Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bg

бубина+ делко от фаворит на 120ка


Slavimaster

Recommended Posts

заглавието говори достатъчно търся такава бубина не държа да е нова а само оригинална

става въпрос за карбураторен двигател.

 

 

***оригиналното заглавие е : ""търся оригинална бубина от фаворит"".

темата е преместена от раздел КУПУВАМ***

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, нали и аз съм с безконтактното делко от Фав + бобина и комутатор оригинални, обаче трябва да ти кажа, че специално за бобината не е фатално да е точно Фаворитовата. Аз си кътам една фордова за безконтактна система, която е с много близки стойности на първичната намотка. Мисълта ми е да не се набутваш да търсиш специално за Фаворит. Отиваш в първата морга при вас и мериш с мултицета няколко бобина от автомобили с безконтактно запалване. Все пак се ориентирай към маслен тип бобина, а не със Ш-образна сърцевина. По данни на производитела фабричната бобина е със първична намотка 0,6 ома и вторична 5кома, но напрактика има леки разминавания в стойностите. На теб ти трябва да намериш бобина с първична намотка /мери се между двете клеми 15 и 30/ между 0,5 и 1 ом и вторична от 5кома нагоре, като и 7-8 да е още по-добре, но рядко се намират. /вторичната се мери между извода за кабела за високо напрежение и един от двата 15 или 30./

 

Ако има нужда може да ти пратиме и от Сф нещо което да ти върши работа, но не виждам смисъл. Търси бобина Бош от някой Форд или Опел. На Фиат от тия години са вече с ш-образни сърцевини и не ти трябват. Тва е с две думи колкото да те ориентирам.

 

В крайна сметка не е лошо и да замениш центробежния и вакумния регулатор на фаворитовото делко - виж темата на axl в Сам се справих.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси много за отоговорите аз безконтакното сам го сложил отдавна. но имах един проблем като застудя неще и неше да пали тая кола при вартене когато е престояла 3-4 часа. само с бутане бутнат ма 2 м и запали веднага. през акумулатор ли не минах през кво ли не помислех че е бобината щото когато копувах лятото безконтактното в магазиниа имаше само некви с неизвестно производство бубини без надпис без нищо и помислех че от бубината и за това пуснах темата. обаче си намерих оригинална магнетон за фаворит чисто нова за 28лв взех я и като се оказа че нее от нея полудях. и последния ми шанс беше че при старата бубина с вариатор на вариатора има един закачен кабел които идва от стартера, и по него тече + само при въртене. и аз го бях махнал този кабел щото фавовата бубина няма вариатор нали. само постоянния + си бях вързал и другите неща там. и всичко си работеше и палише докато не застудя и се оказа че като закачих и този кабел от стартера кам постоянния + на контакт дет си е колата веднага изкюфка и запали след коаето аз останах с зеинала уста но просто вече сам се убедил че логика при тези шкоди неможе да се търси. та така сега всичко е наред. колкото до смяната на центрубежния регулатор и пружинките когато ми остане свободно време повече ще седна и ще ги смена. засега не намирам никва разлика защото карам на газ. но не бензин като включа от време на време се усеща разликата наступа педала и забива носа и трябва постепенно го натискам ии си набира що го де добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега при мен този кабел физически не съществува - демонтиран е понеже е абсолятно ненужен за фаворитовото запалване. Това че без него не пали при теб ме води на мисълта, че при клемите на контактния ти ключ има голямо контактно съпротивление и пада на напрежение до бобината е голям при подаване на ток за соленоида на стартера /този ток в началото е до 10на А!/. Редно е да си оправиш връзките по линията на плюсовия кабел от стартера къл контактния ключ и от контактния ключ към бобината, а не да ползваш въпросния кабел за шунтиране на вариатора от фабричната инсталация.

