Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Въпрос за сервизите на ЕТ


rumbata1

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Още не съм минал и 1500 км с новата ми шкода Фабия 1.2ХТП 70кс, но вече взех да се безпокоя какво може да ми се случи, когато дойде времето за периодична профилактика или недай си боже някакъв ремонт.

 

Притеснението ми идва от факта, че в този форум има достатъчно теми за проблеми с качеството на работа в сервизите на ЕТ?! Та дори и от елементарната смяна на маслото има колеги дето са получили главоболия?!

 

Въпросът ми е насочен към всички колеги, които са ползвали услугите на тези сервизи и най-вече към представителите на ЕТ, ако има такива в този форум...

 

Трябва ли да се притеснявам или не?

 

Моля за извинение ако обобщението ми е погрешно.

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами темата стана банална, но като сменяш маслото погледни още там нивото му, за да можеш на място да реагираш, защото са малко мърлячи. Внимавай нивото да е м/у мин. и мах. при мен беше доста над мах. Говоря за сервиза на ЕТ в София-Надежда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря.

 

относно маслото - някъде , някой беше казал, че било нормално на студен двигател (1.2 хтп) маслото да е над максимума?!

При тези двигатели трябвало да се мери на топъл двигател?!

нещо ми е много странна тази работа?!

А и какво точно значи топъл двигател? Колко топъл? И при колко студен двигател вече е неточно показанието?

 

Това май са бабини девитини ама аз да попитам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

относно маслото - някъде , някой беше казал, че било нормално на студен двигател (1.2 хтп) маслото да е над максимума?!

При тези двигатели трябвало да се мери на топъл двигател?!

нещо ми е много странна тази работа?!

А и какво точно значи топъл двигател? Колко топъл? И при колко студен двигател вече е неточно показанието?

Това май са бабини девитини ама аз да попитам?

Аз го бях казал това, но не съм казвал, че е над максимума, а че измерването е неточно. Цитирам ти какво пише в книжката за обслужване на Румстър(двигателя 1,2 НТР е същия като на новата Фабия)

Ниво на моторното масло в автомобили с двигател 1,2 l/47kW трябва винаги да се проверява, когато двигателят е топъл. В противен случай измерването може да е погрешно, в резултат на което да бъде неправилно също така и допълването на двигателя...

 

Относно питането ти за сервизите - стига да си знаеш правата и да си отваряш очите на 4, когато ти издават колата, не би трябвало да имаш повод за притеснения. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочти си книжката, там е описано подробно ;-)

 

Аз се понаплаших и вчера си проверих маслото и не можах да разбера дали е наред... Много странна работа... Няколко пъти пробвах и винаги имаше една малка ивица която се изкачва доста над максимума. Иначе май е точно на максимума. Проверявах след 10 км каране, на равно и след като изчаках 10 мин да се стече. Не обясних добре, така че май трябва да направя една снимка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За маслото да си призная за първи път съм толко озадачен.

това по принцип е най-тривиалната дейност за един автомобил - подмяна и проверка на маслото.

Защо тук има такъв проблем? може би все пак проблемът не е в сервиза, а в някаква специфичност на отчитането на нивото?

Аз лично си мисля, че трябва да си малоумен или гадняр за да объркаш количеството масло, след като е пределно ясно на кой двигател колко точно масло трябва да се налее.

 

Ще взема да проверя какво се измерва в момента като ниво на маслото и след смяната на 15000 ще проверя дали се вижда същото положение... това май е чиста работа ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За маслото да си призная за първи път съм толко озадачен.

това по принцип е най-тривиалната дейност за един автомобил - подмяна и проверка на маслото.

Защо тук има такъв проблем? може би все пак проблемът не е в сервиза, а в някаква специфичност на отчитането на нивото?

Аз лично си мисля, че трябва да си малоумен или гадняр за да объркаш количеството масло, след като е пределно ясно на кой двигател колко точно масло трябва да се налее.

