Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Олекотяване на маховик


Skoda_Estelle

Recommended Posts

Дайте малко съвети и препоръки за олекотяването на маховик. Мисля да използвам стандартния маховик на S120L като се придържам към този чертеж от тази страница:

http://www.tuning.cz/s110r/UPRAVY/setrvacnik.htm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти Митко, предполагам че олекотяването на маховика е само част от цялостния проект, защото процедурата се прави само с цел по-бързо развъртане на мотора вследствие от по-малките въртящи маси. Иначе от самото олекотяване като ефект единствено може да се получи намаляване на въртящия момент при едни и същи обороти. А и както знаеш празния ход ще трябва да се дигне някъде над 1000 оборота задължително, в зависимост от намалението на масата. То в крайна сметка с празен ход на 1000 оброта не е болка за умиране, а пък и колокото и да свалиш от него все си и от полза.

 

Ти намерил ли си познат майстор фрезист, на който да повериш операцията? Защото от маховика лесно ще се отнеме доста материал, но по-важното е какво може да се направи с коляновия вал според мен, защото и той е адски тежък и има доста усилени рамена, които спокойно могат да се намалят - досега не съм чувал за счупен колянов вал на 120. А в същия дух може да се поработи и над биелите внимателно.

 

По други форуми бях чел, че само за олекотяване и последващо балансиране на маховика операцията излизала към 50тина лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виктор е абсолютно прав в мнението си. Колко смяташ да го олекотиш. Моя милост по нататък ще пиля маховика на една трета но е добре да е в комбинация с валче нещо от рода на 280 градусчета и празен ход 1200-1300 оборота. Но как ще се развърта моторчето направо ще е красота

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дайте малко съвети и препоръки за олекотяването на маховик. Мисля да използвам стандартния маховик на S120L като се придържам към този чертеж от тази страница:

http://www.tuning.cz/s110r/UPRAVY/setrvacnik.htm

 

Здрасти Митак. Според мен с олекотяване на маховика ще получиш по лесно развъртане, обаче ако пипне биелите става трудно. Трябва някакси да сметнеш взрива и натоварването и да бутнеш балансите на коляновия вал за баланс което си е доста непостижимо. Ако помниш чеха каза как се олекотяват буталата. Според мен е по-добре да бутнеш тях и маховика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако я правиш за писта ти трябва олекотен маховик, но ако е за планинско точно обратното. Знам, че ако не се балансира идеално може да се откъсне и влезе в купето. Така, че заложи на добър майстор. В АРЗ в Първомай извършвали такива дейности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2~7.jpg

само не очакваи чудеса :!: тая операция е правикx преди месец на друга кола де ако олекотиш 2 кг. от периферията все едно си олекотил колата с 80 кг. при периферна скорост около 50 м/с което е около 5500 оборота в минута дава ти предимство единсвено при смяна на предавки комбинирано с остар вал за потегляне планинско и някои маневри не е от фаида . шо се отнася за олекотяване на коляновия вал мои съвет не го прави наи вероятно бързо ще разбива лагерите няма да погасява напълно вибрациите и трудъ не си заслуява за някви 1 2 процента мощност ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече е факт- маховикът и ремъчната шайба са олекотени и балансирани. Маховикът тежи 5,5 кг, а ремъчната шайба 0.5кг!

 

mahovikk.JPG

 

Цялата операция излиза на 150лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при тия маломощни шкодови мотори, както каза някой по-горе не е голяма файда - така се смъква и въртящият момент за сметка на по-бързото развъртане. Виж ако имаш над 100 коня под капака и повече кубици, поне 1.6 - 1.7 вече ще си струва според мен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам нещо да добавя, не е съвсем по темата НО:

- на няколко пъти ми прави впечатление че неправилно се асоциира инерчния момент на маховика с въртящият момент на двигателя, иначе казано като се олекоти маховика ще падне въртящият момент. Това не е така!

Въртящият момент - това е теглителната сила на мотора, тя се променя само чрез промени по самия двигател!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и все пак, ако трябваше по принцип да е възможно най-лек маховика, защо тогава производителите слагат там почече мат'рял от необходимото? Най-малкото не е икономичести изгодно за производството

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маховика не "трябва" да е възможно най-лек, а "може" да се олекоти, което става за сметка на други качества, но загубата на въртящ момент не е едно от тях.

