Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Felicia 1.3 карбуратор - въпрос


El Comandante

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Нов съм тук и се обръщам към вас с въпрос. Гледах една такава кола, каквато си търся да купя, изглеждаше доста добре отвън и отвътре, но въпреки това имам няколко неясноти, които ще се радвам ако може да разсеете.

 

- Какъв е ресурсът на двигателя - тази е около 140 хил. и след "теста" с ауспуха ми се струва, че харчи масло. (Ауспухът е с мазни сажди). Колко струва основен ремонт?

 

- Струва ми се, че съединителят отделя малко по-високо от нормалното, макар продавачът да казва, че е сменен

 

- Лостът на скоростите не можеда се фиксира, т.е. не че скоростите се изключват, ами дори и на включена предавка лостът се клати, все едно е в неутрална позиция. Продавачът твърди, че това е нормално, с което не съм съгласен. Колко сериозен е този проблем?

 

- колата е на 11 години, има тук-там язвички на ръжда (ръбове на врати, коша на двигателя)

 

- тази кола с този двигател има ли проблеми при дълго пътуване (4 души, нормално багаж)

 

- Какъв разход мога да очаквам (особено в града, София)

 

Благодаря ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич този мотор по принцип и на 60000км да е пак харчи масло,просто чехите така са го направили.В мобиле има статияза флиция там пише много неща кликни на някоя обява и от долу ще се появи надпис +и- изпрати смс и ще ти дадат код за достъп. ВСЕ пак каква цена искат за тази кола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както обясняваш нещата, не звучат добре. Съвета ми е - не я купувай!

Ресурса на тези мотори е много по-малък от този на немските машини. Имаше тема по въпроса и масово се твърдеше, че основен ремонт се налага на около 150 000 км. Ако е на 11 години и предвид състоянието, което описваш повече от 2200 лв не си заслужава да се дадат /ако е без АГУ/. Аз си купих такава, само че моноинжекция и честно казано не съм доволен. Обърни внимание на ел. системата, т.е. виж дали всичко работи правилно - осветление на табло, вентилатор на парното, фарове, мигачи, чистачки. Пробвай я как работи на високи обороти над 3000 и виж дали шума не е прекалено силен. Обикновено се налага смяна на ангренажна верига /60 000 има ресурс/, това е доста трудна манипулация. Много често се скапва гарнитурата на главата и надува в охладителната система, като избива през радиатора. Виж дали не е напукано разширителното казанче, че много се пукат. Провери непременно отдолу за течове, най-вече около скоростната кутия. За състоянието на съединителя не може да се съди по това къде отделя, защото може да се настройва. Огледай състоянието на всички маншони - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!

Ами това е общо взето, колата си е на късмет. Основния ремонт ако ти си го правиш излиза около 500-600 лв, което е нищо, но си е доста работа и нерви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ресурс на двигателя ... зависи с какво масло е каран ... отварял съм мотор на служебна Фелиция на 220к и всичко беше ОК / няма харч на масло , не духа през отдушника бе перфектен / , отделно съм виждал Фаворит на над 700к без ремонт ... всичко е до поддръжка , но не е зле да провериш компресията поне преди да я вземеш.

Съединителя е 135 кинта и се сменя за час - два , а проблема със скоростния лост е подробно описан + снимков материал и се оправя за секунди и за стотинки , а вече за купето е хубаво да се огледа от всякъде , защото на тез коли това им е най - скъпото ... всичко останало е бял кахър ;)

Успех и ако ти харесва колицата и ти допада - вземай смело!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да не отварям нова тема ама каква е разликата м/у моделите конкретно форман ифаворит с нндекси отзад LS.LX и 135lsили135lx

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ресурса на тези мотори е много по-малък от този на немските машини

Ако ще говорим за немските машини ??? - ами "ресурса" им не може да се сравнява с този на японските машини :lol::lol::lol::lol:

 

Така, че гледам колегата по-нагоре го е обяснил - какво значи гледана и негледана кола - това именно трябва да се прецени при покупка втора ръка.

 

Като разход - 5/100 дълъг път, Комби версията се държи една идея по-добре като возене на дълго,

ако се сложи газ - 7/100 на дълго

 

P.S. А това за "ресурса" - ако ще се кара служебно по работа много км - чешки агрегат - може би не, обаче - за лична, дето прави 20-на хил. на година... то и италианка сигурно става /незнам - не съм пробвал / :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви, колеги, за бързите и изчерпателни отговори. Мисля, че накланят везните в добрата посока...

 

Можете ли да ми препоръчате в кой сервиз да я прегледам? (при Симо, който е много хвален в "Белия списък" може ли - за стандартните неща преди покупка?)

