Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Студът навън ми бъзика колата


jethro

Recommended Posts

Катализатора махнал ли си?

Не омаловажавай гърнетата- задното ако ти изглежда добре отвън не е 100% сигурно, че не е запушено отвътре, може дори да е вкарало парче от катализатора(ако съществува), доста често срещано е.

Запали колата, когато е загряла- запуши с ръка ауспуха така , че да спреш въздуха, ако мотора почне да глъхне и/или изгасне, проблема не е в изпускателната система, но ако звука на двигателя не се промени- значи наистина имаш проблем по кюнците!!!

ПОЗДРАВИ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам катализатор в момента,с резонансно гърне е,обаче крайното гърне не е сменяно откакто съм я карал с катализатора.Тоя който ги слага,тая сутрин го огледа,тръска го нищо не трака в него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай да я запалиш без задното гърне и виж дали има разлика( не в звука) в работата на двигателя. Друго не се сещам да ти предложа :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми предложиха и тези от сервиза,сега следобед ще го махнат и дано се отпуши.Ще пиша пак довечера за резултата от това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разкачихме гърнето,няма разлика.Отново не държи обороти,а вече и много висок разход на бензин дава,за 20км към 10литра,когато е изключена от скорост борд компа дава 1.7л/час ,а преди си беше 0.6

Какво да правя колеги :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой познат с новата Фабия 1,2 70 к.с. имаше подобен проблем. Сетих се като спомена за високия разход. При него се оказа повреден дебитомер и бъгав софтуер на двигателя, след смяна на двете в ЕТ колата заспа. Така че, пак ти препоръчвам да си запишеш час за диагностика там. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като казваш по- горе "верига" - за ангренажната ли става въпрос? Ако са ти я правили в ЕТ е напълно вероятно да са я разминали с някой зъб и от това да е цялата мизерия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги проблема става доста опасен, както за мен, така и за другите около мен.

Сутри, колата едва тръгва на кръстовищата, а и не само сутрин. Когато не е загряла, предърпва когато потеглям, подавам й газ, а двигателя изобщо не реагира. По този начин ще остана някъде на средата на кръстовището... След 3сек. ще ме отнесе някой ТИР.

Луда работа, тези чешките двигатели са боклук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега ясно че имаш проблем и то не малък. на 120ката като имах подобен проблем проблема беше в ъгъла на запалването идваше доста рано и на студен двигател яко тресеше и не искаше да ускорява, давеше се. При теб аванса би трябвало да се управлява от компа(ако изобщо се управлява като на модерните коли де). След диагностиката сподели каде е бил проблема.

 

Луда работа, тези чешките двигатели са боклук.

що бе на 120ката добре си работи :mrgreen: ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

90% съм сигурен, че е скапан MAF-сензор (дебитомер). Симптомите са точно такива-колебливи обороти, висок разход. Това е датчик за количеството засмукан въздух от двигателя. Според това, което виждам в аутодатата той се намира в тръбата от въздушния филтър към дроселовата клапа.

Ако беше от нея щеше да имаш проблеми само с гасненето, но не и с вървенето и разхода.

Не са лоши двигателчетата, електрониката им (Simos) изглежда е доста ненадеждна. Не, че моето AEE с италианския инжекцион Magnetti Marelli е много стока, но... Даже сега след сваляне на акумулатора трябва да го закачам на компютъра, за да задам базовите настройки на дроселовата клапа, защото вдига оборотите и после ги сваля почти до гаснене. :evil:

П.П. Компютъра ти дали комуникира по CAN - шина или е OBDІІ като по-старите (моята)?

Ето ти местоположението на MAF сензора.

http://skodaoctavia.hit.bg/MAF.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз от двигатели нищо не разбирам. Налага ли се на ходя на ЕЛКОН, или да изкарам зимата така?

 

Налага се разбира се. Запиши си час за диагностика в някой добър сервиз ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и начини за проверка на MAF сензора според напреженията на куплунга му. Но в Аутодатата няма данни. :(

 

Колега, понякога ми се е случвало в Аутодатата, данни които ги няма за моята Октавия, да ги има за Голф 4 със същия мотор. Примерно, така разбрах как се тества датчика за температура. Има една таблица, със съпротивления - на всяка температура отговаря някакво съпротивление. Но тази таблица я нямаше в раздела за Октавия, а я имаше за Голф (датчика е един и същ).

Мисълта ми е - търсене му е майката, май. Явно, че за по-популярните коли има повече инфо ... това, обаче е приложимо за Шкодите с VW мотори.

