Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Имам ел. проблем


biggfoot

Recommended Posts

Здравейте. Имам следния проблем със 120L: откакто трябва да се кара на светлини ми се налага често да паля с бутане :) Особено когато съм в задръстване и работи на ниски обороти и като пусна и вентилатора на отоплението ако изгасне после няма как да се запали через стартер. Акумулатора се изтощава тотално. После като я подкарам по цариградско се зарежда ама иначе е много неприятно това и не знам откъде произтича проблема. Дали някой консуматор не работи като хората или акумулатора е скапан. Акумулатора е на около 3 години и би трябвало да е още наред. Как мога да разбера?

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като начало премери зареждането на ниски обороти. Първо без, а после и с изброените от теб консуматори. След това напиши какво си замерил и ще може с по-голяма точност да ти се помогне. Иначе наизуст, най-общо - може да имаш проблем с ел. инсталацията, може акумулатора вече да е слаб (3 години нищо не означава, по-важно е как е експлоатиран), може да е паднало много нивото на електролит в акумулатора (гледал ли си го скоро), може да се наложи само да свалиш акуто и да го заредиш, може да са ти ниски празните обороти. За това замери и пиши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако го ползваш без да си го дозаредил и с зарядно след такъв случай,има вероятност от недозареждане да ти се скапе по бързо акумулатора.Провери нивото на електролита и ако трябва долей дестилирана вода и като му измериш с ареометър гъстотата след зареждане с токоизправител /10-12 часа /трябва да показва над 1.23,за зимата още по добре е ако е 1.28.Провери и какво напрежение дава алтернатора и ако трябва иди да ти го регулират ако не е електронен регулатора.Провери състояние на четките и пръстените на ротора ,а също и местата където е вързан минусувия кабел/масата/,защото колата е стара и може да е ръждасало под клемите и шайбите ,да има големо съпротивление и да не може тока да минава добре.Изчисти тези места с телена четка или шкурка.Това са едни от повредите при подобен случай,но се надявам ,че и други колеги ще напишат още.Успех!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък имах точно обратния проблем :lol: Зареждаше ми 17,5. Естествено както си карах акумулатора гръмна. Купих електронно реле, проверих всички жици...оправих всичко надвесен над двигатела с една ръка включвам жици с другата държа телефона и следвам инструкциите на колегата Виктор 8) Беше все едно обезвреждам бомба...но сега всичко е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте отново. Нещата май са по-сериозни отколкото очаквах. Докато трябваше да уча колата седя почти 2 месеца пред блока без да е карана и нямах време да се занимавам. Аку-то беше паднало и не можех да я изкарам изобщо. Взех една зареждачка и го заредих, мисля че достатъчно, понеже е от старите, които не показват кога се е заредил акумулатора. Сложих го и изглежда, че имаше ток, но стартера завъртя веднъж, два пъти и умря. Пробввах още едно зареждане и пак нищо.

Затова реших, че проблема е в акумулатора и днес взех един нов. Обаче като завъртя ключа и отново по същия начин. Изръмжа мъничко и блокира. Сега няма помръдване. Моля дайте предположения дали двигателя е зле или може нещо със стартера да има. Аз нямам и идея. Надявам се поне стария акумулатор наистина да е бил за смяна понеже са по 90лв. Но сега се страхувам да не се наложат някакви сериозни ремонти по двигателя :(

Благодаря на всички, които отговориха. Ако оправя колата ще отида да измерят зареждането, понеже не знам аз дали мога да се оправя сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти извърши ли поне част от профилактичните проверки, споменати от колегата shotik :?: Провери ли връзките - тези на самия акумулатор (клемите) зачистени ли са? А кабела към стартера? А масата? Ако не си го направил, не виждам причина да продължаваш да питаш за решение на проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си близо до Младост може да минеме на една бърза визитация - ва двигателя почти няма опасност да му има нещо, но стартера може и да не е в ред, а може и найстина да има голям пад на напрежениеот до него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо по темата: в книжката пише да се намажат клеймите с грес. Става ли да ползвам обикновена литиева грес за лагери за клеймите и останалите места на свързване на кабелите :?: Има и някакви спрейчета за по 5 лева. Има ли смисъл от тях?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нещото което ти препоръчвам е да си купиш една шкурка, да изчистиш до колко може ръждясалите клеми и кабели където контактуват. Пръскаш с спрей за контакт или мажеш с грес която да е ел. проводима С обикновенна няма да стане. Аз това нещо съм го правил всяка есен и съм си спестявал доста проблеми.

