Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

1.2HTP - 1.2HTP 12V - разлики


rumbata1

Recommended Posts

привет колеги.

Преди 2 седмици се сдобих с нова фабиа 1.2ХТП 12В :D

Супер е колицата и форумът е супер ;)

 

Имам едно питане към по-опитните шкодаджии.

 

може ли да кажете каква е точно разликата между двигателите 1.2HTP - 1.2HTP 12V.

 

Питането ми идва от това, че мойта колица която беше поръчана и купена с 1.2HTP 12V в същност няма никаква индикация че двигателят е именно такъв.

 

Отзад на колата пише само HTP и има червено квадратче, а на самият двигател пише само 1.2.

 

Та как да съм сигурен, че съм получил верният двигател за който съм платил и не е станала грешка.

 

Благодаря предварително за съветите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

1.на твоя двигател има пластмасов капак и пише 1.2 12V , на 54 к.с. мотора е без този капак.

2.отзад ако "P" - то на HTP е червено пак си е 64 к.с.

3.Основната разлика е че твоят двигател е с по 4 клапана на цилиндър.3 цилиндъра по 4 клапана = 12V

Поздрави и много безаварийни километри

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, колега, и добре дошъл сред нас. Честита ти придобивка, само радостни моменти и много кеф зад волана на туй съкровище да имаш. За Нова Фабия 1.2 12v е 70 к.с, а 1.2 е 60 к.с - това е най-явната разлика. Твойта колко коня е? Едва ли ще те метнат с модела, просто виж в документацията на колата каква мощност е отбелязана. А на самия надпис HTP някоя от буквите червена ли е, че май и това е индикация за по-мощен двигател. А, той колегата от ЕТ ме е изпреварил. :mrgreen:

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

1.на твоя двигател има пластмасов капак и пише 1.2 12V , на 54 к.с. мотора е без този капак.

2.отзад ако "P" - то на HTP е червено пак си е 64 к.с.

3.Основната разлика е че твоят двигател е с по 4 клапана на цилиндър.3 цилиндъра по 4 клапана = 12V

Поздрави и много безаварийни километри

 

Благодаря за отговорите. И добре заварили :D

Значи точно от това идват и притесненията ми.

 

На самия двигател има пластмасов капак на който пише само 1.2 и нищо повече.

Отзад на колата пише ХТП и до него има червно квадратче.

 

Единствено в договора ми за лизинг пише - 70кс. на ръка ама ми се струва недостатъчно надеждна информация и исках да го потвърдя от самата кола....

 

А има ли някакъв външен белег на самия двигател да индикира, че става въпрос за по-мощния модел? Някаква видима физическа разлика?

 

Номерът на двигателя ми започва с BZG - поне така пише в договора за лизинг - странно е че на талона на автомобила няма номер на двигателя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей пак,

щом кода на мотора ти е BZG - 100% е на 70 к.с.

Мотора с 60 к.с. е с код BBM.

Поздрави

 

Благодаря.

Все пак разликата е 500лв между двата модела ;) нямаше да ми е много приятна една такава грешка...

 

Иначе колата е перфектна. Новата шкода е наистина добро попадение!

 

Все пак малко ме е яд че не дадох малко повече пари за 1.4 МПИката. На извънградско е доста скопена ХТПката и при по-високи скорости дава сериозен разход. Иначе за градско е перфектно - дава ми под 8л/100км при условие, че всеки ден минавам през лудницата на центъра и орлов мост и пътувам около час-час и половина от Света Троица до Младост 4 в пиковите часове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Номерът на двигателя ми започва с BZG - поне така пише в договора за лизинг - странно е че на талона на автомобила няма номер на двигателя..." - e как може пък да не го пише в талона!!! :!: :?: :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В малкия талон пише само номер на рамата, номера на двигателя е в големия талон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за пръв път виждам новите талони и аз се изненадах като не видяях номер на двигателя вътре.

 

Наистина новият талон е малък.

под голям талон какво имаш предвид - старите талони или нещо друго?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отзад на колата пише ХТП и до него има червно квадратче.

А има ли някакъв външен белег на самия двигател да индикира, че става въпрос за по-мощния модел? Някаква видима физическа разлика?