 

Въпреки че на газ не усещаш разлика във вървежа на колата, час по-скоро направи смяната на центробежния и вакумния регулатор, защото става все по-студено, а друго си е да поради малко на бензин колата вместо да си замръзяваш изпарителя в студовете. Освен това в разхода също има разлика! А пък работата е за половин час вкъщи на топло с двете делка /само да имаш и стробоскоп пасле да нагласиш фаворитското, че аз винаги като регулирам на ухо се оказва, че съм дал повече аванс/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мм да щом опира до контактния клу4 ми е ясно от каде идва проблема тъй като когато си прехварлях алармата от другата шкода на тази ии бе6е гараннциоона обаче за преместване ми искаха 70 лв :x и аз си викам така ли мама ви ..... и си преместих сам по добре и от тях е напраих и тогаваме домарзя да прекарвам кабел от отзад до отред за имобилаизера както бяха напраили умниците от сервиза тогава и вместо да спра тока на бубината го варзах кам кабела дет ми отива към соленоида на стартера и така както преминава през имобилайзера явно нещо се дъни и както казваш има голямо съпротивление. пак и може и тоя кабел от ключа към бобината да става нещо ще трабва да провера тези неща кат сам по свободен че неска се занимавах с диодната платка на генератора сменях диоди че ма дразне6е миждукането на лампата на акумуто.

 

колкото до делкото и тая ще стане всичко по реда си. 8) 8). че наистина на бензинец малко тряя покарам че ся като я пусна на бенз и ми е терсене кат прай така. а между другото 2 пати хода на елкон и нормално ли е предварението да е 15 16 градуса мен ми се струва много но на тези градуси елкона показва наи добра работа на двигателя. и а речеш го мраднеш я веднага почва работи неравномерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех ако беше от Сф да сме оправили работата и без Елкон. 15 градуса изобщо не е нормално. Адски много е! Ама все пак кажи при какви обороти ви дава 15градуса. Аз карам с предварение мужду 7 и 10градуса @ 800 оборота/мин.

 

70лв за прехвърляне - това е все е едно да слагам цяла аларма от по-обикновените барабар с алармата.

 

Тая функция - прекъсване на запалването /имобилайзер/ я премахни и си направи инсталацията в тази и част да е както заводската без онзи кабел, който ти обяснявам, че е безмислен!

 

че неска се занимавах с диодната платка на генератора сменях диоди че ма дразне6е миждукането на лампата на акумуто.

Имаше ли пробили? Често пъти този проблем идва не от диодната група, а от разпоени намотки на статора към диодната група.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами и аз знам че нее нормално ама е на колата работи просто перфектно на тези градуси накудето ид а го прудна и мм делкото и веднага се променя такта на двигателя кум по ло6 а така си държи ~800-850 оборота и просто като часовник работи, на празен ход и микрон не треепват оборотите и на газ и на бензин,само дет на бензин глъхне кат стъпа на педала рязко в движение. ама тва тряя си е от не смяната на центр. регулатор.

 

за лармата и аз така си казах и за тва си я прехвърлих сам. тя цялата ми струваше 130лв аз 70 за прехвърляне да дам а мерси. като почна сменям таблото и така нататък ще ги оправя тези жици да са както заводски.

ами не нямаше отпоени намотки напротив бяха доста здраво запоени по платката имаше само един диод дето правеше номера на моменти като го замервах и го смених почистих я прилично и го сглобих и проблема с лампата изчезна най сетне изгасна напълно. друго всичко беше здраво по платката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

така здравейте отново. тая тема май си стана баш за преместване в друг раздел.

проблема с алтернатора не спира значи както горе съм описал тжа с лампата се оправи. обаче нз да ли е нормално само като включа фаровете от 13.9 зарейдането ми пада 12,5 някъде при форсиране до 3000 оборота на празен ход пак същото или какавто и да е консуматор като парно , нагреватели,чистачки,фарове зареждането пада на посочения волтаж.

на празен ход с никакви консуматори включени е 13.9 и да форсирам и да не форсирам се там си седи тва са данни от самия генератор през релето дава 13.88. а пък пусна ли фарове или квото и да е 12.5,6,7 някаде се движи и да форисирам и да не там си седи а пуснали парно фарове чистачки и нагреватели аи честито 11.5 при форсиране едвам 12 докарва.

