки случай да го разглобя. И лоша работа. Лагерите са толкова разбити, че четките не правят контакт.

Та оттука и въпросът. Може ли някой да ми каже откъде да си намеря вентилатор нов или втора ръка? За автоморгите - вече проверих няколко и нямат.

А нещо интерсно което не знаех. Винаги съм се чудил защо е толкова голям хода между 0 и 1. Има клапа за спиране на въздуха към купето, която се управлява чрез жило от врътката за степените на вентилатора. На 0 клапата е затворена. Когато врътката се завърти на символа вентилатор (между 0 и 1) клапата се отваря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз го имам тоя проблем, макар че след обилно гресиране все пак работи все още... в момента китайските ментета са по 170 лв, а оригиналните 240, както каза колегата. Имам приятел, който се занимава с ел. моторчета и има най-различни втулки за тях - ще го питам може ли да ми помогне, евентуално и на теб, за да спестим малко средства ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарности на колегите. Последвах съвета на TIG и си взех от магазина на сточна гара 189лв. Имаше и по-евтин вариант с около 30 лв., но понеже старият е Siemens, реших и новия да е от същата марка.

Митко и аз си мислех, а понеже съм и правил реставрация на старо моторче с нови втулки, да направя нови втулки. Но при старите мотори, оста при втулката се изтънява и просто няма начин да балансираш ротора. Вчера колега го взе да го гледа и евентулно да опита да го разглоби и като ми го показа днес, просто едната втулка е слепнала с оста и си е разширила отвора в корпуса на двигателя. В резултат двигателя се лепи за магнитите.

Правилно гресираш, но при мен допълнително се беше запушила с листа и клапата отдолу на кутията за вентилатора. Така че, проверявайте и нея. Иначе се задържа вода в кутията. Не е нужно да се разглобява нищо, клапата е една елипсовидна гума отдолу, по средата на кутията. Надлъжно на колата са двете клиновидни щипки на клапата. Стискат се към центъра и се издърпва надолу. Цялата клапа е от едно парче гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

радвам се, че си се справил, но моята не е служебна и преди моторчето на дневен ред ми е да сменя предни накладки и тампони на макферсони - не ми стига бюджета тоя месец и за 190 лв. за ново моторче, дано изкара така поне до догодина :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз съм от Козлодуй и при нас има няколко стругара, които могат да ти направят каквито и втулки да ти трябват от фосфорен бронз. Няма начин и при вас да няма такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То стругари бол с лопата да ги ринеш , ма как ще се свалят турбините и после как ще се капсуловат тез втулки е по - интересното ... веднъж вече свалях едната турбина и въпреки , че горе - долу и уцелих мястото не спира да чегърта и от тогаз по малко масло есен докато изкара и после нов мотор :mrgreen:

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си Евгени, че стругари бол. Но освен втулката се износва и оста под нея. Вътрешния диаметър на новата втулка трябва да отговаря на оста, но когато втулката се плъзне до мястото си, се оказва че там оста е с по-малък диаметър.

Капсуловането на перката не е толкова голям проблем, но балансирането и е невъзможно. Без баланс перката ще вибрирара и новата втулка бързо ще свърши, ако двигателя издържи на вибрацийте и не изгори преди това.

Така че гресирайте периодично, за да удължите живота на вентилатора си. А производителя е определил ресурс за вентилатора и след като той изтече, трябва подмяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.