Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Положението с движението в София-НЕТЪРПИМО


werz

Recommended Posts

Значи положението става нетърпимо.45 км за 3часа и половина-среден разход 14л при 2,25лв/л.Това днеска като бързах и минавах на фурия между колите на Цариградско.Общо взето задръсванията в София станаха огромен проблем-колите станаха невъобразимо много,навсякъде е претъпкано.Направо е смешно-не се движиш ,а чакаш,няма къде да паркираш(въпреки че целият център е синя зона),въобще София денем е един ад.На всичкото отгоре е пълно с аматъори каращи с 50 в най-лява лента,гаснещи на сфетофара,с никакво усещане за движение и пространство.Бензина стана безсрамно скъп-няма кола дето да дава по 10 в тези условия,вече едвам се оправяш с 10лева за такси.Обаче в събота и неделя(до обяд) София става спокойно място.За 6-7 часа в неделната вечер в града ми се изсипват стотици хиляди авттомобила пълни със зарзават,месища и яйца преследващи българската версия на американската мечта.Пред блоковете стана ад-няма къде да си паркираш колата от 10ките новопостроени кооперации без собствени паркоместа,някакви селяни се пробват да ти надраскат колата ,защото си им спрял на мястото(нанесли са се миналата седмица),пукат се или се спадат гуми.В събота се тръгва в 7 сутринта с невъобразимо шум от форсиране на 15-20 годишен таралясник с избушена генерация(докато загрее).Но най-вече културата на каране рязко спадна-засичания,минаване на червено(пример Орлов мост Евлоги Георгиев посока НДК-напълно безумни задръсвания причинени от наглост и липса на преценка).Не,че аз съм цвете за мирисане,особено вбесен,ама :smt019

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 63
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • VALDO

    9

  • Krankenstein

    6

  • Dereal

    5

  • gogata

    4

Най-много писали в темата

Според мен движението в София скоро няма да се оправи!Докато много от шофъорите,визирам и някой от вас,които ходят на работа с колата,въпреки, че работата им е на 4-5 км от тях! В 90% от случаите в автомобила освен водача,няма друг!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Владо , да ме прощаваш , ама разстоянието Люлин 4 - Младост 4 / един от големите диагонали на София / е 22 км. е как може да живееш в такъв малък град на повече от 5 км. от работното място , отделно на градски транспорт не можеш да разчиташ ако имаш повече от една работа да свършиш на ден ... демек за нещо , което се върши за 15 мин. с кола ще ти трябва час и половина с ГТ да не говорим за преживяването течащи покриви , миризми и какво ли още не ;)

За културата на движение не ми се коментира ... болна и нерегулируема тема :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VALDO, аз ходя на 4-5 километра с кола.

Ако имаш по-добро предложение как да ходя на работа - с удоволствие бих го обмислил:)

Защо смяташ, че ти имаш по-голямо право примерно, защото ходиш на 15км на работа?

Мисля, че изместваш проблема в насока, която е няма как да ограничиш или подобриш.

Тъкмо напротив - целта е в бъдеще точно тези дето са надалече да пътуват с метро и всякакви градски транспорти.

А който иска - си пътува с кола където и както си иска.

 

Поздрави

 

ПП: Че трафика е голям - никой не го оспорва - на тоя етап няма кой да ни оправи.

Но няма култура на каране - ако имаше малко култура - задръстванията със сигурност щяха поне да се движат.

Не приемам аз карам нормално, но като се ядосам или ми писне и карам като луд.

Ми определено между 8:00-9:30 и 17:00-19:00 всички са ядосани и изнервени.

Затова и дереджето ни е такова.

А колкото до парко местата - и тука не съм напълно съгласен.

Със сигурност има голям процент строители, които спестяват паркоместа (има хитринки в закона).

Бил съм свидетел на комплекс със 700 апартамента и 100 паркоместа - оценявали го били като недостатък - баахти и недостатъка!!!

