Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Смяна на скоростите с двоен съединител


Svetoslav

Recommended Posts

Скоро и аз ще се присъединя към клуба шкода. Biohazard ме запали по марката,а стеклите се обстоятелства показа, че първата ми кола ще е шкода... Въпросът ми е друг. От един месец карам курс по курмуване и инструкторът ми ме кара да сменям скоростите с двоен съединител. :roll: Има ли смисъл от такова превключване.(Съединител+изключване от скорост и пак съединител+включване на скорост) Както казва инструкторът, учи ме на технически грамотно шофиране. Та реших да ви попитам, някой от вас ползва ли тази техника на смяна на скорсти. Знам че се използва при камиони и автобуси, но аз все пак карам кола. Според него по този начин никога няма да пипам нищо по скорстната кутия и съединителя. Дори ми позволи без съединител да ги сменям, но имам чуството че така само ме обърква.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инструктора ти на кола без синхронизирана скоростна кутия ли те учи? :mrgreen: Бъзика на страна, това е най-голямата глупост, която бях чувал наскоро. Няма причина да те учи да сменяш скорости по този начин. :?

 

П.П. Добре дошъл във форума!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това да не ти е ЗИЛ бе колега или ГАСКА от средновековито :mrgreen: Кви са тея двойни съединители? От това има смисъл ако не са ти синхронизирани скоростите. Шкодата е доста напред в това отношение,както и останалите автомобили

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно е чудесно да можеш да караш с двойно амбрииране и междинна газ, особено когато нямаш избор освен да скочиш на УАЗката и да отпрашиш с бясна скорост (80) към магистралата.

Ако това няма да е честия сценарии, значи инструктора ти или е с пр@@бани синхрони на скоростите или е пълен олигофрен. Да не коментираме, че в скоро време нито коли, нито камиони, изискващи такива умения ще има в движение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да знаеш, така се пази кутията и съдинителя. Но не е необходимо винаги. Аз изкарах "C" веднага след "B", при което е невъзможно да вземеш изпита, ако не използваш двойно амбреиране и междинна газ (не че ЗиЛ-а има нужда, просто такива са правилата). Още бащата започна да ме учи да го използвам на Ладата по черните пътища, където се учих да карам от 14-15 годишен.

Така свикнах и винаги от голяма на малка превключвам с междинна газ, независимо на каква кола(дори на Октавията). Ако го пропусна нещо ми е терсене.

При екстремно каране без такова превключване не става. Със 70 км/ч доста трудно ще влезе втора скорост без междинна газ. Най-много да изхърка яко кутията, въпреки синхронизаторите.

Пък си представи, че се движиш бавничко и искаш да включиш първа и да продължиш. Но в доста случаи не ставааа докато не спреш напълно. Неприятно нали? А ако можеш да прилагаш двойното и с 30 км/ч ще ти влезе 1-вата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата на която се уча е bmw 118d, а шкодата е една от служебните ни коли и на нея ще се уча. Шкодите са 1,2 фабии комби. Само не разбрах защо са surprise? Че нямат радио ли е изненадата, или че са с една дръжка на тавана(само за пътника).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих каза , че добре те учи ... човек трябва да знае и да може повече работи , отколкото да върти геврека само ;)

Въпреки че скоростните кутий са синхронизирани рано сутрин зимата маслото се е сгъстило и може да ти се наложи да ползваш двойно амриране за включване на втора , което е по - безболезнено отколкото да ръгаш , да хърка и да се износва синхрона и другите джунджурий вътре .

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак добре, че не те кара да спираш, докато сменяш предавките :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Това е абсолютна глупост, особено да го използваш на колата, на която се учиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз като карах за С-то камиона беше 10 тонен мерцедес,но инструктура също ме караше п 2 пъти да се натиска съединителя.а пък самия той колко твърд беше-с единия крак едвам-едвам се натиска с големи усилия :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак добре, че не те кара да спираш, докато сменяш предавките :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Това е абсолютна глупост, особено да го използваш на колата, на която се учиш.

 

Абсолютни глупости приказваш! Разбира се, че е по-добре да вкараш малка предавка при спиране. Така се щадят и спирачките. Да не мислиш, че професионалните шофьори спират само със спирачки? Там има дори и моторна спирачка, но да не изпадаме в подробности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре те е учил каквато и да е кола по добре е да мое да караш с 2 ен саединител пример на 120 бес 2ен саединител и междинна гаС не знам как ще се справиш с свалянето на скорости и спирането с моторна спирачки а и не само при 120 не се знае до каде ще ти стигнат финансите за кола и човека право те е учил пане се знае мое и военен да искаш да ставаш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям превключването с междинна газ, колкото и да си бърз с лоста и педала, оборитите на мотора падат и колата забива.

Мисля че болидите на Ф1 имаха програма за поддържане на оборотите при смяна на предавките, макар че при тях това става за част от секундата.

