Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Пак за фаровете зимно време


maxrpm

Recommended Posts

П.П. Не знам за 120, но на МВ-то може да се изгася осветлението на таблото, което спестява...двайсетина вата примерно.

 

Как се гаси тва табло бе ?

Някой е правил подобрения ли, или чеха се е сетил да сложи няква цъкалка за осветлението?

 

BTW ... На 120-ката таблото харчи 8W (4 крушки по 2W), а в моя случай - даже 6W, щото съм си сложил крушки от 1W на малките часовници и 2W на големите (идеята е, че така светят еднакво силно, иначе малките светят по-ярко).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    8

  • orange!

    4

  • gogata

    4

  • maxrpm

    4

Най-много писали в темата

Щот алтернатора скубе от мотора 3 коня , ма ти с тва 1,8 Т имаш достатъчно и за тва не усещаш , отделно инжекционната система компенсира и винаги държи едни обороти , ма на карбуратора са усеща е разхода не е фрапиращо завишен .

 

Е убаво, ама той алтернатора си се врътка независимо дали светят фаровете ... може би кат не светят има по-малко съпротивление ?

 

BTW аз и със 120-ката джиткам чат пат, а там 3 коня са си бая :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е убаво, ама той алтернатора си се врътка независимо дали светят фаровете ... може би кат не светят има по-малко съпротивление ?

 

 

Колкото повече ток черпиш от алтернатора, толкова по-трудно става връткането, енергия в природата не се губи и не идва от нищото само се мени от един вид в друг :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се гаси тва табло бе ?

Някой е правил подобрения ли, или чеха се е сетил да сложи няква цъкалка за осветлението?

 

Еми чеха се е сложил да сложи цъкалка, че да докара копчетата в кората на волана до 4 на брой :mrgreen:. Иначе лампите, по спомен, са...май 4 или 5 на брой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз просто няма да включвам фаровете... Колата ми не е направена така.

 

 

А как е направена :roll:

 

абе може колата да е коледния камион на Кока Кола :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....самият факт ,че има спор по въпроса за фаровете ,показва кой до каква степен осъзнава ситуацията на пътя !

Какво искате ,да стане като в Унгария ли ,да караме и в най -голямото слънце на фарове....!?!?

Затова ,пускайте фенерите и без икономии, те не са към електрическите компании.

Ако става за въпрос ,малко останаха малоумниците и селяните

дето, като има "намалена видимост"-карат без светлини за икономия,

а като е ясна нощ -пускат всички лампички по таблото да светят,

сещай се за лампите отпред и отзад по автомобила....

Светкайте късите и газ....хората добре са го измислили!

У Европата отдавна го правят.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е убаво, ама той алтернатора си се врътка независимо дали светят фаровете ... може би кат не светят има по-малко съпротивление ?

 

 

Колкото повече ток черпиш от алтернатора, толкова по-трудно става връткането, енергия в природата не се губи и не идва от нищото само се мени от един вид в друг :mrgreen:

Те това е истината. :smt017 Енергия не се създава, а само се преобразува от един вид в друг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега по темата. Има проблем със зареждането, при каране на градско, не толкова заради ниската мощност на генератора, а защото той не може да поддържа зареждането на ниво при ниски обороти. Трябва празния ход да се "пришпори".

Например на Ладата генератора ми е 42 А. Когато карам с 2000-2500 оборота всичко си е наред, независимо колко консуматори съм включил. Но като спра на кръстовище с включен вентилатор на парното, включени фарове на къси светлини, да не говорим за чистачки и натисната спирачка при 800 min-1, на акумулатора му се стъжнява.

Който не вярва да види тук: http://www.dynamo-bg.com/e2/e100/e1134/index_bul.html

От графиката ясно се вижда, че при 800 min-1 на двигателя (това са 1600 min-1 за генератора), токът, отдаван от генератора е около 20 A.

P=U.I=12.20=240 W. За кого кози крак по-напред? Нали и акумулатор трябва да се зарежда след паленето?

