Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 1,9TDI -струва ли си?


krasy

Recommended Posts

Заслужавали си да се инвестира в Octavia 1,9 TDI 110к., моля някой колега с такава да опише своите впечатления -минуси/плюсове, цени на резервните части, реален разход на извън градско.

 

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ясно, че си струва! Въпроса е КОЛКО? В зависимост от възрастта, състоянието и екстрите цената варира. Като кола и като двигател е много добра, икономична без да липсва динамика. Питай Vasilisa - той кара такава и като го гледам по клипчетата не смята да я сменя ;) въпреки, че май ще накара няколко колеги да си сменят техните :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заслужавали си да се инвестира в 25 годишна мацка, която знае какво иска, може много неща, няма минуси, а само плюсове! Резервни части не ползва, а реалния и разход е... ххх лева за 50 грама...от това по-долу!

 

Bushmils%2016%20let.jpg

 

Колега - инвестирай СПЕШНО!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко наборе, питането бе сериозно.

За твоята тъмно зелена мацка сме чували, знаем се и с твоя мастор...

 

Нека да се изкажат другите колеги собственици на Octavia 1,9TDI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заслужавали си да се инвестира в 25 годишна мацка, която знае какво иска, може много неща, няма минуси, а само плюсове! Резервни части не ползва, а реалния и разход е... ххх лева за 50 грама...от това по-долу!

 

Bushmils%2016%20let.jpg

 

Колега - инвестирай СПЕШНО!!!

 

И аз бих инвестирал, само дето Вуте ми каза, че такова животно нема...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам 1,9 ТДИ - ПД, само че се води 105 кончета. За тази, която питаш сигурно е с друго моторче. Но определено няма да съжаляваш, да знаеш. Разхода извънградско при 80-90 може да го докараш до 4.5/100 и по-малко, ама тази кола така не може да се кара :) Градско - много зависи от града и часа от деня, затова цифри не мога да кажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9 тди ПД -101 коня купена април месец сега е на 25 000км

 

разхода със 150 софия пловдив е 5,9

ако караш с 90 под 4.5

в града при юркане 6,5-7.0

при спокойно каране в града 6.0-6.5

 

до сега нищо не е сменяно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз съм с собственик на този двигател Окти. Какво да ти кажа:

1 Колата е перфектна вече на 70 000 км. няма грижи.

2 Смяна само масла, филтри и гуми.

3 Според мен и много изроди - продавачи на Горубляне най сполучливия двигател на VW в този клас.

4 Гори нафта всякаква - така казват, но аз не си правя експерименти.

5 Поне засега не усещам никаква разлика от където и да заредя.

6 Най-важното е когато я взимаш да гледаш съотношението: пари - година на роизводство - килиметри.

7 Успех и избора ти е много добър. smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велко наборе, питането бе сериозно.

За твоята тъмно зелена мацка сме чували, знаем се и с твоя мастор...

 

Нека да се изкажат другите колеги собственици на Octavia 1,9TDI

 

Краси, аз сериозно отговарям, но с шеговит пример ;)

На дали има някой, който да не е доволен от двигателя за който питаш! Дето е вика - това си е нещо, което е нужно всеки му, стига парите да са налични ;)

Но колкото и идиотоустойчив да е автомобила и двигателя - иска си поддръжка! Гледай хубаво колата на която си хвърлил око и ако требе - карай я на майстора да я види и той! Ако я вземеш - гледай я и я глези, че да ти се отплаща със същото :lol: Не виждам прична, поради която да останеш недоволен!

Знаеш за болките на тези модели с електриката - нещо се бъгва чат-пат, но не е сериозен проблем. Консумативите са с цени, като на всичи автомобили - демек - нормални. Тоя мит със скъпата поддръжка на дизела ми е смешен, но хората си вярват - к'во да се прави... Ако всичко е наред с колата - няма да имаш по-голями разходи от нормалните за консумативи, а и по-рядко ще минаваш към бензионстанцията. Реалния разход на извънградско трудно качва над 5/100 при нормално каране! Резервните части - мисля, че цените са им нормални /не в ЕТ разбира се, но това е разбираемо/. През нет-а можеш да си поръчаш, каквото ти трябва на прилична цена /от друга дъежава де/, а понякога може и "кьоравото" да удариш ;)

Успех ти пожелавам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз карам Октавия 1.9 ПД 105к.с.

