Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Кола, вървяща с вода конструира българин .........


Ivaka

Recommended Posts

..... и то :mrgreen: Шкода 120 ......

 

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=190859

 

пп: статията е от предпоследния брой на в-к 168часа , извинявам се за не дотам доброто качество на материала, но нямам скенер - снимах страниците

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то в началото на демокрацията ако си спомняте имаше един дето беше направил от водата някакво гориво и по телевизията го даваха, ама повече ни се чу ни се видя ...........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм запознат това с водата е на основата на водната електролиза. Нещо като принципа на водородната клетка :roll: . Ама честно казано съм си консерва и не виждам бъдеще в подобно нещо. Да не говорим, че никой не знае как се отразява на двигателя подобен експеримент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

глупости на търкалета

 

водородната клетка използва водород и който окислява до вода . от водата водороден прекис (перхидрол ) ли ще прави ? за ефекта върху двигалеля - дори и ресурса да му се намали 10 пъти пак се избива от цената на горивото ... многократно - бензина е 2 лв за литър , водата 2 лв за 1000 литра

 

 

п.с. до момента съм счупил 8 двигателя в експерименти . науката и спорта искат жертви .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глупости или не, цитирам по памет какво пишеше в някакъв форум, именно за идеята кола да върви на вода :roll: .

 

П.П. Обещавам утре да потърся линка по темата и да го пусна тук. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може и наистина да работи добре ,ама нали се сещате че ако тръгне да претендира за патент,петролните босове ще го изядът :cry:

имаше навремето нещо подобно наистина,но и аз не съм чувал да има развитие

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тез с водородните клетки ако не бъркам са хибриди и там водорода го ползват да генерират ток , а тук ачик ачик четиритактовия мотор си гори разложената вода ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала на човека за работата и за избора на правилния автомобил :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе хората са измислили автомобили сериино производство които имат по две бутилки една кислород и една водород...само,че още не е станало полулярно щото кислородостанциите едва ли са много пък и са скъпи колите...човеко просто го е измислил как да става още по евтино...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички усилия в тази посока се стимулират най-вече от огромните количества водород и кислород на нашата планета.

За да работи двигател с вътрешно ГОРЕНЕ са нужни гориво и окислител. Това е известно. Водата нито е гориво нито окислител. Окислител може да бъде кислорода, но в свободно състояние. Гориво може да бъде водорода - също в свободно състояние. Да ама във водата те са свързани - H2O. Тук стигнахме до големия проблем - отделянето на водорода от кислорода все още е доста скъп и енергоемък процес. Независимо от метода - електролиза или нещо друго. Т.е. въобще не можем да говорим за 2лв за 1000л.

Другия вариант са горивните (в случая водородни) клетки за които споменава Гогата. Това са клетки произвеждащи електроенергия, но отново от ЧИСТ водород и ЧИСТ кислород. Пак стигнахме до отделянето на водорода от кислорода или до получаването им по някакъв друг начин - може и да не е от вода.

Това е положението! :( :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе без да искам едно време като чистих резервоара на 120ката попадна вода вътре. Мъчих го хаивана преди да се усетя ама не пожела да тръгне на вода

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето повече информация по този въпрос:

 

MОЛЕКУЛИТЕ на водата се раз-падат на водород и кислород,отиват в двигателя и се запалват." Това обяснява инженер Пламен Каменаров, докато пълни резервоара на колата от чешмата. - "На подобен принцип работят бензиновите и дизеловите автомобили" - обяснява изобретателят и завърта ключа. С оглушително ръмжене 23-годишната . "Шкода 120" Е потегля по стръмната уличка в центъра на Пловдив.Шофьорът здраво натиска газта. Изгасне ли, колата се пали трудно. Най-после престарелият автомобил е загрял. Инженер-конструкторът отбива шкодата встрани, отваря капака на двигателя, завърта кранче и извършва истинско вълшебство.

Пламен Каменаров е спрял притока на бензин в двигателя. Въпреки това колата продължава да ръмжи и да се движи. Българският изобретател натиска газта и шкодата успява да вдигне 40 километра в час. Бензинът продължава да е спрян. Моторът, буталата, цялата автомобилна система се задвижва от налятата по-рано вода. Дудото се е състояло. Шкодата дори успява да превземе един два по-стръмни баира.

