Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Проблем с тока на Фелиция


Gary

Recommended Posts

Здравейте, първо мнение ми е в този чудесен форум, така че моля, бъдете снизходителни, ако съм погазил някое от правилата.

 

Колата е Фелиция 1.3карб, 96та.

Имам следния проблем, или може би въображаем проблем, не съм на "ти" с автомобилната техника:

Преди около месец, в един кански дъжд, колата изгасна. Бърза справка с приятел по телефона, той каза - вода в делкото - чекай да изсъхне!

Изсъхна, но явно от многото опити да запаля - нема акумулатор.

Ток с кабели от друга кола - всичко е ТОК (простете тъпия лаф).

Скоро след това - същия номер - катеря бордюра пред нас - БАМ - изгасва - нема ток. Купувам на риск, да не е от това един нов акумулатор - всичко ок.

Обаче, още от първия път забелязвам, че на празен ход оборотите са около 600, може би най-много 700. При което като понастъпя до 800 и близо 1000 - таблото светва по-силно, също и фаровете. Забелязах също, че като пусна парното и отоплението на задното стъкло, оборотите падат сумарно с около 150-200 и потъмняват фарове и табло.

Тагадък до Еуратек, смяна на реле-регулатор и диоден блок, маса пари, маса нерви, сега изглежда доста по-добре, но пак се усеща.

Има ли проблем, или ядовете са в моя телевизор?

Пропуснах да отбележа, че на студено запалване, държи 1500 оборота на празен ход и след едно бързо форсирване падат до 900, след малко ход и до 600. Има ли връзка и колко са нормалните обороти?

 

Извинявам се за дългия пост, бих почерпил бира с удоволствие, ако можете да помогнете!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът с гасненето най-вероятно е от комутатор-а! Ако пак ти прави тези номера го смени. Най-често сдава багажа при дъждовно време като се намокри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор.

Всъщност гасненето не мисля, че е от проблема, и двата пъти загасна защотот я изтървах качвайки бордюр (каръщина, ма ко да се прави). Явно преди това седейки на едно мясно съм източил акумулатора със парното и отоплението.

Главното ми притеснение е в момента, поне на фарове и на парно на първа степен, дали се зарежда, защотот при обороти от около 600 на празен ход, притъмнява таблото, дори след посещението при Еуратек.

Подозирам, че няма достатъчно напрежение, но просто не разбирам достатъчно, а някак си се дразня да ме дерат еуратекци и да не оправят това, което ми се струва проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , аз все още не мога да разбера какво означава не върти ... няма ток / лампите на таблото гаснат при завъртане на ключа / или всичко свети , но стартера не върти ... в двата случая имаме различни проблеми - в първия акумулатора е свършил или е за заряд / колкото и да караш колата алтернатора не го зарежда , а дозарежда / а в другия случай проблемът ти е в стартера / четките са за смяна или някоя друга джунджурия / тъй че ако уточниш може да измъдрим какво точно да пипнеш та да няма трети път такава ситуация .

По повод мигането на лампите моите също примигват на малки обороти , но не съм имал проблеми с тоците ... алтернатора зарежда на 13.6 при пълно натоварване на малки обороти и около 14 В на високи , което е нормално за тези алтернатори ;)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами мисля, че отговорихте на въпроса ми, за което благодаря :D

Проблемът беше точно както го описахте - лампите гаснат когато завъртя ключа и се чуваше цъкане, но няма запалване.

Първият път когато го направи, седях около 5мин на едно място, със включени фарове, парно на 4 и отопление на задното стъкло, което явно е натоварило акумулатора прекалено, знам ли?

Втория път беше след известно време, явно акумулатора не е бил зареден докрай и 30мин в едно задръстване с парно на 2 и отопление на задното стъкло - същия номер.

Сега просто се притеснявам да карам на фарове и парно, камо ли за отопление на задното стъкло, което ми се струва дивотия, и търся решение :)

Така че, благодаря много за вниманието!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи му спретваш едно обслужване на акумулатора / доливане на вода и заряд / и караш ... ако е много стар рискуваш зимата по големите студове да падне тъй , че по - добре се замисли за нов и при смяната задължително правят преглед на заряда за да ти подпечатат гаранционната карта и ще си спокоен поне до следващата зима ;)

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега е нов новеничък, с гаранция и всичко.

Просто не зная дали получава достатъчно заряд?

Ако е както казвате - значи това, че на ниски обороти леко по-слабо става светенето на фаровете и таблото, не означава, че не се зарежда добре акумулатора, правилно ли разбирам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, според мен оборотите на празен ход са ти ниски. Знам, че

за двигател 1,3 карб. те трябва да бъдат 850-950 об/мин.

При 600 както е при теб като се включат повече консуматори (обик-

новено през зимата) тези обороти на генератора не са достатъчни

и акумулатора се скапва бързо поради голямата консумация.Също

така предполагам, че като спреш на светофар или в задръстване и колата работи на празен ход генератора не ти зарежда и ако имаш вкл.