 

10х още веднъж!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , за това не ти е нужен чак толкоз специализиран сервиз и кварталния сервиз , в който има повдигач и майстор дет има уред за мерене на компресия ще ти свърши работа ... доколкото помня компресията се мери на топло и трябва да е в рамките на 10 - 11 атмосфери на всеки цилиндър , разлика от 0.5 атм. между цилиндрите е в рамките на нормалното и с един стробоскоп поглеждате центровката да не бяга с повече от 2 градуса / с това ще разбереш веригата дали е сменяна или е за смяна / ... отдолу оглеждаш да не е много очукана по бордюри , щот се съмнявам , че ще има ръжда / тез купета са с гаранция 10 год. / а под капака и в багажника оглеждаш да не са мачкани и изправяни роговете и гредите , а в джобовете на комбито фърляш един поглед да няма ръжди и гнилочи покрити отвън и по долните върешни ръбове на вратите да няма избила ръжда.

Хвърляш и един поглед отстрани по дължината на колата дали съвпадат всички фалцове на врати и калници ... демек да не е претърпявала странични удари .

В общи линий тва представлява огледа на едно возило ... всичко останало е желание и пазарлък .

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ресурса на чешкия двигател и за "немските машини" - питайте Яската и Миро - те имат опит с "ненадеждния" чешки двигател - казват, че на 1 000 000 км вече е "по-скоро" за хвърляне... :mrgreen:

 

За лоста - това е слабо място, но като цяло май не е толкова страшно - повечето фаворити и фелиции са като икаруси в скоростния лост :lol:

 

За съединителя - отделянето при сравнително нов съединител се регулира и тогава правим заключения.

 

За масления пушек - ами на тия километри едни нови гумички според мен са решение на проблема. И тогава и полусинтетична мъзга може да се сложи.

 

За разхода на гориво - да се кара на бензин такава кола така или иначе е безсмислено - но между 6 и 12 литра газ е възможно - в първия случай става дума за 80-90 км спокойно каране, а във втория - 150 непрекъснато почти...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ресурса е около и малко над 150 000км.Това за 700 000 или милион са по-скоро легенди.и един колега разказва как е направил с полски Фиат 500 000км., но мислите ли че е вярно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай колко може да очаквам за основен ремонт (но не лично аз да го правя, съвсем не съм специалист - става дума добър майстор, хубави части). Колата иначе е доста приятна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ааааааааааа има коли от соц времена на по 500-600 хиляди километра ,таксита , служебни и тн и тн на братовчет ми лада 21013 беше на 500000км за10години по два пъти пътуваше в годината до КОМИ с нея.ТЯ като не изстива няма и голямо износване.На жена ми баща й кара такси сега ДЕУ ланос на 902000км с номер С4408.... и още се движи по софийските улици !!!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пич какви пари искат за тази кола дето толкова много пишем за нея кажи дай ако има снимка да я видиме да не е последната шкода за продаване има и други.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като говорите за ресурс съм виждал Фела с такова двигателче на 800 000км. И много на по 400-500 000 някои от които дори без основен ремонт...Така всичко е много условно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

El Comandante, както ти писах в личното, закарай я на бате Мишо, той няма да ти спести подробности. Включително ще ти каже приблизително колко ще ти излезе едно постягане на колицата при него. Междудругото, може да му споменеш ако искаш, че те праща сина на Огнян със зеленото 1000 МВ, ще се сети ;) . Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ресурса на тези мотори е много по-малък от този на немските машини... Имаше тема по въпроса и масово се твърдеше, че основен ремонт се налага на около 150 000 км.

 

Ти кои немски машини визираш? Танковете Пантера от Втората Световна война ли? Щото можеш да питаш в Еуратек кои бензинове мотори на Фабия са с най-дълъг ресурс. И като ти отговорят, че това са шкодовите 1.4 на база същия този 1.3 с променен ход на кол. вал, и ще се окаже, че се изказваш съвсем неподготвен! И какво имаш предвид под "основен ремонт" ???

 

Обикновено се налага смяна на ангренажна верига /60 000 има ресурс/, това е доста трудна манипулация.

 

А на колко км. се сменя ангренажен ремък? И смяната на ангренажния ремък лесна процедура ли е? Ти зацепвал ли си горен вал с ремък???

 

Много често се скапва гарнитурата на главата и надува в охладителната система, като избива през радиатора. Виж дали не е напукано разширителното казанче, че много се пукат.

 

Това съвсем не става често, а става постоянно като си спестиш 20лв за шлайф на лицето на главата !!! И разширителният съд ще се пукне, и радиаторът също като не се смени гарнитурата като хората...

 

Със здраве

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич този мотор по принцип и на 60000км да е пак харчи масло,просто чехите така са го направили.В мобиле има статияза флиция там пише много неща кликни на някоя обява и от долу ще се появи надпис +и- изпрати смс и ще ти дадат код за достъп. ВСЕ пак каква цена искат за тази кола

Тук не съм съгласен...."Фелка" е на 250хиляди, карам на газ, след смяна гумички на клапаните (вече 80000км) спрях да доливам масло, между две смени маслото "слиза" от max до min на пръчката, а сменям през 15000.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

vankata69 , от минимум до максимум разликата е един литър , а тва че сменяш на 15к маслото е в минус за мотора - ако караш полусинтетика добре може да кара толкоз , ама филтъра още на 10к е задръстен , ма ти си знаеш тва е мое мнение .

