Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgskodaclub.bg

Айде на фаровете - който не иска - ще плаща ;о)


Dereal

Recommended Posts

Вече е официално - ще караме на фарове от 1 ноември до 1 март :lol:http://dnes.dir.bg/2007/10/30/news22682 ... #sepultura (ей, какъв линк, а ;) )

 

Дотук със споровете требат ли фарове, не требат ли през деня. Любопитно ми е обаче как ще ги проверяват тия гуми, всичките ли полицаи ще могат да ги гледат и съответно ще имат ли необходимия "инструмент"?

 

А за фаровете - отдавна смятам, а от миналата година вече знам, че е по-добре колите да си :idea: "светят" :idea: когато се движат. Толку по спора - фаровете ми са на електромер, че си ги песта!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия тъпи журналисти не се спряха. Никъде в закона не пише за зимни гуми, а още по-малко за 4 мм. грайфер. :x

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за гуми ще гледат само че ще е само за грайфер според мен. Как може да ми каже ченгето че моите гуми не са зимни??? трябва всичките да станат спецове гумаджии ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за гуми ще гледат само че ще е само за грайфер според мен. Как може да ми каже ченгето че моите гуми не са зимни??? трябва всичките да станат спецове гумаджии ;)

 

хе-хе

прав си smirn0ff - на фуражките трябва да им проведат курс по "разпознаване на зимната гума" :D:D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз заставам твърдо зад идеята да се кара с включени светлини. Много по- добра е видимоста на автомобилите, и това предодвратява много катастрофи.

Едно смислено нещо в нашата държава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз заставам твърдо зад идеята да се кара с включени светлини. Много по- добра е видимоста на автомобилите, и това предодвратява много катастрофи.

Едно смислено нещо в нашата държава.

Реално е така и то при всякакви атмосферни условия, дори и лятото.

Когато фаровете са включени се виждаш от далече и другите участници в движението могат да си направят "сметката". Според мен и няма да се "кьориш" толкова много за насрещно движещи се камикадзета. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди малко по вечерните новини пак казаха това за минимум 4мм.

 

1вата седмица на месеца ще е само с предупреждения, а след това ще ни скубят яко с глоби

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някой да ми извади цитат къде в закона се споменава понятието "зимна гума". Ясно е че без прилични гуми (не изтрити) няма д аминеш и техн. преглед. Обаче за зимни..такова изискване мисля че няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно подкрепям Odin. Само ще вметна че всеки производител на гуми сам определя до кога са читави. Какво ще стане ако Michelin (примерно) кажат че гумите им са читави до 3mm? Какво правим?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе темата си е сериозна и гумите според мен са едни от най-важните неща и по-важни от фаровете през деня,те, последните няма да ти помогнат да спреш а най-вече обувките на колата.Миналата седмица като ходих да слагам зимните гуми и дойде един чичо с баничарка ,някакъв стар фиат май беше и вика спада ми нещо гумата а майстора я гледа и вика ами тва не е гума бе а тя горката като едно време сликовете в Ф1 ,е тоя *** на малко вода и няма въобще да може да спре глупака,а за 15-20лв ще си вземе една втора употреба ама найсе и така си замина.Така че разните му пестеливци дето купил си кола,купил си телефон,апартамент и сега вече ще спестяваме от гуми,от фарове през дъжда,от мигачи ей такива глупости а после такива дето си спазват правилата и законите ще страдат..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За гумите проблема е че тия които пишат наредбите/законите си нямат понятие от реалната ситуация! От много време производителите на гуми слагат "маркери" кога гумата е за смяна. И никой не разчита на линийката! Но няма кой да го обясни на тъпите кратуни в парламента ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така е колеги ... гумите са много важни особенно когато се движиш със "скорост"! И не само , но тагава са най-важни, каквато и да е настилката и времето, но то се знае гумите - според времето ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе добре е, ама като гумите ми са наклонени и от едната страна(външната) са изтъркани, а от вътрешната не? :lol: Иначе - да, с гумите шега не бива! Ако ще и регенерат да са всесезонни, поне да са нови!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някой да ми извади цитат къде в закона се споменава понятието "зимна гума". Ясно е че без прилични гуми (не изтрити) няма д аминеш и техн. преглед. Обаче за зимни..такова изискване мисля че няма.

