Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За фаровете за мъгла


Боби Доктора

Recommended Posts

Извинявайте, че отново зачеквам темата (та чак и нова пускам), но в главата ми се породи следният въпрос... Относно упоритостта на колегата adrian_m за карането на малките фарове за мъгла. Не взех отношение в неговата тема, защото съм и така и така (не обичам принципно срещу мен да карат с "вирнати" фарове за мъгла, когато няма мъгла, еле пък ако пред мен някой е пуснал и "задния фенер", но по-скоро не обръщам внимание). Но, представете си карам си аз вечер и пускам моста на бакърена фабрика (гооолям десен завой) и накрая на завоя седят полицаи (доста често). И що да видят те - свети ми само десния халоген (говоря за Марта II, или както и там ще я кръстя - тя нали ще има система за следене на завоя :mrgreen: ) СЪС СИГУРНОСТ ЩЕ МЕ СПРАТ :evil: Ако не за карането на "непозволени фарове за мъгла", то затова, че ще си рекат, че единият ми е изгоял... Все повод да ме заядат... Тогава - питам аз - ще ли ми пишат акт????

 

И друго - всичките колеги дето писахте, че АДСКИ ви дразни карането на фарове за мъгла в нормални условия (не казвам, че не сте прави) - какво ще правим, когато се разминаваме в завой...... :roll: :roll: :roll:

 

 

Пускам темата, защото снощи от НДК до Люлин карах пред едно BMW - 3 (компакт или нещо такова) явно с такава система. Първо си извадих извода, че е доста чувствителна - малко да кривнеше заради дупка, например, и отпред беше като дискотека - ляв, десен, ляв, десен.

 

?????????????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

oх, как ги мразя тия нови "умни" коли с тия измислени системи, или както е казал таварищ Сталин: "Нет система, нет праблиема" :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз понеже не съм много запознат да попитам то тая система работи при включени къси светлини ли ?? То ако е така значи че сега от ноември до април или март беше и през деня ще ти мигат светлинките?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби, като те спрат им показваш, че ти работят и двата фара за мъгла, а в завоя е светил единия, защото се включват при завой. Все пак колата е получила одобрение от Технотест, за да може да се регистрира от КАТ и ти не си правил никакви промени.

Иначе наистина си е като дискотека.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз понеже не съм много запознат да попитам то тая система работи при включени къси светлини ли ?? То ако е така значи че сега от ноември до април или март беше и през деня ще ти мигат светлинките?

 

те халогените поне при фелициите си имат отделен бутон, но могат да се включат само, ако предваително са включени и късите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митко, при завиващите фарове за мъгла, мяна значение дали са вкл. или не. Колата сама си ги пали при завиване, за да освети по добре завоя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби, братче за какво ти беше да си поръчваш колата с тази система :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе сигурно има начин да се добави ключе, което да я изключва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то само т'ва остава :lol: Поръчваш си някаква система и после мислиш как да се отървеш от нея :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митко, при завиващите фарове за мъгла, мяна значение дали са вкл. или не. Колата сама си ги пали при завиване, за да освети по добре завоя.

 

това ми звучи много тъпо измислено> посред бял ден слънце пече, деца играят, птичките пеят, а на теб ти светят фаровете за мъгла за да видиш по добре завоя :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митко, при завиващите фарове за мъгла, мяна значение дали са вкл. или не. Колата сама си ги пали при завиване, за да освети по добре завоя.

 

Сигурен ли си? По пътя на логиката, за да ги запали колата, трябва поне късите да са запалени иначе, наистина, както казва corropt - посред бял ден ще има да си осветяваш завоите :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука има колеги който доста често цитират законите.Аз не съм на 100% сигурен,но ако не ти работят фаровете за мъгла-това не е нарушение(да ти е изгорял единия и тн)!Мисля че само за тях се прави изключение! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво си дискутирате тука :P

Ама дали някой се сеща за едно чудо на техниката, наречено сензор, датчик или както искайте го наричайте. Та този въпросен сензор няма да позволи включването на допълнителните светлини когато навън е светло ;) Поне такава е системата при други авто производители. Освен това, позовавайки се отново на тези "други" става ясно, че допълнителните светлини трябва да се включват само под определена скорост и/или при подаден мигач, т.е. в такъв момент, когато се очаква колата да направи завой на кръстовище и др. Друг е въпроса, че не съм запознат какво от всичко това се вгражда в Шкода. Не ми се рови в Гугъл, защото в скоро време Боби сам ще си каже ;) Аз лично тази система не си я поръчах, защото е свързана с добавянето на ксенон за дългите (би-ксенон), а не ми харесва светлинния клаксон да ми е ксенонов. Лично мнение - много смешно премигват дългите, когато светнеш на някого :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата работи само при включени габаритни светлини и отклонение на волана на повече от 15 градуса. Не са задължителни мигачи и т.н.

 

Цялата идея ми е тази, че някъде бях чел, че фаровете за мъгла са "отрязани" в тънка лента (долу ниско). (Ако бяха високи - то щяха по-скоро да пречат в мъгла - да отразяват обратно както дългите например). Точно заради това си мисля, че по принцип включването им не пречи на отсрещните. Което съвсем не означава, че подкрепям използването им при отсъствие на мъгла или дъжд и съответно не го правя.

 

При Окти и Румстър, а и при новата Фабия, ако се не лъжа добавката е тази, че светлинният поток на фаровете за мъгла е дъпълнително "разширен" в страни на 30 градуса, което подпомага осветяването на завоя.