пп. Дори да си лъснал перфектно кабелите и келмите ти това не означава, че ти се е решил проблема ако имаш проблем с релето или алтернатора.;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега а аванса как ти е?имал съм проблеми така с един фиат сутрин не палеше и засичаше от аванса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, хубаво е като искаш помощ да изпълниш някои от съветите, които ти пишат в темата. Без да провериш напрежението на зареждането на празен ход на двигателя не можеш да разбереш какъв е проблема, а сега хем си се овътрил за акумулатор, хем не пали. А един мултицет струва 10 лв. максимум. Измерването на напрежението не е никакаъв проблем - допираш двете клеми на мултицета към плюс и минус на акумулатора и ти дава напрежението във волтове. Ако бях на твое място на тоя етап бих се насочил към стартера - свали четирите кабела дето контактуват с едната клема на електромагнитния включвател и им зачисти ушите хубаво с шкурка, също и пристягащите шайба и гайка. Обърни внимание и на кабелните обувки на двете тънки кабелчета към включвателя, червеното и жълтото, особено жълтото - почисти клемите и стисни с клещи кабелните обувки ако са хлабави. Ако не запали пак, свали стартера и го разглоби. Обърни внимание най-вече на четките, трябва да не са по-къси от 1-0.5 см, това по спомени го пиша, и пружинките трябва добре да ги притискат. Също така оста на ротора не бива да е прекалено хлабава - зависи от двете втулки, при необходимост и те се подменят.

Сега ако кажеш, че няма да се справиш с разглобяването и сглобяването на стартера - трябва да знаеш, че става относително лесно, със следните особености: отвива се гайката на контактната лента към ел. магнитния включвател; отвиват се две гайки с ключ 10 мм и външния кожух на стартера се изхлузва нагоре. Трябва да се обърне внимание на разположението на шайбите в горната част - внимавай да не се разпилеят, виж как са разположени за да можеш да ги сложиш в същия ред при сглобяването. Също така при сглобяването четките се вадят с отверка и се застопоряват отвън, докато пъхнеш и фиксираш външния кожух на стартера. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих си мултицет, но не мога на този етап да проверя зареждането на празен ход, защото няма как да запаля двигателя. Както и да е акумулатора е зареден в момента. Изчистих клеймите и кабелите и местата където се свързват с алтернатора. Използвах и споменатото спрейче..... все още няма никой. (На стария акумулатор показва 12.2, това май означава, че сега си имам два.) Завъртях малко и двигателя с ключ 30, значи проблема не е от двигателя.

Какво е електромагнитен включвател?

Какво е аванс и как да разбера дали при мен е наред.

Релето ако се развали не означава ли че няма да може да се зарежда аку-то? Отскоро има някакво ел. запалване. То може ли да е проблема?

Съжалявам че ви обсипвам с елементарни въпроси. Имам желанието да се оправя сам, но не разбирам много. :oops:

Сега ще се опитам да сваля стартера и ще допъля поста :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах, проблема ти от стартера ли ти е или от запалването? Колата върти и не пали или изобщо не завърта стартера? :roll: Ако е първото виж дали не са залепнали чукчето и наковалнята, дали капачката на делкото, кондензатора и палеца са в ред. После виж дали подкачва гориво.

 

П.П. Междудругото, не те съветвам да бърникаш, където не разбираш. Само ще се вкараш в излишни разходи и ядове. Харесай си някой майстор от Белия списък и ходи при него, поне ще знаеш, че ще ти оправи колата като хората(аз лично бих ти препоръчал Михаил, но избора е твой). Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно имаш проблем със зареждането от реле-регулатора, а щом стартера не ти върти трябва да го свалиш - най-вероятно са четки, а в най-лошия случай ще ти трябва нов стартер.

