Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Колко пробег с едни свещи ??


Rapid

Recommended Posts

Здравейте,

Не помня по книжка на колко километра пробег се сменят свещите.Мойте свещи са на над 40-50 000км. и са PAL. Като ги развия са си нормални (цвят керемида) разтоянието по книга и колата си пали и върви нормално. Единствено взе да харчи повечко, вчера си засякох разхода на газ 270км с 27 литра, само извънградско и само 80- 100км/средна скорост. Според вас трябва ли да ги сменя с нови, въпреки че не ми дават ядове ????

и какви да сложа, защото тези определено излязоха оргинални ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз си купих бриск,

 

смяната я направих като започна колата да ми прави мизерии и като палеше на 3 цилиндъра и като форсирам чак тогава работеше на 4 и смених кабелите и свещите.

Идея си нямам кое на колко километра е било и в какво състояние но инвестицията за свещи под 10лв за 4 бр и 15 лв за кабели(тесла) не е толкова голяма а ефекта беше голям

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според книжката на МВ-то, свещи се сменят на 20 000 км, а според книжката "Аз управлявам Шкода" на Хуле и Пфайер се сменят 25 000.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А можете ли да ми кажете кой кабел за къде е към делкото, че си смених свещите и не видях кой от къде е :oops: Само 4 го знам! А по книжките нещо не можах да се оправа - само в една намерих и не се вижда добре на снимката! В мойта книжка пише, че се сменят на 20-25 000

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Skodka, реда на запалване е 1-3-4-2. На капачката на делкото първия цилиндър трябва да е отбелязан с надлъжна чертичка (поне така е отбелязано на няколкото капачки дето се мотаят в нас),а цилиндрите си броят в дясно (1-4). Номерата на цилиндрите са излети върху главата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Skodka, реда на запалване е 1-3-4-2. На капачката на делкото първия цилиндър трябва да е отбелязан с надлъжна чертичка (поне така е отбелязано на няколкото капачки дето се мотаят в нас),а цилиндрите си броят в дясно (1-4). Номерата на цилиндрите са излети върху главата.

Много благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колеги,

за кабелите ако са ти оргинален комплект трудно ще ги размениш, защото са подредени по дължина. Най-дългия 4-ти после 3-то и тн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не помня по книжка на колко километра пробег се сменят свещите.Мойте свещи са на над 40-50 000км.

 

Абе при всяко положение са за смяна, аз даже мисля, че някъде съм виждал и на 15 000 км да препоръчват смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като ще сменяш свещите слагай brisk Silver специано за газ са направени сребърен електрод и 5.5 м/у електродно растояние. аз сам вече кам 7000 км с тях дори не сам ги и свалял за да вида как са. трябва зема ги погледна чудесно работат засега. и на бензин пак си работат. колкото до живота им дават около 12000 км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Всеки производител си дава живота на свещите, но 40-50к са много за всички видове. Смени ги нищо че изглеждат ок. Керамиката се напуква и почва да дава утечки и почва да пали трудно и да гори много.

Моя съвет за смяна:

1) Нормални, едноелектродни свещи: смяна на 15-20к км

2) Дву, три и повече електродни свещи: смяна на 40к км

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ги сменя още тези дни. Мисля да пробвам от тези специално за газ, защото предимно на това гориво карам ;) а въздушния филтър си е на 2500км май не е от него големия разход.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, че трябва да го кажа, но Бриск Силвър са дърво... Аз карам напоследък с NGK и съм доволен - последните изкараха 16 000 км, ама накрая се усещаше, че мъча колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам но на последък и на NGK почнаха да правят метета. От нисанския форум бах чел да се оплакват от евтините варианти на NGK. А истинските не са ли много скъпи ?? На моторетката е една и е към 40лв. :evil:

Ти от къде пазаруваш, дай жокер ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз 120-ката и Фелката ги карам с Шампион - нямам оплаквания от свещите :D 120-ковите са някъде около 4 лв. бройката, а за фелката са някакви платинени и са от рода на 6-7лв. , но не повече.

Някой ако има заинтересован, мога да му прверя и да го снабдя на някоя среща :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шампионки нормални - 3.16лв. парчето! Направо й се чудя на тая кола след смяна на съединител, реглаж(сам на газ), свещите как набира тоя звяр!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, аз не бих заложил на свещи за газ. До сега не съм чувал масово да се твърди, че има ефект от тях. За това слагай смело "нормални" свещи. На твое място бих избрал Шампион, стига да не са ментаци, или Бриск от маг. на Сточна гара. За кабелите - на тъмно вдигаш капака. Ако светят - сменяш. На Тесла не са лоши, има ги на Сточна гара. Ако ти се дават повече пари, взимай силиконови на Бош. И от двете марки съм доволен, въпрос на избор. А ако са ти много стари кабелите, въобще не си играй да ги наблюдаваш, а направо сменяй. Ако си имал проблем със стари кабели/свещи, след смяната ще се родиш - палене, работа, вървене и разход ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених ги :) преди малко. Сложих Бриск обикновенни и съм супер доволен на първо четене. Съдя по начина по който запали колата. Само и показах ключа и тя запали :mrgreen: а преди беше една мъка в студа. Сега ще направя и теста с горенето , надявам се да спадне разхода ;) 10.40 струват свещите от Сточна гара (Бай Мето) ги взех.

После ще се похваля и ако разхода намалее.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какви други могат да се сложат и какъв модел?

Във всеки магазин за авто части има каталози с моделите автомобилни свещи за различните марки. Общо взето каквото ти душа иска :mrgreen:. Мойте примерно са бош(уж оригинал), вече 15 000 км не са мръднали и като гледам няма да ги сменям много скоро :mrgreen:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми и аз не знам, ама ако менте NGK светкат така и то 16 хилки - ... ли му мамата кво ли ше стане с оригиналните.

 

Сори за офф-топика, ама като говорим за нови неща и ново усещане за колата - един нов съединител просто кърти мивки :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Aз си взех от магазина на Симеоновско свещички -Бриск.Преди това бях с PAL оригинални от Чехия,но бяха на над 45 000 км и реших да ги сменя.Иначе като ги извадих старите почти не се различаваха от новите(чешкото си е чешко :mrgreen: ) и бяха в мн добро състояние но ги смених.Иначе не намирам разлика поне засега-и със старите и с новите си пали идеално.А бриска ги купих за 12лв четирите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ваше успокоение само искам да вметна, че BRISC = /едновремешните/ Pal и за Шкода 120 са много удачни и си изкарват спокойно по 20 000км при изправен двигател, който не ги омаслява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.