Все пак си слушай инструктора, щото не всички коли са БМВ и Шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Двойния" съединител е полезно нещо и е добре да го владееш. Дали ще го ползваш или не, зависи какво ще караш. Идеята е да се изравнят скоростите на въртене на зъбните колела на входа и изхода на скоростната кутия, преди да си включил предавката. При наличие на синхронизатори това не е жизнено необходимо, но при липсата им или при "тежки" скоростни кутии просто няма как. Плюсовете и минусите колегите са ги отбелязали по-горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност е добре да владееш и тази техника, отделен въпрос е дали по време на курса не трябва да се обърне по-голямо внимание на други неща, вместо на двоен съединител.

 

Между другото, трябва да си оправиш подписа на 12V, щото V12 е по-друго нещо :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата на която се уча е bmw 118d, а шкодата е една от служебните ни коли и на нея ще се уча. Шкодите са 1,2 фабии комби. Само не разбрах защо са surprise? Че нямат радио ли е изненадата, или че са с една дръжка на тавана(само за пътника).
Теб дръжка на тавана за какво ти е?Да не е УАЗ-ка?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това двойно амбриране или както се казва е полезно до толкова до колкото да го значе чисто информативно. Казвате:"не се знае в бъдеще ...." ми като стане така че да карам ЗИЛ КРАЗ МАЗ и тн който вече са рядкост ще свикна с тази 'техника на каране ' за 15 мин и съм готов

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

иконома е прав . двоиното амбриране е нещо доста удобно , но народа е глупав и мързелив . ако междинната газ е малко по- дълбока първа влиза и при 40 км / ч , втора 75 км/ч без изхъркване . синхронизирането е много полезен навик - стига да го можеш де - брат ми се справя - редовно сменя скоростите без съединител , само с газта гледайки оборотомера и спидомера .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да се включа и аз.Двоиното амбреиране е полезно защото ако скапеш съединител някаде ти спасява кожата нали?Ако не го владееш става доста интересно как прибираш колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- редовно сменя скоростите без съединител , само с газта гледайки оборотомера и спидомера .

и аз така няколко пъти сменях без съединител,по-простата причина че ми се скъса жилото на път,и последствието беше че в движение предавката се изключваше сама ,придружено с износени синхронизатори

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- редовно сменя скоростите без съединител , само с газта гледайки оборотомера и спидомера .

и аз така няколко пъти сменях без съединител,по-простата причина че ми се скъса жилото на път,и последствието беше че в движение предавката се изключваше сама ,придружено с износени синхронизатори

Ами кутията ти просто е била тръгнала. Бащата ми разказва, че в казармата е карал ЗиЛ година и половина и е използвал съединителя само за потегляне(кутията е синхронизирана като на Шкодата).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да се включа и аз.Двоиното амбреиране е полезно защото ако скапеш съединител някаде ти спасява кожата нали?Ако не го владееш става доста интересно как прибираш колата.

тука не става дума за екстремни ситуации, но явно инструктора е някакъв бивш автомобилен пилот - тая техника сега се използва главно от състезателите при смъкване на предавки например преди завоя, за да държат мотора в обороти. При спортно каране и аз го правя, но в нормални условия не - най-малкото заради икономията на гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

иконома е прав . двоиното амбриране е нещо доста удобно , но народа е глупав и мързелив . ако междинната газ е малко по- дълбока първа влиза и при 40 км / ч , втора 75 км/ч без изхъркване . синхронизирането е много полезен навик - стига да го можеш де - брат ми се справя - редовно сменя скоростите без съединител , само с газта гледайки оборотомера и спидомера .

 

Напълно съм съгласен с те и с иконома! А колкото до оборотомера и пропускането на съединителя - пробвах го на моята кола /дизел/ - без грижи си сменям скоростите, като съединителя ми трябва само при потегляне ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде ся глупости!Има едни такива коли дето не има трябва педал за съединителя,ама за тях се плаща около 3000 лв повече! 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде ся глупости!Има едни такива коли дето не има трябва педал за съединителя,ама за тях се плаща около 3000 лв повече! 8)

 

Ей, ТОМА неверни! Дизела е бавноооротен и не му пречи да се сменят предавките без съединителя! Гледам, имаш SDI - ако искаш - пробвай... Условието е, оборотомера да е на средата на скалата /или малко отгоре/, когато превключваш! Порбвай на 2-ра, 3-а и 4-а. В началото си потегляш със съединителя, а при 5-а също се налага /поне при мен се налага - на брат'чеда Голфа захапва и 5-а без съединител/. Ако не вярваш, че е възможно - някой ден може да ти покажа при мен как става :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на бензина става на 120-ката с доста тренинг - добре се справям , а на Фелицията- там има и оборотомер и ми е още по-лесно, като нямам никакво хъркане ( само като свалям от 4-та на 3-та и то невинаги)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.