 

 

За MAF сензора гледах някакви съвети за почистването му, които ми се струват интересни (аз не съм ги прилагал). Ето ги:

http://www.briskoda.net/forums/technical-guides/guide-how-clean-your-maf-sensor/50058/

 

 

From time to time you may be prompted by a Brsikoda member or other source to clean your MAF sensor. Symptoms of a faulty sensor can be a reduction in fuel economy, lumpy idle or a fault code logged in the ECU.

 

If you are not experiencing problems that could be related to the MAF sensor it is best left alone.

 

Purchase a can of Isopropanol based electrical contact cleaner. Halfords sell it in a yellow/green aerosol can marked as "Electrical parts cleaner". You'll need a small plastic bag without holes, the best choice is a food freezer bag.

 

1) Open the bonnet and locate the MAF sensor. On the 1.8T Octavia, It can be found at the back right corner of the main plastic engine cover with the other end being attached to the air filter box.

 

2) Remove the main plastic engine cover by releasing the large rubberised screws.

 

3) Carefully unclip the electrical connector to the sensor.

 

4) Remove the screws that hold the cover on the air box and the 2 that hold the MAF to the airbox.

 

5) Use a pair of latching mole grips to hold the circular clip open on the other side of the MAF to the air box - you need to pinch the 2 tabs together. The mole grips are good because you can leave the clip pinched and keep your hands free.

 

6) With the clip loose, withdraw the MAF housing from the vehicle. If you look into the housing through the end that has both a plastic and wire mesh protector you will see a small opening in a plastic protrusion at the centre of the housing. This it the "business end" of the MAF and the part which may require cleaning.

 

7) Place the MAF housing in the plastic bag. Depending on your cleaner you'll have to pour it in from a bottle or sit there spraying an aerosol for ages.

 

With the bag close around the sensor put enough cleaner in there to half fill the bore of the sensor housing.

 

8 ) Hold the bag closed and shake the cleaner around in all directions in the MAF housing.

 

9) carefully dispose of the cleaning fluid

 

10) if using an aerosol cleaner it may be worth having a final spray around the sensor.

 

11) leave the sensor over night to thoroughly dry out.

 

12) refit to car.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,проблема се оказа мръсна дроселова клапа.Нека който има подобни неприятности,за които писах по горе да знае,че след демонтирането и хубаво почистване всичко си идва на място.Оборотите заспаха,разхода си влезе в норма ,и чувството е наистина все едно караш нова кола. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее, най-после се отърва от този досаден проблем. :)

Значи що годе правилно се ориентирах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Закарах я в ЕТ, почистването е 13.80лв. и 23лв за сваляне и качване.

Питаш и къде се намира,ами тази дросел клапа е под пластмасовия колектор,в който влиза и тръбата от въздушния филтър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

"Повдигам" тази тема, за да не правя нова такава.

Задава се 2ра зима да карам, както колегите са писали, с абсолютно същите проблеми

Двигателят се тресе, забиване на муцуна, придърпване, дори когато позагрее, първите 2 мин. след запалване не може да вдигне над 2000 оборота.

На диагностика съм ходил на 5 различни места, единствено уловиха темп. датчик, смених го -разлика няма.

Дросел клапата е чистена 2 пъти, 2рият път доста старателно - разлика няма.

Свещите били ок.

В един сервиз се разбрахме да оставя колата вечерта, пък те на другата сутрин да я запалят и да я видят като прави мизерии , за капак тази сутрин се оказа най-топлата от няколко месеца и ме изгледаха странно, "Проблем няма", а аз си тръгнах засрамен.

Какво забелязвам обаче, когато стане този номер , абсолютно винаги ремъкът на динамото свисти като ненормален. Струва ми се обаче натегнат и в никакъв случай не е изтъркан.

Логиката ми е дали не прави мизерия някоя обтяжна ролка... Другият ми изстрел в тъмното е дебитомер, но уж не дава грешка....

Някой да има идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, дросела като го чистихте,сваляхте ли го?

Задължително се сваля и след това с Wag com се обучава.По горе не съм писал че в ЕТ първоначално предположиха изгорели бобини-подобни симптоми дават.

Успех с ремонта и пиши като я оправиш smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, точно това имах предвид, хората го свалиха и си го търкаха до блясък...

 

Надявам се да пиша като я оправя, ама вече направо не знам.... навсякъде са се научили лошо с тия диагностики - взимат 20 лв., ама на колата уж нищо и няма :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Мисля, че проблемът е решен, макар и случайно.

една сутрин ми падна акумулатора, след зареждането му засега изчезна придърпването и всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.