Сдобих се с нея наскоро и за сега съм минал към 5500 км. и нямам никакви оплаквания.

За разхода:

в града ми е бил от 5.7 до 7.5 зависи от много неща.

извън града не мога да го сваля под 6 (е то как да я караш със 130 тази кола) А може би още е нова колата и като мина 10000 км. ще паден малко.

Много е яка колата голяма, с голям багажник, стои стабилно. Ако имах възможност бих си взел автоматик ама струва пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз карам Октавия 1.9 ПД 105к.с.

Сдобих се с нея наскоро и за сега съм минал към 5500 км. и нямам никакви оплаквания.

За разхода:

в града ми е бил от 5.7 до 7.5 зависи от много неща.

извън града не мога да го сваля под 6 (е то как да я караш със 130 тази кола) А може би още е нова колата и като мина 10000 км. ще паден малко.

Много е яка колата голяма, с голям багажник, стои стабилно. Ако имах възможност бих си взел автоматик ама струва пари.

Аве колега,ти със 200km/h ли е разработваш тая колица?! :o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Колеги вие споделяте впечатления от 2-3 годишни коли.Има ли някой който е купил кола на старо(примерно на 150000-200000 и на 7-8год)и да сподели какви проблеми е имал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Аз карам "Skoda Octavia 1.9TDI", произведена 1999 година :) 110к.с. е колицата. Преди половин година я взех - втора ръка - от първия собственик, който си я е изкарал от "Еура Тек". Имам си цяла папка с ВСИЧКАТА документация на колицата от тогава, до като аз я набарах :) Като я пипнах бе на ~98000км. Сега е на ~118000км. Проблем ми създаде водната помпа! Сменяйте я, колеги, "у време".. и не чакайте да ВИ подсещат от "Еура Тек", защото няма да го направят. В "Еура Тек" смяна на пълен ангренажен комплект НЕ ВКЛЮЧВА водна помпа. А агрегата, както сами знаете, е от тези, който ВИНАГИ работят в автомобила на пълни обороти и си е подложен на натоварване. В "Еура Тек" се кълняха, че за първи път виждат "умряла" водна помпа на само ~110000км, но е факт. А самата тя е към 300 лева (тоест не е милион). На скоро (2000-3000км) преди да стане мизерията с водната помпа бях сменил ангренажа с всички ролки. Обаче при смяната на водната помпа, ангренажния ремък се маха и макар, да е на няколко хиляди километра само пак се сменя. Веднъж качен ремък на автомобил и същия да е каран, макар и 100 метра, повече не се слага същия ремък. Та смених и него :) Смених и няколко температурни датчика. Към 800 лева някъде излезе всичко :( Добре, че бях в града, че видях как изпуши.. иначе не ми се мисли, ако бях извън града как щях да разбера, че антифриза тече :( А какви ли "дребни суми" щеше да излезе основния ремонт на този двигател. Мани, мани! Друго по колата съм правил.. в "Юнитрейд" смених едни тампончета отпред, че нещо тракаше, но така или иначе.. или за малко се оправи или въобще не е спря да трака, а само намаля. До ден днешен не съм сигурен, че тракането идва от тампончетата :( Но това е друга тема. Уж много съм се втелясвал. Освен, че я чистя през ден, само слухтя къде какво трака, тропа и скърца. Но си Обичам колата и Обичам да я "слушам". Тя си говори самичка.. като има проблем. Само трябва да има човек уши, за да я чуе :) Друго не знам какво да кажа за колата. Нещо й става с бутоните за командване на 4-те електрически стъкла. Отзад си нямам функция "Комфорт" а отпред понякога въпросната отказва да сваля стъклата, само ги вдига. Тоест при сваляне трябва да държа бутона постоянно, а при вдигане става само с едно натискане до край. Друг проблем ми дават задните две врати с централното заключване. По някога не иска да се заключи и се налага да ги заключвам на ръка :( Свалях