Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Кой вариант на дизелов двиг. за седан да избера ?


excalibur2

Recommended Posts

Благодаря на всички за съветите!

 

Аз съм се навил на дизел+ ръчни, но незнам кой от двигателите да избера.

Седана ми харесва, че все пак е по-малак ( при търсена на място за паркиране), но от време на време ми се налага да патувам и на дълаг път, та си мисля че малко по-комфортно ще се чувствам в него ( все пак съм висок 191 см ).

 

От дизеловите кой ще ми пропоръчате:

1. 1,4 TDI-PD / 70 к.с.

 

2. 1,4 TDI-PD / 80 к.с.

 

3. 1,9 TDI-PD / 101 к.с.

 

Каква е разликата в данаците ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преведено поста ти звучи: "Кое да избера, Ферари или Трабант?"!

 

От трите двигателя най-добър е 1.9TDI 101bhp. Супер върви, приличен разход, 4 цилиндров! След това е 1.4TDI 80bhp и накрая 1.4TDI 70bhp. Последните дават разход с една идея по-нисък от 1.9TDI но са три цилиндрови и тресат повече.

Що се отнася до цените нещата са по-различни. При данъците разлика май няма (101bhp все още е от тези дето ползват намаление 50%), но в цената на самия двигател разликата е голяма. Особено между 1.9 и 1.4. Тук ТИ решаваш.

 

Поздрави и успех в избора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за най-големия двигател.... причината е че освен мощност е и по-спокоен на празен ход, на това леко купе пасва идеално а разхода му е съвсем малко повече. На дълъг път също се усеща при изпреварвания така че не му мисли а скачай на 1.9.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за 1,4 - 80 к.с., в момента съм с такъв, вече е на 17 000 км., няма тресене, няма тропане. Разхода е 4,7-5 средно, в града стига до 6,7 в задръстванията, извън града може да се свали и под 4 ако се държи 90км/ч иначе при по - спортно каране - 4,2 -4,3.

1,9 мотора е данъчна тесла, която след нова година ще стане по - голяма. Естествено, че е по - добър, защото е по - мощен и с по - голям въртящ момент и гори няколко десети повече.

 

Помисли за какво ще ползваш колата, ако ще е повече извън града - по - големия мотор, ако само в града - най - малкия, ако и двете - средния.

Помисли и колко пари искаш да похарчиш 1,9 - най висок данък, не полза отстъпката от 50% за катализатор, защото е над 1600 куб.см, по - голама премия за ГО, обикновено при повечето застрахователи границата е до 1800 и над нея са теслите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Forester,

 

Нека не се съглася с теб :mrgreen: Мойта колица е точно с 1.9TDI, 90bhp и данъка ми е под 50лв и си ползвам 50% отсъпка :mrgreen: 101 коня влизат в същата категория. 102 не знам, но 105 вече не ползва отстъпка.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си.

Изискването за отстъпката е мощност до 74 киловата и действащо катализаторно устройство.

74 киловата е точно 100,418 конски сили (74х 1,357)

Така че 1,9 TDI на Фабия влиза в този тънкаж.

Но на Окти не влиза защото е 77 киловата.

Лошо става след нова година, защото ще разрешат на общините да вдигнат данъка за МПС до 3 ПЪТИ и това ще удари най - вече нас с новите коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Forester, нека не се съглася с теб относно тресенето :mrgreen: . Карам такъв дизел от юни тая година и сравнен с 1,9 TDI си е направо шумен. На мен обаче не ми пречи. Щом двигателчето осигурява (според мен) добра динамика на Румстър, положително ще прави същото и с Фабията. Данъка му е под 50 лв, а гражданската му отговорност е на същата цена, на която сключвам ГО за 1000 МВ-то (~90 лв беше юни месец).

 

excalibur2, въпреки всичко, дето казах в защите на 1,4 80 коня, вземи 1,9 TDI ако имаш тази възможност. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз давам подкрепата си за 1.9 100кс - с такава ми е Октавията и динамиката е много добра, а разхода - нисък.

