Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос относно Fabia от 2001 г.


trimata

Recommended Posts

Здравейте,

Преглдах немалко теми и имам нужда от малко помощ. Предлагат ми Fabia от 2001 г. Двигателят е 1.4 MPI (само това пише на него), изпълнинето е Elegance и има вси4ки възможни екстри. Цена - 6500 лв., километри - 170к. (напълно реални). Последната година не е нито карана, нито палена. Като ходих да я огледам имаше един пръст прах на нея, никакви драскотини, дори и гумите не бяха спаднали. Не можахме да дръпнем кабели да я запалим, нито я бутнахме, защото ръчната беше дръпната и накладките са блокирали. Та, въпросът ми е:

1. Как мога да разбера този двигател кой е? Мисля че не е 16 клапановия, номера е да не се окаже че е 60 к.с. ?

2. Цената добра ли е?

3. Как да отлепя накладките?

 

Мерси преварително за помощта и току виж и аз скоро съм се присъединил към клуба :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи кода на двигателя и ще ти кажем какъв е. Има го в големия талон. Нещо от сорта на XXX 123456, като XXX е кода, съставен от три букви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Преглдах немалко теми и имам нужда от малко помощ. Предлагат ми Fabia от 2001 г. Двигателят е 1.4 MPI (само това пише на него), изпълнинето е Elegance и има вси4ки възможни екстри. Цена - 6500 лв., километри - 170к. (напълно реални). Последната година не е нито карана, нито палена. Като ходих да я огледам имаше един пръст прах на нея, никакви драскотини, дори и гумите не бяха спаднали. Не можахме да дръпнем кабели да я запалим, нито я бутнахме, защото ръчната беше дръпната и накладките са блокирали. Та, въпросът ми е:

1. Как мога да разбера този двигател кой е? Мисля че не е 16 клапановия, номера е да не се окаже че е 60 к.с. ?

2. Цената добра ли е?

3. Как да отлепя накладките?

 

Мерси преварително за помощта и току виж и аз скоро съм се присъединил към клуба :) .

Защо казваш,че номера е двигателя да не е този който е 60 к.с. Аз съм с този и досега не ме е предавал,поздрави и успех с покупката.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.4 има пет разновидности на 8-клапановия двигател (60 и 68 коня), а 16 клапановия е в 4 разновидности (75 и 101коня) кажи номера на двг-то

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен лично 6500 ми се вижда малко малко,но може и аз да не съм прав.Иначе тоя прах по колата надали могат да го докарат "изкуствен",така че може би наистина не е карана скоро,което не знам дали е хубаво или лошо?! :) Моят съвет е ако не разбираш много много от коли и двигатели,вземи някои познат,който да ги разбира тия неща,да погледне колата и да си каже мнението!Чиста работа според мен! 8)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

combata > Барабани са отзад, 14'' ляти са джантите със зимни гуми на около 20к км произведени 2003 година.

 

 

ikonoma > Ще опитам да го набавя утре, сега свалих само номера на шасито. той ще свърши ли работа?

 

 

jethro> Сега карам Fiesta от 1999 г. без грам екстри, която е 60 к.с. (1.3) и се 4удя има ли смисъл ако успея да я продам за 3к лв. да давам 3.5к отгоре само заради екстрите ако мощността е същата. Няма спор, много по-готино е с екстрите, но и Fiesta-та ме вози много и почти евтино. Дава разход 8/100 само градско. Какво мога да очаквам от Fabia-та при нормално каране?

 

_v_ > Прахта е защото колата седи от края на декември миналата година под един навес в един завод (била е служебна на мой близък). Въпроса е освен залепналите накладки на барабаните и напълно скапания акумулатор какво друго може да се скапе от некаране?

 

Колкото до цената - като гледам 16 клапановите с почтри толкова екстри вървят по около 8.5-9 за тези години, та се чудя дали цената, която ми дават е наистина изгодна. Оценители са я оценили на 8.5к (не знам до какави са били оценителите и откъде).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ikonoma > Ще опитам да го набавя утре, сега свалих само номера на шасито. той ще свърши ли работа?

За жалост не върши работа. Като го запишеш дай първите три букви. Стискам палци да е с VW двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз съм с такава кола, с този двигател, в това изпълнение. Доволен съм от всичко.

Аз моята я взех 10 500, но това преди една година на 50 000км.

Относно двигателя ми прави впечетление, че когато е студен е ужасно муден. Доста пъти съм гасил колата, защото аз подавам газ, а тя не се форсира. Това се оправя като вдигне температура.

Моят двигател е от чешките. Според мен си струва, но това застояване незнам как може да се отрази на колата. За това ще те посъветват по- разбиращите от мен.

Късмет! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

спред мен я вземи, покрай я 1-2 месеца не продавай форда и вземи решение. Тази фабия може да я продадеш после за 7000лв без проблем най-вече ако е 1.4 16в(което ме съмнява)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачките можеш да отблокираш с чук и спрей за спирачки - има специални спрейове за целта.

Преди палене трябва да се отвият свещите и във всеки цилиндър да се капне малко вретенно масло (в смисъл рядко може и според мен 0W40) което да се разлее по челото на буталото и да влезне в каналите за мазане. Там вътри в момента може и ръжда да има и едно превъртане ще ти донесе износване за няколко стотин хиляди километра.

Не го прави сам вземи технически грамотен човек със себе си, който е правил това поне два пъти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ikonoma> Девигателя е АМЕ, в Autodata казва, че това е 68 к.с. Това кой двигател е и какви са отзивите за него (на 170к км. е).

