Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Вибрации при определена честота


10jhgf

Recommended Posts

Здравейте,

карам 120L кефи ме макар че си имам ядовете с нея но предвид възрастта и така ще е. Искам да споделя с вас нещо с което не съм спрял да се боря и все още нямам победа а именно критични обороти предаващи вибрации по цялата кола.Какво съм правил-основен ремонт на ДВГ-то,нови тампони на двигател и скоростна кутия ,нов прекъсвач-разпределител,по-нов модел карбуратор ,нов съединител,верига,свещи,кабели и какво ли не.Понякога работи много спокойно и тихо(случва се) имам чувството че е много чувствителна към центровката на запалването.Какво е мнението ви?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко си объркал раздела, ама карай, ще ти я преместят.

 

Аз центровка правя минимум със стробоскоп. Въпреки това найстина има това явление за което говориш. Особено на извънгардско е много досадно като караш с ~3000об./мин. То не са вираций, не е бучене, не е чудо! Просто едно време /70те години/като е била проектирана колата не е била предвидена за такива скорости. Отделно трансмисията също е доста шумна.

 

Не може да очакваш повече от бавнооборотен двигател с 3 основни лагера на коляновия вал както и на разпределителния и с адски тежък колянов вал и маховик.

 

Като си правил основен ремонт предполагам си обърнал внимание на огромното тегло на коляновия вал спрямо такъв при по-модерни и по-бързооборотни мотори. Към всичко това може да прибавиш механичните повдигачи /които все пак са доста безшумни за разлика от двигатели с механични повдигачи като тези на старите фордове и сравнително съвременни Алфи и т.н./. Тампоните на двигателя също не спомагат особено за разделянето на вибрацийте от мотра към купето. Генерацията е адски къса и ужасно шумна. Без мека връзка се сещаш, че вибрацийте се предават директно към двигателя и се получава един ужасно шумен мотор, който е истинско мъчение за извънградско каране.

 

Друго з асега не сещам предвид часа и погълнатите smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега. В момента имам същия проблем като теб. Тепърва ще се мъча го отстранявам , но имам опасения че проблема е по скоро произвосствен недостатък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен имаше подобен проблем,когато колата се опитваше да работи на 3 цилиндъра от време на време.Оказа се свещ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хей,благодаря за бързото включване.Да си призная и аз се опасявах от производствен недостатък,новсе ми се е искало да съумея да го преодолея. smile162

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай предвид освен всичко, че дори при нови РБС фабричните допуски предвидени заради топлинното разширение са доста по-големи от на по-съвременен двигател. При Фаворитите затова са подобрили буталата - там допуска вече е по-малък и оттам мотора работи малко по-тихо и харчи много по-малко масло /за което спомаг и гумичките на клапаните му все пак/. За фаворитите след 92 дават даже, че първата смяна на маслото си е директно на големия ентервал, т.е. няма период на разработване, защото са по-прецизно изработени и коляновия вал с черупките - на фаворитовия мотор вече са минали на повърхностно циментирани шийки за основните лагери.

 

Освен всичко и правилното смесообразуване е много важно за по тихата работана мотора. Не случайно мсъщите модели с моно и тези а фелицийте с mpi на същия мотор са утихнали още повече. И най-крайна фаза на този тип мотор е вграждания във първите Фабии 1.4 8клапанов мотор, който вече са му сложили хидравлични повдигачи. Последния не съм го чувал как работи и би ми било много интересно до къде е стигнало подобрението при него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах с шумоизолация на купето но ефекта е минимален.Облепил съм пода и задната част на купето с фибран от този които се използва за шумоизолация на стени (под тапета 5мм или нещо такова).

-Друго нещо което ми направи впечатление е че когато си монтирах съединителя и направих суха тренировка с котията да проверя дали съм го центровал добре се оказа че за да влезе котията феродото трябва да се измести леко в страни от центъра от което автоматично следва че се получава центробежно биене(вибрации). Но допускам че може и да греша това са само аматйорски наблюдения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една 120-ка е шумна на извънградско когато има износени части/компоненти, лоша центровка/реглаж, лошо (старо) гърне, шумни от старост или ценообразуване гуми. И т.н. Факторите са много, в повечето случаи - комплексни. Да, от съвременна конструктивна гледна точка, тези коли са морално остарели, но няма 25+ годишен автомобил, за което това да не е в сила. Но независимо от всичко това, при наличието на изправност, 120-ката е еднакво тиха при 90 км/ч и 120 км/ч (говоря за мотора) - при тези скорости двигателя "пее" и е тихичък. По-шумна е при 110 км/ч и при наближаване на максималната й скорост. В най-скоро време отново ще съм готов да го докажа, като уточнявам - всички това е факт без полагането на каквато и да е допълнителна шумоизолация, било на пода, вратите или в двигателния отсек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и мен сума ме дразни...особено от скоростния лост...защо така...вибрира и ако го хвана и задържа спира...

 

защото има едни пластмасови втулки който струват по 1 лв и са ти за смяна а това съм го описвал в предишна тема и си мисля че точно на теб съм го казвал!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато са разбити лагерите на първичния вал на котията вибрациите се предават толкова силно, независимо от факта че са сменени втулките на щангата от към скоростния лост

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

От както сложих 135 и пет скорости колата стана много тиха на всички режими. Има обаче, както и 120ковия двг определени обороти на резонанс. За съжаление нямам оборотометър и не знам точно за какво става въпрос. Например на четвърта от 30 и някъде се появава на 40, а на пета от 50 се появяват на 60. Може да се избегнат ако се минава на четвърта на около 45, а на пета след 60.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай за дръзкото питане ама наясно ли си какво става с коляновия вал при обороти (прилагам примера ти) на 4-та с 30 или 40 км\h. и после чакай да няма вибрации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че става въпрос за някакъв резонанс, защото при неподходящи за предавката обороти на двигателя съм наясно. При това положение цялата кола придърпва и се тресе. Аз съм на газ и нямам проблеми с вървежа на ниски обороти и високи предавки. На пета мога да мина 40 с леко подаване на газ колата си поема съвсем нормално, но на 60 и малко след това се поява този резонанс. Колата не се тормози изобщо. Като дам газ на място при някакви обороти се появява. Така беше и със стария 120 - ков двг. Само венеца на маховика ми е от 120. И така съм доволен, защото след трансплантацията стана друга кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е нормално е да си доволен.135 мотора има по малко хлабини от 120-ковия и производствения недостатък не се усеща толкова много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.