машинките - всичко работи като е "отпуснато", в смисъл не е сглобено към вратата. Като се сложи на вратата и като, че ли се натоварва мааалко повече и не иска да затвори. Палчетата на вратите падат до долу.. и след секунда сами изскачат обарно. Като, че нещо няма сила да ги задържи прибрани :( А предните си се заключват нормално. За сега само една от задните врати ми го прави този номер. Бяха и двете, но като ги свалих.. ги раздвижих и смазах.. едната тогава се оправи и вече няколко месеца не е давала ядове. Друго, друго.. какво друго.. малко скърцат пластмасите :) Като разход.. аз лично си зареждам колата.. само на 7-ма колонка на "Лук Ойл"-а в жк. Люлин, преди тунела, посока центъра :) Всеки път обезвъздушавам. В градски условия, в 95% от времето карам спокойно, даже прекалявам. На всички дупки, релси и изобщо препятствия съм на полу-съединител. Всеки ден някой ми свири, че преча :) За това съм си направил дупка на крачолите на дънките - местя си го от единия - в другия :) Та..градско, със задръствания, ми дава до 8л./100км. Това в най-тежките варианти! Иначе.. 7л... до 7.5л. Извън-градско.. с 80-90км./ч. ми дава 4.5л., а със 140-150км./ч. - 5.5л. Нямам идея колко ли дава със 190км./ч. :( Иначе ги прави със 4-ма човека и климатик :) А с 2-ма прави 180км./ч. на 1-ви Януари късния след-обяд.. на магистрала Тракия. А валеше нещо между дъжд и сняг. Тъмън се връщах от вилата, че ходих там за Нова Година.. и с един Адаш се возим.. и един като ме ядоса.. газ до ламарината.. Адаша се кръстеше как мезонета (така ми обиждат количката, че е комби.. a аз само комбита карам.. имам още едно пред блока.. "Ford Mondeo Combi".. 1.8 бензинов двигател.. 16 клапана - два вала.. 115к.с.) вдигал такива скорости, и още повече, че било хвлъзгаво :) Но аз си знам, че тогава депресията ме обвзе пак и затова се подгоних с един. Ако го нямаше Адаша (МИро) можеше да си реша проблема за няколко секунди, ама :( Егати лирическото отклонение направих :) Та, за "Octavia"-та.. взимай - няма грешка автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, аз също карам "Skoda Octavia 1.9TDI", произведена в края на 1999 година 110к.с. Мисля, че досега във форума не съм срещал кола на повече километри от моята, а тя е на 253000 км. Познавам си колата откакто е купена макар да не беше моя преди. Мога да кажа, че се отказах от чисто нов Опел Аста за да си взема тази. Много съм доволен макар, че си е стара кола и си иска поддръжка. Като ходова част е бетон, сменят се само биалетките и тук там нещо друго. Като двигател имах малко проблеми с турбото и паленето на топло откакто е купена, но след доста разпитване и търсене я оправих. За разхода е това, което описват всички - доста икономична е. Сблъсквал съм се с доста неща по тази кола, така че ако мога да помогна с нещо на някой питайте. Като пари за поддръжката не е много евтино, но имам и друга Фият Браво на жена ми и бих казал, че няма много разлика. В работата си карам само нови автомобили но ми се струва, че поддръжката им е доста скъпа. За гориво слагам нафта каквато ми падне и не се притеснявам изобщо. Дано съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам Октавия 1 1,9тди 105 магарета и общо взето е добра кола.За цената си е идеална.Но това с харченето на нафта дето го пишат колегите е малко невероятно.Може те да карат във вакум или в празен град някъде,незнам.Моята ,а и на двамата ми колеги,под 10л./100км. градско дава само в неделя :D в 10:00ч. (става дума за София).Извънградско го докарвам около 6л/100км. без много да бързам и без много магистрала.До Бургас харчи повече ,може би 6,5л./100км.,но пък стигаш за където си тръгнал в един ден :D .