Но в момента има един комплекс където паркоместата са 110% на апртаментите.

Купени апартаменти 100% - заявени паркоместа - 25-30%.

Това, че си викаш има место на улицата - засега там - като опре ножа ще видим - и тука няма кой да ни помогне.

Платени паркинги - най-яркия пример е Експо центъра - навсякъде по поляната и улиците, но не и в подземния - за 2лв?!!!

Е то вече безплатен обяд няма - и тука не е въпроса до селянин или гражданин - всякакви са тия дето "пестят".

Доста време ще мине, независимо от промемите в инфраструктурата докато усетим някакъв ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако даваме по 2лв/час за паркинг при 8-9 часов работен ден сметни каква част от "европейските" ни заплати ще отиват за това

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е мисля, че това вече не върви - нито сме преди 89 година където един орган определя цените.

Нито някой е длъжен да се съобразява с заплатата на някой.

Малко е грубо но реално е така.

Привилегията да се работи в центъра се заплаща по един или друг начин - калкулирай си го в заплатата и си искай по виско заплата.

Или пък си намери работа където проблема да е решен по един или друг начин.

Затова и оня ден слушах, че паркингите около метростанцийте, които смятат да строят ще са Обшински и ще са безплатни.

Именно поради тая причина, която спомена - примерно ако кажат за 10 часа 12 кинта - никой няма си остави колата.

Не казвам, че е коректно - но трябва д аима някаква мярка.

Иначе аз говоря за паркингите по моловете, на експо центъра въобще някъде където е направено за да се спре културно срещу заплащане.

Свързано е с разход 2-4 лева.

Но то е равносилно и с другото - вечно се оплакваме, но нищо не правим по въпроса - бил скъп паркинга - ми искай уввеличение на заплатата:)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не е в броя на автомобилите, а в лошата организация на движението! Няколко пъти съм бил свидетел след голяма буря примерно, когато светофарите се развалят и излязат регулировчиците движението се оправя дори в час пик ж центъра. Проблема може да се оправи ако общината има волята да инвестира в система за оптимизация на движението, както във всяка нормална столица или голям град...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най - лошото е че ще става все по зле и по зле. Вече незнам и накъде повече но...ще караме каквото и да стане. И двоен да стане трафика пак ще си висим в задръстванията и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не е в броя на автомобилите, а в лошата организация на движението! Няколко пъти съм бил свидетел след голяма буря примерно, когато светофарите се развалят и излязат регулировчиците движението се оправя дори в час пик ж центъра. Проблема може да се оправи ако общината има волята да инвестира в система за оптимизация на движението, както във всяка нормална столица или голям град...

 

Донякъде си прав, но помисли - дали най-главната причина не е броя на автомобилите! Щото - каква организация на движението може да се направи в тезни улици с капацитет ХХ автомобила, но поток от ХХХХ автомобила? Едно време пред НБУ си паркирах на тротоара, когато и да ида на лекции. Сега там едвам се преминава по "Монтевидео"... А за теснотията по центъра и паркиралите как-ли-не коли...

Но, че трябва да се организира движението - спор няма!

...съчувствам ви...столичани...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе момчета, темата отиде на финансова математика! Кое колко струва и като му е скъпо - да иска вдигане на заплатата!!! Те така стават вдиганията на заплатата - "Шефе, дай повече пари, айде, че трябва да плащам за паркинга". Тоя шеф веднага ще каже - добре де, ще харча повече за теб, а ще получа ли повече? И ще е прав, освен ако не дава 300лв заплата. Тогава може да му скърцаш.

 

Но най-добрият шеф съм когато съм си сам шеф! Няколко пъти вече споря с един познат, който казва - работодателите експлоатират работниците! Ами пич - имаш си шапка, хващай я и си отвори твоя фирма "На мене шапка ми" ООД. Тогава няма да имаш оплаквания от заплатата, защото ще е силно свързана с това колко си свършил и дали въобще си успял да го свършиш. След това да видим колко ще плащаш на работника си...

