Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моля за съвет - коя Фабия седан да избера !


excalibur2

Recommended Posts

Моля за съвет !

Неразбирам нищо от коли и двигатели.

Харесал съм Фабиа седан - с оборудване Елеганс.

Но се колебая с какъв двигател да бъде - бензин или дизел, още се колебая, дали да бъде автоматик.

След това кой от двигателите да избера.

Аз ще я ползвам основно в София и то за кратки разстояния - средно 20-30 км./ дневно.

Чувал съм, че дизела е по-икономичен, но това така ли е и сега?

Добри ли са дизеловите двигатели на Шкода?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

перфектни са дизелите, няма да съжаляваш
:smt017 А щом ще я използваш по 20-30км на ден,спокойно си вземи бензинка автоматик!Ще ти върши идеална работа в София!!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има доста теми който са бензин/дизел яки спорове се заформят на като цяло всеки сам си преценява.

 

Моето мнение е че ако няма да караш много километри годишно си вземи бензина спестяваш си ужасното тракане на дизеловия двигател

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки зверската цена на дизела все още е по - изгодно да се кара дизел, НО ако правиш поне 15 000 км. годишно, иначе бензина е за предпочитане.

Автоматика е хубаво нещо, а автоматик + дизел още по - хубаво. Мен лично вече ме мързи да ръчкам непрекъснато скорости в задръстванията, така че в града автоматика няма равен.

Имай предвид че от нова година ще скочат данъците и то за новите коли естествено, отделно от това и акциза на горивата.

Това което в момента прави Лукойл е местна политика, защото хората масово се ориентираха към нафтата, а обществото продължава да говори за цени на бензина. Всъщност нафтата е социалното гориво защото цялия товарен и пътнически транспорт е на нафта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки, че карам бензинова кола ти препоръчвам дизела, щом ще караш на градско всеки ден. Не знам дали фабията се предлага с автоматик :roll: Ако вземеш обаче бензин+автоматик не очаквай нисък разход в града, особено в задръствания.

Най-добрият вариант в твоя случай според мен е дизел + механика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам ценовата листа на Фабия, автоматик се предлага само с 1.4 бензин. Жена ми кара Рено Клио автоматик 1.4 бензин, но е 8 клапана и пак е 75кс. Разходът ми в града с него е 11,5/100км като моя маршрут има 5 светофара и се движа и сутрин, и вечер обратно на посоката на основния трафик и не хващам задръствания - сутрин към периферията на града, вечер към центъра. Маршрута отиване-връщане е около 10км.

 

Фабията е по-тежка от Реното и няма да харчи по-малко. Ако пътят ти е като на повечето хора - сутрин към центъра, вечер от центъра навън - тоя разход ще ти е добро пожелание - ще имаш доста повече! Само за сравнение - вчера с колата от подписа - 1.9 PD - 100кс ръчни скорости - 11км разстояние в 17:30 ги минах за един час и 20 минути! Средният ми разход беше 16.5/100км!!!! При положение, че същата кола в града ми дава малко над 8/100км като не ходя в центъра.

 

Освен това традиционният автоматик харчи повече дори когато си на място, защото скоростите са зацепени и двигателя има товар даже на празен ход. Не тръгваш, защото непрекъснато държиш спирачката и хидравличното масло в скорстите позволява колелата да не се въртят, а двигателя да е зацепен.

 

Другото кофти на автоматика е, че е с по-малко предавки - на Фабията и старата Октавия е с 4 скорости. Което означава, че двигателя е по-малко време в оптималните си обороти и което също се отразява лошо на разхода, а може и на изпреварването (за щастие са измислили kick-down, ама и той не е икономичен режим :lol: ).

 

Удобно е да имаш автоматик, но е хубаво да е от новите - DSG или подобно - с повече предавки и с твърдо зацепване двигател-колела. Всичко друго ще ти харчи повече.

 

Просто бензин с автоматик харчи повече от бензин-ръчни скорости (по данни от каталога на Шкода - почти 20% отгоре), а бензин-ръчни скорости харчи повече от дизел-ръчни скорости! Най-икономично за каране е дизел-ръчни, най-удобно бензин-автоматик (защото просто не прадлагат дизел-автоматик).