Аванса няма отношение към въртенето на стартера.

Електромагнитния включвател, викат му шалтер, се намира отстрани на стартера и е част от него. Той изтласква напред и после връща оста на стартера с бендикса, който върти венеца на маховика, т.е. двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно имаш проблем със зареждането от реле-регулатора, а щом стартера не ти върти трябва да го свалиш - най-вероятно са четки, а в най-лошия случай ще ти трябва нов стартер.

Аванса няма отношение към въртенето на стартера.

Електромагнитния включвател, викат му шалтер, се намира отстрани на стартера и е част от него. Той изтласква напред и после връща оста на стартера с бендикса, който върти венеца на маховика, т.е. двигателя.

Има, но при колегата определено не е от това. Когато има голямо предварение върти трудно, като на моменти почти спира, т.е. неравномерно. Получава се така, че сместта се запалва много рано и тласка буталото на обратно, което товари стартера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май се сещам за аванса- от него зависи времето на подаване на искрата, нали? И се наглася с въртене на капачката ако добре помня. Това може ли внезапно да се промени, защото последнят път когато работеше колата беше наред.

Свалих стартера и ако не разбера дали е от него ще завлечем колата някъде на ремонт и с това ще се реши проблема. После ще пиша какво е било.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Оказаха се просто четчици и втулки. Още не ми е ясно защо ми падаше аку-то. Новото не прави проблеми, но още не съм го тествал в задръстване. Вярно ли е, че на празен ход и с включени светлини алтернатора не може да компенсира загубата на електроенергия и затова акуто пада. Не ми се струва нормално. Защо при другите коли не е така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно ли е, че на празен ход и с включени светлини алтернатора не може да компенсира загубата на електроенергия и затова акуто пада. Не ми се струва нормално. Защо при другите коли не е така?

 

Има нещо вярно. Това сме го коментирали доста пъти. Проблема е ч алтернатора ти е 42 А което е доста малко сравнение с на нормалните модерни коли. При празен ход на двигателя ~800 оборота алтернатора ти се върти примерно с ~1000 оборота(има разлика в диаметъра на шайбите) При тези 1000 оборота алтернатора не може да зарежда акумулатора като ти си включил повече консуматори и те ти изчерпват акумулатора.

Най-смисленото което може да направиш е закупуване на алтернатор 55А или най-добре такъв от фаворит, който заради различия в начина на свързване на статорната намотка отдава повече ток в ниски обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо при другите коли не е така?
- Искам да ми кажеш при кои коли не е така, защото от опит мога да ти кажа, че на повечето масови коли са слага възможно най-слабия алтернатор, с който могат да работят заради икономия, защото колкото по-мощен е алтернатора, толко е и по-скъп.

 

Не си мисли, че новите коли нямат такъв проблем. Седейки в задръстване с включени фарове и парно и естествено от време на време ти се пуска перката за охлаждане, да не забравим, че слушаш и радио - в такива режими почти няма коли които да могат да произведат сами толко ток.Изключение правят общо взето дизелите и някой топ-модели на нормални коли. Имай предвид, че на кола с малък двигател не може да се сложи твърде мощен алтернатор, ако тя не е със инжекцион, защото няма да има как да се коригират оборотите като се натовари двигателя с толко много консуматори и алтернатор, който е способен да отдава голям ток при ниски обороти - иначе такива алтернатори има отдавна. Та относно "нормолните" коли единственото общо взето преимущество е, че ЕКУ-то им държи постоянни обороти и оттам подпомага зареждането като не позволява да падат под 850 примерно.

 

Когато е правена 120ката найстина не е предвидено, че може да и се наложи да се кара в градски условия с използване на толко много консуматори и при ниски обороти. Аз също съм с алтернатор от Фаворит и мога да кажа, че въпреки огромната разлика в мощтноста му пак е на границата - тоест ако не ползваш консуматорите разумно и той няма да успее да поддържа акумулатора в добро състояние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.