оня дени купих чисто нов акумулатор сух за 150лв Acdelco. и нямам намерение да го съсипа още на 1 месец.

от какво може да е този проблем всичко е наред четки диодна платка всичко е здраво. алтернатора е 55А. оригинален 120 ков.

вече смятам да тура нещо по мощно към 80А но нз от каква кола ще пасне. гледал сам на рено 19 на вид изглежда че ще пасне но не съм сигурен.

очаквам вашите отговори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, проблема който си е описал не е рядко явление. Въпреки че си писал, че си сменил четките е твърде възможно точно в този възел да е проблема.

 

Описвам процедура като за 120ков алтернатор, а не фаворитов:

 

възбудителната намотка на този алтернатор трябва да е в ламките на 4-5 ома мерено при извадена кабелна обувка върху клема DF /М при по-старите алтернатори/ спрямо маса/корпуса на алтернатора.

 

Ако си сменил четките, но не си лъснал хубаво с водна шкурка двете колекторчета на възбудителната намотка и те си стоят зацапани от старите четки и от прахоляк, то като премериш с мултицета възбудителната намотка ще ти покаже 10-15 ома може и повече.

 

Точно в такива случай на празен ход напрежение има, но когато се включи консуматор и регулатора почне да пуска повече ток към възбудителната намотка, заради лошия контакт това не се получава и просто липсва необходимото възбуждане, за да се образува в статора необходимия ток и оттам дори при високи обороти напрежениеото пада.

 

Провери това и пиши какво се е оказало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така знчи проветих го това показва 4.3~4.4 ома нее от него също така проверих отново как е зареждането с постепенно включване на консуматорите.

без никакви консуматори 13.7~13.9 максимум и на празен и на форсаж.

с включени фарове на празен ход 12.9 някъде на форсаж си лепи 13.6~7

фарове и парно (бърза степен) ми се приплака напраоо мера на алтернатора и на празен 12.2,3 на форсаж 12,7 макс. на празен ход на акумулатора даде 12.5,6 тва означава че в този момент точи от акумулатораааа.

чистачки и нагрватели не ги пусках щото си представих кво ще покаже.

други комбинации не пробвах нещо ма осъмни парното що след вкючването му падна напрежението толкова пък в същотото време няма никакви проблеми моторчето няма никакви излишни шумове и скърцания.

 

затова и се замислям за алтернатор от друга кола по мощен 70-80А дано там няма такива проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така реших го вече неска бях до една морга и си харесах алтернатор от Бмв бош 80А за 80 лв ми го дава 1:1 е с оригиналния

явно в моя има няква прекъсната намотка в статора. не ми са занимава с ремонт пак и без тва като сложа музиката тоя шкодовия хептен ще издъхне та за товеа се застраховам от сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

местя темата, в сам се справих. чудя се дали няма да е по удачно в раздела за фав и фела, но доста хора със 105-130 може да си сложат такива бобини, делко и алтернатор. Ако прецените че темата не е за това място или има проблем че я местя драснете ми едно ЛС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така ето и полседни новини от skoda night club Plovdiv ( в чатност XC^^The_Devil^^ и otgorata) по нашумелия проблем с алтернатора.

след щателно мерене и проба на друг 55А алтернатор от 120 сложен на мойта и при показване на същите стойности стигнахме до извода че главния заподозрян е Шибаното гадно Реле.

и ооо вооала щтракнах едно друго реле от черните което имах под ръка и чудеса алтернатора заспа на 14.2в на празен ход без консуматори.

със пуснати фарове на празен ход задържа ~13.00 като дам малко газ веднага лепва 13.6,7в

и тук ми идва въпроса отправен naj we`e към Viktor нормално ли е на празен ход ~850 обр/мин с пуснати парно и фарове напрежението да ми пада до 12.2в т.е точи ми от акумулатора щото в покой е 12.7 самия той. и леко като подам газ да кажем 1200 обр. да си заспива на към то 13.1,2в.