Работещ механизъм, по който автомобилният двигател се задвижва с обикновена чешмяна вода, е изобретил и внедрил българският изобретател Пламен Каменаров. Той притежава единствената кола в света, която може да се движи след директно зареждане от чешмата. Ако е истинско, откритието е епохално, категорични са водещите учени, докато завистливо цъкат с езици, когато разбират за изобретението.

"В началото никой не вярваше. Дори аз и баща ми бяхме настроени скептично към откритието. По време на първата ни обиколка няколко пъти пусках водата и спирах бензина за да се убедя, че сам не се мамя с фалшиво откритие", разказва инженер-конструкторът. Той и баща му Чавдар Каменаров работят от три години върху своето изобретение. Едва преди три седмици успяват да подкарат шкодата и да изминат първите 50 километра с помощта на вода от кухненската чешма.

Разработката на баща и син Каменарови е построена въз основа на стотици проучвания, свързани с двигателите. Системата е много проста и се състои от воден резервоар, реактор и няколко различни по вид и предназначение тръби.

"Водата от резервоара се загрява и се превръща в пара. Водните пари са отвеждани в реактора. Системата ни, най-общо казано, разлага водата по магнитно-термичен път. Вътре в реактора има магнитно ядро

което под влиянието на висока температура взаимодейства с водата. Създаденото магнитно поле прави водната молекула нестабилна и тя се разлага на водород и кислород. Точно тези два газа посредством тръби отиват в двигателя и там започва процесът на горене. Почти същите са бензиновите и дизеловите системи, защото и при тях горенето на бензин и кислород задвижва буталата", опитва се да обясни най-простичко своето откритие инж. Чавдар Каменаров. Той е преподавател в Пловдивската професионална гимназия по транспорт. Двамата със сина му Пламен са измислили и система от тръби, с помощта на които вредните газове от автомобила загряват първо реактора, а след това и водния резервоар.

"Колата се нуждае и от бензин. Горивото е за първите петнайсетина минути, за да загрее двигателя. Тогава посредством изгорелите газове се загрява водата в резервоара и реактора. След това колата тръгва на вода", разказва Пламен Ка-менаров. Той допълва, че шкодата ветеран все пак не може да върви само с чиста вода. Изобретателите признават, че по тръбите тече 80 процента Н2О и 20 процента бензин, който служи като катализатор.

С 80 процента вода и 20 процента бензин в резервоара шкодата се движи безпроблемно по пловдивските улици, както установи екип на "168 часа", след като се повози в нея. Каменаров-младши първо кара около 15 минути на бензин. После отбива колата, спира горивото и пуска водата. В момента баща и син изобретатели чертаят схеми как да превключват от бензин на вода, без да спират колата и излизат от купето.

Заредената с вода кола се движи почти перфектно. От време на време придърпва леко, както и повечето антики на колела с двайсет годишен стаж.

Пловдивските учени все още не са дали отговор на основния въпрос - колко вода на сто километра харчи старата шкода. Според Чавдар Каменаров засега е невъзможно да се даде точна прогноза. Той е изминал едва около 50 километра по пловдивските улици. Най-грубите изчисления са, че шкодата изгаря по седем-осем литра вода на сто километра.

"Рано е за подробни резултати. Доскоро шкодата нямаше платена гражданска отговорност и не можеше да се движи. По време на първия експеримент избирахме по-малки улички, за да не ни спре КАТ. Сега всички дължими такси са платени. Започваме нов етап от проучванията. Ще сложим по-големия резервоар и тръгваме към морето. Само така ще разберем как наистина действа водата върху бензиновия двигател", категоричен е Пламен Каменаров. Той е известен в Пловдив като един от най-добрите автомобилни специалисти. Според него, ако някога се стигне до фабричното производство на водните системи за вода, те едва ли ще бъдат по-скъпи от най-модерните газови уредби.