Колкото до колегите дето минават дупките и релсите на полусъединител,да проверят цените на съединителите ,щото в София друго няма,само дупки и релси.Що не ги бутате направо :D ,хич няма да харчат.А и от такива "икономисти" задръсванията нямат край,по инерция 2км преди светофара и като тръгва 1-2-3-4-5 до 1200 оборота и пак по инерция до другия светофар.Некой път нема само да ти свиркат :D .

И ,да, колата ми е фирмена ,но това не е критерий за това как карам автомобил по принцип.Аз си плащам горивото и разните други разходи ,но си я ползвам като лична.

Но колата е добра ,а колко ще харчи и колко ще се чупи в по голяма степен зависи от задкормилното устройство.

 

Всичко добро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Typi_taratajki, би ли разяснил на простосмъртните как трябва да се тръгва на светофар и до колко оборота да сменяме за да докараме 10-12/100 градско?

И да обясни6 какво разбираш каране по инерция ?

Като видя, че остават 40 секунди до зелено какво трябва да направя - летящ старт и после да се суркам 20 метра спирачки ли?

Сам си казал как се постига икономично каране най-отдолу в поста си.

А това за кой какво ще го сполети - вечер по Цариградско всички автобуси са инерционисти в истинския смисъл на думата - що не се пробваш на тях ;)

Повечето цифри са постижими, които споделят колегите, но това е мноого относително - какъв ти е маршрута, колко е дълъг, часовете, в които излизаш

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - ОК! То се е видяло, че няма право на защите! Типично "Made In Bulgaria"..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам Октавия 1 1,9тди 105 магарета и общо взето е добра кола.

 

Аз незнам такъв двигател на Октавия 1 :?: :?: :?: Ако бъркам нека някой, по-компетентен да каже, но мисля че съм прав....smile014

А по повод горенето - съм навит първо на облог и после доказвам?! :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още една тема загрубя. Чудя се да я заключвам ли или да ви затрия мненията някъде в небитието :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтрий заядливите коментари, че ми е неприятно да ги чета. Мисля, че по-умния трябва да отстъпва. В много случаи знам, че съм прав, но си мълча, защото освен заяждане нищо друго няма да постигна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

aз kaрам октавиа 1.9TDI-110hp 2003г. и както каза един колега освен консумативи друго не пипам,за разхода 6те кажа едно-отивам до солун с 5 4овека+багаж+климатик(без да спира) разхода е 5.5(показание на BC) под 100км/h не падам и не я жаля ваоб6те,карам кадето колкото може отивам за 3 4аса и 10-20 мин(сами можете да прецените как карам). аз специално не мисля да сменям автомобила скоро. за резервните 4асти скоро сменях предни накладки и струваха 100лв(купувам вси4ко от еуратек но колата ми там не стапва)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Октавия 1 се слагат 4 ТУРБО-дизелови двигателя - 90кс и 110кс Verteilerpumpe, 100кс и 130кс Pumpe-Duse. 105кс има само новата Октавия, така че колегата да си провери писаното или колата - няма такъв двигател за Октавия 1.

 

Старите дизели - 90кс и 110кс мисля, че здрави добичета, защото не са толкова капризни към нафтата. Ако се вземе 110кс ще има и добра динамика. Лично за мен и двата стари двигателя си струват. За PD-то от личния ми опит е много добър като динамика, но за поддръжката не мога да кажа, само на 6500км съм (ако сега ми трябва поддръжка, значи нещо не е наред фабрични). И силно се надявам да нямам проблеми.

 

За всички обаче казват - "МНОГО ТОЧНО си гледайте АНГРЕНАЖНИЯ РЕМЪК" - като се скъса много неща отиват по дяволите, а не е кой знае колко скъп консуматив.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.