Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода MTX 1600RS - малко биография и снимки


AndyFX

Recommended Posts

"Шкода 130RS" записа не една златна страница в историята на чехословашкия автомобилен спорт - с многобройните си победи в редица тежки и отговорни състезания. Тя категорично доказа, че отборът от Млада Болеслав е опасен съперник, който винаги може да поднесе изненада, дори и в борбата с по – мощни и претенциозни конкуренти. Но лицензираният и срок (той се определя от специални емисари на Международната автомобилна федерация – ФИА) изтече и последните такива автомобиле сега остават "на доизживяване" само във вътрешните шампионати на Чехословакия . Затова конструкторите на "Металекс" ( младо предприятие, специализирано в производството на спортни и състезателни машини) предлагат нейния наследник "MTX 1600RS". Като база се използува познатата каросерия на "Гард", но с уширения на калниците (гумите са доста по - широки, отколкото в серийния модел) и с пластмасов преден спойлер, който увеличава общата дължина на автомобила със 100 милиметра. Голямата новост тук е двигателят - 4-цилиндровият "ЛАДА - 1600", показал отличните си състезателни качества и в други конструкции на "Металекс". Мощността на сегашния модел е 118 киловата (161к.с.) при 6500 оборота в минута, но като се използуват някои вътрешни резерви на този отличен двигател тя може да се повиши до 130 киловата (177к.с.). Засега съединителят е сух, еднодисков, а в бъдеще ще бъде заменен със специален двудисков съединител, също конструиран в "Металекс".

Предавателната кутия е 4-степенна и е взета наготово от досегашната "Шкода 130RS". Двигателят е монтиран отзад, в общ блок със съединителя, предавателната кутия, главното предаване и диференциала. Спирачките и на четирите колела са дискови, спирачната система е двукръгова, с вграден вакуумен усилвател - това са все решения, характерни за съвременните спортни автомобили.

Вътре в каросерията е монтирана специална препазна рама, която трябва да защитава екипажа при преобръщане. С една дума, новият "MTX 1600RS" е не само чудесно постижение на чехословашките автомобилостроители, но и нагледно доказателство за ползата от международното сътрудничество между страните - членки на СИВ и в автомобилния спорт. Обаче, за да бъде хомологиран от ФИА в група "В" (т.е. да се разреши участието на новия автомобил в международни състезания), трябва да бъдат произведени най - малко 200 такива коли в рамките на 12 последователни месеца.

 

Снимки:

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=185772

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз благодаря. Вече е поместено в сайта, в раздел "Статии" ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.