 

А по повод "тия дето им е 4-5 км пътя до работа" - ами моя е 10км общо - по 5 в едната посока. Колата ми дава около 10/100 разход, значи около 1литър отива за тези 10км. Това е около 2.15лв.

 

Какви са ми алтернативите? Автобус 72 и маршрутка - 17 или 30 и нещо си. Вариант 1 - Автобус 72 - взимам си карта, най-дългата за 3 месеца = 60лв (щото е за една линия). Месечно ползвам около 22 дни х 3 мес = 66 дни или около 90ст/ден. За тези 90ст чакам около 5-10 мин на спирката, возя се около 20мин и отивам до работа. 30 минути с късмет! Обратния ход нещата са по-зле, защото е в 6 часа.

 

С маршрутка - по 3лв/ден. С тая сметка вече колата ми е по-изгодна. И не споменавам пушещия шофьор, чалгата от касетофона и състезанието "кой картоф от тия дето возя първи ще фръкне през джама". Разбира се маршрутката не ме кара до пред блока, нито пред работата ми. А понякога и няма място.

 

Не че е друг случая с автобуса де - поне за отиването до спирка и от нея до мястото на работа. И гъчканицата е сравнима с маршрутката.

 

Аз си плащам за паркинга в работата ми. Засега ми струва малко повече от 1лв/ден. Ако стане 1.50 пак ще си го плащам, защото квартала е малко не, ами много мизерен и са ми правили зулуми на колите - не бяха огънати чистачки, не беше пирон в гумата, не бяха надрани стъкла - просто тук от скоро познават огъня, но не са открили писмеността и все още си комуникират с ръмжене и тояга. smile029 :smt034

 

С колата - 15 минути път, спирам в бизнес центъра и не се притеснявам за състоянието на возилото като тръгна да си ходя.

 

Така че тая работа всеки дето е на 4-5 км да ходи другояче не върви. Съгласен съм, че е по-добре да се използва адски транспорт, но той е пряко свързан с движението по улиците, а маршрута ми когато съм с колата е по малките улички и стигам за половината време! И ми е топло, не ми пуши никой, не миришат на цигари нито дрехи, нито косата ми и не слушам нечия любима едрогърда певица! И си плащам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dereal, относно късото пътуване - всеки сиправи сметката - както ти си я направил.

Аз мога да изброя и още недостатъци заради, които избягвам да пътувам до работа с градски транспорт.

Всеки сам си решава;)

Иначе ако направят метрото и има паркинги - с удоволствие ще се възползвам от метрото :)

А малко извън темата - относно отношения работодател -работник.

Най лесно е да кажеш аз работя за себе си - ще си направя фирма.

Но фирмата и тя със служители работи.

Ами аз пък казвам аз работя за себе си - ще работя за тебе когато ти покажеш, че аз съм твой служител

Мисля, че взаимоизгодата е двупосочна и не може да се дели.

Аз когато не съм доволен от нещо - казвам с ясни доводи - когато ми се отговори с такива - съм доволен станала е дискусия на разумно ниво.

Оправдания от рода ма аз семейство храня - е аз да не храня врабчета?!

Все повече навлизат тия неща в отношенията и няма как да ги пренебрегват.

Има доста браншове си патят от това пренебрежение към служителите.

Пазара на труда вече е отворен към Европа и тука в момента има браншове парите не са определящ фактор.

Дават се високи заплати и социални придобивки за да се задържи даден служител.

Всеки се простира според средствата си - искаш по-висок стандарт на живот - показваш,ч е го заслужаваш

Не ти го осигуряват - по един или друг начин се стремиш към него - било то с фирма собствена или увеличение на заплата.

Най-лесно е да се мрънка това е скъпо, онова е скъпо - ми скъпо е за всички.

Всеки по един или друг начин си изкарва парите с труд- лесен труд няма.