Аз съм си направил фаровете да се включват автоматично при палене, а на стартер гаснат, защото иначе забравям да ги пусна/спра. Но поради горепосочения проблем не ми се нрави карането на фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така си мислех докато колата кълцаше на 650 - 700 об/мин ... скоро ходих на реглаж заради нов изпарител и пича дигна оборотите до 900 и мръдни и сега при включени маса консуматори под 800 не падат , а заряда си държи на 13.8 V

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз просто няма да включвам фаровете... Колата ми не е направена така.

 

 

А как е направена :roll:

 

Колата ми не е направена да се кара постоянно на фарове.Миналата година пораженията не бяха пренебрежими.Нов акумолатор стана стар след цяла зима тормоз на къси и няколко забравяния.

Къси светлини и четири габарита, осветление на табло, на номер, плюс парно, което по принцип зимата си е винаги необходимо, плюс чистачки които се ползват често, радио и едно задръстване и вече нещата са груби.Като се включи и перката на радиатора да охлажда, вече ептен загрубява.А всичко това се случва много често през зимата... Проблемът не е че колата е неизправна, а че в задръстванията и изобщо в града оборотите са ниски, няма зареждане и акумулатора пада до такава степен, че като изгасне и няма вече никакъв ток.След като и го забравих няколко пъти вече този акумулатор не става за нищо, дойде лятото и това се доказа категорично-при най малката забравена крушка се изтощаваше за нула време, чат пат нямах ток да завъртя стартера и така...

 

Тая година това няма да го бъде.Не се виждат колите ли-ми по тая логика да ни задължат всичките да караме оранжеви! коли.Не е във фаровете спасението... а и като се сетя на повечето таксита как са им регулирани късите ниско над тополите, по добре без това мъчение и денем.При ограничена видимост през деня хората и сами без да ги задължават си пускат светлините.Така че ще си карам с изгасени фарове, ще си плащам глобите по 10-20 лв и толкоз.

 

А, сигурно някои ще ме подсети да си преправя инсталацията, за да вържа светлините към контактния ключ или да си сложа пищяло-не искам.Достатъчно ми е че по инсталацията имам паразитна аларма, касетофон и ключ на газовата, та и това-не мерси.Така е направена-светлините да се пускат нощем, с копчето, държа да си остане така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За газ си е добре да си 100-150 оборота над заводски предписаните за карбуратора за да има мегдан като варират :D

 

Така че ще си карам с изгасени фарове, ще си плащам глобите по 10-20 лв и толкоз.

 

 

Е то ще излезе същия разход :D , а може и повече :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.П. Не знам за 120, но на МВ-то може да се изгася осветлението на таблото, което спестява...двайсетина вата примерно.

 

Тази екстра я има на 1000MB (копче) и на 100S (врътка с потенциометър). На 120 липсваше. На Mica също. Изобщо в Шкода вместо да увеличават екстрите с годините са ги орязвали (включително отварящия се малък заден прозорец от 1000MB липсва при 100S да не говорим за врътките на предните и т.н. и т.н.). Изобщо 1000MB е бил един доста по мислен автомобил от 100S.

Sorry за off-topic-а...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Frysco , баце така ще си навлечеш само главоболия , а с парите дет ще им дадеш напролет нов свесен акумулатор моеш да си вземеш ... да не говорим , че мое се наденеш на някои дет не вземат и тогава си е е**ло мамата ... просто при подготовката на колата за зимата ще минаваме на още еидн преглед на акумулатор и алтернатор и толкоз ;)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 7-8 години (че може и повече) карам само на фарове. 120ката също я карах на фарове. Простата сметка казва 2*55 + 2 * 10 = 130W преразход. Да кажам 20W за табло и сие (абсурд, но нека) прави 150W. Ами всеки читав алтернатор/генератор се справя без проблем. Дори да добавим вентилатора на парното (35-40W ако не се лъжа) пак е под 200W. Е, това че на някои хора музиката им гълта още 250 (Mishelle теб визирам :mrgreen: ) е друг проблем. Иначе питай Gogata дали дори с 1000MB-то е имал проблеми с акумулатора. Щото съм карал и 1000MB и 100S и 120L все на фарове, а 120ката и на доста къси разстояния (под 4км с почивка от 8h!)...

