Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фелиция - патрон на контактния ключ


Krankenstein

Recommended Posts

днес започна да ми прави следната мизерия - след завъртане до положените Старт и запалване ключът престана да се връща автоматично до положение на контакт и ако не го върна на ръка стартера "хърка".

Въпросът е подлежи ли патрона на ремонт - някаква възвратна пружинка сигурно е сдала багажа, или трябва направо нов да си купя? И друго - дали не е взаимозаменяем с такъв от 120Л, понеже си имам резервен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Връщането се осъществява от пружинка на розетката доколкото си спомням ... за целта нова , щот май не подлежи на ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Връщането се осъществява от пружинка на розетката доколкото си спомням ... за целта нова , щот май не подлежи на ремонт.

 

ок мерси, ще питам в магазина какво се продава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорите за т.нар. "контактна кутия нали", защото ако става дума за самата ключалка... мисля, че мога да ти предложа на по-добра цена от "магазина", че даже и за "контактната кутия" - че преди 2г. сменях - ама ако е кутията - взимай нова, че е пълно с нагари е изкривени пластинки вътре - 20 кинта е в маг. мисля

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

въобще не ми е ясно каква е тая кутия и дори как се сваля този патрон при фелицията и дали е еднакъв с фаворитовия или с този на 120Л, затова първо ще се консултирам в магаизина, но няма да бързам да купувам, а ще питам първо тук някой няма ли по-изгодно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиваш в магазина и си вземаш таралеж за 20 лева оригинален чешки за Фела. Стига с тея 120, Фаворити, преправяния и други...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиваш в магазина и си вземаш таралеж за 20 лева оригинален чешки за Фела. Стига с тея 120, Фаворити, преправяния и други...

 

Таралеж - това, дето живее в гората и има бодли? :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтирай си един бутон,издържащ 7 А и даваш на контакт и го натискаш и готово.Може само за временнно....от няколко гонини,как ти се струва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтирай си един бутон,издържащ 7 А и даваш на контакт и го натискаш и готово.Може само за временнно....от няколко гонини,как ти се струва?

 

нещо не ми стана ясна идеята ти - значи автоматичния бушон след стартиране ще изключва веригата на стартера, а после пак трябва да натискам бушона, за да включи? а няма ли да е ли по-лесно да свикна да си връщам ключа след стартиране в положение на контакт :)

Днес бях при майстор Симо до Зоопарка и той ми препоръча просто да си сменя клемореда, вероятно става от 120 японка, какъвто имам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти ще го връщаш ключа ама ако седне друг "шофьор" да я кара и като не върне ключа познай какво става :) Иначе "таралежа" се сменя за 18 минутки някъде... Можеш със сигурност и сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От клемата на ключа която е за запалването и има ток само на "контакт"се връзва един кабел и на него един бутон с който ще подаваш ток към шалтера на стартера,бушон няма да ти гори,защото заместваш веригата намираща се в самия ключ,а и сега като че ли има тази мода да се слагат бутони за палене както навремето преди 40-50 г имаше по камиони и автобуси.Бутона може да се монтира на походящо място и да стане част от интериора а и да бъде удобен за ползване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си - от 120-ка става - щом имаш - слагай.. аз пък си мислех че му викат контактна кутия на тоя клеморед .. все същото.. 30-та 15-та клема и т.н.

 

П.П. махането на фиксиращото винтче на тоя клеморед е гадно - затова се отвива кормилната колона да падне на седалката и т.н. - иначе е неудобно за сваляне - та май за 10 мин мое да стане цялата работа..в кр сметка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря на всички, докато го оправя нама да давам фелата на друг "шофьор", проблема е че и на мен ми е трудно още да свикна колко даго връщам и понякога дори я гася :) за "контактната кутия" знам че се сваля гадно, а на фелата още повече, понеже има някакви декоративни пластмаси под нея, но вярвам ще се справя ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е лесно даже , само трябва да следваш последователността - волан , капаци , 4 болта на кормилната колона , кабели , болт на долното каре и я изскубваш цялата и на масата си сменяш и си смазваш всичко необходимо ... после по обратния ред ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е лесно даже , само трябва да следваш последователността - волан , капаци , 4 болта на кормилната колона , кабели , болт на долното каре и я изскубваш цялата и на масата си сменяш и си смазваш всичко необходимо ... после по обратния ред ;)

 

мерси Гена, а без да се сваля волана от кормилния прът не става ли, че нямам гедоре в момента?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Фаворита става , но не съм сигурен дали могат да се свалят капаците без да се сваля геврека.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Фаворита става , но не съм сигурен дали могат да се свалят капаците без да се сваля геврека.

 

ще проверя и ще докладвам ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Фаворита става , но не съм сигурен дали могат да се свалят капаците без да се сваля геврека.

Е то няма нужда самия волан да сваляш - просто отвиваш 4-ри болта да се "счупи" т.нар "чупещ волан" - нали имаме такава "животоспасяваща екстра" ;))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

днес най-после намерих време да оправя проблема. Реших го по следния начин, не претендирам да е най-рационалния, но за мен беше най-лесен, понеже съм го правил и преди:

1. свалих армартурното табло с уредите с цел осигуряване достъп до горното фиксиращо болтче на клемореда

2. пробих съвсем малък отвор в кората на таблото точно под контактния ключ, колкото да пъхна тънка отвертка, за да освободя и долното болтче. Пробиването се наложи, понеже не успях да намеря достатъчно къса отвертка, за да бръкна с нея под кората.

3. разкачих кабелите и извадих клемореда и не негово място поставих изправен такъв от шкода 105/120 - абсолютно идентичен с фелициевия.

4. Сглобих таблото и всичко заспа по местата си :)

Цялата операция ми отне около 30-40 минути

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.