 

При разлика то 2000 лв между бенз-ръчка и дизел-ръчка (1.4 PD 80кс) според мен икономичното без да се лишаваш от динамика е дизел-ръчка.

 

А автоматик-бензин е по-скъп и от дизела, и от бензина не само първоначално, а и след това - в процеса на разходване на бензина. Така че за мен не стои на дневен ред.

 

Ти си прецени все пак, защото е удобно автоматик!

 

Но усещането като сменям скоростите с тези лесно влизащи лостове на Шкода просто не е за изпускане :D

 

 

П.П. - Помисли си дали наистина искаш седан - комбито е със същите размери, но е по-удобно и по-вместително като го товариш и разликата в цената е минимална!

 

 

Edit: Колегите са прави - 1.9 TDI-PD, който се предлага за старата Фабия е 100кс и има постоянен въртящ момент от 1800 до 2400 оборота - като натиснеш газта и колата вдигне 1700 оборота просто полудява!!! А 100кс се класира до 74Kw и пътния данък е два пъти по-нисък от 75 и повече KW!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично моя съвет - малитражна бензинка заедно с ръчни скорости.Поне аз не съм фен на автоматика,макар че много хора го предпочитат за големия град и тези задръствания.След като няма да изминаваш много големи разтояния ми сес трува че бензинова кола с двигател примерно 1.4 би те устройл идеално.Според мен разходът ти на гориво ще е доста сносен с такъв размер кола и такъв двигател!

Успех! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също ти препоръчвам дизел. Много по-евтино е. Решил си се на Фабия - мога да ти кажа от опит, че 1.9 SDI в града ми дава МАКСИМАЛНО 10.0 разход, след 1.5 часа задръстване до орлов мост. Нормалното сутрин например ми е 5.8 - 7.2 (зависи от сезона), при положение, че карам около 4.5-6 километра до работа - тоест колата няма време да загрее съвсем.

 

Освен това, за градско смятам, че седана е лош избор. Не ти трябва багажник (поне на мен не), а тия кила си ги носиш навсякъде. Не само това, ами е по-дълга и колкото и малко да е като проблем, по-трудно се намира място за паркиране по центъра!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз бих ти препоръчал дизел. Гледам, че колегата TIG ти препоръчва доброто старо SDI, само дето за жалост вече не се произвежда и надали имат още на склад от него. 1,4 TDI 80 к.с. също не е лош избор, но каквото и да си говорим, "класиката" е 1,9 TDI :mrgreen: .

 

П.П. Наистина помисли над предложението на Dereal и вземи комби. Първо, че има повече място за багаж и второ задница му не изглежда нелепо на фона на купето (нищо лично към собствениците на такива коли, ама седана ми грознее доста :oops: ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако сега я поръчваш вземи най големия бензинов мотор.ще разбереш че той е по икономичен от малкия мотор .

питай в ЕТ дали не могат да ти доставят с 1.8 или 2.0 за цвета не се пазари.с автоматик е добра идея зависи от възраста на собственика.

иначе в багажника се събира 140-180W туба

но най вече е нужно да се знае кой плаща

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за съветите!:D

 

Аз съм се навил на дизел+ ръчни, но незнам кой от двигателите да избера.

Седана ми харесва, че все пак е по-малак ( при търсена на място за паркиране), но от време на време ми се налага да патувам и на дълаг път, та си мисля че малко по-комфортно ще се чувствам в него ( все пак съм висок 191 см ).

 

От дизеловите кой ще ми пропоръчате:

1,4 TDI-PD / 70 к.с.

 

1,4 TDI-PD / 80 к.с.

 

1,9 TDI-PD / 101 к.с.

 

Каква е разликата в данаците ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1,9 TDI-PD / 101 к.с.

 

разликата по данъците е нищожна ,разлика е при застраховките и очакваните промени по тях.

иначе от 101 лесно става на 131 без да те усетят в ЕТ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колкото повече толкова повече. данъка ти е еднакъв по мой спомен. Под 103 коня имаш нещо като намаление на данъка на 50 %

 

иначе от 101 лесно става на 131 без да те усетят в ЕТ

че лесно стават е така ама от ЕТ не пасат трева ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.