Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Проблем с термостата на Фабия 1.4 MPI - Решен!


iliyan_germanov

Recommended Posts

Здравейте на всички, може ли някой да ми каже къде се намира термостата на Фабията, щото тези от ЕТ нещо са се позабравили в цените, може би е предпразнично.

Всъщност проблема е следния - когато кара извънградско колата изстива, на градско няма проблем. Та най-логичното е да е термостата. Питах в ЕТ и те го потвърдиха, но нямат в момента на склад и цената му е 109 кинта. с работата излиза към 150-160. Незнам, как смятате, при положение, че в другите магазини го има средно за 40-50 лв., дали няма да е по-добре финансово да си го купя и да си го сменя сам? Въпреки, че незнам къде се намира, предполагам няма да е нещо сложно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

намерих някакъв материал на руски и мисля, че ще се оправя сам, а термостата намерих за 38 кинта в магазина на Симеон, а тези от магазина на Баня Мадара ме разбиха, колко клапана била колата, че имало термостати за 8, 12 и 16 клапана за този модел и тази година. Според мен не мисля, че има толкова значение клапаните, при положение, че термостата е все пак една пружина, която отваря и затваря. Още се чудя дали да се хвърля на този за 38, или да взема този за 8 клапановия двигател от баня Мадара, вие какво мислите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същия проблем и тия дни ще сменям термостата, би трябвало да е от него, като го сменя ще пиша.

 

За термостата - попрочетох от други форуми, най-разпространените марки май са WAHLER и BERH

 

BERH се внасят от Ауто Плюс, но май доста хора не са доволни.

http://www.autoplus.bg

 

WAHLER се внасят от ВиД Ауто; и от тях има недоволни, но са доста по-млако струва ми се.

http://www.vdauto.com

 

Най-добрия вариант май е оригинален от вносителя, но това е и най-скъпия вариант, а освен това Еуратек няма налични.

 

Аз си взех от ВиД за 36 лв (даже изкрънках 10% отстъпка), в Ауто плюс беше 27 лв, в Еуратек 55 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така от няма седмица колата загрява бавно и като карам с по-висока скорост изстива, а вчера на петрохан направо замръзна.

Днес проверихме че като я запаля започват да се затоплят и двата маркуча към радиатора --- а това май е термостат неработещ.

Та колата е фабия 1,4 МПИ 68кс. 2001г. двигател АМЕ.

В еуратек е 110лв. комплект с някви корпуси, гайди, датчик абе целият блок кадето е термостата. На различни места от 10.80 до 36лева, обаче са няколко модела - един като куршум и пластмасов, един метален стандартен и некви други, а ако е този който намерих по руските сайтове -май капсулован в пласмасата дето се закачат тръбите за вода

ПЪЛНА лудница.

НАКОЙ ЗНАЕ ЛИ КАК ИЗГЛЕЖДА ЗА МОЯ ДВИГАТЕЛ ?

 

Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така от няма седмица колата загрява бавно и като карам с по-висока скорост изстива, а вчера на петрохан направо замръзна.

Днес проверихме че като я запаля започват да се затоплят и двата маркуча към радиатора --- а това май е термостат неработещ.

Вероятно термостата не затваря напълно.

 

Ето и един каталог на термостатите WAHLER, който бях изровил от някъде. Може да видите какъв модел термостат WAHLER става за вашата кола ... има инфо за всички Шкоди след 1970 :)

 

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/albums/userpics/Thermostat_WAHLER_SKODA.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Виж кода на двигателя и отвори Етос-а. Там може да видиш каталожният номер на термостата. Отиди в някой надежден магазин и си вземи истински термостат, като за твоя двигател и си го смени сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Етос-а например: http://www.mininova.org/tor/331761 .Ако не става търси в Google.

Трябва ти магазин, в който да ти дадат частта по каталожен номер, а не да философстват, че всички термостати стават. Например може да идеш в Аутоплюс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря колега, току що свалих етос-а и утре мисля да ходя да си напазарувам един термостат, че вече ми писна и ще пробвам да си го сменя сам, стига да го намеря къде стои, предполагам е там, където най-дебелият маркуч от радиатора влиза в двигателя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблема с термостата е отстранен, сега си загрява нормално и всичко е ОК. Та значи взех си термостат от магазина на В. Левски срещу 29 лв. смяната става за 5 мин., доливаш източения антифриз, палиш за обезвъздушаване и тва е. Така ремонтчето ми излезе ОБЩО 29 лв.

А между другото, на оригиналния термостат самата пружина се държи на една планка, а тя на пластмасови крачета на корпуса. Та чупи се едното краче и термостата стои постоянно отворен, това им е проблема. Този, който си купих сега е същия, но няма въпросните пластмасови крачета, а пружината е хваната със същата планка, но със зегерка. Дано занапред няма проблем от това естество. Поздрави на всички и лека вечер :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблема с термостата е отстранен, сега си загрява нормално и всичко е ОК. Та значи взех си термостат от магазина на В. Левски срещу 29 лв. смяната става за 5 мин., доливаш източения антифриз, палиш за обезвъздушаване и тва е. Така ремонтчето ми излезе ОБЩО 29 лв.

А между другото, на оригиналния термостат самата пружина се държи на една планка, а тя на пластмасови крачета на корпуса. Та чупи се едното краче и термостата стои постоянно отворен, това им е проблема. Този, който си купих сега е същия, но няма въпросните пластмасови крачета, а пружината е хваната със същата планка, но със зегерка. Дано занапред няма проблем от това естество. Поздрави на всички и лека вечер :lol:

 

Този оригиналния е направен 2 пласмасови крачета които се чупят за да ти предпазят колата от прегряване. А сега ти сам трябва да я пазиш ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

iliyan_germanov, може ли да опишеш как точно го смени тоя термостат стъпка по стъпка, че и моят май е за смяна защото дава същите симптоми , та сам решил сам да си го сменям без да ходя на майстори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това се оказа заразно, май много си патят от това двигателите 1,4 с верига, може би имат живот определени километри или години

моята е на 6г. точно и 105х.км. и термостата ще се сменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.