 

Ще взема да проверя какво се измерва в момента като ниво на маслото и след смяната на 15000 ще проверя дали се вижда същото положение... това май е чиста работа ;)

 

Моята първа смяна на масло беше през август и ,както очаквате, отново 1 см над мах. Аа да го поизточа, а днес, а утре и след 1 м. нивото беше точно на мах. Някой беше писал в някоя друга тема, че препълването с масло рефлектира в катализатора, ако не се случи нещо по-сериозно. Не искам да разсъждавам дали в ЕТ го правят нарочно или не, нека всеки сам да си направи извода, но лично моите изводи са: никога повече смяна на масло в ЕТ и - карай внимателно и само в много краен случай ползвай "услугите" на сервиза на ЕТ, когато си изчерпал всички други възможности. :mrgreen:

П.П Интересно ,дали има някой на който да не са му препълнили картера след смяна на масло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е да де ама като е в гаранция колата - трябва точно в ЕТ да ходиш, за да не си загубиш гаранцията!

 

:mrgreen: Майната и на гаранцията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

УжасТ. Няма ли кой да стегни "механиците" в ЕТ. След като се информирах как сменят маслото в ЕТ мисля да направя следното нещо:

1. Изрично ще спомена колко литъра са необходими и да не сипват повече от нормалното.

2. Като взема колата ще я паркирам пред ЕТ, ще си намеря едно кафене за 1 час време и после ще проверя колко са ми сипали.

 

Т.е. предпочитам да загубя 1 час в кафенето отколкото после повече време и нерви в разправии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да бе - тия от ЕТ нямат ли елементарен качествен контрол.

Голяма фирма, хубави коли, добри търговци - скапани сервизи.

Срамота е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като част от вас смятат, че някои сервизни работници в ЕТ са мърлячи, защо не си приемате колата като хората - проверявайте какво са пипали и как са го направили. И то на място, пред сервиза. Ако след този оглед имате забележки - поднесете им ги. Но да пишете тук месец-два, че и повече, след констатиране на евентуален проблем е безсмислено - вие си тровите нервите, а хората, заслужаващи упрек, мъмрене, наказание и т.н. не получават нито едно от изброените. И накрая какво се получава - здраво плюене срещу ЕТ. Но не забравяйте, че ЕТ не се състои само от някой мърляв сервизен работник. Там работят и много други кадърни хора, било майстори, било търговци, било PR, било... Всички те, събрани заедно са лицето на Еуратек. Сега някой ще каже - защо ЕТ държаът такива кадри? Ами отговора е ясен - защото 90% от оплакващите се от обслужването го правят тук или споделят с приетел, т.е. тръгнали са си от сервиза и случаи, като този за маслото не могат да бъдат доказани вече. Идеята ми е, че по някакъв начин ръководството на фирмата или звеното под него, трябва да научи за проблемите. А това става като се оплачете на място, при приемането на колата. Никое от лицата, разполагащи с правомощие да налагат санкции не може да гадае клиента доволен ли е или не. Нещата са навързани. И мисълта "аз повече няма да стъпя тук" не е решение, а задълбаване на проблема, може би не за вас, а за следващия клиент. И така до безкрай.

 

Сега, предполагам, някой ще каже - не съм длъжен да си гледам нивото на маслото, може пък и да съм неграмотен в тази област (за конкретния случай в темата). Да, вярно е, но е и вярно, че в българските официални сервизи работят и мърлячи. И поради тази причина, във ваш интерес е да следите какво приемате.

 

Има и друго - не са малко от вас тези, които посещават и други авто форуми или обменят сервизни впечатления с приятели, собственици на други марки автомобили. И какво се оказва - масово има недоволство от всички или почти всички фирмени сервизи - не може в на клиент със СААБ колата му да седив сервиза 2 месеца заради смяна на фар, не може в Балкан Стар да чакаш на опашка като гламав, защото хората били в отпуска, а приемчика твърде зает, а в последствие да се окаже, че и тенекиджията си е оставил пръстите, не може в сервиза на Ауди да чакам 3 часа за 5 мин. работа за настройка на нов ключ за палене и после да се наложи да дам 20 лв. рушвет за "експресната" услуга, не може в Рено да ходя 5 пъти през 1 седмица за реглаж на клапани, никой да не може да ми обясни къде е проблема, никой да не види, че маслената помпа е започнала да си заминава и не качва достатъчно масло, който проблем е очеизваден (щом е сухо, заначи няма масло, нали) и бе открит за точно 10 мин от "квартален" сервиз за френски возила. И т.н. и т.н. Та във връзка с това ви моля - не говорете/пишете така за ЕТ, все едно са единствените такива на пазара (защото човек остава с такова явно впечатление). Всеки сервиз има недостатъци, както виждате, дори и такива, предаващи далеч по-скъпи и луксозни коли. Въпроса е, вместо да се оплакваме, да се замислим с какво можем да помогнем, за да стане ЕТ един по-добър сервиз.