фарове, парно, чистачки, реотан на задното стъкло, радио всичко се

захранва от акумулатора и той "пада" много бързо. Възможно е след като

си бил в едно голямо задръстване и изгасиш двигателя след това да

неможеш да запалиш именно поради слаб акумулатор, особено ако е по-старичък. Според моето скромно мнение, след като вече имаш нови акумулатор и

реле-регулатор трябва да увеличиш оборотите на празен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя година ти е Фелицията? Не знам точно след коя година при нея (явно са усетили, че има проблем със заряда на празен ход) и смениха ремъчната шайба на алтернатора с такава с по-малък диаметър (по-високи обороти). Първо си настрой центровката (ъгъла на запалването) и карбуратора за нормални обороти на двигателя 800-850. После отскочи до някой магазин на Шкода (напр. Ст. Гара) и поискай да ти дадат от "новите шайби". Премери я и ако е по-малка в диаметър - сменявай смело. Тогава ще ти изчезне ефектът - "давам газчица и фаровете присветват (усилват)".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става само за смениш шайбите, защото са с различна дебелина, т.е. ако сложи по-малката, тя ще дойде доста далеч от равнината на другите две шайби. Трябва директно смяна на алтернатора с такъв с по-малката шайба. А междудругото от неговия вид има и 70А. На 120ка обаче обикновен фаворитов 55А се държи много добре дори с пуснати фарове, парно и чистачки в интервален режим. Макр че и аз съм на мнение относно алтеранотирите, че колкото повече, толкова повече, хаха. И трябва за зимата ако колата е с карбуратор да се настрой така че с пуснати фарове и парно оборотите да не са под 850 на празен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам точно как стои въпросът при Фелициите, но

Не става само за смениш шайбите, защото са с различна дебелина, т.е. ако сложи по-малката, тя ще дойде доста далеч от равнината на другите две шайби. Трябва директно смяна на алтернатора с такъв с по-малката шайба. А междудругото от неговия вид има и 70А. На 120ка обаче обикновен фаворитов 55А се държи много добре дори с пуснати фарове, парно и чистачки в интервален режим. Макр че и аз съм на мнение относно алтеранотирите, че колкото повече, толкова повече, хаха. И трябва за зимата ако колата е с карбуратор да се настрой така че с пуснати фарове и парно

оборотите да не са под 850 на празен ход.

Е, тогава аз на моя Фаворит през далечната '98 това не съм го правил и той сега не е с малка шайба... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно е била доста далечна тая 98г. и си позабравил. Ако хванеш една от старите и една от новите /по-малките/ шайби и ги сложиш в една рамвинина /на масата/ ще видиш, че има значителна разлика в дебелината им. Ако ти си сменил шайбата с по-малката със сигурност е имало и още някаква преработка от твоя страна като някоя изравнителна втулка и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за съветите!

Първо - шкодата е купувана 98ма но мисля, че този модел е 96та година.

Ако приемем, че е имало недомислица с размерите на тази шайба на алтернатора, или той самият не е оразмерен като хората (55 ампера)

къде и ориентировъчно може да закупя нов - 70 амрепа и да ми го монтират, читаво? Изключая Еуратек, мисля, че подобна операция при тях ще ми смъкнат кожата както винаги (а след 160лв за маншони мисля да поприключа отношенията си с тях).

Още веднъж - благодаря за помоща!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега!

 

И ние имаме подобен проблем с паленето на Фелата във влажно време. Проблемът при нас е в електрониката на запалването. Чехите не са направили достатъчно херментична кутията на електрониката, и когато същата се овлажни започват проблемите. Всичко е ОК в сухо време. Можеш да си купиш една резервна електроника (не струва милиони- около 20 лв.) и да си ги менкаш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега , предполагам говориш за комутатора , който е до бубината , щот там може да се мокри ако липсват ламарините под двигатела ... поне аз от 10 години търкалям моита баба и не ми се е случвало да го окъпя , та по таз причина вероятно не са се старали да да го херметизират ;)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също си нося резервен комутатор ако пътувам извън София /найстина се намират по 15-20лв/, но досега никога не ми се е случвало да имам проблем с него във влага или през зимата и т.н.

 

70А алтернатор нов продават в магазина на Симеоновски шосе със сигурност, а монтажа е елементарен по принцип. Иначе има и втора употреба 70-ки, но ако всичко е изправно и обикновен 55А върши работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека и аз да споделя своя скромен опит.Бях хвърлил око на алтернатора , защото го заподозрях че не зарежда добре.Като дам газ крушките светваха по ярко, не държеше 14.1 волта, напрежението играеше.Оказаха се обаче замасяванията.На Формана масата между купето и двигателя е на сложена на майка си в г***а.Най-отдоу на колата между скоростната кутия и купето.С течение на времето корозира.Развиватв двата винта , пръскате с ВД40 завиватве и развивате няколко пъти , за да се почисти резбата.Същото правите и с кабела между минуса на акумул. и купето.При мен този кабел даваше съпротивление 20 ома!!!След като го смених не можах да позная алтернатора си.Още на 1200 оборота с фарове парно и др. държеше 14.1 волта.Така че ако всичко е наред и оригиналния алтернатор е достатъчен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря за съветите!

Сега, понеже съм лимон, ако някой знае къде е точката на замасяване при Фелицията, ще го позлатя! Или поне "побиря".

Алтернативно, мога ли отнякъде да изкопам схемата на колата, за да не пълня форума с излишни постове?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега, понеже съм лимон, ако някой знае къде е точката на замасяване при Фелицията, ще го позлатя! Или поне "побиря".

 

Провери дали не е където и на Формана.Най-отдолу, в средата на купето.От скоростната кутия до купето.Представлява кабел, като плетка от жички без изолация. Трудно се стига ако нямаш на какво да вдигнеш колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.