Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Луди комбинации!


FleXos

Recommended Posts

Здравеите колеги, имам един деликатен въпрос към шкодовата колегия: става въпрос за следната комбинация. Имам блок на 105L и ризи+бутала от 120L като ризите са шлаифани заводско с размера на блока за 105-цата. Ако ги сложа ще имам ли проблем с главата, която също е от 105L.

Благодаря предварително за отзивите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единия е 1050 куб.см. (105), а другия 1200 куб.см. (120). Тая разлика знам аз. По подробно от колегите, аз съм още ученик

 

Поздрави

Това е очевидно, но не и защо се намесваш като темата е за друго.

 

Искам да те попитам flex при положение, че разликата във втулките /ризите/ е 4мм по вътрешния диаметър, колко са истънени външно твоите втулки, за да влязат в блока на 105. Колко е дебелината на стената на тези ризи? По принцип ми се вижда по-лесно ако се прави такава операция да се шлайфат вътрешно оригиналните ризи от 105 мотора и да се сложат бутала от 120, които са на 72мм фи. За такова нещо съм чувал, макар да не знам дали е успешно предвид факта, че се е случвало оригинални ризи да се спукат камо ли истънени.

 

Гарнитурата за главата на 105 и 120 е различна заради различни диаметър на буталото. Ако се сложи гарнитура от 105 бързо ще прогори, ако се сложи от 120 не знам?! Нещо ми се върти в главата, че на 120 мотора крайните болтове на кобиличната ос минават през главата до блока, а на 105 не, обаче нямам пред мен глава и не мога да се сетя. Аз 105 не съм имал и нямам идея на главата и по-малки ли са горивните камери, защото ако е така то ще се дигне степента на сгъстяване като се комбинира със бутала 72мм, но при положение, че фабрично е доста ниско сгъстяването, предполагам ,че това може да повлия само в положителна посока стига да не води до пукане между клапаните. Знам че колеги са карали 120 мотор със 105 глава, но по-скоро поради липса на друга глава в момента. Сещам се за един човек от форума - Galliard33 ми беше казвал за такава комбинация, но скоро не съм го виждал да пише тук и не знам какво да те посъветвам.

 

То след като имаш такива сглобявай пък после ще разправяш какво е станало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знаех, че има някаква разлика във външния диаметър на ризите за S100/105/120. Виждал съм ризи и бутала от 120GLS, присадени директно в блок на S100 - тази на майстор Симо при зоопарка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако му се занимава на някой да си шлайфа ризи имам около 30бр от 120 и от 105, които пролетта със сигурност ще дам на вторични. При интерес, цената им е 5лв за всичките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

относно главите:

аз до неотдавна карах 120-ка с глава 105 /+гарнитура 105/.

така ми се наложи понеже моята оригиналната беше спукана, а за 100 лв намерихме чисто нова 105 +клапаните!/преди 5-6 години!/

 

но не съм сигурен по каква точно причина, всяка година сменях гарнитура и притривах клапани ](*,)

 

не съм я мерил компресията, но като се прибави , че и шлайф съм и правил на главичката...сигутно се е получавало доста!

 

а може причината да е в мен! аз горката количка я ръчкам МНОГО ,а

на всички ни е известно, че тя много не може!!!

 

иначе болтове, кобилици и т.н. : няма разлики!

 

наскоро ми подариха 120 глава+клапани и сега вече съм си пак с 120 глава- да видим до кога ще я бъде!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Малко късно виждам темата,но въпросната комбинация става.Аз лисчно съм с ризи и бутала от 120С,мисля че главата си е от 105.Разлика във вървежа има и то не малка.Ако още се интересуваш утре мога да разпитам за тая процедура и да ти обясня по-подробно какво точно се прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е,направи и някаква разработка и след това й направи 2-3 отсечки :mrgreen: Само да знаеш,че трябва да измислиш нещо за по-добро охлаждане,че малко повече грее.Мойта като я напъна малко повече и после почва да свети лампата за маслото на празен ход.Тя понеже беше на дядо ми и той е правил тоя тунинг,та той каза,че трябва да се сложи от по-големите картери с радиатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По скоро трябва да си погледнеш лагерите на коляновия вал(и самия него) , а след това и маслото(Марка вискозитета)-- това е само съвет, да не ми се обидиш.....Весело изкарване на празниците

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По скоро трябва да си погледнеш лагерите на коляновия вал(и самия него) , а след това и маслото(Марка вискозитета)-- това е само съвет, да не ми се обидиш.....Весело изкарване на празниците

 

И бароскопа (датчика за налягането на маслото). Ако не е сменян отдавна, нищо чудно да се е скапал вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за лагерите не знам,ама всичко друго си е наред.Маслото ми е 15В50 на Лубрика. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

относно главите:

аз до неотдавна карах 120-ка с глава 105 /+гарнитура 105/.

Aз все си мислех че на 120 мотор с 105 глава се слага 120 гарнитура, щото си мислех че от детонациите ще се изяде металния пръстен на ръба на кръга на гарнитурата :roll:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.