 

Данъците не смятам, че са първа важност, защото е до 74KW и е 50% от другия. И не вярвам, че ще има толкова драстично увеличаване на данъка, че видиш ли 80кс да е в пъти по-ниско от 100кс! :evil:

 

Ако все пак решиш да е 1.4 нека да е 80кс, защото има чувствително по-висок въртящ момент, което ще го усещаш както в града, така и извън него, всъщност особено извън него и колкото повече е натоварена колата. Разликата между 155 и 195НМ определено е в полза на второто! :mrgreen:

 

Успех, и да пишеш какво си избрал ;)

 

П.П. Наистина 1.9 100кс само със софтуерна промяна става 130кс и при преглед на ЕТ просто връщаш стария софтуер и всичко е на 6. Но докато караш на практика имаш една vRS :lol: 8) :mrgreen:

 

И рабира се данъците ти са като за 100кс ;);) :!:

 

 

Edit: Прав си Forester, коригирам се - и 1.4 80кс може да се чипва, това което намерих го прави 104кс и 263NМ - същинска пушка!

 

Но само при условия, че смята въобще да я чипва! Ако не смята да я пипа.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В началото наистина си мислех че карам трактор, но вече след 17 000 км. не е така. Вибрациите на празен ход са си в нормалния порядък, шума е висок заради технологията PD и липсата (според мен) на шумоизолация, щото новите VW също се чуват отвън като трака дизела, но не и вътре.

Искам да обърна внимание на колегата, че по скъпата версия означава и по скъпо КАСКО, защото премията е процент от цената на автомобила.

1,4 също може да се "чипоса" до 98 к.с. и 230Nm, но е по лек и по малко ще натоварва предния мост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички отзовали се!

 

Аз съм специалист, но в моята професия, а в една кола мога да посоча евентуално кое е радиатора и то не на 100 % .

Аз самият веднага избрах 1,9 , но шефа ( жена ми - демек ) ме сряза веднага - виждаш ли там данаците са по-високи, разхода и все от тоя род. Аз като съм бос в тази област не мога да се аргументирам.

Благодаря Ви за аргументите - като гледам повечето сте на моя страна - ще бием шефа!

 

Междудругото - комбито наистина е по-красиво ( поне на снимки ) като се загледам.

 

Тези дни се каня да отида в ЕТ, за да видя колко точно ще ми излезе и ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, като се качиш на 1,9 TDI PD, няма да ти се иска да слезеш от колата.

Обаче с тия данъци и гражданска с пъти по-големи, май по-добре е 1,4 80 к.с.

 

Колеги, които имате 1,4 TDI PD и най-вече gogata, моля споделете впечатленията си от 1,4 двигателя. Как е като ускорение? Извън града лесно ли е изпреварването? Може ли лесно да се поддържа постоянно 120-130 км/ч? Как се държи колата на изкачвания?

 

Аз съм в голяма дилема между три двигателя - 1,6 16V, 1,9 TDI и 1,4 TDI. Като, че ли искам бензина 1,6, но разхода в града ми е висок - 9 л/100. и данъците и ГО са високи. 1,9 TDI ми е висок от към данъци и ГО. Остана 1,4 TDI 80 к.с. но пък май ми се вижда слаб. Убедете ме, че 1,4 TDI е добър вариант!

 

Много ще съм благодарен, ако ме посъветвате!

 

П.С. Имам желание и да посетя някоя ваша среща, но тази събота и неделя ще сменям дограмата вкъщи. Доколкото разбрах срещите Ви са в събота, но не разбрах от колко часа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

dooskoda, почвам да се чувствам малко като лице на WS teleshop с непрекъснатите си убеждаваници колко готин всъщност е 1,4 TDI. :mrgreen: Бъзика на страна, ако не бяха данъците, ГО и разликата в първоначалната цена, щях да предпочета 1,9, разбира се. Иначе, вече на доста места чета добри отзиви за този мотор, надявам се да не ме разочарова. Определено колата не е спънат кон с него, динамиката е добра (за мен!!!), но определено не си падам рацер и не юркам много много. На магистрала съвсем спокойно си подържа 140 без да се "задъхва". Кофтито на Румстъра е, че е нестабилен при страничен вятър и доста трябва да внимаваш да не смениш набързо лентата при подобни "космически" скорости :mrgreen: . Изпреварването също не е проблем. Като цяло колата ме радва все повече с всеки изминал ден. Като се засечем на някоя среща с удоволствие ще ти дам едно кръгче да се убедиш в думите ми, че моторчето определено не е лош (макар и до някъде компромисен) избор. Поздрави!