 

Лично отвътре съм виждал осветлението на А8 (то обаче си има допълнителни секции "изкелефенчени" настрани в основния фар). Супер е - стоиш в страни от ъгъла на сграда, врътваш волана - и - сградата се осветява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблема не е че някой кара на фарове за мъгла ,а това че кара сещу теб с пуснати 4 фара вместо 2 ;)

Колкото повече светлини и лампички срещу теб, токова по-зле!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес към 20:30 видях една сребриста Фабия комби с пуснати фарове за мъгла да излиза от бул. Андрей Лябчев в посока студ. град до магазина за гуми/джанти. Там редовно си седят куки и кат я видяха - директно с палката - прас ! Не знам дали е от форума, ама ако е от тук и не е чел темата - да си признава :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично отвътре съм виждал осветлението на А8 (то обаче си има допълнителни секции "изкелефенчени" настрани в основния фар). Супер е - стоиш в страни от ъгъла на сграда, врътваш волана - и - сградата се осветява.

 

Taя система не е нищо ново - въведена е серийно още при Ситроен ДС в края на 50-те г., само че там е хидравлична или механична - при завъртане на волана се местят и допълнителните фарове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, системата за завиване се активира при включени къси светлини. Имах впредвид, че си пали сама фаровете за мъгла и то само от едната страна.

 

Това е за Нова Фабия Комби, но същото е и за другите Шкоди.

http://new.skoda-auto.com/COM/model/newfabiacombi/safety/Pages/safety.aspx

Fog lamps with the Corner function

This function means that the left or right fog lamp turns on automatically depending on the steering wheel position and side indicators (at speeds of up to 40 kph).

 

Фарове за мъгла със завиваща функция

Тази функция означава, че лявия или десния фар за мъгла се включва автоматично в зависимост от положението на волана и мигачите (при скорости до 40 км/ч)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

друг подобен въпрос за да не пускам нова тема. на значи от доста време вече се предлага тази опция за "завиващи фарове". говоря за късите светлини и то вечер когато светлините завиват като волана и по този начин осветяват по-добре завоя. но преди време ако не се лъжа четох, че волво се отказали от фабричното монтиране на тази система. защо ли... защото при някои хора тя водела до морска болест. е и сега сигурно я вграждат но се води като опция и само по желание на клиента. някой да е чувал за нещо подобно или да го е изпитал???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Завиващите фарове за мъгла са предназначени да ти осветяват завоя на сфетофара или докато маневрираш с ниска скорост. И без това с/мата се изключва при 40 км/ч.

Завиващите фарове (къси светлини), работят при всякаква скорост.

За Volvo, монтираха бутон за деактивация на функцията по желание на водача. Мисля че никой автопроизводител не предлага серийно завиващи фарове, а ги предлага като опция срещу допълнително заплащане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи към 19:30 един се лепна (в града беше) и караше зад мене на халогенките долу.

Беше и на къси.

Сетих се за дискусията и рекох да си направя експеримент.

Просто поглеждах за кратко и за малко по дълго в огледалото.

И в двата случая рязко се увеличава контраста от халогенките - и за момент получаваш моментно "заслепяване" от ярката светлина.

Намалих малко колкото да му се скрият халгените и пак погледнах - определено момента с "яркото заслепяване" го нямаше.

Предполагам, че е различно за всеки човек до каква степен във времето очите реагират на толкова ярка и доста по концентрирана светлина и съответно да се възстанови от този шок.

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи към 19:30 един се лепна (в града беше) и караше зад мене на халогенките долу.

Беше и на къси.

Сетих се за дискусията и рекох да си направя експеримент.

Просто поглеждах за кратко и за малко по дълго в огледалото.

И в двата случая рязко се увеличава контраста от халогенките - и за момент получаваш моментно "заслепяване" от ярката светлина.

Намалих малко колкото да му се скрият халгените и пак погледнах - определено момента с "яркото заслепяване" го нямаше.

Предполагам, че е различно за всеки човек до каква степен във времето очите реагират на толкова ярка и доста по концентрирана светлина и съответно да се възстанови от този шок.

 

 

Поздрави

При мен е подобна ситуацията... :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл да светиш с халогените, като ти е ясно пред очите. Ама за гъзария стават! И май за това се ползват.

 

Колата на жена ми има, колата на тъст ми също има. Когато аз карам ги нема ;) каламбур, ама не ги ползвам. Включвал съм ги като ходихме към Бузлуджа, понеже там имаше егати мъглата. И един друг път - из щата Овча купел, между блоковете има доста места, които не са осветени, за да можеш напълно да се нарадваш на дупките им.

 

Самите халогени осветяват близката до предницата на колата част на пътя. Когато караш на дълго не ти трябват, защото повече те интересува напред какво става, пък и късите осветяват достатъчно близо до колата да бягаш от дупките. А пък на тези отсреща им идва доста повече светлина в очите без да си пуснал дългите.

 

В града има осветление (в повечето случаи ;) ) - кога от лампи, кога от другите коли, които се предполага, че се движат на фарове. Халогена в центъра е гъзария, а не практическа помощ за шофьора.

 

Пробвал съм да карам само на халогени - мизерия, не става, не хвърлят достатъчно светлина, нито го правят на достатъчно разстояние, само си мислиш, че имаш фарове.

 

Оптималното място за източник на осветление е вече намерено от производителя. Не всеки се справя с еднакъв успех, но който е толкова фен на халогените - да покара една седмица само на тях, пък после да се видим в сервиза покрай ремонта на колата. Еле пък ако се движи и на дълго през нощта.

 

Фаровете за мъгла са си кръстени правилно - ЗА МЪГЛА!!! Ако не е изпълнено условието - значи мъглата е в главата на шофера. А оттам избистряне има само с негово съдействие ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Волво монтираха такъв бутон за изключване на "завиващите" фарове защото при каране в страна с ляво движение става мазало.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.