 

физическата разлика е двата вала под капака. Като за начало е къткай на 2500-3500обр. и чак по-късно е пържи до 5500-6000обр. Няма как да ти даде преразход при около 3000обр. след тах става икономична.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нещо не разбрах - след 3000об ли става икономична? нещо не ми се връзва :D

 

иначе предполагам че за двигаеля няма недоразумение въпреки че по никакъв начин не е маркирано 12В-то.

Два вала - предполагам това се разпознава по изтумбената предна част на двигателя - където между другото е включен и някакъв странен кабел :lol: знам че звучи ужасно лаишко :cry:

 

Иначе за икономичността на двигателя...

 

извънградско - София-Павел баня и обратно - около 500км - 5.8л/100км

по магистралата движех с около 110-120 в редки случаи към 130км/ч щото се виждаше как моментния разход скача. по първокласните путища - 80-100км/ч като при изкачване доста се усещаше липсата на силици. Не съм я насилвал колицата - все пак е нова. Макс 4500 об съм дигал и то само при изпреварвания.

 

 

Градско около 400км София пиков трафик - около 7.5л/100км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С Фабия 1 Edition 100 1.2 онзи ден по магистралата държеше 180 km/h :roll: което малко ме учуди :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не е за чудене.

Тя фабиата може да я дигне тая скорост без проблем па макар и с 1.2 двигател.

Обаче отиваш до червената зона на оборотите и ако имаш борд компютър ще ти се завие свят като видиш моментния разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нещо не разбрах - след 3000об ли става икономична? нещо не ми се връзва :D

Да

 

Иначе за икономичността на двигателя...

 

извънградско - София-Павел баня и обратно - около 500км - 5.8л/100км

по магистралата движех с около 110-120 в редки случаи към 130км/ч щото се виждаше как моментния разход скача. по първокласните путища - 80-100км/ч като при изкачване доста се усещаше липсата на силици. Не съм я насилвал колицата - все пак е нова. Макс 4500 об съм дигал и то само при изпреварвания.

80-100 под 300обр. - разход

 

Градско около 400км София пиков трафик - около 7.5л/100км

 

ако имаш борд компютър ще ти се завие свят като видиш моментния разход.

Не е точно така. На магистрала при 160км. е около 8-9л. има и случаи по-малко. При 180 и баир може да стигнеш и 12л.

 

С Фабия 1 Edition 100 1.2 онзи ден по магистралата държеше 180 km/h което малко ме учуди

както съм писъл и преди тоя двигател достига 190км. и ако няма ограничение предполагам ще направи и повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ще вдигне 190 км/ч? Дайте да видя предавателните съотношения на диференциала и скоростната кутия и размера на гумите.

Октавия 1,6 вдига 170 км/ч, колкото и дават по книжка. Нито повече, нито по-малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ще вдигне 190 км/ч? Дайте да видя предавателните съотношения на диференциала и скоростната кутия и размера на гумите.

Октавия 1,6 вдига 170 км/ч, колкото и дават по книжка. Нито повече, нито по-малко.

 

По книжка макс. 162км/при комбито макс. скорост е винаги най голямя/ при 6000/180, 6200/190. Другия момент е, че на 6200 прекъсва горивото. Гуми 185/14 отпред. На тел. на малкия май стои едно клипче, ако го има ще го кача. Преди време бях качил снимка за 180км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ще вдигне 190 км/ч? Дайте да видя предавателните съотношения на диференциала и скоростната кутия и размера на гумите.

Октавия 1,6 вдига 170 км/ч, колкото и дават по книжка. Нито повече, нито по-малко.

 

Вдига ги, аз направо паднах как държи 180km/h :lol: Дойде ли баир обаче :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.на твоя двигател има пластмасов капак и пише 1.2 12V , на 54 к.с. мотора е без този капак.

2.отзад ако "P" - то на HTP е червено пак си е 64 к.с.

Но за спокоен шофыр няма разлика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря.

 

Както бях казал обаче в моя случай е малко по-различно.

Аз съм с новата Фабия и там явно са малко по-различно нещата.

 

1. Имам пластмасов капак на двигателя-но на него пише само 1.2

2. отзад пише ХТП с черни букви само, но до ХТПто има едно червено квадратче.

 

Явно е 12В, но просто са сменили дизайна на новите фабии и се създава объркване. Поне някъде да бяха написали 12в нямаше да има съмнения...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.