 

П.П. Стига си размишлявал, взимай я колицата :P ! Пък и пак има прИмоция в ЕТ :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ллл

 

Аз съм в голяма дилема между три двигателя - 1,6 16V, 1,9 TDI и 1,4 TDI. Като, че ли искам бензина 1,6, но разхода в града ми е висок - 9 л/100. Остана 1,4 TDI 80 к.с. но пък май ми се вижда слаб. Убедете ме, че 1,4 TDI е добър вариант!

 

Като член на бензиновия картел искам да ти кажа да забравиш за този разход от 9/100. Той се постига единствено и само в събота и неделя преди градът да се понапълни с коли(говоря за София) или другият критерий е средната скорост с която се предвижваш от т.А до т.Б да е поне 27-30 км/ч. При средна скорост от 10-15км/ч моето дзверо дава разход от 13-14-15 градско. Предполагам че разликата с 1.6 няма да е голяма и той ще ти даде горе-долу същият разход.

Щом 9/100 градско като разход ти е много - бягай от бензинките. Моят съвет е да скочиш на 1.4ТДИ. Колегите с такива печки(:mrgreen:) да кажат какви са им наблюденията за разхода в града.

Казваш че 1.4 ТДИ 80 к.с. е слаб. Аз съм с 86 коня бензинка и осезаемо по-нисък въртящ момент от този на 1.4 ТДИ и съм доволен от представянето на колата. Доволен, но не съм напълно задоволен, понеже не мога да си позволя 500 силова резачка :) Струва ми се че 1.4 ТДИ ще е с по-добра динамика и определено по-приятен разход в градски условия отколкото 1.4 МПИ.

Най-добре е да направиш един тест-драйв. Сигурен съм че след това ще си на 90% сигурен какво искаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На няколко пъти вече писах че 1,4 TDI - PD 80 к.с. е много добър мотор и затова няма да се повтарям.

Интересно ми е има ли някой във форума който е навъртял повече километри от мен с този двигател?

Аз съм в на числото 17 053 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, много ви благодаря за инфото! Дизел ще е :D

 

С двигателя се определи.

А сега кажи за оборудването, към какво си се насочил, та да ти дадем още малко акъл :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, много ви благодаря за инфото! Дизел ще е :D

 

С двигателя се определи.

А сега кажи за оборудването, към какво си се насочил, та да ти дадем още малко акъл :mrgreen:

 

Спорт ще е оборудването, че като започнах да наслагвам някой ектри и излиза по-скъпо :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом 9/100 градско като разход ти е много - бягай от бензинките.

Подкрепям напълно ... това е разход, за който само можем да мечтаем из тия задръствания.

 

От дизелите - аз бих избрал 1.9 ТДи :D

Ако не те притеснява първоначалната разлика в цената взимай него. Мисля, че разликата в данъка и ГО ще е доста малка, евентуално каското ще е повече, но разликата общо едва ли ще е повече от 200-250 лв на година, което не е много според мен.

От друга страна 1.4 ТДи е новичък мотор и още е рано да се каже дали ще е толкова сполучлив, а 1.9 ТДи вече е минал проверката на времето ;)

Освен това ако ще се кара доста на извънградско аз бих взел по-мощния мотор, ако ще се кара предимно в града и 1.4 си е екстра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На година минавам около 30 000 км като половината са софийско-градско, а другата половина са тропосване към Ямбол и Русе преобладаващо и Варна по-рядко. Дори май 30 000 км са ми малко май за една година smile103

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.