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

И тук не е писано отдавна но да си кажа което мнение по въпроса. Карам Фелиция 1.3 LX 1995 г. Карбураторна машинка на вече 240 хил. км. Когато я купих беше на 202 хил. Километража е точен, защото е от Еуратек а и този който ми я продаде ми е колега. Карана е до 202 хил. само на бензин и, забележете, само с полусинтетика на VALVOLINE. Човекът толко разбирал и това му казали. В следствие на това харчиме и ние масло и ни тракаше веригата и клапаните, но в Еуратек докторите се погрижиха. Сега само харчиме масло. Що се отнася до ръжди - да има ги. Имам дупка на прага от ляво, която си расте а също и задължителната ръждясала задна врата. Но моторчето е като часовник. След монтаж на газова и след 3 диагностики при инженер Мечев (в белия списък съм му публикувал телефоните) колата ми харчи около 11 при софийски задръствания и на дълъг път при до 100 км/ч ми даде разход 6.4 от София до Търново. Това говорим разход на газ. На бензин не знам колко харчи. Напоследък я карам с тази новата Блу Форс и резултат има, колкото и невероятно да звучи.

 

Консултирах се с един сервиз, който се оказа бившия гаранционен на Фаворит и Фелиция (намира се в кв. Хладилника до Зоопарка). Казаха че ресурса на този мотор при "правилна употреба", както те се изразиха е над 400 хил. км. Но това си е Божа работа. Знам само че за 240 хил. км шарнирите и кормилните ми накрайници са оригиналните (не че има връзка де).

 

На дълъг път - 4 човека и багаж (до колкото може да се побере в багажник с бутилка) при скорост до 110 км/ч разхода на гориво не достига 7 на газ. А на бензин ще е още по-малко. А за мазните сажди - има ги. Но не се притеснявай ако от смяна до смяна на маслото ти е изхарчила около кило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът ми е към С2Н5ОН: Какво искаш да кажеш :" Карана е до 202 хил. само на бензин и, забележете, само с полусинтетика на VALVOLINE. Човекът толко разбирал и това му казали. В следствие на това харчиме и ние масло и ни тракаше веригата и клапаните". Според тебе този двигател не е за полусинтетика, така ли да разбирам? За сравнение ще кажа, че моята фелиция я карам вече 80 000 км. само с полусинтетика на "ЕLF" и не пипва грам масло, смените правя на 10 000 км. Относно разхода те подкрепям напълно и моята на дълго харчи около 6,5 л/ 100 км. газ, когато карах на бензин сваляше до 5,3 л./ 100 км. Всичко това при скорост около 90-100 км./ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

stefanss според това, което ми обясниха Шкодаджии двигателя бил за по-гъсто масло. До колко е вярно Вие сериозните шкодаджии ще кажете. Чувам противоречиви мнения по въпроса. Едни казват, че този двигател не бил за такова тънко масло. Други - че нямало проблем. Факт е, че с полусинтетиката ми харчеше около кило на 2000 км. Сега е драстично по-малко с Liqui Moli 15W40. Със сигурност имам проблем в гумичките на клапаните. Това си го знам. Аз сменям масло на 8000 км. За да оправя харченето на масло ще ми трябват едни пари, които ги нямам и за това за сега ще я оставя да си харчи. Но за полу-синтетика или минерално масло - споделих това, което съм чул от майстори, "майстори" и други знаещи и не знаещи потребители на устройството, наречено Автомобил. Все пак определено вашите мнения ще са много по-меродавни за мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега си карай с Лики Моли-то, което е хубаво масло и спокойно може да си го караш по 10к. Иначе мнението ти е много погрешно за маслата и колата ти. Много колеги с изправен двигател, т.е. със сменени гумички на клапаните /и затварящи клапани най-важното/ и сегменти или такива с основен ремонт, ще ти потвърдят, че е най-добре с 10В40 полусинтетечино и имат минимален разход от смяна до смяна.

 

ПП. Проблема с разширите се и спекли гумички води до следните много лоши ефекти в крайна сметка: настъпващото масло покрай водачите и стеблата на клапаните се отлага в областа преди горивната камера, в самата горивна камера като увеличва значитело мъртвия обем, а също и в изпускателните портове и в малка степен дори в смукателните и после като свалиш главата виждаш, че всичко е станало на гъз с две думи... Та карането с по-гъсто масло не бих казал, че е решение някакво, но ти споменавам всичко това, защото човек почва да се сеща като е виждал свалени глави и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.