Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Неще да пали! Felicia 1.6mpi


slaff

Recommended Posts

Значи проблема е следният: до вчера всичко си беше както трябва-днес завъртам от ключа, стартера върти и до там-никакъв признак за палене. Сменихме делкото(съмнявахме се за датчика на хол)-същата работа. Сменихме и на ключалката това с клемите(незнам как се казва)-същата работа.

Като подадем директно ток на стартера-пали. Иначе когато въртим на стартер-не подава ток към делкото-само като отпускаш ключа-хвърля 1-2-3 искри колкото да препука(от 50 пъти пали и от тези искри).

Къде да търся проблема?

Свалих си някаква книжка на чешки-но така като гледам немога да се ориентирам дали има някакво реле или нещо, което да е дефектирало...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменихме и на ключалката това с клемите(незнам как се казва)...

 

=D> браво, аз откога се каня да го направя това и все отлагам - контактния ключ не връща сам. Иначе по твоя проблем щом си сменил и делкото остава да е в бобината или нещо в комутатора на електронното запалване... а и тази 1,6 мпи да нямат някакъв компютър, дето да се е бъгнал? Моята е 1,3 карбураторна и няма подобни "екстри"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със същия двигател. Има компютър, но не виждам връзката между повредата и него. Това ми скри топката направо:

Като подадем директно ток на стартера-пали. Иначе когато въртим на стартер-не подава ток към делкото-само като отпускаш ключа-хвърля 1-2-3 искри колкото да препука(от 50 пъти пали и от тези искри).

Изглежда, че когато завъртиш на стартер контакта се изключва и от там спира гориво, искра и т.н.

Направи следната проба: Извади отново ключалката (клемореда, "паяка"), дай я на контакт и с мостче свържи клемите, който включват стартера. Ако запали значи и новата ключалка не е по-добра от старата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз не можах да схвана точно малко по бавно стоплям.даъ малко повече информация

 

човека ти обясни основния прийом за палене на кола без ключ от авто-апашите :lol:

 

Иконома, той ако клемореда му е развален дори и да се подаде директно ток на стартера, както е направил човека, после пак би трябвало да изгасне, понеже не е на контакт и веригата ще се прекъсне... според мен нещата клонят към електронния комутатор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иконома, той ако клемореда му е развален дори и да се подаде директно ток на стартера, както е направил човека, после пак би трябвало да изгасне, понеже не е на контакт и веригата ще се прекъсне... според мен нещата клонят към електронния комутатор

 

Ами нали и на контакт и при завъртане на стартер трябва да се подава ток към комутатор, бобина и т.н. Възможно е веригата да се разпада при палене и да се възстановява при отпускане на ключа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

май няма да е комутатор,но все още не е ясно.

след като стартира двигателя,по който да е начин работи ли и колко време? ако имаш възможност да ползваш от някъде Аuto data ще се опитам през тук да ти помогна но е нужна конкретна информация

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под 'КОМУТАТОР' да разбирам това на ключа дето е или някакво реле? Ако е реле-къде да търся(на бушонния панел като гледам схемите има едно R7-което е май за това...но си работи...

Проблема е наистина интересен...като запали-няма ядове-работи дорде не изгори всичкото гориво-или поне предполагам-защото не сме я карали-оставяхме я да работи на място 10мин.

Преди време ми правеше разни магарии-примерно както си караш и угасне без никакви причини. Сменял съм делкото, бобината-проблема си остана. В последно време се държеше много неадекватно-както си караш и освен гасненията-после трудно палеше-но я закарахме на серзвиз-където откриха че се е счупила някаква шайба или незнам какво на коляновия вал-дето зацепва с шайбата на ремъка(поради незатягане от други 'майстори' при смяна на ремъка) от което е губела центровка и трупала грешки. Та си я взехме от сервиза изрядна преди 2 дни-карана е не повече от 20км. и стана пък сега това....което може би си е някакъв стар проблем....

 

Ако ми обясните какво е и 'Аuto data ' ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комутатора е ключов елемент, който заедно с датчика на Хол заместват чукчето и наковалнята при старите делка.

За Autodata: http://www.autodata.ltd.uk/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ъх,дано не се майтапиш нещо ,но на сериозни въпроси -сериозни отговори

мисля си да те помоля да провериш захранването на горивната помпа и "масата"

относно 'Аuto data 'прочети отговор на " иконом"

дръж ни в течение за развитие на проблема ти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема засега се оказа в едната клема на куплунга на ключалката.

Едната от черните клеми като я мерихме с сонда с крушка-започна да си пали-стегнах ги-ще ги и запоя самите кабели за каб.обувки. Дано да е било от това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Та проблема пак се появи-този път с пълна сила-неще да пали и директно като подам ток на стартера :?

Разглоебихме всичко по нея-като започнахме от клемореда-сменихме 2-3-като и байпасвахме жици, но не бе от тях-и оставихме нов клеморед и продължихме нататък по веригите. Разкачихме бушоните и релетата-перфектно изпълнени-няма как там да възникне проблем според мен. Сменяхме релета. Все още нищо....разглобихме компютъра и го попочистихме и презапоихме тук там-но нямаше нищо видимо ненаред. Сменихме и кабелите от датчика на хол до компютъра и от усилвателя за високо напрежение(незнам как се казва) до компютъра, като преправихме и масите-тази от датчика на хол-я качихме директно до датчика на двигателя, а тази от усилвателя-директно за шаси където е и масата на компютъра. Вече бяхме съсипали и бендикса от въртене, та сменихме бендикса-и запалихме благополучно ;)

Карахме 2 дни и тая сутрин пак неиска да запали.

Направо ми иде да я запаля...с бензин и кибрит :evil:

Сега като въртя на стартер-контри-превърта и не иска да палне...

Единственото което не съм правил е да отвия и почиста масите по двигателя....

Някакви други идей?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

уточни какво разбираш под "контри, превърта"? Няма да е зле, ако можеш да вземеш на заем и да пробваш с друг стартер. Аз имам един резервен редукторен стартер, но лагерите му се разбиха, съчмите попаднаха вътре и го блокираха. Казаха ми, че можел да се разглоби само с помоща на преса, за да се сменят лагерите.

Може и да е от подаването на ток към свещите - веднъж на друга кола сучайно размених местата на 2 от кабелите и започна по същия начин да стартера да върти неравномерно - ту бавно, ту бързо и не щеше да запали, разбира се. Същия ефект мисля че се проявява и при много избягала центровка на запалването

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под контри и превърта-имам точно това в предвид-върти ту бавно ту 'нормално'-все едно е избягала центровката или са разменени кабели на свещите...

Стартера е на не повече от 20-30хил км(1година няма)-взехме го нов за около 200 лева мисля, щото ни се беше прецакал бендикса-и нов бендикс беше около 90 лева-и решихме да си вземем цял стартер.

Центровката я проверихме като я заплихме успешно след смяната на кабели и т.н. интервенции-перфект е. Интересното е че вчера минах над 400км с количката, и се държеше перфектно! Тази сутрин-все едно някой е идвал вечерта и ни я е строшил нарочно... :lol:

Ще си сложа и стария стартер да пробвам.

Ще сваля и кабелите на свещите да ги проверя-но и те са на около 50--60хил.км .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.