Шкодата 120 е истинска сензация в квартала на двамата изобретатели. Още докато припалва двигателя, чешкото возило е заобиколено от зяпачи и дечурлига. Повечето съседи често минават покрай гаража на Каменарови, за да видят докъде е стигнала работата. Няколко от по-предприемчивите съкооператори дори съветват изобретателите да не разгласяват много-много своето откритие. Според тях е по-добре първо всички коли пред блока да се сдобият с водните системи и едва след това откритието да бъде представено пред света. В гимназията, където преподава, инж. Каменаров е подложен на доста по-сериозен натиск. Няколко ученици са дошли с конкретни оферти да купят старата шкода.

Други всекидневно врънкат даскала си да ги повози с уникалния автомобил. Най-настоятелният гимназист получава позволение и във въодушевлението си успява леко да чукне предната броня.

Баща и син изобретатели признават, че в света съществуват десетки и дори стотици проекти за двигатели на вода. Всеки от тях е с различни предимства и недостатъци. Досега няма нито един фабрично произведен воден двигател.

"Нашата идея дойде след доста проучване на други проекти. Взаимствали сме някои идеи, но значително сме ги видоизменили, за да се получи нашата система. За съжаление изработката и монтирането на всяка нова част по системата ни отнема, по няколко месеца" -обяснява синът. На практика двамата учени отделят от заплатите си, за да движат проекта. Държавата по никакъв начин не стимулира финансово каквито и да е изобретения на български учени. Двамата са проверили и са се убедили, Че не могат да кандидатстват по европроекти. Точно заради това семейните бюджети на баща и син се явяват основни спонсори на научното откритие. При по-малкия Каменаров явно няма проблем. "Жена ми не обича да се бърка в работата ми извън къщи. За последно й разказах, че сме успели да се по-возим из Пловдив с няколко литра вода и тя много се зарадва. Никога не се е сърдила, че отделям собствени пари за разработката ни", разказва Пламен Каменаров. Според него вече са направени най-трудните първи крачки. Оттук нататък ще трябва да се изследва по какъв начин ще влияе водата не само върху двигателя, но и върху цялата автомобилна система. Двамата учени са убедени, че с подходящите добавки и изработването на някои елементи от неръждаеми метали колата може съвсем спокойно да работи на вода. Проучванията ще потръгнат много по-бързо, ако голям спонсор осигури най-необходимите системи за изследване на автомобила като стенд за двигателя, газов анализатор и други необходими уреди.

Липсата на интерес принуждава учените да опипват в тъмното. Съвсем малка помощ от държавата или богат бизнесмен ще им помогне да напреднат значително. Нищо чудно до годи-на-две България да стане първата държава, която е патентовала двигател, задвижван с вода. Това със сигурност ще доведе до истинска революция в автомобилостроенето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мъчих го хаивана преди да се усетя ама не пожела да тръгне на вода

 

Ами Дончо той откривателя ти е градски - направи връзка- може да те просветли / пък после ти нас/ :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лелеее, ако е вярно ще направя голям оборот на "Софийска вода" :lol:

 

Еdit: преди няколко години имаше пак журналистически бум по повод на едно подобно изобретение - някакъв беше стигнал от София до морето с Волга, работеща на вода. Обяснението му беше, че успял да промени ъгъла между водородните и кислородните атоми във водната молекула и така да я направи запалима. Накрая всичко затихна и не се чу нищо повече за него... :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт е, че водата може да бъде разделена на съставните си атоми, а те после да се използват за възпламеняване и задвижване на буталата. Майсторът при който ходя отдавна е сложил в колата си една такава джаджа, но тъй като няма уреди за измерване не знае дали постига необходимата температура и разхода му общо взето си е същия.

 

Цената на такова "гориво" няма да е различна от обикновената вода - автомобилът сам си "прави" от водата - гориво. Затова и не е необходимо преди това да е обработвана. Така че щом човекът е успял да го постигне нещата вече са сериозни. И нищо чудно скоро да не е само тази 120-ка на вода, ами и други коли.

 

Но най-интересното за мен в случая е, че това се прави лесно на двигател от "старите" - без инжекция, без турбо - само карбуратор и буталца! Хем е по-евтин като изработка двигателя, хем е по-евтин като гориво! ЗНАЧИ НЯМА ДА МУ ПОЗВОЛЯТ НА ЧОВЕКА ДА СЕ РАЗВИЕ ПРОЕКТА - ТОЛКОВА МНОГО ИНДУСТРИИ ЩЕ УМРАТ!!!!