 

за това все още не съм се отказал от смяната му с споменатия алтернатор Bosh от bmw но това се чуда дали и при този генератор няма да бъде така на празен ход. или с консуматорите ще държи над 13.5в.

 

 

колкото до темата за мен няма значение къде е важното е че се отклони много от раздела купувам и бе преместена на подходящо място. 8) 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, радвам се, че се е порвил проблема. Аз малко се позабавих с отговора понеже оня ден си полях клавиатурата и бях без комп цял ден вчера.

 

Аз мислепех, че си пробвал с друг регулатор и затова не ти казах за този вариант, още повече че електронните регулатори рядко се повреждат.

 

нормално ли е на празен ход ~850 обр/мин с пуснати парно и фарове напрежението да ми пада до 12.2в
- Да нормално е! Просто консумацията на фаровете е 10А + поне 7,5А за вентилатора на парното /понякога стига и до повече/ + бобина и други дребеолии закръгляваме на 20А. А 20А твоя алтернатор може да произведе едва при поне 2000оборота на двигателя. Още повече, че когато се налага да произвежда повече ток на ниски обороти тогава и консумацията на възбудителната намотка става от порядъка на няколко ампера. Имай предвид, че ако не ти е бил дозареден акумулатора той също консумира доста ток за зареждане и вместо 20 ампера от предната сметка са ти нужни 30ампера на празен ход.

 

Фаворитовия 55А алтернатор както много пъти съм казвал произвежда значително повече ток в ниските обороти спрямо 120ковия 55А, и в крайна сметка се държи много по-добре. Аз карам с такъв и съм много доволен дори през зимата. Обаче оборотите трябва да се дигнат така, че да са поне 900 без консуматори та с парно и фарове д а не падат под 800. Ако искаш друг алтернатор вземи направо от тези за фаворит/фелиция 70А - те са с по-малката шайба и са най-доброто решение.

 

Допреди два дни се търкаляши при мен Бош 65А от БМВ стара 5ца не се сещам Еколко се води. Въпреки че изглежда с подобно захващане не пасва точно и според мен не си заслужава играта да го напаснеш при положение, че има 70Ави за Шкода, които ще станат без никакво преправяне. Така че не си давай парите за втора употреба алтернатор, който тепърва ще трябва да му се сменят лагери и несе знае как са му четките на регулатора и други неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ок мерси за изчерпателния отговор за сега закърпихме положението проблема е отстранен просто се безпокоя от това че по светофари кат кисна и в задръствания ще ми точи от акумулатора.

ама то после си наваксва една част.. та за тези от фаворит фелиция къде може да се намерят и на каквеа цена ако става въпрос за нов щото втора ръка тук в пловдив напраоо те отсвирват с двеста като чуят че търся нещо за тези модели шкода. просто няма нищо по моргите. пак и се презастраховам от сега като споменах 80А бош защото като си стегна наложителните неща ще дойде ред на музката която от доооста време ми прашясва в нас и там стъпалото предпазителите са му 2х20А и ще си консумира доволно ток за това ми беше мисълта за по мощен.

та тия от фав/фел ме заинтригува сега ако ги има нови на по нормални цени или има от каде да се намерят работещи втора ръка ще бъде супер.

 

 

та да се похваля неска по закона за всеобщатата гадост отново бях изненадан като 2 дена я карах не бензин колата и неска чак реших заредя газ и когато дигам капака ооо вооааляя сервото олято цялото в спирачна течност която излизаше м/у него и помпата т.е помпата е ПРОТЕКЛАААА!!!!! като се има в напредвит че помапата вътрешността е чисто нова на 11 месеца от както пуснах колата в движение. как по дяволите е възможно да се случи това от хартия ли са направени тези гумички незнам, някав ужас. едното оправиш другото се скапе. пууу и е протекло неска или вчера одеве го забърсах на бензиностанцията като си мислех че е еднократно. нооо сега като се прибрах честито пак гиьолче имаше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.