 

Съжалявам ако съм ви отегчил, но честно казано ми омръзна да слушам "недоволен съм, ама нищо не направих"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, че темата погрешно се възприема като обобщение на недовоството към ЕТ като цяло.

Разбира се не бих си и позволил да обобщавам, че сервизите на ЕТ са най-лошите , нито имаме информация за това, нито някой е твърдял такова нещо.

 

Съгласен съм с Мишел, че като цяло навременните рекламации водят до отстраняване на мърлячите и повишаване на качеството, но...

 

 

Въпросът ми беше дали трябва да се притеснявам като оставям колата си в сервиза на ЕТ.

Лично за мен получените отговори са обезпокоителни.

 

да речем че мога да проверя маслото си след излизане от сервиза, обаче мога ли да проверявам някои други по-сериозни и трудно проверуеми интервенции. Отговорът е - не! И единственият начин да разбера, че някой не си е свършил работата и с мърлящината си ме е прецакала - е чак когато нещо в колата изпуши заради тази мърлящина!

истината е,че винаги е необходим вътрешен за фирмата контрол преди всичко - за да се осигури качественото свършване на работата преди всичко, а не да се разчита на рекламации. рекламациите са сигнал за лошо качество преди всичко. Това не е основната форма на контрол.

 

Така - жалко - защото съм абсолютно доволен от ЕТ във всяко друго отношение засега и не е добре, че трябва да ходя притеснен на профилактика:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Румба, отговора ми е по-скоро обобщаващ, не зависимо, че дадох и конкретен пример за маслото. Но заглавието на темата ти е "Сервизите на ЕТ", което предполага захапване не само на темата за маслото. И понеже тук (форума) доста се изсипа срещу ЕТ, понеже знам на къде ще поеме темата, реших да драсна това обобщение с надеждата, че то ще усмири малко страстите ;)

 

За вътрешно фирмения контрол си абсолютно прав. Но след като имаме мърляв сервизен работник, защо да нямаме и мърляв контрол? :) Ако покажем/докажем, че даден майстор е окепазил ремонта/профилактиката/смяната на консуматив, то това в даден момент ще рефлектира именно върху въпросния контрол. Или поне логиката ми е такава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК съгласен :)

 

темата наистина е за сервизите, а не само за маслото - защото все пак рано или късно ще трябва да ползвам услугите на тези сервизи не само за смяна на масло и искам да знам какво да очаквам.

 

Ако тук някой може да препоръча конкретен сервиз на ЕТ където не е имал проблеми и е доволен - това би било повече от отлично.

 

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с маслото е много странно. В крайна сметка плащаш /примерно/ 4л., картера по спецификация събира /примерно/ 3,5л и те ти връщат 0,5л. За да сложат повече масло следва да е безплатно, щото не съм го платил??? Поне при мен беше така - в багажника на колата ми бяха оставили отворена бутилка масло - полупразна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз съм ползвал 2 сервиза на ЕТ - този в София в Надежда и този във Варна (колата е гаранционна).

1.Относно Софийския установих, че ако попаднеш на добър служител ще ти ремонтират колата както трябва. Това ми се е случвало. Но ми се е случвало и да се изложат като кифладжии- един път дори бяха забравили да ми монтират кората под мотора и след сто разправии си признаха, че са я забравили. Маслото и на мен също ми го наляха над максимума(доста). На следващия ден ми казаха, че те така си процедирали, ама то не е проблем....... smile181

2.Относно Варненският сервиз - много съм доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два пъти съм отнасял оплаквания до шефа на сервиза и резултата беше нулев въпреки обещанията!

