Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Утечка? - Решено!


ikonoma

Recommended Posts

Моля ви за малко помощ. Колата не беше карана 1 седмица. Акумулатора го гледам, че още от лятото, че започва да пада. Сигурно вече е на поне 7-8 години(подариха ми го от един Опел). Миналата седмица в понеделник отключвам колата - машинките отключват вратите, но започва едно постоянно лениво тропане от тях, все едно че отключвам постоянно съпроводено с пресветване на лампата в купето, която едвам мъжди. О' шок и ужас - акумулатора е паднал. Свалям го и го слагам да се зарежда. Следобед го сложих и реших да проверя дали има утечка. Изключих всички консуматори, извадих контактния ключ, щракнанах машинката на шофьорската врата, като симулирах затворена врата и заключих колата.(аларма нямам, така че не може да се активира когато съм вътре:) ) Целта беше да имам достъп до бушонното табло. Закачих амперметъра на акумулатора. За моя изненада 0,12 А. :o Като махна 14 бушон, който според книжката е за вътрешното осветление и централното заключване (изглежда за управлението му) консумацията изчезва и става 0,00 - 0,01. Когато вадя и слагам този бушон цъка нещо като реле.

Има ли някой от вас без аларма, който може да примери консумацията при заключена кола специално на този бушон?

http://skodaoctavia.hit.bg/bushoni.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да има такава консумация. Релето превключва функцията "забравено осветление" Нали ако си оставиш осветлението вътре забравено - все пак на другата сутрин лампата няма да свети. Само, че функцията "стои" доста дълго време - около 30 мин. (по спомен). Направи си експеримента - симулирай затворена врата (с езика) - зарежи я за един час и после премери. Или направо - затвори всички врати, отвори пр. капак, разкачи +, прекарай го през амперметъра, изнеси мултицета навън и хлопни и капака. Премери след един час и консумацията би трябвало да я няма ;)

Но, въпреки функцията - човече - ти какво искаш от акумулатор на 8 години бре? И то при тия температури...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до 30мин. е нормално, след това трябва да падне. Повечето нови имат до 0.2-0.3. Най-добре свали акумулатора и го зареди както трябва. Имах проблем със сервото докато не качи определено напрежение и със зареждане се оправи/моя е на 4г. вече/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи сега изведох мултицета навън, затворих капаци и врати, заключих колата, така стоя 2 часа и пак си е толкова. Не намалява.

А за акумулатора, че ще го сменям ще го сменям. Въпроса е дали това е нормално, да не стане така, че да пада новия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Днес си наумих да погледна какво точно цъка, когато махам и слагам бушона. Отворих комфорт модула. Ето това реленце от снимката е. Независмо дали колата е отключена или заключена при сложен бушон то си е задействано. Консумацията е от там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Разреших проблема. С упоритост всичко се постига. :) Свалих модула, отпечатах схемите му и баща ми го занесе при електрончиците във фирмата в която работи. Там са симулирали работата му и казаха, че за да работи постоянно най-вероятно получава постоянна маса на едно от крачетата, което отговаря за ключалката в багажника. Днес свалих кората, извадих всички възможни куплунзи и Ооо, чудо - консумацията стана 0,01 A при затворена и заключена кола. Закачих ги една по една и за мое учудване всичко беше наред. Не разбрах какво е било, но факт е, че работата се оправи. :) Сега щом изгасне лампата и релето се чува как щраква в таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

И след това което написах проблема не беше решен. Бушона започна да гори съмнително. Добре, че един колега на баща ми опитен електрончик се зае да изпробва елементи по платката на комфорт модула, смени едно ULQ, защото му се видяло леко съмнително и в крайна сметка се наложи да среже 3 кабела, докато намери причината.

 

Оказа се протрит кабел над бушонното табло, там където кабелите влизат към тавана. Веднъж дава късо, веднъж не.

 

Единствения сериозен проблем според мен на Шкода е фалшивата инсталация. Вече трети случай имам се протрит или кородирал (зеленясал) кабел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.