Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

ВРЕДНО ЛИ Е ДА СЕ КАРА НА 5 ПРЕДАВКА?


skitnik

Recommended Posts

Здравейте,

Въпросът ми е дали колата страда ако се кара на 5 с малка скорост? Например със 60 или 80 км спускам по наклон.

Чувал съм разни теории и за турбото и за скоростната кутия, чувал съм и че не пречи. Аз не знам. Някой да знае?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво значи ниска скорост? Ако си с 1,500 оборота и нагоре няма проблеми, инацхе не е много добре, но това се отнася не само за 5-та, а и за всички останали предавки. Интересни въпроси задавате :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам доколко е вредно, но колата от подписа на 5-та при скорост от 55-60 км/ч не подава никакви признаци на недоволство(свикнал съм постояно да следя как работи двигателя), много е тиха, а и разхода е нисък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм странно, аз редовно си карам с ~1000-1500 об/мин на трета или четвърта и колата видимо не се оплаква :roll: . На градско много рядко вдигам повече от 2000-2500 оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблеми с 55-60 км/ч поне на моята Октавия. Трябва просто да чувстваш колата. Не трябва да тресе и вибрира двигателя като подадеш газ. По надолнище няма никаво значение, защото колелата въртят двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм странно, аз редовно си карам с ~1000-1500 об/мин на трета или четвърта и колата видимо не се оплаква :roll: . На градско много рядко вдигам повече от 2000-2500 оборота.

 

Ех тоз дизелак много динамичен :D

Продължавам да се навивам.

В събота съм на срещата Ви и дано има някой с дизелово Румстърче и по възможност да е 1,4 TDI PD :D:D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой квото и да говори - обороти под 1500 не са препоръчителни! :!:

Защо? Не ти противореча, не се и съгласявам. Но би било хубаво, пък и редно, да се обосновеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами какво да ти кажа?Явно така са направени самите дизелови двигатели за автомобилите.Карал съм много и различни дизели и всички се "мъчат" под тези обороти.Не че няма да вървят и под тези обороти с плавно натискане на газта(галене на педала) или при наклон.Все пак не са автобуси,при които 1500 са си нормални обороти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Значи аз лично "Octavia"-та я карам доста кротко. Ако не бързам (а гледам така да си наредя нещата) редовно я карам почти без газ. Смисъл, трябва да знаете, че след като тръгнеш на 1-ва от някой светофар например и веднага пуснеш 2-ра, колата самичка дръпва малко.. после така и на 3-та.. и на 4-та. Ако искам да ускоря обаче - няма тяга. Все пак съм много под турбо режима. Естествено този стил на шофиране е реализируем най в дясно на пътното платно (за да не преча) и само на равни участъци. Ако има наклон (срещу мен) почва да ми тресе естествено. В общи линии, това което знам по въпроса на темата, след около 100 000 км. стаж зад волана от както имам законно право, е, че двигателя не трябва да трепери и да се тресе. Ако не го прави.. си карайте спокойно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както неведнъж съм казвал производителите знаят най-добре не някой квартален "специалист". и тези хора изрично са си написали в книжката, че за дизели не е хубаво да се карат в ниски обороти. аз съв се допитвал до познати и те ми отговарят че това наистина е така най-вече защото маслото не се развърта като хората при прекално ниски обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам ама карането под 1500 об/мин на някоя която и да е предавка ми звучи като израза да си извадиш камъчетата от гумите щото ги дебалансират. Сега за да ги има тея обороти значи се ползват за нещо иначе няма логика направо да слагат по една ръчка като на багерите и да си ги пускаме от 2000 об/мин. И в мойта книжка никъде не го пише това че било вредно ако го имаше щеше да ми направи впечатление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не е проблем, дори е по-добре. По–малко товариш двигателя, по–тиха и е по–икономична. Стига да не тресе или да има вибрации. Аз като карам учебната (то се знае, че за никъде не бързам тогава :D ) си ги сменям към 1500 1750 в зависимост дали е равен път или има наклон. Зависи също и от настройките на скоростната кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки да кара както си иска, но карането под 1500 оборото при коли с турбо (за другите не знам) първо, че не е по-икономично, второ, че се прецаква турбото и изобщо няма смисъл да мъчите двигателите. Иначе ако се спуска по наклон,без газ, може и на 6-та да си сложиш, стига колата да се движи по инерция, а да не придърпва от скоростта, сякаш ще изгасне.

 

А относно това, което tuningmania е написал : ти си карай така под турбо режима и ще го пре**еш рано или късно, защото тези турбини нямат разтоварващ клапан, а са с променлива геометрия на лопатките, които ще "клеясат" ако не ги раздвижваш и накрая няма да ти излезе много икономичен ремонтът !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

votolom ще ми обясниш ли, защо ще се прецака турбото. :?: То се задвижва от изгорелите газове и няма да е ефективно. Затова и ефекта му се усеща при по–високи обороти. Също защо смяташ, че ще харчи повече. Точно обратното. Колкото повече увеличаваш оборотите се нуждаеш от повече гориво и съответно повече въздух, който го доставя турбото в средните и високите обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох само заглавието на темата и 1вия пост с въпроса, та отговарям директно на човека:

 

Говоря за ТДи-та - Не е препоръчително да я караш под 1500об/мин, не само на 5та, ами на всички предавки. На мойта даже рядко падам под 1800, ако е натоварена даже я държа над 2000. Тези ТДи-та са с двуделни маховици, които се разбиват от вибрациите при ниски обороти - следва смяна маховик ( 4 цифрена сума - и не е 1000лв ;) ). По сфетофарите тръгвам на около 1300-1500об/мин, също е вредно за маховика (и за съединителя) да пускаш съединителя и тогава да подаваш газ! За турбината е полезно от време на време да си я вкарваш към 4000 оборота на 3та/4та/5та предавка (разбирай - каране на пълна бургия, ако не разработваш мотор, разбира се), защото от не даване на газ турбината спича и сменяш - пак 4 цифрена и пак не е 1000. В добрия случай рециклираш, ама...