 

 

EDIT: Krankenstein, както ти казах той не може да засече дали постига необходимата температура и съответно дали въобще устройството работи. Ако искаш драсни едно лично ще ти дам GSM-а му и ще ви свържа. Но разхода, който каза самия той не се различава от същия разход без джаджата. Колата е Рено 21 Невада с 1.7 карб двигател и е с газова уредба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а може ли твоя майстор да уреди едно такова устройство да си го тествам на жигата? ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=190859&photo=5

 

Абе тоя къде налива водата? :roll: ;)

 

май просто е решил да си поизмие мотора :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт е, че водата може да бъде разделена на съставните си атоми, а те после да се използват за възпламеняване и задвижване на буталата. Майсторът при който ходя отдавна е сложил в колата си една такава джаджа, но тъй като няма уреди за измерване не знае дали постига необходимата температура и разхода му общо взето си е същия...

 

Прав си! За разделянето на атоми ;) Ама се чудя на майстора ти, как така е направил разделянето? BMW имат някакви подобни разработки и на няколко 7хх са монтирали подобни резервоари, но ги пълнят с водород и са ги раздали у американско да ги карат разни звезди и величия... Понеже не съм химик и ми е интересно - толкова ли е проста джаджата, дет' разделя молекулите на водата, че да се направи в домашни условия и да се монтира на колата. Ако е така наистина, защо всеки не кара с вода?

А в отговор на някой по-горе писал, че водата не гори - напротив - гори и е доказано, но гори много бавно и едва забележимо ;) Във всеки продукт за горене има съдържание на вода и точно тя позволява горенето ;) Това го гледах в един филм специално посветен на водата, а и после по този повод прочетох доста неща, защото ми стана супер интересно. Филма се казва "Вода" /руски е/ и го има по торентите - ако на някой му е интересно - да го дръпне. На мен ми хареса много, а и ме заинтригува доста!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Ivaka - сред снимките ти видях една 1203-ка - мерси!!! Тя изглежда е след 1994-та - има го мигачът

отстрани, както и таблото, каквото имах на старата си 120GLS-ка ОТ 89-та. Не е ясно дали е 1,2 или 1,5. Подобен автомобил

догоних в Пловдив - червен - 1995-та, собственост на 1 у-ще. Проучвайки историята на модела

разбрах, че последните автомобили 1203 са слезли от конвейра не миналия, а нашия век - 2000г !?

 

Колега tyny поздравления за 8-те двигателя!!! :) Твоят опит ме наведе на мисълта, че би било полезно

да направим една извадка от личния опит на всеки от нас в опита си счупи/оправи колата - добре

илюстриран и подреден като ръководство. Та това е основното, което коментираме като се видим.

Форумът е пълен с подобна информация, но е разхвърляна и не много подредена. Най-трудно би било да се

избере 'редктор' на опита ни - с минимален субективизъм и съответно теоретично образование.

 

Колкото до водата, знам че имаше една разработка в МГУ - като добавка. Доколкото знам използваха

Опел с бензин, а с някакъв инжектор му пръскаха едновременно и вода. Резултатът - скок в компресията и мощтността,

при намален разход на гориво. Там (МГУ) имаше и един Трабант инжекцион с разход 3,5/100. По-скоро

беше трабанто-Газ53 :)

 

Личния ми опит с водата като 'въздух' бе трагичен, което може да потрърди и Penaоwner :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

интересен сайт - има доста ценна информация, при това преведена на български. То е ясно, че петролните гиганти няма да допуснат масовото прилагане на тази технология, поне докато не се изчерпат нефтените залежи - имаше на тая тема даже един игрален филм "Водният мотор", където една голяма компания купува патента на изобретателя само за да унищожи изобретението му, дори накрая се опитват да го убият...

Но ако опита ти се окаже успешен и практически приложим може да се съберем ентусиасти да вложим някакви средства и да си направим малкосерийно производство само за наши нужди

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.