 

Става въпрос за проблема с тегленето на дясно и вибрациите във волана. В ЕТ ме накараха да дам сума ти пари, включително за нови гуми, загубиха ми много време и нерви (тях не мога да ги преживея) и т.н.

 

И знаете ли какъв беше проблема - лошо балансирани гуми! В ЕТ ги балансираха около 5 или 6 пъти без резултат. Миналата седмица отидох в Дияна - баланса беше по-евтин дори и от кварталните гумаджииници а резултата - колата просто заспа - няма теглете, няма вибрации!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а изобщо има ли алтернативни сервизи за нови шкоди?

 

къде човек може да си повери колата за ремонт?

 

Няма.Няма и да има в близко бъдеще. Щом колата ти е гаранционна - ходиш в ЕТ, като ти изтече гаранцията можеш където искаш да си оправяш колата - в сервиза на Порше България примерно, но и за тях съм чувал, че правят подобни изцепки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи пазене му е майката и късмет да не дефектира нещо.

 

а като дойде време за профилактика - стискане на палци

 

Румба, приятелю, не виждам кво си се притеснил толкова много, успокой се, че ще си загубиш съня ...

 

За сервиза - докато колата ти е в гаранция - Еуратек, после където ти душа иска.

 

Лични впечатления - положението съвсем не е толкова трагично в тоя сервиз, има кадърни хора - има и мърльовци. Аз съм ходил 1 път - за смяна на зъбчат, пистов ремък, ролки, обтегачи и некъв хидравличен повдигач незнам на какво, от който се чуваше кофти тракане на некви обороти (те констатираха, че е от него, браво за което). Работата я свършиха за 1 ден и после даже ми оставиха колата да спи в халето, щото не можах да си я взема. С две думи - напълно съм доволен; особено добро впечатление ми направи приемчика с дългата коса, мисля, Мирослав се казва.

 

За маслото, доливане и т.н. - първо хвани си прочети ръководството за обслужване. Незнам що, ама гледам че на 2/3 от хората им е по-лесно да питат за всякакви елементарни неща, вместо да погледнат ръководстото за 5 мин.

Най-добре е да изкълвеш това ръководство от корица до корица ... даже може да го изкълвеш 2-3 пъти, за по-сигурно :)

 

Като разбереш колко масло ти побира мотора - при смяна ще провериш колко са наляли, колко ти връщат и ако трябва ще искаш обяснение от приемчик, шеф на сервиз и т.н. докато не си удовлетворен. Може и да натъртиш преди смяната, че не искаш да ти наливат повече.

 

Някои колеги бяха мрънкали, че май не им сменяли масления филтър. Това е абсурд според мен, но за по-сигурно, преди смяна просто му надраскай корпуса с нещо остро и след смяната, ако пак е надран - вдигай скандал на всички, които видиш в Еуратек.

 

Съвсем друга тема е, че тая кола не би трябвало да ти дава проблеми години напред ... абе направо се чудя кво има да се вайкаш с кола на 1500 км, че един ден евентуално нещо може да и се развали и евентуално може да не го оправят като хората ... тука половината сме с коли на 200 - 300 000 км, ако почнем да се притесняваме като теб - до самоубииство ше вземем да стигнем :D

 

В заключение ... гледай по-философски на живота - когато проблема стигне до главата ти, тогава мисли за неговото решение ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи пазене му е майката и късмет да не дефектира нещо.

 

а като дойде време за профилактика - стискане на палци

 

 

Като разбереш колко масло ти побира мотора - при смяна ще провериш колко са наляли, колко ти връщат и ако трябва ще искаш обяснение от приемчик, шеф на сервиз и т.н. докато не си удовлетворен. Може и да натъртиш преди смяната, че не искаш да ти наливат повече ;)

 

Това с натъртването е за кварталния сервиз, не за оторизирания.

Отново поставям въпроса - има ли някой на който да не са му препълнили картера при смяна на масло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.