Който си цени труда - изисква насреща да му отговорят със същото.

 

Поздрави

 

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен положението стана нетърпимо от около месец. Софиянец съм, но не смятам, че проблема е в това откъде си. Тук всеки ходи до тоалетната с колата си. И повечето имат поне 2 (и аз). Решението е центъра да е с платено влизане. Като в Лондон. Плати си 5 лева и за деня имаш право да минаваш оттам. Защото проблема е в количеството и качеството на колите. Не взимаме по 300 лева. Това не е възможно днес. Просто на толкова се осигуряваме. Как ще съм заобиколен от 50 коли с номер РК... на бул.България сутрин и всичките джигити, рязко те режат от платно в платно, всеки с 40-годишен голф, но с кола!

 

Погледнете колите сутрин и вижте в колко от тях има повече от един човек. И това ми било бедна държава. А за ваша информация, 50 км/ч е разрешената скорост и аз карам с 50 км/ч. По този начин разходът ми е 6-8 а не над 10 въпреки задръстването и не съм се удрял от 8 години. Не съм се засягал от това, че ме освиркват.

 

Има правила колега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз предпочитам с автобуса, колкото и да е тъпкан и смрадлив, докато работех в центъра си ползвах редовно трамвая, а лятото често и с колело. Но нещата се промениха - офисът сега се премести на Симеоновско шосе, а преди работа някой трябва да закара сутрина малкия до яслите, и този някой съм аз ;) Ще кажете - там няма проблем с паркирането. Да, ама не - и тук се застрои яко и продължава да се строи. В подземния паркинг има места само за шефовете, а единствения друг паркинг наблизо представлява кална плпщадка между сградите, откъдето постоянно се провират тежки камиони (на колегата му откъснаха огледалото). Другия вариант е на самото шосе върху тесния тротоар, но така пешеходците пък трябва да вървят по шосето, а и ние докато стигнем до колите си. Освен това трябва през ден да си миеш колата, щото големия трафик хвърля тонове прах и кал... е не върви някак си да си избираш или сменяш работата на първо място според удобстата за пътуване и паркиране :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен положението стана нетърпимо от около месец. Софиянец съм, но не смятам, че проблема е в това откъде си. Тук всеки ходи до тоалетната с колата си. И повечето имат поне 2 (и аз). Решението е центъра да е с платено влизане. Като в Лондон. Плати си 5 лева и за деня имаш право да минаваш оттам. Защото проблема е в количеството и качеството на колите. Не взимаме по 300 лева. Това не е възможно днес. Просто на толкова се осигуряваме. Как ще съм заобиколен от 50 коли с номер РК... на бул.България сутрин и всичките джигити, рязко те режат от платно в платно, всеки с 40-годишен голф, но с кола!

 

Погледнете колите сутрин и вижте в колко от тях има повече от един човек. И това ми било бедна държава. А за ваша информация, 50 км/ч е разрешената скорост и аз карам с 50 км/ч. По този начин разходът ми е 6-8 а не над 10 въпреки задръстването и не съм се удрял от 8 години. Не съм се засягал от това, че ме освиркват.

 

Има правила колега.

 

 

Само да се намеся за 5те лева в центъра!

ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЙЙЙЙЙЙ колееегаааа ти като си преминаващ ти е ве едно дали през центъра или през околовръстен нали?!? Ама на мен не ми е все едно. Аз там живея. И какво излиза 5 ле на ден за да си стигна до нас и 15 лв на ден за платения паркинг защото нали не може да се паркира по улиците и да не забравяме разхода на бензин..и то какво стана? Аз за какво да работя?!? За да може разни............... да си минават с таралясниците под прозореца ми!

В този смисъл продава се апартамент - идеален център на графа 60 квадрата двустаен непреходен. Перфектен след ремонт 100 000Е.