 

corropt> Двигателя явно е 8 клапанов, така че въпроса за това цената доба ли е остава висящ. Ако някой даде повечко инфо ще бъда благодарен (аз гледах насам-натам, но офертите са по4ти изцяло за 16 клапанови).

 

Forester> За двгателя и свещите ще направя както казваш, имам ключ за свещи, сам си оправям колата (старата, дето няма много електроника) и смея да твърдя че съм технически грамотен, просто имам малко опит. За операцията с капването на масло има ли нужда да взимам майстора ми ? Ако го правя сам като коли4ество колко трябва да е? 2-3 капки или 20-30 мл? Колкото до барабаните - ако я движа леко на собствен ход напред-назад става ли? Като се 4ука трябнва да 4укам където са накладките, нали? и спрея за спирачки къде трябва да се пръсне?

 

 

Много благодаря на всички за помощта!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам Fabia 1.4 16v 101bhp и колата е страхотна. Стандартно и четирите спирачки са дискови! Писал си, че колата е с абсолютно всички екстри за модела, това означава ли, че е с ксенон, кожен салон, отопляеми седалки, навигация и темпомат :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да ти кажа колко масло трябва да капнеш, затова може би ще трябва да го направи някой който вече го е правил.

Старите коли имаха манивела с която може да превъртиш колянно - мотовилковия тракт, но новите нямат и става опасно, затова недей да рискуваш.

Спирачките напръскай в зоната на залепването, като преди това се опитай с лост или отверка да вдигнеш накладките, чука се по тях но леко и за предпочитане с гумен или дървен чук за да не ги нараниш.

Ако ли пък дисковете са много ръждиви и корозията е образувала кратери по иначе идално гладката им повърхност - направо ги махай.

Като ги смениш ще сложиш и нови накладки, нова спирачна течност и си чисто нов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти е поне според мен че колата е карана служебно - по мой виждания служебните коли се карат сериозно от кой там я вземе и много не се мисли за пазене! :) Дано в конкретния случай да не е така.Отностно това дали може да се очакват някакви други проблеми по колата,моя личен съвет да ако имаш познат,който да разбира от автомобили да я погледне,или да се договориш със собствениците и да мине един преглед в ЕТ!Поне на мен това ми се струва идеален вариант!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

stenly > Подгряване има. Не съм чувал да има Фабия със заводска кожа, темпомат и навигация. В ценовата листа на ЕТ няма такива екстри.

 

Forester> аз не се сещам да начин да се стигне до накладките след като са залепнали за барабана, но ще взема някой по-разбиращ с мен.

 

 

_v_> То и Фиестата ми беше карана служебно, но каквато и колата да си купя на старо шанса да е юркана жестоко е доста голям. Преглед през ЕТ няма как да мине за жалост, но аз я карах 200-300 км преди да я паркират за постоянно и не забелязах нещо по-сериозно. Притеснява ме да не е спукана главата от студовете само, ще взема някой по-разбиращ да видим какво ще каже.

Пак мерси за помощта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

stenly > Подгряване има. Не съм чувал да има Фабия със заводска кожа, темпомат и навигация. В ценовата листа на ЕТ няма такива екстри.

offtopic

Има, колега,има :mrgreen: . Срещу доплащане всичко има ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

stenly > Подгряване има. Не съм чувал да има Фабия със заводска кожа, темпомат и навигация. В ценовата листа на ЕТ няма такива екстри.

offtopic

Има, колега,има :mrgreen: . Срещу доплащане всичко има ;) .

 

Има и още как! Аз лично съм работил по такава в сервиза където бачках лятото - черно комби ATD 2005г. с кожа, навигация, ксенон, парктроник и другите му там стандартни екстрички (ел-мел, л.дж и т.н.). Нововнос от Германия. Води се Елеганс Плюс... Никой не твърди, че ЕТ предлагат пълната гама от оборудване за моделите на Шкода. Пакетите на колите за "Булхарско" не са точно като тези за западна Европа...

 

Иначе тази толкова симпатична тема, обобщена от страничен наблюдател би звучала така: Купи си Шкода, ама стискам палци да не е с Шкодовия мотор :oops: . Ебати тъпия форум...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коко и в ЕТ срещу доплащане може да поръчаш кожен салон. Цени не помня, но не беше от евтините екстри :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не споря за това, ама можеш ли да си поръчаш Fabia Tour de France - май не ;) ...

 

Хъхъ :oops: напълно си прав, уверен съм, че болшинството от дилърите по салоните не са чували за нея. Сори за офф-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе тази толкова симпатична тема, обобщена от страничен наблюдател би звучала така: Купи си Шкода, ама стискам палци да не е с Шкодовия мотор :oops: . Ебати тъпия форум...

 

Мене ли визираш?

Ами нормално е човек да препочете немския мотор. Съвременно немско качество, а не технологии от преди 40 години.

Все едно сега да ме накараш да си купя Лада Нива с този допотопен двигател от едно време, на който му е забучена само една инжекция. Ами няма да стане. На свинче звънче!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ikonoma> Девигателя е АМЕ, в Autodata казва, че това е 68 к.с. Това кой двигател е и какви са отзивите за него (на 170к км. е).

 

Това е чешкия двигател с долен разпределителен вал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе тази толкова симпатична тема, обобщена от страничен наблюдател би звучала така: Купи си Шкода, ама стискам палци да не е с Шкодовия мотор :oops: . Ебати тъпия форум...

 

Мене ли визираш?

Ами нормално е човек да препочете немския мотор. Съвременно немско качество, а не технологии от преди 40 години.

Все едно сега да ме накараш да си купя Лада Нива с този допотопен двигател от едно време, на който му е забучена само една инжекция. Ами няма да стане. На свинче звънче!

 

smile175 Аман от разбирачи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.