 

Това мога да те посъветвам аз, но всеки си кара колата както си знае (може)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колата определено ще се мъчи на 5та...

то 120ката като сложа 4та на 1500 потрепва... :?

Те за това на 120 на оборотомера са направили зелена зона с обороти (като на камион) :mrgreen: . Междудругото, бензина(особено при старите шкодички) под 2000-2500 оборота е доста умрял. Да не говорим, че има бензинки (например Nissan 350 Z), които ограничителя им е на 7600 оборота ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " votolom - веднъж карал шкода" - Колата, която карам, е чупила турбо при предишния собственик (до който аз имах постоянен допир). Причините уж били две: Първата била затлачен катализатор (ако не се лъжа) и втората - неизползване на самото турбо, в смисъл - бавно каране. Караше я човек с бебе и никаква газ не й е давал. В "Еура Тек" свалиха турбото. Разбра се, че няма да го ремонтират там а ще го носят в Борово (забравих името на сервиза там, но бил известен.. само за турбини е). Та вместо "Еура Тек" да го носят, предишния собственик си е платил само монтаж/демонтаж в "Еура Тек" и в един найлонов плик лично си е занесъл турбото за ремонт (в Борово, както споменах). Та там постявиха диагнозата (защо се е повредил компресорът) след като са разпитали предишния собственик, дали е сменял катализатора и как се кара колата. За катализатора са казали веднага да се изхвърли (до ден днешен колата няма такова устройство, и докато не пипна немска нафта няма сила на света да ме наката да сложа пак такова) и човека от Борово каза поне веднъж на ден колата да се вкарва в турбо-режим! Ремонта излезе към 400-500 лева (от който към 300-400 лева бяха за човека в Борово, а другите за "Еура Тек".. за монтаж/демонтаж). Ще ВИ излъжа тично какво му се бе случило на турбото, само си спомням, че някакви елементи вътре бяха заменени с по-здрави, тоест от по-здрав материал изработени или нещо такова и целия компресор беше изчистен по някакъв начин.. смисъл изглеждаше като чисто нов. Та.. от тогава - на сам, аз я карам лекичко колата, признавам си, знам за риска, а и това, че я карам лекичко по принцип не значи, че не ми се налага по няколко пъти на ден да се гоня с какви "майстори".. все пак съм и маршруткаджия и обичам бързото каране.. (тоест да я юркам в турбо-режим). От мен за сега е това :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile188 ама може да потрябва на някой

 

Сервиза в борово за който говори човека е на улица Тодор Каблешков на 10 метра от пазара Борово. smile188

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам това за турбото и задръстването как точно се получава, но но вуйчо ми на Октавията(І - 2004 г.) още на 30000 км. смениха турбото гаранционно. Кара я само в Словакия и Чехия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "tuningmania - возил се в шкода "...Имам познати в Сеат, които ми го казаха това за спичането на лопатките, което разбира се не значи, че колта трябва постоянно да се зори. Всеки си има свой стил на каране, тук просто си споделяме...

 

До Svetoslav, качи се на някоя фабиа TDI (защото аз съм писал, че говоря за колите СЪС турбо) и давай м/у 1000 и 1500 оборота, после давай на 1900 - 2000, гледай икономайзера и ще видиш разликите в разхода. Говорим за даване на газ, а не за пускане по наклон...

 

OFF: Иначе това с катализатора и мен много ме притеснява и сериозно се замислям да го разкарам !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

votolom TDI не съм карал. Дизелите които съм карал са все комънрейли с изключение на един опел. Основните ми впечатления са от учебната кола, защото на нея постоянно и следя оборотите и по принцип с нея най съм свикнал. На нея няма никакви придърпвания или сътресения при обороти над 1000, случвало се е да превключа по-рано и когато паднат до 800 има, но пак казвам над 1000 всичко се оправя. Не се бях сетил, че това може да се дължи на маховика, който е напълно различен. Инструктора ми каза, че бил на съвсем друг принцип и помагал колата да тръгва по меко. Предавките са по-къси (6 скоростна кутия), което е също предпоставка двигателя да ускорява добре на ниски обороти, а не да се мъчи и тресе. А когато сменя на по-ниска и разхода пада, гледам какво се изпизва на дисплея.

 

По въпроса с турбото. Един приятел имаше бмв 5ца и един ден изведнъж и падна мощността. Закара я в камор ауто и там му казаха, че катализатора е задръстен и изгорелите газове не са можели да излизат напълно. От тях са почнали да се отлагат налепи и така турбото заминало. Извода е, че дори да си купиш втора ръка кола пак трябва да имаш пари за нейната подръжка, а не после да я мислиш какво да я правиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според компа - моментния р-д - колкото са по-ниски оборотите, толково по-малък е харча. В ръководството пише: Не се движете с прекалено ниски обороти. Щом като двигателят спре да се движи плавно, веднага превключете на по-ниска предавка. (стр. 244) С други думи - няма определени обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.