Пепи, ниските (нормалните) обороти на празен ход + сегашните задръствания са достатъчна предпоставка за недозареждане на 120-ка с 42А алтернатор. Тези близо 200 вата, които си сметнал са поносими, когато колата се движи. Но в сегашната пътна обстановка колата по-скоро пълзи :D Към това ще прибавя и поне 6 паления на ден (при мене лично) и още толкова вкл. и изкл. на аларма и централно. И то се събра предостатъчно. Пък и когато ти си карал 120-ка, задръстванията май не бяха такива ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз просто няма да включвам фаровете... Колата ми не е направена така.

 

 

А как е направена :roll:

 

Колата ми не е направена да се кара постоянно на фарове.Миналата година пораженията не бяха пренебрежими.Нов акумолатор стана стар след цяла зима тормоз на къси и няколко забравяния.

Къси светлини и четири габарита, осветление на табло, на номер, плюс парно, което по принцип зимата си е винаги необходимо, плюс чистачки които се ползват често, радио и едно задръстване и вече нещата са груби.Като се включи и перката на радиатора да охлажда, вече ептен загрубява.А всичко това се случва много често през зимата... Проблемът не е че колата е неизправна, а че в задръстванията и изобщо в града оборотите са ниски, няма зареждане и акумулатора пада до такава степен, че като изгасне и няма вече никакъв ток.След като и го забравих няколко пъти вече този акумулатор не става за нищо, дойде лятото и това се доказа категорично-при най малката забравена крушка се изтощаваше за нула време, чат пат нямах ток да завъртя стартера и така...

 

Тая година това няма да го бъде.Не се виждат колите ли-ми по тая логика да ни задължат всичките да караме оранжеви! коли.Не е във фаровете спасението... а и като се сетя на повечето таксита как са им регулирани късите ниско над тополите, по добре без това мъчение и денем.При ограничена видимост през деня хората и сами без да ги задължават си пускат светлините.Така че ще си карам с изгасени фарове, ще си плащам глобите по 10-20 лв и толкоз.

 

А, сигурно някои ще ме подсети да си преправя инсталацията, за да вържа светлините към контактния ключ или да си сложа пищяло-не искам.Достатъчно ми е че по инсталацията имам паразитна аларма, касетофон и ключ на газовата, та и това-не мерси.Така е направена-светлините да се пускат нощем, с копчето, държа да си остане така.

 

Ами щом е такова положението не карай зимата бе батко :roll: Много ми е чудно гумите ти какви са :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...И то се събра предостатъчно. Пък и когато ти си карал 120-ка, задръстванията май не бяха такива ;)

 

Не бяха. Но и аз карах на 3-4км маршрут дори в най-големите студове (Орлов Мост - Феята). И проблеми нямах. В крайна сметка ако тия 100W са ви проблема сложете ксенони бре :mrgreen: Това последното е майтап.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти ако мислиш, че няма да сложа :lol: Ама не заради консумацията, а заради светлината. Това, че на година-две сменям акумулатор за мен не е болка за умиране. Просто споделих реално какво се случва според моите наблюдения при 120-ка с 42А алтернатор ;)

 

max, какво стана с темата бре :?: Ако имаш някакъв проблем, сподели :lol: Сега видях, че съседната ти тема е заключена, след като си трил мнения. Правиш същото и тук. Та по въпроса ще ти кажа - постъпката ти е детинщина. С тези фасони няма да постигнеш нищо (всъщност ти искаш ли да постигнеш нещо?). Противиш се на карането със запалени фарове - има не един експерт в тази област, цели компании, които се занимават по един или друг начин с обезопасяване на движението. Надали точно ти имаш по-голям опит и статистика от тях, че да твърдиш, че това са глупости. Пожелавам ти да не изпадаш в ситуация, когато от едни запалени фарове да зависиш, т.е. да помогнат в предотвратяване на лошо или най-лошо. "Наказваш" куките. Според мен, по доста тъп и неадекватен начин. Ако някой не те познава, ще каже, че избиваш някакви комплекси. Е, аз да те попитам - така ли е? И друго - със сигурност не си изпадал и в ситуация, когато полицай и/или катаджия да ти помогнат (не в неписането на акт, а физически), да те защитят и т.н. Защото на мен ми се е случвало няколко пъти вече и шапка им свалям на хората, които бяха на работа и идваха тогава на ... мястото. Това, че има корумпирани катаджии и полицай, не означава, че всички са такива. Повечето сред тях са любезни, възпитани и точни хора. Казвам всичко това от първа ръка - имал съм вземане даване с полицията, а и напоследък редовно ме спират по нощите за проверка. И не намирам причина да се оплача от който и да е било патрул. Законите са писани за да се спазват, полицаите са тези, които следят за спазването им. Да, знам, ти си бунтар човек. Даже понякога си мисля, че правиш всичко на пук, на обратно, само и само да си в разрез с правилата. Но какво искаш да докажеш? Къде намираш смисъл във всичко това? И на края един дружески съвет - замисли се в каква посока си поел, дали тя е правилната. Защото на там, на където си тръгнал, не е добре, пък и доста пъти завършва зле...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти ако мислиш, че няма да сложа :lol:

 

Аз за теб не се съмнявам :mrgreen: BTW замислям се да оборудвам и Mica с ксенонови оченца. Да видим само кога...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай смело, разликата в светлото петно пред колата е осезаема ;) Само не слагай повече от 6000К. Между другото имам приятел със сервиз, който освен всичко останало продава и монтира ксенон. Когато (ако) решиш, свиркай, не взима скъпо ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кпд - то на алтернатора не е особено високо - 25 - 40 % . причината е че работи в много широк диапазон на обороти .

давам за пример моя алтернатор - 85 амперов - дава 1207 вата при 14,2 волта - тествано е , дава ги . при средно кпд 35 % това са 3,449 киловата ( свалени под формата на въртящ момент от коляновия вал) = 4,65 коня ... от двигател 53 коня това са грубо 12 %

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кпд - то на алтернатора не е особено високо - 25 - 40 %

 

Нека не съм съгласен! Това което ме понаучиха в дисциплината "Електрически машини" е че са с доста високо КПД. Освен това и бързо търсене с помоща на чичко Google показа, че КПД-то е над 50%. При 250W консумирани, прави че не повече от 500W натоварва. Това прави 0.5kW, да ги кажем 1 конска сила. Това прави цели 2% при 50 коня. Ако щеш увеличи на 4% или 2 коня. Пак не трябва да е проблем.

 

BTW във вуза тествахме генератор и мотор за засичане на КПД. Общото КПД беше над 70%!!! Направи сметка колко е била загубата само на генератор!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам че има полза от каране на къси светлини само извънградско,иначе в града е почти безмислено.Наиситина извънградско отсрещната кола се вижда доста по-добре при включени фарове,така има някаква вероятност да се предотврати проишествие и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам че има полза от каране на къси светлини само извънградско,иначе в града е почти безмислено.Наиситина извънградско отсрещната кола се вижда доста по-добре при включени фарове,така има някаква вероятност да се предотврати проишествие и т.н.

 

 

Ей с това мнение съм напълно съгласен. :!:

Карането на фарове в града в слънчев ден и особено при чакане в задръстване е напълно безполезно.А при намалена видимост, то самият правилник го изисква.Просто трябва ченгетата да се поразмърдат и да глобяват (като за коланите се бяха активирали) водачи , който не пускат светлините при намалена видимост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да кажа дали е добре или е зле - така илиначе - "Ще Трябва" щото го написаха в некав закон. Само едно си помислете:

Като свикнеш да реагираш само на фарове отсреща, какво ще се случи в момента, в който някой е със загасени фарове по някакава причина???

Вероятността за сблъсък нараства нали!

 

И аз искам да ми е лесно и приятно да си карам колата - въпроса е че в БГ винаги ще има джигити които да те изправят на нокти...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто трябва ченгетата да се поразмърдат и да глобяват (като за коланите се бяха активирали) водачи , който не пускат светлините при намалена видимост.

 

ясно ми е какво имаш предвид ама няма как да стане. За мен (22г) намалена видимост е едно, а за баща ми(над 50) е друго а за полицая 3то....в тоя ред на мисли не може да се дефинира точно какво е намалена видимост и поради тази причина не може да се глобява заради това защото винаги ще има спорове дали видимоста е намалена или нормална

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.