 

Много си прав, никаде няма. Никой не може да те задължи за зимна гума. Зимната гума си има изискване. Как да карам със зимна при 10с /примерно/ както е във варна- ще я съсипя и за какво ми е да я карам на топло и сухо/при липса на сняг/ Иначе за грайфер ДА задължително трябва да има, а и си има техника на спиране дори и с летни гуми на сняг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някой може ли да ми даде някакво линкче към тоя ЗДП? ама с последните "update"-ти! че да попрочета за тия зимни гуми...тоа аз кат падне сняг, кола не карам! за какво да си слагам зимни гуми...то в Вн сняг почти не пада!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, зимните гуми не са само за сняг! Наложително е използването им и при по-ниски температури. Защото при зимни условия, лятната гума става много твърда, което е предпоставка за загуба на сцепление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съгласен съм , но ми е малко трудно да си купя и зимни гуми, равностойни на цялата ми кола... :? а и условията във Вн не са чак толкова "зимни" . /мисля си , че е по-добре да имаш 4 хубави летни/всесезонни:):lol: / гуми, отколкото сега да ме накарат да си купя 2ръка 15 годишни галоши, карани нейде из европата..../

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз заставам твърдо зад идеята да се кара с включени светлини. Много по- добра е видимоста на автомобилите, и това предодвратява много катастрофи.

Едно смислено нещо в нашата държава.

 

Как става така че предотвратяват много катастрофи , а катастрофите или "войната по пътищата продължава" и проишествията и жертвите се увеличават?Какво предотвратяват тогава?Джигитите не се стряскат от фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще има един положителен ефект - ще намалеят задръстванията в Сф - защото някои коли ще почнат да не палят сутрин - и аз ще съм happy/от 1 месец ходя на работа на др. край на града и е некав ужас/.

За съжаление - катастрофите няма да намалеят - идиотите са както с неизправни така и с напълно изправни коли. :( Читавите шофьори също

Незнам катаджиите откъде я имъкнаха тая "статистика" - гледайте какво ще стане при първото заледяване на Цариградско шосе - не ми се мисли просто какви верижки ще станат. Пък дано да не съм прав!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що хвърлих едно око на "ПРАВИЛНИК за прилагане на Закона за движението по пътищата" :

 

Глава втора

 

ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПЪТНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА

 

.............

Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически

неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:

.........

 

9. по колелата и гумите:

а) гумата не съответства по размер, налягане, допустимо натоварване и скорост на марката

и модела на моторното превозно средство;

б) гумата има разкъсвания;

в) джантата е повредена или деформирана, липсва или е повреден елемент за закрепване на

джантата към главината на колелото;

г) дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е

по-малка от 1,6 мм;

д) има вулканизирани или регенерирани предни гуми;

е) не са балансирани колелата на лекия автомобил;

 

 

С моите скромни разбирания (толкова си мога де) това с 4мм си е изхвърляне на мокър пясък:)

 

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що хвърлих едно око на "ПРАВИЛНИК за прилагане на Закона за движението по пътищата" :

 

Глава втора

 

ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПЪТНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА

 

.............

Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически

неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:

.........

 

9. по колелата и гумите:

а) гумата не съответства по размер, налягане, допустимо натоварване и скорост на марката

и модела на моторното превозно средство;

б) гумата има разкъсвания;

в) джантата е повредена или деформирана, липсва или е повреден елемент за закрепване на

джантата към главината на колелото;

г) дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е

по-малка от 1,6 мм;

д) има вулканизирани или регенерирани предни гуми;

е) не са балансирани колелата на лекия автомобил;

 

 

С моите скромни разбирания (толкова си мога де) това с 4мм си е изхвърляне на мокър пясък:)

 

 

 

Поздрави

 

4мм си е доста голям грайфер ... но това по-малко от 1,6мм си е добре за закона, още повече че пише за вулканизирани или регенерирани гуми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз днес си смених летните със зимните гуми и като поогледах и 8те гуми и се сетих за тия 4 мм си заделих 10 лв да си имам в пепелника на колата та като ме спре някой и да му ги лепна на челото. :mrgreen:

 

 

е) не са балансирани колелата на лекия автомобил;

 

тия като са писали не са мислили то оня к*пут като ме спре как трябва да разбере дали са ми балансирани гумите ??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.