Местя се в Габрово да си паркирам под прозореца!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, вярно е, че е ад в пиковите часове. Но проблема е комплексен и няма да се реши с предложения от сорта "ти си на близо, не взимай колата". Ако трябваше да откриваме топлата вода добре, щяхме да мислим по-добри варианти за организация. Но при положение, че имаме не един и два работещи примера в други европейски (и не само) столици/градове, от които можем да заимстваме, не виждам какво толкова има за умуване. Не визирам нас/вас, а хората, от които това зависи. На първо място имаме нужда от редовен градски транспорт, в т.ч. и повече коли по всяка линия. Към това имаме нужда от повишаване на масовата култура на движение - да не се кара в лентата на ГТ. Какво ще постигнем? По-бързо и по-удобно придвижване с ГТ. Ако това е на лице, много хора ще спрат да ходят с колите на работа, защото с ГТ ще им бъде далеч по-удобно. Но за да имаме такъв ГТ е нужно да се дупчат редовно билетчета, защото този ГТ ще има нужда от приходи, за да се издържа и да е на ниво. След като се реши проблема с ГТ, известно време в центъра ще е по-спокойно поради горепосочените факти. Но, както всеки голям град, така и София постоянно се разраства. Та ще дойде момент, в който независимо от горните мерки, пак ще ни стане търсене. За да не стане така трябва разширение на метрото. Това е следващата крачка, след подобряване на наземния ГТ. Появи ли се метрото, ако пак заради разрастването на града, отново в даден момент ни стане тясно, идва ред на последното, наистина кардинално решение, което обаче тази година лично се убедих, че работи перфектно. А именно - платено влизане с кола в центъра. Който е ходил в Лондон знае за какво говоря. Но тва разбира се е една много далечна перспектива, която повечето от нас тука надали ще доживеят да я видят.

 

Та значи с две думи - само добър ГТ може да реши настоящият проблем.

 

А за начало на самото решение е нужно да се спре с навлизането в кръстовище, когато е очеизвадно, че няма да се излезе от него на зелена светлина. Към момента това е един от основните проблеми на задръстванията. И е разрешим не с пари, не от някой друг, а то нас самите. Всичко опира елементарна култура на шофиране, която за съжаление у мнозина липсва. Редовно ми се случва да не мина на зелено, защото няма да мога да се изтегля. И отзад някой да ми се разсвири. Свалям прозореца и показвам среден... От друга страна много се дразня, когато на мен ми е зелено и не мога да мина, защото 5-6 льловци са задръстили кръстовището. Мисълта ми е - ако искаме по-добро движение, нека не гледаме първо към управници и т.н., а да се замислим какво ние можем да направим по въпроса. Не е ли част от проблема заложен в нас самите? Определено в описаните ситуации - да. Ами хора - нищо няма да падне даром от небето. Нека се напънем, поне малко...

 

Edit: Жоре, не го приемай така. За тези, които живеят в центъра може да има някакви привилегии. Но в скоро време такива хора ще стават все по-малко. Почти няма европейска столица, в чиито идеален център да има живущи. Всичко са офиси и т.н. Рано или късно и тук така ще стане. А пък до тогава, ако за всички таксата е да речем 5 лв., за живеещите в центъра да е напр. 2.50. Защо? Защото независимо, че ти живееш там, в крайна сметка се и движиш из центъра, т.е. и ти сам по себе си си предпоставка за задръстването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата с трамвайчето :) лятото с мотор(скутер) и си свиркам. Обаче имам колега родом Хасково(нищо лошо за града) който живее в съседен до моя блок и си ходи с колата(престижно било) :) хахахахах че и жена му с другата кола и тя за престиж ходи на работа :) Смешноооо

Мен поне не ме срам да си ходя с трамвая било и непрестижно :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решението е центъра да е с платено влизане. Като в Лондон. Плати си 5 лева и за деня имаш право да минаваш оттам.