Лекия както и тежкия маховик си има преимущества и недостатъци, всичко е въпрос на преценка и приоритети - губим едно, печелим друго.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май по-лек маховик прави двигателя по-спонтанен при подаване на газ, но пък и по-бързо губи обороти при натоварване. По-тежкия маховик дава по-бавно развъртащ се двигател, но за сметка на това по-малко влияние оказват моментни (краткотрайни) натоварвания, защото има по-голяма инертна сила при въртенето.

 

Приемам поправки ;)

 

Но не мисля, че се отразява на въртящия момент на двигателя, освен че се намалява масата(теглото) на задвижваните възли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше, във физиката се твърди, че въртящият момент е производна от стойностите на силата на развъртане и инерционния момент. Следователно въртящият момент е пряко зависим от стойността на инерционния такъв, съответно при олекотяване на маховика, т.е. намаляване на инерционния момент, се променя и въртящият такъв.

 

Олекотяването на маховика има за цел не повишаване на въртящия момент, а постигане на по-високи максимални обороти без прекомерно натоварване на оста на коляновия вал. Затова разликата в тежестта на маховиците на Фелиция 1.9Д и Фелиция 1.6 е 2 кг. вповече на чичо Рудолф, защото на дизела му е необходим голям въртящ момент при ниски обороти.

 

Иначе по темата - Митак, евалла! Ти си човекът!

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Оооооо това е и убиец, и трепач в буквалния смисъл на думата!!!!

Може ли някой да ми обясни какво се е случило на картинка номер 2?!?!

И какъв е този феродов диск намачкан като хартия?

Вижда ми се безумие!!! :o:o:o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Оооооо това е и убиец, и трепач в буквалния смисъл на думата!!!!

Може ли някой да ми обясни какво се е случило на картинка номер 2?!?!

И какъв е този феродов диск намачкан като хартия?

Вижда ми се безумие!!! :o:o:o

http://www.utriveteranu.cz/110Robr/rseve/DSCF2508.JPG

на тая снимка си личи че просто не е издържала ламелата на диска новите са много по слаби от старите там нитовете са 8 и фланеца е по голям на диаметър ламарината е по дебела и по широка просто не са икономисали матерял

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

то без това е останал само венеца, що не го махнат и да палят с бутане колата :mrgreen: така даже ще икономисат 2-3 кила от масата на стартер шалтер и тн

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маховика вече е сложен и двигателя е тестван. Впечатленията ми са че малко по-бързо развърта двигателя. Няма тресене нито при ниски, нито при високи обороти. Усеща се лека разлика в набирането при старт. Това последното може и да съм в лъжа, защото колата не съм я карал няколко месеца и нямам база за сравнение. Заедно с този "тунинг" беше отремонтирана скоростната кутия и много се радвам, че всичко е ок за сега!

 

П.П Това е мястото където направих баланса на маховика- в сградата на EEPROM:

ЛИНК

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

И отново съм на тази вълна, но вече ще пробвам комплект маховик и с коляновия вал! Този път на двигател 2000 кубика с голям въртящ момент.

Стругаря и баланса съм ги уговорил- същите по-горе. Интересно ми е да пробвам пък, ако нищо не се получи, по моргите има много колянови валове...

Идеата ми е следната:

1. Отнемане от маховика

2. Отнемане от колянвия вал

Баланс на маховик със коляновия вал в комплект (може и ремъчната шайба да сложа за баланса).

 

П.П Само се чудя колко да махна от вала!?! :mrgreen:

П.П.П Разубеждавам се да го пипам вала...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално, това да не е гугъл мапс.

Това е фирмата за интересуващите ги:

http://www.elprom-zem.com/

 

Взимат скъпичко, по статистика с други форуми, но това е което намерих в рамките на София.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко вземат за баланса?

 

Иначе балансът трябва да се направи с всичко, което е закачено по коляновия вал, барабар с притискателя на съединителя и после маркираш, за да не им объркаш местата на нещата, които могат да се объркат (включително и болтчетата, които държат притискателя към маховика) при сглобяването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.