 

Само че в Лондон има десетки обиколни трасета.В София като затворят центъра заради някой капут, се задръства всичко.Помисли преди да правиш предложения.[/code]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Владо , да ме прощаваш , ама разстоянието Люлин 4 - Младост 4 / един от големите диагонали на София / е 22 км. е как може да живееш в такъв малък град на повече от 5 км. от работното място , отделно на градски транспорт не можеш да разчиташ ако имаш повече от една работа да свършиш на ден ... демек за нещо , което се върши за 15 мин. с кола ще ти трябва час и половина с ГТ да не говорим за преживяването течащи покриви , миризми и какво ли още не ;)

За културата на движение не ми се коментира ... болна и нерегулируема тема :evil:

VALDO съм,а не Владо! :mrgreen: hamsia аз при твоето положение бих ходил с колело,ако има такава възможност!Не бих си тровил нервите с вашето движение!Все пак аз не съм от София,но когато идвам гледам да не пътувам в пиковите часове,макар че то стана пиково по всяко време!(като изключим след 22 часа). По принцип в повечето европейски столици,а и не само гледам че се движат със скутерчета(150 куб. и по-големи),което е много добре,но все още не е подходящо за БГ!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, няколко изстрела в две посоки:

 

1. В Лондон може и да има някакъв ефект, обаче.... трафикът на коли пак в същия Лондон след като са наложили таксата е паднал.... с около 7%. Разбира се, общината прибира доста повече пара от тези такси, които преди не ги е имало. Освен това колегата Forman135 е прав - София има "архитектура" на пътищата "звезда" - ако погледнеш BGmaps ще видиш, че всичко се канализира към центъра и съответно всичко трябва да мине през него, за да стигне до другаде.

 

2. Офисите в центъра - сигурен съм, че знаеш за изискването офис да е на приземен или най-много първи етаж (с изключение на заварените положения). Как тогава сградите в центъра ще станат офиси? Алтернативата е да е продадена ЦЯЛАТА сграда, за да стане БИЗНЕС ЦЕНТЪР. Или да се събори и изгради друга. Но това не става, защото много от сградите са малко или много архитектурен паметник.

Значи в тази посока - пълна греда.

 

По точка 1 виждам още една алтернатива - околовръстното да стане каквото го правят - по 2 ленти във всяка посока. Така ще бъде по-бързо отколкото е сега и ще има капацитет да стане алтернатива на минаването през центъра. Но трябва и да махнат светофарите. Първото го правят, като гледам второто го правят само при Люлин.

 

Но съм АБСОЛЮТНО СЪГЛАСЕН, че по-голямата част от шофьорите не се съобразяват с това дали ще минат на кръстовището и дали после няма да направят задръстване само и само да не изчакат един цикъл на светофара. За това въобще няма да споря и те подкрепям когато им даваш по един среден пръст - не защото е правилно среднопръстието, ами заради пропуснато създаване на задръстване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друго нещо,което съм забелязъл в София - наистина много от автомобилите минават на червено.Други остават насредата на кръстовището,но има едно нещо за което Ви свалям шапка : Когато махна с ръка или давам мигач,при което излизам от някоя затънтена улица,правя маневра или нещо друго,колегите в София ми правят път!Това е все пак една крачка към Европа!!! :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друго нещо,което съм забелязъл в София - наистина много от автомобилите минават на червено.Други остават насредата на кръстовището,но има едно нещо за което Ви свалям шапка : Когато махна с ръка или давам мигач,при което излизам от някоя затънтена улица,правя маневра или нещо друго,колегите в София ми правят път!Това е все пак една крачка към Европа!!! :P

 

ми има си неписано правило - на 2-3-4 минаващи по главиня път да се пропуска по един от "затънтената улица". Аз гледам да го спазвам, но не всички са като мен и може би имат известно основание - понякога и тия от уличката решават да минат всичките с първия пуснат :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз в Бургас,като взема да давам път на някой,той се чуди за какво му светкам!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.